Het nieuwe zorgstelsel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:56

Babsiej schreef:
Electra63 schreef:

Ja, een goede meid is op haar toekomst voorbereid ;) . Studies economie, recht, culturele wetenschappen, daar was een paar jaar geleden al van bekend, dat daar een overkill aan is. Foute keuze. Daar heb je alleen nu niets aan. Misschien kan je je laten omscholen? De gezondheidszorg is de toekomst. En met jouw vooropleiding kan je zo instromen. En dan geen psychologie, want daar is straks ook een overschot aan.
Of doorstuderen voor accountant, daar is ook nog wel vraag naar. :D

Idd al jaren een vreselijke overkill... Ga de ICT in daar springen ze ook om hoger opgeleid personeel..

Ik ben van voor dat bekend was dat er een overkill was ha ha
Betaal jij mijn opleiding? Dan school ik mij graag om!

Electra63

Re: Het nieuwe zorgstelsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:01

Lauren,
Van een leidinggevende, met een opleiding op universitair niveau, verwacht ik wel, dat zij vooruit kan kijken en investeert in zichzelf, als de werkgever dat niet doet.
En opleidingen in de zorg, verpleegkundige niveau 4, die worden betaald door de werkgever en je krijgt direct een zakgeldvergoeding op basis van het minimum loon. Dus ik neem aan, dat je dan geen bijdrage van de gemeenschap of mij voor nodig hebt.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:03

Betaal m zelf heb ik ook gedaan...

Jij bent zo geweldig bezig geweest dat je n de bijstand zat ... Sorry dat neem ik niet serieus... Je kan wel kleinerend doen over anderen maar uiteindelijk ben je er niet meegekomen blijkbaar en ben je dus maar ineens links geworden nadat je jarenlang ook rechts was . Allemaal hypocriet vind je niet?
Leidinggeven kan je vrij vroeg dat moetje maar net willen en nee daar liggen zeker niet mijn ambities... Ik geef mezelf leiding das genoeg .. :D

Voor de rest ga ik jou nu negeren want met jou een fatsoenlijke discussie voeren is blijkbaar niet mogelijk helaas.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:06

Lauren_, de conclusie is ongeveer: het doet er niet toe wat de werkelijkheid is, het is gewoon je eigen schuld. Je had beter in je glazen bol moeten kijken. Die hebben we allemaal op Bokt, en die is (met 20/20 hindsight) altijd perfect. Dus je wilt gewoon niet, zelfs ook al wil je wel.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:10

Shadow0 schreef:
Lauren_, de conclusie is ongeveer: het doet er niet toe wat de werkelijkheid is, het is gewoon je eigen schuld. Je had beter in je glazen bol moeten kijken. Die hebben we allemaal op Bokt, en die is (met 20/20 hindsight) altijd perfect. Dus je wilt gewoon niet, zelfs ook al wil je wel.

Dat is natuurlijk onzin. Mensen hebben ook een eigen verantwoordelijkheid, al is het natuurlijk veel gemakkelijker om de schuld bij een ander neer te leggen. En Lauren is zelf ook niet erg aardig in haar berichten naar anderen toe, dus dan kan je wel een reactie terug verwachten.

En verder ga ik dit topic verlaten. Ik vind de sfeer er niet op vooruit gaan, helaas!

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:13

Shadow0 schreef:

Ja precies! Heb ook ineens in de bijstand gezeten. Lachwekkend dit.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:14

Shadow0 schreef:

Het is meer de toon en kleinerende vingertje naar anderen.. Grote mond maar zelf helemaal niks beter..

Wij thuis kregen dan altijd te horen dat je altijd werd overreden door een strontkar en nooit door een gouden koets..

Lauren_ heeft alle geloofwaardigheid verloren voor mij. Kan geen normale discussie voeren. In een discussie denk je namelijk anders, anders heb je geen discussie. Hoef je niet zo agressief kleinerend e reageren naar anderen toe.. Wie de bal kaatst ...

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:16

Sorry Babsiej, of ik voor jou geloofwaardig ben zal mij worst wezen. Ben gewoon blij dat ik anders in elkaar zit. Godzijdank!

Ik ga wat nuttigs doen, het is zinloos. Hoop voor jou en een aantal anderen dat je niet in deze tijd werkloos raakt.
Laatst bijgewerkt door Lauren_ op 06-11-12 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:20

Lauren_ schreef:
Sorry Babsiej, ik geloof niet dat dit het enige topic is waarin je je zuur profileert. Of ik voor jou geloofwaardig ben zal mij worst wezen. Ben gewoon blij dat ik anders in elkaar zit. Godzijdank!

Ik ga wat nuttigs doen, het is zinloos. Hoop voor jou en een aantal anderen dat je niet in deze tijd werkloos raakt.

Ben zelf nog geswitcht 5 maanden geleden had keuze uit drie werkgevers... ;)

In je berichten geef je zelf aan dat je uitkering hebt en je 10% van je inkomen zorgkosten zijn/ waren. Als je dan wel gewerkt hebt heb je niet zo'n hoge ww en dus ook niet veel verdiend...

Doe ik t beter met m'n starters functie :P

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:22

Simpel rekensommetje voor Babsiej, zou je toch moeten kunnen bedenken gezien jouw startersfunctie±
je bent getrouwd, man heeft riant inkomen. Jij ook, maar je gaat parttime werken ivm de kinderen want 5 dagen in de opvang is asociaal toch
Je gaat scheiden
En dan ziet het plaatje er ineens heel anders uit he
Goh, weer wat geleerd meis

Succes in je baantje!
Hou je hem wel anders ben je ook een uitvreter
Laatst bijgewerkt door Lauren_ op 06-11-12 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:23

Lauren_ schreef:
Ja inderdaad! Succes in je baantje meid!
Hou je hem wel anders ben je ook een uitvreter

Uiteraard houd ik m... Vandaag te horen gekregen dat ie met een jaar wordt verlengd :D

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:25

Geen vast contract
Werkgever heeft toch nog twijfel dus
wellicht terecht

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:27

Lauren_ schreef:
Geen vast contract
Werkgever heeft toch nog twijfel dus
wellicht terecht

Nee hoor standaard beleid...wist ik al bij het sollicitatie gesprek dat t zo zou gaan..

Volgend jaar ook weer een jaar dan vast...

Maar misschien ga ik zelf wel weg, werkgevers genoeg :D

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:30

Lauren_ wat is er met jou gebeurd? In februari schreef je nog dit?

Lauren_ schreef:
Als je in het asiel kan werken kun je ook een betaalde baan nemen. Teren op de samenleving, wees er trots op en dan nog klagen ook. Bah!

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:32

mag ik een linkje naar dat topic=

Babsiej, als werkgever wil je de goede houden. Ik gaf en geef jaarcontracten aan mensen die niet goed genoeg maar matig zijn.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:34

Lauren_ schreef:

Babsiej, als werkgever wil je de goede houden. Ik gaf en geef jaarcontracten aan mensen die niet goed genoeg maar matig zijn.

Dat klopt niet. In deze huidige economische tijden, geven werkgevers in principe tijdelijke contracten, behalve bij moeilijk in te vullen vacatures. :D

Link: Lauren_ @ [LZP] Wanneer zit het mij nou eens mee

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:36

Lauren_ schreef:

Ze willen me ook houden en daarom een nieuw contract.

En wat ik zeg het was bij mijn eerste gesprek bekend dus met functioneren heeft het niets te maken.
Bijna alle bedrijven geven nog zoveel mogelijk tijdelijke contracten voor vast.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:37

Lauren_ schreef:

Linkje geeft Electra al. Hoezo geef je jaarcontracten? Je werkt toch niet?

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:39

Oh ja, lijkt me duidelijk als je in een asiel kan werken je ook kunt solliciteren naar een betaalde baan. en dat wilde TS niet. Zie niet waarom dat een vreemde opmerking zou zijn voor mij en niet in lijn met dit topic. Dat er geen banen zijn betekent niet dat je er niet naar hoeft te solliciteren. Dat het moeilijk is blijft, maar het gaat om de intentie. Dit is dus iemand die onder jullie kopje uitkeringstrekkers valt. Neemt niet weg dat een grote groep er heel anders in staat.

Gaap

Abiola, op blijven letten, ik werk wel.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:44

Lauren_ schreef:
Oh ja, lijkt me duidelijk als je in een asiel kan werken je ook kunt solliciteren naar een betaalde baan. en dat wilde TS niet. Zie niet waarom dat een vreemde opmerking zou zijn voor mij en niet in lijn met dit topic. Dat er geen banen zijn betekent niet dat je er niet naar hoeft te solliciteren. Dat het moeilijk is blijft, maar het gaat om de intentie. Dit is dus iemand die onder jullie kopje uitkeringstrekkers valt. Neemt niet weg dat een grote groep er heel anders in staat.

Gaap

Op 8 oktober, nog geen maand geleden dus, schreef je dit:
Lauren_ schreef:
Wauw! Ik heb weer drie vacatures van het UWV gekregen. Twee vragen een opleiding die ik
Niet heb en bij de derde moet ik Savonds werken. Dat is heel handig als
Alleenstaande moeder. Maar ik ga solliciteren anders ben ik verwijtbaar. Maar het gaat natuurlijk weer nergens over :D

Gefeliciteerd met je baantje :D En excuses voor mijn enorme faux pas.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:47

Lauren_ schreef:
ikke niet, ik ga eindelijk minder dan 10% van mijn inkomen betalen, ik vind het prima zo. Dat anderen dat nu moeten is jammer, maar wel zo eerlijk vind ik persoonlijk

Dan heb je wel heeeeeel weinig salaris voor werk als leidinggevende...
Want je geeft ng steeds contracten..

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:47

Lauren_ schreef:

Even dus die quote is als reactie hierop

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:50

Abiola schreef:
Lauren_ schreef:

Gaap

Op 8 oktober, nog geen maand geleden dus, schreef je dit:
Lauren_ schreef:
Wauw! Ik heb weer drie vacatures van het UWV gekregen. Twee vragen een opleiding die ik
Niet heb en bij de derde moet ik Savonds werken. Dat is heel handig als
Alleenstaande moeder. Maar ik ga solliciteren anders ben ik verwijtbaar. Maar het gaat natuurlijk weer nergens over :D

Gefeliciteerd met je baantje :D En excuses voor mijn enorme faux pas.

Wel gelijk vaste baan, want ik ben nou eenmaal goed :D

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:52

Babsiej schreef:
Lauren_ schreef:
ikke niet, ik ga eindelijk minder dan 10% van mijn inkomen betalen, ik vind het prima zo. Dat anderen dat nu moeten is jammer, maar wel zo eerlijk vind ik persoonlijk

Dan heb je wel heeeeeel weinig salaris voor werk als leidinggevende...
Want je geeft ng steeds contracten..

Hoe mijn pakket van mijn werkgever er uit ziet gaat jou niks aan en de inkomsten uit mijn eigen bedrijf draag ik alleen btw over af. Dus ja, ik had beter VVD kunnen stemmen, ipv de domme middenmoot

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:54

Lauren_ schreef:
Ik betaal nu ook al jaren meer dan 10% van mijn inkomen. maar ja, uitkeringstrekker dus dan is het oke. Als je het geluk van een baan hebt niet. Ik ben ontzettend blij voor de bijstandsmoeders, eindelijk beetje lucht om schulden af te betalen

Dit zeg je 30 oktober nog .. 1 week terug..

Dream on. Je liegt dat je barst en ik hoop dat je je niet hebt bezeerd toen je door de mand ging :(:)