Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ariebren schreef:stef schreef:Mwah, ben van de week nog afgewezen voor een functie bij een bedrijf wat een reformatorische grondslag bleek te hebben.
Tja, ik heb compleet geen religieuze grondslag...
Dat is een echte vorm van discriminatie.
Maar je mag blij zijn dat je er niet mag werken.
Stel je voor, om half negen het ochtend gebed voor aanvang werkzaamheden.
Om 10 uur bidden voor de koffie met het tussendoortje.
Om 12 uur bidden voor de lunch met na afloop het dank gebed.
Om 3 uur de thee, bidden en danken.
En om 5 uur naar huis, maar eerst het dank gebed na een zware werkdag.
cam schreef:Ik kan er niet bij dat iemand het correct vind dat een ambtenaar een homo stel niet in de echt wil verbinden,dat dat dan mag en dat dat homo stel dat ook niet moeten willen en zij dus blij moeten zijn.
Maar ouder(s) zadel je wel op met een kind wat ze niet willen.
Daar wordt een kind niet echt vrolijk van en ook redelijk verknipt, als je er later achterkomt dat je niet welkom was.
en mocht je willen weten hoe ik dat weet,ik heb een vader die zo'n kind is.
Opgegroeid bij zijn grootouders die al 11 monden hadden te voeden,en in de pubertijd er achter gekomen dat zijn oudste zus zijn moeder was en dat zij hem echt niet als kind wilde,ook niet toen hij volwassen was trouwens. Zijn halfzus die jaren later is geboren uit een huwelijk is altijd liefdevol behandeld door haar.
Nee dan wordt de kijk op de wereld toch plots heel anders.
Dan kan je beter maar niet geboren worden,het leven is al moeilijk genoeg,gewenst zijn is toch wel een eerste vereiste voor een gelukkig begin van je leven.
En zo iets werk je hele leven door.
En dan wil ik uitdrukkelijk zeggen dat dit mijn mening is dat iedereen een andere mening mag hebben maar dat ik vind dat iedereen de keuze zelf moet maken en niet op gelegd door een derde.
Of zelf ontnomen moet worden
stef schreef:Mwah, aan de ene kant wel, aan de andere kant niet.
Ik doe mijn werk niet beter in een rok of een broek, maar zeer waarschijnlijk had ik er idd niet gepast. Wel jammer want t leek me een hele leuke functie.
Maar ik ga geen knierokken aanschaffen omdat ik bij een religieus bedrijf werk
Ariebren schreef:Maar je mag blij zijn dat je er niet mag werken.
Stel je voor, om half negen het ochtend gebed voor aanvang werkzaamheden.
Om 10 uur bidden voor de koffie met het tussendoortje.
Om 12 uur bidden voor de lunch met na afloop het dank gebed.
Om 3 uur de thee, bidden en danken.
En om 5 uur naar huis, maar eerst het dank gebed na een zware werkdag.
Littera schreef:Iedereen heeft recht op een eigen mening en daarom zou ik geen problemen met de SGP hebben, áls zij zich aan Artikel één van de grondwet zou houden. En als ze eens zou inzien dat de Bijbel al ontzettend oud is en is geschreven in een tijd waarin vrouwen ondergeschikt waren aan mannen. Dat was toen de norm. Inmiddels is het feminisme opgekomen en kun je al die vrouwonvriendelijke teksten niet meer als actueel zien en in de praktijk uitvoeren zonder de grondwet te overtreden.
stef schreef:Annelies, dat denk ik niet, dat weet ik. Rok was verplicht
Ingrid_92 schreef:Nu weet ik dat het anders opgevat moet worden en als je dat weet, zie je dat de Bijbel wel vrouwvriendelijk is.
NatasjavE schreef:Ingrid_92 schreef:Nu weet ik dat het anders opgevat moet worden en als je dat weet, zie je dat de Bijbel wel vrouwvriendelijk is.
Dan stel ik voor dat je de bijbel opnieuw leest. Er staan zeer vrouwonvriendelijke passages in. Zowel in het oude als in het nieuwe testament.
Deuteronomium is echt schokkend op dit gebied. (als ontdekt wordt dat een vrouw geen maagd meer is dan mag je haar stenigen en dat soort zaken.
Ingrid_92 schreef:[Ik lees iedere dag uit de Bijbel en heb hem meerdere keren gelezen in diverse vertalingen, dus een beetje kort door de bocht om zoiets aan te raden, niet? Ik weet dat dat soort dingen er in staan (m.n. oude testament) en zeg ook niet dat ik daarachter sta, integendeel. Later in de Bijbel (Nieuwe Testament) wordt dat ook afgekeurd. Daarnaast probeer ik ook te zeggen dat er vrij veel ongelukkig vertaald is. Als je de grondtekst erbij pakt, in het Hebreeuws en in het Grieks, dan zie je dat er soms iets heel anders staat, dan waarmee het in het Nederlands vertaald is... Ik kan daardoor heel goed snappen dat sommige passages daardoor verkeerd geïnterpreteerd worden, dat deed (en doe) ik ook regelmatig. Uitleg is daarom op zijn plaats bij dat soort stukken.
Ingrid_92 schreef:Mannen droegen in de tijd van de Bijbel ook een rok. Het was niet verplicht, maar gewoon iets wat bij de cultuur hoorde. Als je nu in het midden-oosten komt, zie je dat nog steeds. In de bijbel wordt over een vrouwenkleed gesproken, maar daar wordt niet zozeer een rok mee bedoeld. Een vrouw mag geen mannenkleed aantrekken, maar daar wordt geen broek mee bedoeld. Als je in de grondtaal kijkt zie je dat ermee bedoeld wordt dat een vrouw niet door het leven mag gaan als man zegmaar of andersom. (travestiet).
Helaas zijn er mensen die dat niet zo hebben willen opvatten en christenen er op aan kijken die gewoon een broek dragen. Ik vind het dan ook niet juist dat een bedrijf het "verplicht" stelt om een christelijke uitstraling te geven door middel van een rok. Ik vind dat dan júíst niet! Daar kan ik zelf niet zo goed tegen. Maar goed, ieder heeft vrijheid van meningsuiting, dus als een bedrijf dat op prijs stelt, dan moeten ze dat zelf weten
Bovendien was een vrouw geen "slaaf" van de man, maar dat wordt vaak wel zo gelezen. Het nadeel is het steeds weer opnieuw vertalen. De oorspronkelijke tekst wordt dan steeds ongelukkiger vertaald. In de grondtaal wordt geloof ik gesproken dat de man eigenlijk de "kapitein" was van het gezin. Ik moet jullie schuldig blijven dat ik niet precies weet hoe het er eigenlijk staat. Heb er ooit iets over moeten schrijven en me er in moeten verdiepen en toen werd er voor mij ook meer duidelijk. Vroeger dacht ik namelijk ook altijd te lezen dat een vrouw het sloofje van de man was en dat de man alles met haar kon en mocht doen en kon ik er ook niet met mijn verstand bij. Nu weet ik dat het anders opgevat moet worden en als je dat weet, zie je dat de Bijbel wel vrouwvriendelijk is.
Wil trouwens niet zeggen dat ik SGP gestemd heb hoor, maar dat terzijde.