Appelmoes_11 schreef:want ook in de niet-bio-industrie is geen enkel dier een lang gelukkig leven gegund.
Vooral dat ook vind ik een heel goed woord! Het gemiddelde paard schijnt in NL ook maar 6 jaar te worden namelijk...
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Colorado schreef:Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens, efficiëntie is efficiëntie en daarbij moet je imo kijken naar alles wat je er in moet stoppen. Als de prioriteiten alleen bij geld liggen dan kun je het inderdaad zien als iets efficiënts, maar dat betekend niet dat het ook echt efficiënt is. Er moet immers meer ingeleverd worden dan waar naar gekeken wordt. Maar ik gok dat wij een andere definitie van efficiëntie hebben. Ik wil overigens ook niet zeggen dat wij niet intelligent zijn, maar wel dat we 'dom' zijn, we kijken niet verder dan hebbenhebbenhebben en nu. Wat dat voor invloed heeft voor morgen maakt velen maar weinig uit, als we vandaag maar goed zitten. Dat vind ik 'dom'.
Appelmoes_11 schreef:Het meest efficiënte is planten gewoon rechtstreeks eten.
Appelmoes_11 schreef:Landbouw wordt al gedaan. Ik stel niet voor dat iedereen van verzamelen gaat levendat lijkt me inderdaad niet haalbaar. Het probleem is dat verreweg de meeste gewassen die verbouwd worden naar voedsel voor dieren gaat, terwijl ze perfect eetbaar zijn voor de mens. Voor een plantaardig dieet is ongeveer tien keer minder grond nodig. Betekent dus dat er meer dan genoeg voedsel is om een nog veel grotere (menselijke) wereldbevolking aan te kunnen (of je die nou moet willen of niet), en er is nu al genoeg voedsel om iedereen op aarde te kunnen voeden. Hartstikke efficiënt dus.
Peppertree schreef:Mais composteren is ook heel goed voor het milieu--> Biogasinstallaties branden erop!
Rianneke schreef:Ik ben meer voor terug in de tijdHet idee iedereen heeft een stukje grond en teelt wat en door middel van ruilhandel en dergelijke draait alles door... Maar dan zal de mensheid ook vermindert moeten worden