Alcohol vanaf 18

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:18

Geryon schreef:
CupCakes_ schreef:
Tjaa ach :P ik zal nog wel moeten wachten dan.

Maar denkt de overheid nu serieus dat pubers onder de 18 van de alcohol afblijven?
er zijn zat mensen die het voor je willen halen :')

Als je dit zo leest is het toch niet te geloven?
Hoe kan je zo dom zijn om (veel) te blijven drinken, als je weet dat de overheid niet voor niets de leeftijd wil ophogen? 8)7
Waarom wil je iets dat niet mag? Waarom wil je het dan door een ander laten halen? Is iedereen eraan verslaafd ofzo? 8)7

Ik denk niet dat het heel veel zou helpen. Zolang de ouders en kinderen niet veranderen gaat het niet heel goed werken. Maar ik ben er wel voor. Wat een wereld dit..

Beetje overdreven reactie, niet? Kom op zeg, pubers zijn nog jong, nieuwsgierig en die gaan een beetje lopen kloten met drank. Natuurlijk is het slecht, maar dat zijn zo veel dingen. Ik vind de meeste reacties in dit topic zo moraalridder. :')

Nies_

Re: Alcohol vanaf 18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:20

Oh, dus dan ben ik niet de enige. Fijn om te weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:22

Nies_ schreef:

Die dit topic vol vind zitten met moraalridders of iets anders?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:22

Ik vind helemaal niks overdreven aan mijn reactie..

Ik ken zat pubers (waaronder ikzelf) die niet nieuwsgierig zijn naar iets wat niet voor niets verboden is. Als iedereen zo was dan waren er een stuk minder problemen.

Natuurlijk is een slokje door nieuwsgierigheid normaal. Maar daar blijft het bij. De rest is gewoon dom. Meeloperig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:23

Geryon schreef:

Ik ken zat pubers (waaronder ikzelf) die niet nieuwsgierig zijn naar iets wat niet voor niets verboden is. Als iedereen zo was dan waren er een stuk minder problemen.

Natuurlijk is een slokje door nieuwsgierigheid normaal. Maar daar blijft het bij. De rest is gewoon dom. Meeloperig.

Ik geloof er echt niks van dat jij als puber nog nóóit iets hebt gedaan wat niet mocht.

Ik zie trouwens geen problemen om me heen door het onderzoeken van alcohol. De meesten zitten nog gewoon op het vwo en drinken in het weekend 2/3 glazen alcohol. Meeloperig zeg. En dom.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-07-12 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:24

Manegepaard schreef:
Nies_ schreef:

Die dit topic vol vind zitten met moraalridders of iets anders?

Ja. :j

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:29

Manegepaard schreef:
Geryon schreef:

Ik geloof er echt niks van dat jij als puber nog nóóit iets hebt gedaan wat niet mocht.

Ik zie trouwens geen problemen om me heen door het onderzoeken van alcohol. De meesten zitten nog gewoon op het vwo en drinken in het weekend 2/3 glazen alcohol. Meeloperig zeg. En dom.

Van het een komt het ander. Dus kan je er beter niet aan beginnen. Ik kan me zo even niet iets bedenken dat ik heb geprobeerd terwijl ik wist dat het slecht voor mijn gezondheid was, en verboden was. Ik ben toch niet gek :')

Heb zat dingen mee gemaakt die ermee te maken hebben. Iedereen begint met een paar glazen alcohol. Iedereen begint met één sigaret en iedereen begint met één joint (of sterket nog een trekje). En altijd zit er een risico aan vast. Waarom het dan doen?

Nee, ik kan er echt met mijn hoofd niet bij. Ik vind het inderdaad dom en meeloperig. Als er niemand in je omgeving drinkt, zou jij het ook niet doen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:31

Paardrijden heeft ook heel wat risico's. Waarom dat doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:31

Geryon schreef:
Manegepaard schreef:

Van het een komt het ander. Dus kan je er beter niet aan beginnen. Ik kan me zo even niet iets bedenken dat ik heb geprobeerd terwijl ik wist dat het slecht voor mijn gezondheid was, en verboden was. Ik ben toch niet gek :')

Heb zat dingen mee gemaakt die ermee te maken hebben. Iedereen begint met een paar glazen alcohol. Iedereen begint met één sigaret en iedereen begint met één joint (of sterket nog een trekje). En altijd zit er een risico aan vast. Waarom het dan doen?

Nee, ik kan er echt met mijn hoofd niet bij. Ik vind het inderdaad dom.

Mijn god. Alsof je na 1 glas alcohol meteen aan comazuipen :') jongeren van 16 zijn echt geen onnadenkende projectielen die alleen doen wat andere hen opdragen te doen.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:32

Tja ik vind het geen hele slechte regeling, maar wel een beetje apart, want ik zou dan 1,5 jaar alcohol mogen kopen en drinken. Een half jaartje niet en dan wel weer gewoon :?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:34

Paardrijden is niet verboden door de overheid.

Wat een belachelijk domme vergelijking.

Je zou wel denken dat het onnadenkende projectielen zijn die alleen doen wat anderen hen opdragen te doen. Al heb ik niks gezegd over 'opdragen'.

En ja, de meeste comazuipers zijn ook begonnen met een glas alcohol.

Misschien moet je eens het een en ander meemaken in je familie waardoor je gaat beseffen dat het het allemaal niet waard is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:37

Geryon schreef:

Je zou wel denken dat het onnadenkende projectielen zijn die alleen doen wat anderen hen opdragen te doen. Al heb ik niks gezegd over 'opdragen'.

Misschien moet je eens het een en ander meemaken in je familie waardoor je gaat beseffen dat het het allemaal niet waard is.

Opdragen staat ongeveer gelijk aan groepsdruk. Je zegt zelf dat je reacties niet overdreven zijn, maar je doet net alsof elk persoon van 16 die een glas bier neemt meteen aan een tweede begint, en een derde, en een vierde ect. alsof het domme schapen zijn. Het zijn mensen die ook best wel na kunnen denken. Ik ken er zat (ben er zelf ook 1) die af en toe een glas neemt voor de smaak en het verder gewoon houden op water/frisdrank oid. Comazuipers zijn echt de ergste gevallen, en dat gebeurt ook echt ámper. Je moet niet zo overdrijven.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:43

Geryon schreef:

Nee, maar het heeft wel risico's. Dus misschien wordt het verboden, omdat de trend steeds meer is om alles te verbieden dat risico's met zich meebrengt.
(Enne, als jij je uitsluitend laat leiden door wat de overheid zegt, wie heeft er dan precies geen eigen oordeel over risico's?)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:44

Manegepaard schreef:
Geryon schreef:

Opdragen staat ongeveer gelijk aan groepsdruk. Je zegt zelf dat je reacties niet overdreven zijn, maar je doet net alsof elk persoon van 16 die een glas bier neemt meteen aan een tweede begint, en een derde, en een vierde ect. alsof het domme schapen zijn. Het zijn mensen die ook best wel na kunnen denken. Ik ken er zat (ben er zelf ook 1) die af en toe een glas neemt voor de smaak en het verder gewoon houden op water/frisdrank oid. Comazuipers zijn echt de ergste gevallen, en dat gebeurt ook echt ámper. Je moet niet zo overdrijven.

Dat staat daar helemaal niet gelijk aan. En daarbij bedoel ik geen groepsdruk. Zal ff lekker zijn als je eigen je vrienden je opdragen om iets te gaan doen terwijl zij weten dat het slecht voor je is. Een vriendin van mij bood een ander aan om te gaan roken, gezellig met haar. Ik heb me toch een ruzie met haar gekregen.

Het gaat erom, dat als niemand in je omgeving het doet, jij écht niet per se alcohol wilt gaan drinken. Daarom vind ik het meeloperig. Ik heb ook eens een slokje gedronken, puur omdat mijn vriendin het toevallig dronk. Dat is precies hetzelfde.

Overdrijven? Zoals iemand al zei is alcohol pure gif voor je lijf. Niks overdreven aan mijn reacties.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:47

Shadow0 schreef:
Geryon schreef:

Nee, maar het heeft wel risico's. Dus misschien wordt het verboden, omdat de trend steeds meer is om alles te verbieden dat risico's met zich meebrengt.
(Enne, als jij je uitsluitend laat leiden door wat de overheid zegt, wie heeft er dan precies geen eigen oordeel over risico's?)

Zoals wat? Wat wordt er meer verboden dan? Dat drank verboden wordt (onder een bepaalde leeftijd, maar ze zouden het hele alcoholgebeuren gewoon moeten verbieden) is écht niet hetzelfde als paardrijden. Want dan zou élke sport verboden gaan worden. Dat slaat nergens op om dat als als vergelijking te nemen.
Daarbij weet ik niet of ik mij uitsluitend laat leiden door wat de overheid zegt, maar zij verbieden drank niet voor niets en ik wéét dat het slecht is. Wat voor gek ben ik dan om het nog steeds te drinken? Daarbij is paardrijden alleen slecht voor je als er bepaalde dingen gebeuren. Alcohol is vanaf het begin en altijd al slecht voor je.
Ik vind het eigenlijk gewoon grappig dat mensen willen drinken terwijl zij weten hoe slecht het is en kan zijn.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:51

Geryon schreef:
Dat drank verboden wordt (onder een bepaalde leeftijd, maar ze zouden het hele alcoholgebeuren gewoon moeten verbieden) is écht niet hetzelfde als paardrijden. Want dan zou élke sport verboden gaan worden. Dat slaat nergens op om dat als als vergelijking te nemen.

Waarom slaat dat nergens op? Waarom is het logisch dat de overheid het ene risico verbiedt en het andere toestaat?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:53

Shadow0 schreef:
Geryon schreef:
Dat drank verboden wordt (onder een bepaalde leeftijd, maar ze zouden het hele alcoholgebeuren gewoon moeten verbieden) is écht niet hetzelfde als paardrijden. Want dan zou élke sport verboden gaan worden. Dat slaat nergens op om dat als als vergelijking te nemen.

Waarom slaat dat nergens op? Waarom is het logisch dat de overheid het ene risico verbiedt en het andere toestaat?

Omdat het niet alleen om de risico's gaat. Ook omdat drank gewoon ontzettend slecht voor je gezondheid is en omdat er vele ongelukken gebeuren door het gedoe met drank.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:56

Geryon schreef:
Omdat het niet alleen om de risico's gaat. Ook omdat drank gewoon ontzettend slecht voor je gezondheid is en omdat er vele ongelukken gebeuren door het gedoe met drank.

Ongelukken en slecht voor je gezondheid zijn toch risico's? En met paardrijden gebeuren toch ook ongelukken?

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:56

Ben benieuwd hoe ze het dan gaan doen met de mensen die al alcohol mochten kopen... en dan nu oppeens niet?
Nee, ik zie geen verbetering in de regeling. Ze komen er toch wel aan.
Maar mij maakt het niet zoveel uit, dan ben ik al 18 :+

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:59

Geryon schreef:

ik mag graag wat drinken en soms ook bewust teveel maar absoluut niet uit meeloperigheid ofzo en ik ben ook niet dom. Ik vind het juist asociaal dat je mij en mijn vrienden dan ook zo bewoord mijn vrienden en ik hebben allemaal onze problemen thuis en dan is het gewoon een tijdelijke oplossing om het wat positiever in te zien net als bij drugs. En ja het is volgens de meesten geen goede oplossing maar het is een snelle oplossing waardoor we even weg zijn van ellende en dan komen de beste ideeën oprollen. Het is ook absoluut niet iets wat we wekelijks doen net zoals weer andere vrienden die blowen je kunt gewoon merken. Dat ze het nodig zijn gewoon een soort tijdelijk medicijn. Hoe hoger je de lat zal leggen hoe groter de problemen worden.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 13:01

Shadow0 schreef:
Geryon schreef:

Ongelukken en slecht voor je gezondheid zijn toch risico's? En met paardrijden gebeuren toch ook ongelukken?

Waarom zou de overheid iets anders ook moeten verbieden terwijl dat andere/minder risico's heeft? Natuurlijk gebeuren er met paardrijden ook ongelukken. Maar ik denk toch wel even dat dat minder ongelukken zijn en ongelukken met minder impact. Met alles wat je doet kunnen er ongelukken gebeuren, dan heeft alles dus een risico. Moet alles dan verboden worden?

Ik blijf het een belachelijke vergelijking vinden en het heeft dan ook geen nut om hierover door te gaan omdat het compleet andere risico's zijn. Iets dat je lichaam van binnen vernield vergelijken met een hobby die niet slecht is voor je gezondheid 8)7 Je kan dan wel beginnen over dat daar ook risico's bij lopen, maar dat is alleen maar een beetje wijs gedrag, want jij weet ook dat dat compleet iets anders is.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 13:05

KLfan schreef:
Geryon schreef:

ik mag graag wat drinken en soms ook bewust teveel maar absoluut niet uit meeloperigheid ofzo en ik ben ook niet dom. Ik vind het juist asociaal dat je mij en mijn vrienden dan ook zo bewoord mijn vrienden en ik hebben allemaal onze problemen thuis en dan is het gewoon een tijdelijke oplossing om het wat positiever in te zien net als bij drugs. En ja het is volgens de meesten geen goede oplossing maar het is een snelle oplossing waardoor we even weg zijn van ellende en dan komen de beste ideeën oprollen. Het is ook absoluut niet iets wat we wekelijks doen net zoals weer andere vrienden die blowen je kunt gewoon merken. Dat ze het nodig zijn gewoon een soort tijdelijk medicijn. Hoe hoger je de lat zal leggen hoe groter de problemen worden.

Typisch excuus. Iets gebruiken dat slecht is voor je gezondheid, zodat je het even wat positiever ziet.
Ach, het zijn mijn problemen niet. Ook zonder alcohol en drugs kunnen die problemen opgelost worden en kun je het eventjes wat positiever inzien. Daarom gaan drinken of drugs gaan gebruiken vind ik zo'n raar iets. En ja, ik spreek uit ervaring. Als jij je lichaam wilt vernielen om alles wat positiever te zien, ga gerust je gang. Gelukkig heb ik daar mijn lieve vrienden voor en niet een vloeibaar iets in een fles. Zelfs niet toen ik zelf een einde aan mijn leven wilde maken. Met drank los je niet eens iets op, het is alleen maar slecht voor je.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 13:09

Aan het beleven en meedoen van sport zitten ook gezonde kanten. Alcohol is per definitie slecht, zeker voor jongeren met hersenen in ontwikkeling

Helemaal verbieden vindt ik wat onzinnig denk ik. Maar goed, leeftijdsgrenzen kan je wel oprekken, maar denk dat er veel meer gedaan moet worden aan bewustwording bij ouders

Kom vaak genoeg tegen dat ouders hun 12 jarige thuis breezers (o.i.d.) laten drinken onder het mom van 'dan kan ik als ouders toezicht houden'. Dat is gewoon normvervaging

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 13:12

Dat vind ik inderdaad ook. Ik ken zelfs ouders die hun kind zelf als eerste drank aanbieden zodat het normaal gaat worden. Een beetje je kind aan de drank gaan helpen.

Ouders en jongeren (en de opvoeding) moeten ook gaan veranderen, anders heeft dit niet erg veel nut.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 13:12

KLfan schreef:

Dat vind ik dan wel weer een beetje gevaarlijk.. Een van dé manieren om verslaafd te raken.

Maar, ook daar gaat een hogere leeftijdsgrens niks aan veranderen natuurlijk.