Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Colorado schreef:newmom schreef:maar wat heeft een kind gedaan dat het dit verdiend?
Wat heeft iemand met pedofiele gedachtes gedaan dat ze het verdienen zo vreselijk uitgekotst te worden door de samenleving? Behalve een voorkeur hebben waarvan het eerste stukje van het naampje ook voorkomt in het woordje pedoseksueel?
schumax schreef:Ik ga mij niet in deze discussie mengen en ook mijn mening niet verkondigen maar hoeveel leden van MARTIJN zitten er hier op het forum en stel je voor dat pedofilie sex met dieren zou zijn en het kind zou dan je paard zijn. Zouden jullie er dan nog zo over denken?
SaskiaKa schreef:Is een pedofiel minder weerzinwekkend als hij/zij beweerd "verliefd" te zijn op een kind?
Authentic schreef:De behoefte aan bovenstaande dingen dan?
newmom schreef:Colorado schreef:Wat heeft iemand met pedofiele gedachtes gedaan dat ze het verdienen zo vreselijk uitgekotst te worden door de samenleving? Behalve een voorkeur hebben waarvan het eerste stukje van het naampje ook voorkomt in het woordje pedoseksueel?
is dit een serieuze vraag?
Fiffill schreef:Wel eens verliefd geweest newmom?
En nu hoef ik niet te horen 'ja maar dat is niet te vergelijken 2 volwassenen blabla'. Nee, dat klopt. Maar verliefde gevoelens (die vaak gepaard gaan met lust) bevatten meer dan lust alleen. En sommige mensen krijgen die gevoelens voor kinderen.
Colorado schreef:Ja, ik ben er echt benieuwd naar. Ik heb namelijk geen idee wat een pedofiel fout zou doen behalve ergens aan denken wat jij 'ziek' vindt.
Fiffill schreef:Ik ben geen pedofiel, hoe moet ik dan exact kunnen vertellen wat ik zou moeten zien in een kind? Ik zie daar niks in nl. Wat wil je horen?
Je kan ook verliefd worden op iemand die je nog nooit hebt gesproken, en die je alleen van een afstand ziet. Jij hebt het al meteen over kussen en en iemand waarmee je alles kunt delen, maar dat gaat al veel verder. Je hebt mensen die in stilte verliefd zijn op iemand en misschien nooit tegen die persoon praten.
Je hebt zelfs mensen die zich aangetrokken voelen tot objecten...
newmom schreef:ja kom op nou zeg, d'r word hier toch duidelijk gespeculeerd dat een pedo ook gewoon een mens is,
newmom schreef:Er zijn zelden mensen wie moordneigingen/gedachten hebben omdat ze de ander zo aardig vinden,
dan heeft er wat afgespeeld, dan heeft de persoon wie ze willen vermoorden hun of iemand wie hun dierbaar is iets aangedaan..
newmom schreef:Waarom valt een pedo op een kind?
wat is er behalve het lichaam van een kind nog meer waarin een pedo een relatie kan vinden?
Daar valt toch niks goed in te praten?? Ook al hebben ze geen daadwerkelijke seks, er is toch niks te vinden wat het rechtvaardigd dat zo'n smeerlap zulke gevoelens voor een kind mag hebben?
newmom schreef:Fiffill schreef:Wel eens verliefd geweest newmom?
En nu hoef ik niet te horen 'ja maar dat is niet te vergelijken 2 volwassenen blabla'. Nee, dat klopt. Maar verliefde gevoelens (die vaak gepaard gaan met lust) bevatten meer dan lust alleen. En sommige mensen krijgen die gevoelens voor kinderen.
ja, en ik werd verliefd doordat ik een band kreeg met die persoon, gebaseerd op gevoelens wie te verwoorden zijn,
als bijv een goed gesprek kunnen voeren, mij veilig voelen en gewaardeerd door een volwaardige leeftijdsgenoot,
het weten van je gelijke gevonden te hebben, iemand met wie je alles kan delen, iemand wie goed kan kussen,
een partner te hebben waarmee je je leven, of een deel van je leven, kan delen op een leuke manier, dingen samen ondernemen en daarover spreken, dezelfde waardering hebben voor het leven.. dat zijn dingen waardoor je verliefd word..
dus ik begrijp niet goed waar je nu heen wilt, want deze dingen kunnen niet met een kind.
Dus vertel me nou eens recht door zee wat er dan precies zo veel méér is dan alleen het lichaampje van een kindje.
newmom schreef:Het is gewoon niet normaal dat een volwassen persoon fantaseert over seks met een kindje
wat moet ik daar nu nog aan onderbouwen??? het is toch niet normaal of wel dan?
en ik ben er van overtuigd dat er ooit een dag komt dat hij zich vergrijpt, ook al is het meisje 'al' 15 en zag ze er heel volwassen uit.
ik begrijp niet waarom je zelf het antwoord niet bedenken kan na al mijn posts.
Blue_Eyes schreef:Nou, jij als new mom zou toch moeten begrijpen dat je van kinderen kunt houden. Wat is technisch gezien het verschil met verliefd kúnnen worden?
HOrmonen in combinatie met een stel hersens die net iets anders werken dan die van jou en mij. Zo lang die knul er niets mee doet, lijkt het mij niet nodig om hem uit te kotsen.
Colorado schreef:[
Ik kan het me wel bedenken maar ik begrijp het niet. Ik begrijp niet dat jij vind dat denken net zo erg is als het daadwerkelijk aan een kind zitten. Hij of zij doet er immers niemand kwaad mee. Dan verdiend die persoon het toch ook niet om als een stuk vuil behandeld te worden? Waarom verdiend die persoon het dat anderen zijn leven zuur maken? Terwijl hij niemand, helemaal niemand pijn doet, niemand houdt trauma's over aan zijn gedachtes, niemand houdt er lichamelijke verwondingen aan over, niemand krijgt er een slechter zelfbeeld door en niemand houdt er slapeloze nachten of straatvrees aan over. Ik begrijp niet waarom jij vindt dat er geen verschil is tussen een pedofiel en een pedoseksueel, of dat je vindt dat pedofiel niet bestaat. Ik begrijp niet waarom jij vind dat er geen pedofielen bestaan die zich niet vergrijpen aan kinderen. Misschien is dat mijn eigen gebrek aan inlevingsvermogen, maar ik kan er echt niet bij.
Fiffill schreef:Jij misschien, maar er zijn dus ook mensen die verliefd worden op personen die ze amper/nooit spreken, maar alleen zien... dat kan gewoon en ook met mensen die gewoon op volwassenen vallen. Soort "stille aanbidder" idee krijg je dan
En als je je er iets meer in verdiept, dan zul je ontdekken dat sommige mensen deze gevoelens voor kinderen hebben (hoe scheef dat ook is).
terlygert schreef:Een pedo valt op een kind door een hersenafwijking. Dat heeft niks te maken met het zoeken naar iets in een relatie met een kind. Hij (of zij) kan er niets aan doen dat die gevoelens er zijn. Het enige wat ze kunnen doen is dit (proberen te) onderdrukken.
terlygert schreef:@ maura, het wijkt af van de ''normaal''. Het klinkt niet fijn dat ben ik met je eens, maar dit is wel wat er aan de hand is.
Ik denk dat seksuele voorkeur een combinatie is van die twee dingen die jij noemt. Niet zozeer het één OF het ander.
newmom schreef:Colorado schreef:Ja, ik ben er echt benieuwd naar. Ik heb namelijk geen idee wat een pedofiel fout zou doen behalve ergens aan denken wat jij 'ziek' vindt.
Het is gewoon niet normaal dat een volwassen persoon fantaseert over seks met een kindje
wat moet ik daar nu nog aan onderbouwen??? het is toch niet normaal of wel dan?
en ik ben er van overtuigd dat er ooit een dag komt dat hij zich vergrijpt, ook al is het meisje 'al' 15 en zag ze er heel volwassen uit.
ik begrijp niet waarom je zelf het antwoord niet bedenken kan na al mijn posts.
newmom schreef:wat een vergelijking weer.. moederliefde is toch heel wat anders dan pedofilie hoor..
newmom schreef:hoe kun je moederliefde nou vergelijken met uiteindelijk de 'liefde' wie een pedo voor een kind zou voelen.. want dat was je doel toch?? wat zijn in hemelsnaam de overeenkomsten daarin?