Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
cherie78 schreef:Het eigen risico bijna verdubbeld en dat is nog eens per persoon.
Wat ik dan niet snap; waarom betalen mensen het dan niet gespreid?
Of zijn er maar enkele zorgverzekeraars die deze mogelijkheid bieden?
cherie78 schreef:Het eigen risico bijna verdubbeld en dat is nog eens per persoon.
gohya schreef:cherie78 schreef:Het eigen risico bijna verdubbeld en dat is nog eens per persoon.
Denk niet dat je gespreid kan betalen,ze boeken het bedrag n.l. automatisch van je rekening af.
Je bent verplicht [bij mijn zorg verzekering] via automatische incasso te betalen.
Voorheen kon het nog via acceptgiro,maar dat kan al een poosje niet meer.
Abiola schreef:Ik kreeeg mijn er rekening over januari pas begin april, dus het is niet zo dat ze meteen aan de deur staan hoor. Ik zit bij ohra, weet niet hoe andere maatschappijen het doen.
cherie78 schreef:Van de zorgverzekeraar die wij hebben, is het voorstel gekomen (eind vorig jaar) om het eigen risico in 10 termijnen vooruit te betalen.
Volgend jaar wordt bekeken hoeveel ervan gebruikt is en een eventueel rest-bedrag wordt teruggestort.
Anne_GTI schreef:cherie78 schreef:Van de zorgverzekeraar die wij hebben, is het voorstel gekomen (eind vorig jaar) om het eigen risico in 10 termijnen vooruit te betalen.
Volgend jaar wordt bekeken hoeveel ervan gebruikt is en een eventueel rest-bedrag wordt teruggestort.
Bijzonder dat deze constructie toegestaan is, daar sta ik van te kijken.
Abiola schreef:Ik loop al bijna vijf jaar flink bij de fysio. Dat kost geloof ik 30 euro ongeveer per half uur. Ik ga zeker een keer per week, soms vaker, een enkel keertje kan ik overslaan. De rekening over mijn fysio in januari kreeg ik pas in april, ik ga er niet van uit dat mijn peut zolang op zijn centjes moet wachten?
Abiola schreef:Ik loop al bijna vijf jaar flink bij de fysio. Dat kost geloof ik 30 euro ongeveer per half uur. Ik ga zeker een keer per week, soms vaker, een enkel keertje kan ik overslaan. De rekening over mijn fysio in januari kreeg ik pas in april, ik ga er niet van uit dat mijn peut zolang op zijn centjes moet wachten?
cherie78 schreef:Waarom zou het niet toegestaan zijn?
Anne_GTI schreef:Abiola schreef:Ik loop al bijna vijf jaar flink bij de fysio. Dat kost geloof ik 30 euro ongeveer per half uur. Ik ga zeker een keer per week, soms vaker, een enkel keertje kan ik overslaan. De rekening over mijn fysio in januari kreeg ik pas in april, ik ga er niet van uit dat mijn peut zolang op zijn centjes moet wachten?
Fysio heeft dan het geld allang, zal ergens in februari ingediend zijn en aan hem uitbetaald. Ik vind het vrij traag om dan pas in april een nota naar de verzekerde te sturen. Als ze dan een regeling afsluiten van 10 maanden zoals hier geopperd belemmeren ze een mogelijke overstap per 1 januari want met openstaande posten mag je niet weg.
Anne_GTI schreef:cherie78 schreef:Waarom zou het niet toegestaan zijn?
Daar kan ik een heel relaas over gaan afsteken maar ik houd het kort: het verkracht de hele visie die er met de invoering van het verplicht eigen risico achter zat: mensen bewust maken van de kosten in de zorg.
Nou is in mijn opinie die hele visie erachter al een tunnelvisie geweest vanuit Den Haag.
cherie78 schreef:Bijkbaar bij onze zorgverzekeraar ook (die tunnelvisie bedoel ik)
Want mensen die zorg nodig hebben of medecijnen of wat dan ook, zijn zich evengoed wel bewust hoeveel het kost, die zorg
flicka schreef:De rekeningen stuurt mijn fysio naar mijn verzekeraar. Die betaalt uit. Ik kan via internet zien hoeveel ik verbruikt heb. Idem van de tandarts. Zo kom ik niet voor onverwachte verrassingen te staan.
Het eigen risico kan ik bij grotere bedragen in termijnen betalen.
NathalietjeB schreef:pff ik vind dit echt van de zotte vind 400 een hele hoop geld...zelf zou ik echt pas op t laatst van t laatst van t laatste moment naar de dokter gaan...me zoontje daarin tegen tjah ontkom je niet aan maar dit land gaat gewoon zo naar de $#%#%
NathalietjeB schreef:pff ik vind dit echt van de zotte vind 400 een hele hoop geld...zelf zou ik echt pas op t laatst van t laatst van t laatste moment naar de dokter gaan...me zoontje daarin tegen tjah ontkom je niet aan maar dit land gaat gewoon zo naar de $#%#%