Als je nu moest gaan stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als je nu moest gaan stemmen...

VVD
170 (17%)
CDA
27 (2%)
PvdA
64 (6%)
Sp
197 (20%)
Pvv
190 (19%)
Groen links
37 (3%)
D66
89 (9%)
PvdD
27 (2%)
Sgp
9 (0%)
Anders
28 (2%)
Blanco
22 (2%)
Weet het écht niet
101 (10%)

Totaal aantal stemmen: 961

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:22

Onassa schreef:
tita schreef:
Waarom moet ik meer betalen omdat jij niet KAN/KON leren?

Waarom moet ik gestraft worden omdat ik mijn hersens beter gebruikt.

Tita, het is niet een ieder gegeven om met een flink stel hersens geboren te worden, er is gewoon verschil in IQ en daar kan iemand die daar minder van heeft geen donder aan doen!
Die zouden ook graag naar de uni gaan, maar hebben er de capaciteit gewoon niet voor.
Het klinkt nogal hard wat je nu zegt en denk voornamelijk naar mensen toe die helaas niet hebben kunnen leren of enkel een basis onderwijs hebben kunnen doen.

Jammer dat jullie zo kortzichtig zijn.

Er zijn zat mensen die laag geschoold zijn maar ontzettend rijk leven hebben door gebruik van hun hersens. (moet ik voorbeelden gaan noemen)
Universiteit staat niet garant voor een goed salaris.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:23

Shellyke schreef:
Sarabande, laat het ophitsen maar aan Geert en zijn twitters over. Dat je een hekel hebt aan Geert Wilders is allang duidelijk, dat je alles wat er mis is gegaan hem verwijt is niet terecht. Geert kon nog niet zo lang mee praten en toch verwacht je van hem dat hij in een korte periode alles recht ging breien wat andere al jaren krom hebben gemaakt.

Ik ken Geert niet en kan dus gen hekel aan hem hebben, ik heb het over zijn daden
Hij is al veel te lang bezig Nederland in diskrediet te brengen bij onze handelspartners en heeft na 7 weken achterkamertjes politiek (dat zou hij veranderen weet je nog) waarbij hij overal ja op gezegd had, opeens de boel laten klappen
Dat is heel slecht voor Nederland en heel laf van Geert maar de mensen die niet begrijpen wat hij werkelijk doet blijven roepen dat ze op hem zullen stemmen.

Als die mensen zeggen dat ze dat doen omdat de politiek rot is of een pot nat is dan een non issue want Geert heeft daar de afgelopen tijd volop aan meegedaan toen het hem goed uitkwam

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:23

tita schreef:
Maar laten we eens bij het begin beginnen, de geld kraan dichtdraaien richting Afrika, tis daar dweilen met de kraan open

Daar ben ik het geheel met je eens, daar zal de toestand helaas nooit verbeteren, zeker niet zolang ze anticonceptie weigeren.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:24

Julia schreef:
Als je in je eentje woont en door omstandigheden in de bijstand terecht komt, ontvang je tegenwoordig 640 euro om alles van te doen. Nou ik kan je zeggen, dat is echt niet veel.

Een vriendin van mij woonde op zichzelf, kwam in de bijstand terecht, kreeg huursubsidie en kon nog elke week vrolijk uitgaan. En dan bedoel ik niet dat zij elk dubbeltje moest omdraaien.

Waar van mij op gekort mag worden:
Stufi: Schoolboeken zelf betalen, stufi max tot schoolgeld (170 per maand nu) + uitwonende beurs +/- 150. Je kiest er zelf voor om op jezelf te gaan wonen. (Ik reisde zelf ook 5 dagen in de week een uur heen en een uur terug)
Studiebeurs: terugbetalen, geen kwijtschelding. En de mensen die het wel kwijtgescholden hebben gekregen mogen het van mij net zo hard alsnog terug betalen.
Bijstand mag van mij om laag. Zie bovenstaand voorbeeld.
Belasting is volgens mij al een gigantisch eind omhoog. (ik zit met mijn middeninkomen ook in de 42% schaal zag ik gister)
Ontwikkelingshulp. Kappen daarmee!

En inderdaad: Waarom moet ik gestraft worden omdat een ander niet kon/wilde leren? Ik ken genoeg mensen die de hele schooltijd uit hun neus zaten te eten en nu thuis op de bank zitten en maar zielig kijken... Want ze hebben hun opleiding niet afgemaakt. Ja, doe dan ook je best! Ik heb mijn hele studietijd ook heen en weer gereisd, heb geen lening, sta sowieso nergens in het rood, heb vanaf mijn 15de elk weekend en elke vakantie gewerkt... Het is mij ook niet aan komen waaien.
Laatst bijgewerkt door Winged op 24-04-12 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:24

tita schreef:
Citaat:
Nee, bijv de zorg weer laten betalen naar gelang het inkomen (zoals het was met ziekenfonds/particulier) ben ik nog steeds grote voorstander van.
De sterkste schouders de zwaarste lasten laten dragen

Omdat jij je hersenen beter kan/kon gebruiken KAN jij meer betalen voor zorg.
En dat moet tegenwoordig oook.

Op het gebied van zorg is er nog nooit zoveel ongelijkheid geweest. En dat is mijn inziens de basis van een slechte start voor kinderen.
Zorg en scholing moet voor iedereen gelijk zijn.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 13:24

tita schreef:

Wie zegt dat jij je hersens beter gebruikt?

En waarom je meer moet betalen? Simpel, omdat je meer inkomen hebt en dus meer last kan dragen.

In een dergelijke situatie zal ik ook meer betalen dan een alleenstaande moeder die in de bijstand zit. Hoor je mij ook niet over klagen. ik vind dat terecht.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:25

tita schreef:

En een goed salaris is niet altijd het gevolg van de universiteit, maar kan ook met minder worden bereikt.

Als ik het standpunt hier in het topic zie van bepaalde mensen, dan denk ik dat ik wat minder uurtjes ga werken en wat stappen naar beneden doe. Krijg ik tenminste leuke voordeeltjes :j

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:26

tita schreef:

Er zijn zat mensen die laag geschoold zijn maar ontzettend rijk leven hebben door gebruik van hun hersens. (moet ik voorbeelden gaan noemen)

Ik reageer op wat je zelf aan gaf namelijk
Citaat:

Je weet dus dat er ook mensen zijn die hun hersenen helaas niet goed KUNNEN gebruiken ook al zouden ze zo graag willen.
Misschien begrijpen we elkaar verkeerd (nadeel van internet).
Kijk als je het wel kan en het verdomd, dan ga ik met je mee (kan zijn dat je het dus zo bedoelt).

LadyMadonna

Re: Als je nu moest gaan stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 13:27

Onassa: En als je het nu wel KAN, maar financieel geen dure opleidingen etc kan, dan houdt het ook op natuurlijk...

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:27

er is idd wel een verschil of je 20 uur werkt of 50 (beiden eigen keus)

ik klaag ook weleens, maar ik kan ook een aantal uur meer gaan werken...... maar mn vrije tijd (lees 1,5 uur per dag) is me heilig...... dan maar minder uit te geven
maar moet zeggen dat het wel ieder duppie omdraaien is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:27

Vala schreef:
AmySP: Dan kun je je boktnaam beter veranderen in AmyD66 :D

:') had ik kunnen verwachten.

Zijn de letters van mijn tweede- en achternaam :+

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:29

stef schreef:
Onassa: En als je het nu wel KAN, maar financieel geen dure opleidingen etc kan, dan houdt het ook op natuurlijk...

Dan komt het imo aan op wilskracht...
Mijn zus (dus ook dochter van dezelfde bijstandsmoeder + geen vader in beeld meer voor haar) moest KEIHARD werken, elk vrij uurtje, om haar studie te kunnen betalen en ze heeft het gedaan hoor. Nooit een dag horen klagen!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 13:31

Waar een wil is is een weg, gaat in veel gevallen op, maar lang niet altijd. Super dat het bij jou zus wel gelukt is :j

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:32

Onassa schreef:
tita schreef:

Ik reageer op wat je zelf aan gaf namelijk
Citaat:

Je weet dus dat er ook mensen zijn die hun hersenen helaas niet goed KUNNEN gebruiken ook al zouden ze zo graag willen.
Misschien begrijpen we elkaar verkeerd (nadeel van internet).
Kijk als je het wel kan en het verdomd, dan ga ik met je mee (kan zijn dat je het dus zo bedoelt).

Wel goed Quoten want er kwam nog een 2e regel niet alleen in eigenbelang eruit halen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:33

stef schreef:

Er zijn zoveel wegen die naar rome leiden iemand die afstudeert met allemaal 9 aan de Gymnasium waarvan de ouders in de bijstand zitten, wordt echt wel geholpen door speciale fondsen

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:33

KellyG schreef:
er is idd wel een verschil of je 20 uur werkt of 50 (beiden eigen keus)

ik klaag ook weleens, maar ik kan ook een aantal uur meer gaan werken...... maar mn vrije tijd (lees 1,5 uur per dag) is me heilig...... dan maar minder uit te geven
maar moet zeggen dat het wel ieder duppie omdraaien is

Tjah, dan zou ik toch misschien een uurtje toch inleveren. Scheelt omdraaien. Al is het alleen maar voor een paar jaar. Tegen die tijd is die crisis misschien wel weer een keer voorbij.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:34

stef schreef:

Precies en kan me voorstellen dat dat behoorlijk frustrerend is dan.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:35

tita schreef:
stef schreef:

Er zijn zoveel wegen die naar rome leiden iemand die afstudeert met allemaal 9 aan de Gymnasium waarvan de ouders in de bijstand zitten, wordt echt wel geholpen door speciale fondsen

Even aanvullen: Er zijn natuurlijk scholen die zo speciaal zijn dat leerlingen het zelf moeten betalen ipv met behulp van stufi (HBO's in ieder geval, hotelschool in Maastricht bijvoorbeeld). Maargoed, daar kies je toch ook zélf voor?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 13:36

Ik heb zelf overigens nooit die ambitie gehad hoor ;) Niet iedereen kan en moet drs. worden. Gelukkig maar, want er zijn genoeg normale banen die ook uitgevoerd moeten doen, én genoeg waardeloze banen die ook gedaan moeten worden :j

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:37

Maar Stef, als Administratief Medewerkster zit je toch ook niet op de onderlijn qua salaris?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:38

Onassa schreef:
stef schreef:

Precies en kan me voorstellen dat dat behoorlijk frustrerend is dan.

Exact daar tekende Wilders ook voor in de begroting overeenkomst. Niet verbazingwekkend hij is altijd ultra rechts geweest en denkt nog steeds zo en met gestudeerde mensen heeft hij al sowieso niets op die noemt hij badinerend, elite

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 13:43

Quellian schreef:
Maar Stef, als Administratief Medewerkster zit je toch ook niet op de onderlijn qua salaris?

Ik heb werkelijk geen idee wat de onderlijn is :n, maar goed, ik zeg ook nergens dat ik dat zit :)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:44

Tja...laten we eerlijk zijn, we denken waarschijnlijk allemaal veel aan hetgeen jou persoonlijk raakt en dat is ook best menselijk.
Je bent gewend aan een bepaald inkomen en aan de hand daarvan richt je je leven in.
Gaat daar een stuk inkomen wegvallen (om wat voor reden dan ook) zul je aanpassingen moeten doen die je liever niet wilt.
Zo is mijn man in februari onverwacht werkeloos geworden.
Na 2 maanden had hij gelukkig wel weer een baan maar zijn salaris is met ruim 450 euro netto!!! naar beneden gegaan.
Dat is de tijd waarin we verkeren en heb hem gezegd die baan te nemen, want langdurig in de ww zitten daar wordt je ook niet beter en vrolijker van.

Zo moet ik als chronische lyme patient de meeste behandelingen zelf betalen omdat ik enkel geholpen kan worden via de ILADS richtlijnen en niet via de standaard CBO richtlijnen.
We hadden daar een spaar potje voor maar die is helaas leeg nu en ben ik genoodzaakt de behandelingen te stoppen met alle gevolgen van dien.
Met mijn WAO uitkering kan ik weinig opvangen.
Dus ik zal zeker gaan kijken naar een partij die het voor betere zorg gaat opnemen (in hoeverre dat nadien dan ook werkelijk gebeurt).
En zo maakt een ieder zijn/haar keuze waarbij je hoopt dat het voor jou niet al te beroerd wordt.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:45

Nou, dan is er nu een partij opgericht van dhr Brinkman.

Een "vriendelijker" gezicht :D

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:45

Even een vraag: had nederland niet al een enorme staatsschuld voordat kabinet rutte begon?

zelf ben ik het er mee eens dat er flink bezuinigd moet worden in nederland en naar mijn idee vooral op ontwikkelingshulp.
ook ben ik wel benieuwd waar de 'linkse' partijen op willen bezuinigen. als zij willen bezuinigen op de mensen die modaal of meer verdienen, ben ik bang dat er heel veel mensen die net boven modaal verdienen opeens minder gaan werken of een stap terug gaan zetten om in aanmerking te komen voor alle leuke extra`s.
daarmee krijgt nederland nog meer schulden.