gummie schreef:Suggestie: wordt politicus
Dank je, ik heb een leuke, goed betaalde baan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anne_GTI schreef:gohya schreef:Dat ze kostgeld betalen is normaal,een bijdrage dus in het huishouden.Maar om ze het hele gezin te laten onderhouden omdat je zoon/dochter toevallig een vaste baan heeft? Bullshit,slaat helemaal nergens op.
En onze belasting centen? je moest eens weten aan hoeveel onzin we ook belasting betalen.
En wat dacht je wat we betalen aan belasting om asiel zoekers in nederland te onderhouden?en de vele miljoenen die naar de arme landen gaan? ook, daar betalen we belasting voor,dan zeggen we toch ook niet,ja maar ik ga niet al die arme landen onderhouden.We betalen belasting om ook de mindere onder ons te kunnen onderhouden,omdat we een baan hebben!
Dat ik belasting betaal vind ik heel normaal,ik vind het niet erg om voor mensen die in de bijstand zitten belasting te betalen.Het is idd. jammer dat er een groep is die wel kan werken maar het makkelijker vind om zijn handje op te houden.Dat gebeurt nog steeds en zal altijd zo blijven.
Waarom haal je die asielzoekers erbij? Dat voegt niets toe aan deze discussie....
Overigens wordt er van ons BNP 0,7% afgedragen aan ontwikkelingssamenwerking. En dat is niet alleen geld wat we kwijt zijn, daar krijgen we indirect ook nog een boel van terug.
gohya schreef:Anne_GTI schreef:Nou, ik weet nog wel werk voor CNC operators en programmeurs. Maar vindt ze maar eens...
Er zijn in de ICT en Horeca ook nog genoeg banen te krijgen,maar dan moet je wel diploma's daarvoor hebben.Dat heb je vast ook nodig voor het werk wat jij weet?
woofie schreef:Hebben jullie nou echt niet door dat ook jullie (goed betaalde) banen, dankzij de de ontslagrecht versoepeling, op de tocht staan?
Zijn jullie dan allemaal blind voor wat er gaande is?
Onze levens standaard holt achteruit door mensen die onder het minimum (moeten) gaan werken....
Wees blij dat je momenteel nog werk hebt!! voor je het weet kan ook jij je melden bij de sociale dienst....
En kan ook jij gaan werken voor een lager salaris dan dat je nu nog verdiend.
Geloof maar niet dat je vaste lasten mee dalen met je inkomen....
Forcalquier schreef:Vind dat erg knap van je! Maar zeg eerlijk.. In jouw geval was een redelijke uitkering op zijn plaats geweest, maar zou dat de motivatie om een baan te zoeken niet wat minder geweest zijn?De slechte verpesten het zoals altijd voor de goede.
Heb zelf het hele traject van een WW uitkering al zo vaak doorlopen, op je 25e worden afgewezen omdat je te oud bent, of niet flexibel omdat je alleenstaande moeder bent en dat terwijl de hele werkgever mij niet eens heeft uitgenodigd voor een gesprek.
Een WW die word stop gezet,niet in aanmerking komen voor bijstand omdat je inwoonde bij je beste vriend en eerst met keiharde bewijzen moet komen dat het niet je partner is die jou financieel kan onderhouden.
Loodzwaar vond ik het, heb elk kneuterig baantje aangepakt om maar een beetje geld op mijn rekening te hebben.
Maar nu inmiddels weer voorzien van een leuke en goede baan en beleef nu via de andere kant hoe makkelijk sommige mensen denken:
Mensen die aan de andere kant van het land wonen en solliciteren (via e-mail)omdat ze toch wel weten dat ze nooit worden aangenomen omdat ze niet in bezit van rijbewijs zijn. Word je vervolgens gebeld door de uitkerende instantie of het klopt dat mevr. Bladiebla bij ons op sollicitatie gesprek is geweest....Nee hoor alleen per mail, oke mevrouw bedankt wij weten voldoende
Mensen die reageren terwijl ze ver onder het gevraagde niveau zitten.
En zo heb ik ook al mensen in dienst gehad die uiteindelijk weer stopte omdat ze teveel bijverdiende en dus gekort werden op hun uitkering, ja sorry maar met het mooie weer op komst zit ik liever thuis...krijg mijn geld toch wel
Veel mensen die ik terug bel zijn nog eerlijk ook...ja mevrouw ik heb sollicitatieplicht
Deze groep mensen mogen ze van mij dus kei en keihard aanpakken.
Geef mij dan maar de vrouw van 58 die ik vorige maand heb aangenomen, mens was de wanhoop nabij en vloog mij huilend in de armen toen ik haar tijdens het 2e gesprek vertelde dat ze was aangenomen.
woofie schreef:Hebben jullie nou echt niet door dat ook jullie (goed betaalde) banen, dankzij de de ontslagrecht versoepeling, op de tocht staan?
Clausch schreef:Dat er in de kassen genoeg werk is, vooral in het Westland, blijkt toch wel? Alleen mensen willen niet en de bedrijven durven waarschijnlijk geen risico te nemen als ze aan iemand twijfelen.
mick75 schreef:Nogmaals, als we er mee akkoord gaan dat mensen tewerk gesteld worden voor minder dan het minimumloon zetten we collectief onze nu nog fatsoenlijk betaalde banen op het spel! Voor je het weet mag je, vanuit de bijstand, solliciteren naar dezelfde baan die je ooit had voor een normaal salaris, tegen niet meer dan je bijstandsuitkering. En wordt je gekort als je niet aangenomen wordt voor het baantje dat je al tig jaar had... Als je dit graag ziet? Vooral doorgaan met het zeiken op uitkeringsgerechtigden en vooral niet klagen als jouw baantje wordt wegbezuinigd, waarna je "mag" solliciteren op je oude baantje, voor veel minder loon of alleen maar behoud van je uitkering. Wil je dit niet? Sta dan op, samen met de SP, voor fatsoenlijk loon naar werken, voor iedereen! (dus ook voor de Polen en Roemenen die zwaar uitgebuit de banen "inpikken") De schoonmakers, thuiszorgers, postbodes, vuilnisophalers, plantsoenenwerkers en vele anderen zijn je voorgegaan.
Anne_GTI schreef:Nou, ik weet nog wel werk voor CNC operators en programmeurs. Maar vindt ze maar eens...
Ja, enige relavante ervaring met zware machines en inzicht is wel een vereiste.
Anne_GTI schreef:gohya schreef:Dat ze kostgeld betalen is normaal,een bijdrage dus in het huishouden.Maar om ze het hele gezin te laten onderhouden omdat je zoon/dochter toevallig een vaste baan heeft? Bullshit,slaat helemaal nergens op.
En onze belasting centen? je moest eens weten aan hoeveel onzin we ook belasting betalen.
En wat dacht je wat we betalen aan belasting om asiel zoekers in nederland te onderhouden?en de vele miljoenen die naar de arme landen gaan? ook, daar betalen we belasting voor,dan zeggen we toch ook niet,ja maar ik ga niet al die arme landen onderhouden.We betalen belasting om ook de mindere onder ons te kunnen onderhouden,omdat we een baan hebben!
Dat ik belasting betaal vind ik heel normaal,ik vind het niet erg om voor mensen die in de bijstand zitten belasting te betalen.Het is idd. jammer dat er een groep is die wel kan werken maar het makkelijker vind om zijn handje op te houden.Dat gebeurt nog steeds en zal altijd zo blijven.
Waarom haal je die asielzoekers erbij? Dat voegt niets toe aan deze discussie....
Overigens wordt er van ons BNP 0,7% afgedragen aan ontwikkelingssamenwerking. En dat is niet alleen geld wat we kwijt zijn, daar krijgen we indirect ook nog een boel van terug.