'Bijstandstrekkers willen kas niet in'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:52

gummie schreef:
Suggestie: wordt politicus ;)

Dank je, ik heb een leuke, goed betaalde baan :D , maar misschien wat voor jou?

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:57

Vreselijk :P ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:01

gummie schreef:
Vreselijk :P ;)

Vreselijk is wat overdreven, maar die compromissen onder druk van die kameleon afsluiten, lijkt mij wel vreselijk. :D :P

MisticRider

Re: 'Bijstandstrekkers willen kas niet in'

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:07

Uitkering? afschaffen die hap! Mensen die er recht op hebben krijgen het niet, maar mensen die gewoon te lui zijn om te werken wel. Bied werkelozen gewoon een baan aan zoals in de kas, en willen ze dat niet? einde uitkering. Evnt. nog een soort bonus voor de werkende, maar hier kan ik echt niet tegen!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:15

Anne_GTI schreef:
gohya schreef:
Dat ze kostgeld betalen is normaal,een bijdrage dus in het huishouden.Maar om ze het hele gezin te laten onderhouden omdat je zoon/dochter toevallig een vaste baan heeft? Bullshit,slaat helemaal nergens op.
En onze belasting centen? je moest eens weten aan hoeveel onzin we ook belasting betalen.
En wat dacht je wat we betalen aan belasting om asiel zoekers in nederland te onderhouden?en de vele miljoenen die naar de arme landen gaan? ook, daar betalen we belasting voor,dan zeggen we toch ook niet,ja maar ik ga niet al die arme landen onderhouden.We betalen belasting om ook de mindere onder ons te kunnen onderhouden,omdat we een baan hebben!
Dat ik belasting betaal vind ik heel normaal,ik vind het niet erg om voor mensen die in de bijstand zitten belasting te betalen.Het is idd. jammer dat er een groep is die wel kan werken maar het makkelijker vind om zijn handje op te houden.Dat gebeurt nog steeds en zal altijd zo blijven.

Waarom haal je die asielzoekers erbij? Dat voegt niets toe aan deze discussie....
Overigens wordt er van ons BNP 0,7% afgedragen aan ontwikkelingssamenwerking. En dat is niet alleen geld wat we kwijt zijn, daar krijgen we indirect ook nog een boel van terug.

Waarom ik ze erbij haal? het is maar een voorbeeld.Ik kan niet alles hier gaan opnoemen waar we belasting voor betalen toch? Mij maakt het niet uit waar ik die belasting voor betaal,betalen moeten we allemaal.

@MisticRider
Je zegt:bied die mensen een baan aan,maar er is haast geen werk te krijgen.De werkeloosheid word steeds groter,overal vliegen mensen eruit,bedrijven moeten sluiten enz.Hoe kún je mensen dan een baan aanbieden?
Als je dit topic goed leest dan lees je dat er hier bokkers zijn die heel graag willen werken in de kassen,maar ze worden gewoon niet aangenomen.Ze zijn o.a. te duur [een is pas 26 jaar oud] krijgen ze te horen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:17

:D Nou, ik weet nog wel werk voor CNC operators en programmeurs. Maar vindt ze maar eens...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:19

Anne_GTI schreef:
:D Nou, ik weet nog wel werk voor CNC operators en programmeurs. Maar vindt ze maar eens...

Er zijn in de ICT en Horeca ook nog genoeg banen te krijgen,maar dan moet je wel diploma's daarvoor hebben.Dat heb je vast ook nodig voor het werk wat jij weet?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:20

gohya schreef:
Anne_GTI schreef:

Er zijn in de ICT en Horeca ook nog genoeg banen te krijgen,maar dan moet je wel diploma's daarvoor hebben.Dat heb je vast ook nodig voor het werk wat jij weet?

Ja, enige relavante ervaring met zware machines en inzicht is wel een vereiste.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:23

Hebben jullie nou echt niet door dat ook jullie (goed betaalde) banen, dankzij de de ontslagrecht versoepeling, op de tocht staan?
Zijn jullie dan allemaal blind voor wat er gaande is?
Onze levens standaard holt achteruit door mensen die onder het minimum (moeten) gaan werken....
Wees blij dat je momenteel nog werk hebt!! voor je het weet kan ook jij je melden bij de sociale dienst....
En kan ook jij gaan werken voor een lager salaris dan dat je nu nog verdiend.
Geloof maar niet dat je vaste lasten mee dalen met je inkomen....

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:31

woofie schreef:
Hebben jullie nou echt niet door dat ook jullie (goed betaalde) banen, dankzij de de ontslagrecht versoepeling, op de tocht staan?
Zijn jullie dan allemaal blind voor wat er gaande is?
Onze levens standaard holt achteruit door mensen die onder het minimum (moeten) gaan werken....
Wees blij dat je momenteel nog werk hebt!! voor je het weet kan ook jij je melden bij de sociale dienst....
En kan ook jij gaan werken voor een lager salaris dan dat je nu nog verdiend.
Geloof maar niet dat je vaste lasten mee dalen met je inkomen....

_/-\o_

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 23:00

De slechte verpesten het zoals altijd voor de goede.

Heb zelf het hele traject van een WW uitkering al zo vaak doorlopen, op je 25e worden afgewezen omdat je te oud bent, of niet flexibel omdat je alleenstaande moeder bent en dat terwijl de hele werkgever mij niet eens heeft uitgenodigd voor een gesprek.
Een WW die word stop gezet,niet in aanmerking komen voor bijstand omdat je inwoonde bij je beste vriend en eerst met keiharde bewijzen moet komen dat het niet je partner is die jou financieel kan onderhouden.

Loodzwaar vond ik het, heb elk kneuterig baantje aangepakt om maar een beetje geld op mijn rekening te hebben.

Maar nu inmiddels weer voorzien van een leuke en goede baan en beleef nu via de andere kant hoe makkelijk sommige mensen denken:

Mensen die aan de andere kant van het land wonen en solliciteren (via e-mail)omdat ze toch wel weten dat ze nooit worden aangenomen omdat ze niet in bezit van rijbewijs zijn. Word je vervolgens gebeld door de uitkerende instantie of het klopt dat mevr. Bladiebla bij ons op sollicitatie gesprek is geweest....Nee hoor alleen per mail, oke mevrouw bedankt wij weten voldoende
Mensen die reageren terwijl ze ver onder het gevraagde niveau zitten.

En zo heb ik ook al mensen in dienst gehad die uiteindelijk weer stopte omdat ze teveel bijverdiende en dus gekort werden op hun uitkering, ja sorry maar met het mooie weer op komst zit ik liever thuis...krijg mijn geld toch wel

Veel mensen die ik terug bel zijn nog eerlijk ook...ja mevrouw ik heb sollicitatieplicht

Deze groep mensen mogen ze van mij dus kei en keihard aanpakken.

Geef mij dan maar de vrouw van 58 die ik vorige maand heb aangenomen, mens was de wanhoop nabij en vloog mij huilend in de armen toen ik haar tijdens het 2e gesprek vertelde dat ze was aangenomen.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 23:04

Ik krijg ook wel eens brieven die gewoon beginnen met:" Omdat ik moet solliciteren van het uwv wil ik reageren op de functie van...."
Al dat soort overduidelijke onzin solllicitaties stuur ik door aan het uwv, van mij mogen die mensen gekort worden.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 23:07

Forcalquier schreef:
De slechte verpesten het zoals altijd voor de goede.

Heb zelf het hele traject van een WW uitkering al zo vaak doorlopen, op je 25e worden afgewezen omdat je te oud bent, of niet flexibel omdat je alleenstaande moeder bent en dat terwijl de hele werkgever mij niet eens heeft uitgenodigd voor een gesprek.
Een WW die word stop gezet,niet in aanmerking komen voor bijstand omdat je inwoonde bij je beste vriend en eerst met keiharde bewijzen moet komen dat het niet je partner is die jou financieel kan onderhouden.

Loodzwaar vond ik het, heb elk kneuterig baantje aangepakt om maar een beetje geld op mijn rekening te hebben.

Maar nu inmiddels weer voorzien van een leuke en goede baan en beleef nu via de andere kant hoe makkelijk sommige mensen denken:

Mensen die aan de andere kant van het land wonen en solliciteren (via e-mail)omdat ze toch wel weten dat ze nooit worden aangenomen omdat ze niet in bezit van rijbewijs zijn. Word je vervolgens gebeld door de uitkerende instantie of het klopt dat mevr. Bladiebla bij ons op sollicitatie gesprek is geweest....Nee hoor alleen per mail, oke mevrouw bedankt wij weten voldoende
Mensen die reageren terwijl ze ver onder het gevraagde niveau zitten.

En zo heb ik ook al mensen in dienst gehad die uiteindelijk weer stopte omdat ze teveel bijverdiende en dus gekort werden op hun uitkering, ja sorry maar met het mooie weer op komst zit ik liever thuis...krijg mijn geld toch wel

Veel mensen die ik terug bel zijn nog eerlijk ook...ja mevrouw ik heb sollicitatieplicht

Deze groep mensen mogen ze van mij dus kei en keihard aanpakken.

Geef mij dan maar de vrouw van 58 die ik vorige maand heb aangenomen, mens was de wanhoop nabij en vloog mij huilend in de armen toen ik haar tijdens het 2e gesprek vertelde dat ze was aangenomen.
Vind dat erg knap van je! Maar zeg eerlijk.. In jouw geval was een redelijke uitkering op zijn plaats geweest, maar zou dat de motivatie om een baan te zoeken niet wat minder geweest zijn?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 23:27

woofie schreef:

Ja dat klopt, net als dat men de duur van de WW-uitkering wil gaan verkorten. Maar gelukkig voor Henk en Ingrid is Geert daar zwaar op tegen (net als tegen het verhogen van de pensioengerechtigde leeftijd), dus hij zal daar best voor gaan liggen hoor, Geert doet wat hij heeft beloofd :D

Clausch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 23:32

Dat er in de kassen genoeg werk is, vooral in het Westland, blijkt toch wel? Alleen mensen willen niet en de bedrijven durven waarschijnlijk geen risico te nemen als ze aan iemand twijfelen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 23:36

Clausch schreef:
Dat er in de kassen genoeg werk is, vooral in het Westland, blijkt toch wel? Alleen mensen willen niet en de bedrijven durven waarschijnlijk geen risico te nemen als ze aan iemand twijfelen.

Het werk in de kassen is niet voor iedere bijstandstrekker geschikt. Het zal ook vaak te ver zijn en de werkgever zal soms liever andere werknemers hebben, jonger of beter gemotiveerd. :D Maar er zal ook een aantal uitkeringsgerechtigen wel geschikt zijn voor dit werk.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 23:58

Nogmaals, als we er mee akkoord gaan dat mensen tewerk gesteld worden voor minder dan het minimumloon zetten we collectief onze nu nog fatsoenlijk betaalde banen op het spel! Voor je het weet mag je, vanuit de bijstand, solliciteren naar dezelfde baan die je ooit had voor een normaal salaris, tegen niet meer dan je bijstandsuitkering. En wordt je gekort als je niet aangenomen wordt voor het baantje dat je al tig jaar had... Als je dit graag ziet? Vooral doorgaan met het zeiken op uitkeringsgerechtigden en vooral niet klagen als jouw baantje wordt wegbezuinigd, waarna je "mag" solliciteren op je oude baantje, voor veel minder loon of alleen maar behoud van je uitkering. Wil je dit niet? Sta dan op, samen met de SP, voor fatsoenlijk loon naar werken, voor iedereen! (dus ook voor de Polen en Roemenen die zwaar uitgebuit de banen "inpikken") De schoonmakers, thuiszorgers, postbodes, vuilnisophalers, plantsoenenwerkers en vele anderen zijn je voorgegaan.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 00:01

Ben toch blij dat je OS eronder staat :D

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 00:29

mick75 schreef:
Nogmaals, als we er mee akkoord gaan dat mensen tewerk gesteld worden voor minder dan het minimumloon zetten we collectief onze nu nog fatsoenlijk betaalde banen op het spel! Voor je het weet mag je, vanuit de bijstand, solliciteren naar dezelfde baan die je ooit had voor een normaal salaris, tegen niet meer dan je bijstandsuitkering. En wordt je gekort als je niet aangenomen wordt voor het baantje dat je al tig jaar had... Als je dit graag ziet? Vooral doorgaan met het zeiken op uitkeringsgerechtigden en vooral niet klagen als jouw baantje wordt wegbezuinigd, waarna je "mag" solliciteren op je oude baantje, voor veel minder loon of alleen maar behoud van je uitkering. Wil je dit niet? Sta dan op, samen met de SP, voor fatsoenlijk loon naar werken, voor iedereen! (dus ook voor de Polen en Roemenen die zwaar uitgebuit de banen "inpikken") De schoonmakers, thuiszorgers, postbodes, vuilnisophalers, plantsoenenwerkers en vele anderen zijn je voorgegaan.

Volgens mij vindt niemand hier dat iemand uit de bijstand voor minder dan het minimumloon betaald werk in de kassen moet gaan doen. Minimumloon of iets daarboven evt. aangevuld met een prestatiebonus lijkt mij nogmaals heel redelijk.
En tot er een betaalde baan is vrijwilligerswerk met behoud van uitkering is niets mis mee imo.

Maar de balans tussen alle extra voorzieningen die er zijn voor mensen met een uitkering en het ontberen daarvan voor mensen die daar net boven zitten qua inkomen is zoek en dat is een issue waar serieus verandering in moet komen.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 00:34

Jouw probleem. Ik hoor je graag als jouw baantje wegbezuinigd wordt, en je op je blote knieen mag smeken of je hem alsjeblieft, please terug mag krijgen... Voor de helft van het loon of minder en een kwart van de arbeidsomstandigheden, alleen part-time natuurlijk. En als je het niet accepteert je je uitkering verliest. Fictie? Was het maar zo! Vraag het aan al diegenen die het al is overkomen!

Maar als het je onverhoopt overkomt, niet zeuren! Niet zeuren dat een bijstandstrekker jouw baantje inpikt omdat ie goedkoper werkt (gedwongen), niet zeuren dat je geen baan meer kan vinden, ook niet onder je nivo. Niet zeuren als je eerst je mooie koophuis moet opvreten voor dakloosheid, je dieren moet verkopen/ weggeven en je auto ook en maar moet zien hoe je op je "sociale werkplek" komt zonder vervoer, in the middle of nowhere. Oh, sorry. Het is een "work first" werkplek. Waar de omstandigheden nog slechter zijn en je als je kritiek hebt er zo weer uit ligt, zonder inkomen whatsoever want negatieve aantekening. Want een Pool betaalt wel de 300 Euro kostgeld per week en slaapt vlak bij de werkplek.

Vraag het maar aan iedereen die het al is overkomen, dat zijn er meer dan je denkt! Complete sectoren zijn zo al "hervormd" en velen zullen volgen. Het kan iedereen overkomen en ik moet zeggen dat ik het bepaalde mensen van harte gun!

Anne GTI: Vrijwilligerswerk is niets mis mee! De titel zegt het al, het is op vrijwillige (en meestal dus onbezoldigde) basis.

De ellende van de work-first-projecten die tot nu toe zijn opgestart is dat het juist om werken met behoud van uitkering, maar zonder extra's gaat, of een heel klein extraatje. En dat is pure uitholling van het minimumloon EN de arbeidsomstandigheden. En dat is iets waar op de iets langere termijn IEDEREEN last van gaat krijgen. En alleen al daarom zou je dat niet moeten willen!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 00:36

Mick, jij voelt je aangesproken en dat hoeft niet.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 00:37

Moet zeggen dat ik het een prachtige reactie vind. Gaat in op iets wat helemaal niet aan de orde is (ik heb iig niemand horen zeggen dat die mensen maar onder het minimum moeten gaan werken), logica ontbreekt geheel en het slaat kant noch wal imo. Als ik het zo zie precies wat ik altijd al dacht over de SP. Grappig.

Anyway, ben het met je eens, Anne_GTI

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 01:02

Mick, je hoeft het niet persoonlijk op te vatten want het is helemaal niet persoonlijk bedoeld.

En ik heb allang met dat bijltje gehakt; ik weet als geen ander hoe het is om ineens vanuit een zekere vaste baan voor twee inkomens ineens allebei in de onzekerheid te komen van allerlei trajecten omdat werkzaamheden door het tegenwerken van overheden in Nederland stoppen.

Dat geeft veel stress en rompslomp en dan kan je ervoor kiezen om je kop te laten hangen en je hand op te houden of je kan de knop omzetten en met je kop omhoog je handen uit de mouwen te steken. Wij hebben gekozen voor het laatste.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 01:04

Anne_GTI schreef:

Ja, enige relavante ervaring met zware machines en inzicht is wel een vereiste.

Ik weet er één, en een goeie ook. Ervaren met en gecertificeerd in diverse aansturingen + heeft papieren in Mechanical Desktop dus ook als werkvoorbereider nog handig. Daarnaast ervaring als leidinggevende (ploegleider).
Komt alleen niet aan de bak want is 56.

Als je me de gouden tip geeft maak ik 'm ongetwijfeld immens blij :)

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 07:49

Anne_GTI schreef:
gohya schreef:
Dat ze kostgeld betalen is normaal,een bijdrage dus in het huishouden.Maar om ze het hele gezin te laten onderhouden omdat je zoon/dochter toevallig een vaste baan heeft? Bullshit,slaat helemaal nergens op.
En onze belasting centen? je moest eens weten aan hoeveel onzin we ook belasting betalen.
En wat dacht je wat we betalen aan belasting om asiel zoekers in nederland te onderhouden?en de vele miljoenen die naar de arme landen gaan? ook, daar betalen we belasting voor,dan zeggen we toch ook niet,ja maar ik ga niet al die arme landen onderhouden.We betalen belasting om ook de mindere onder ons te kunnen onderhouden,omdat we een baan hebben!
Dat ik belasting betaal vind ik heel normaal,ik vind het niet erg om voor mensen die in de bijstand zitten belasting te betalen.Het is idd. jammer dat er een groep is die wel kan werken maar het makkelijker vind om zijn handje op te houden.Dat gebeurt nog steeds en zal altijd zo blijven.

Waarom haal je die asielzoekers erbij? Dat voegt niets toe aan deze discussie....
Overigens wordt er van ons BNP 0,7% afgedragen aan ontwikkelingssamenwerking. En dat is niet alleen geld wat we kwijt zijn, daar krijgen we indirect ook nog een boel van terug.

Ik denk om te benadrukken dat we voor iedereen betalen, in Nl maar ook daarbuiten..ze zegt niet dat ze niet voor asielzoekers wilt betalen..
Door het grote ego van Nl en het voorop willen staan met 'kijk eens hoe behulpzaam we zijn, denk aan Griekenland' zit Nl er nu bar bij en moeten er flink bezuinigd worden en door die grote fouten van de regering, moet Nl er nu voor boeten..

Als NL nou eens nadenkt bij het stemmen, dan hoeven we achteraf ook niet zo te klagen.