Opvattingen over uitkeringsgerechtigden: stof tot nadenken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 17:27

gummie schreef:
Betekent het bijvoorbeeld dat sommige ziekten of handicaps van de lijst afgehaald moeten worden die volgens de regels zoals die nu gelden wel tot een uitkering leiden? (tijdelijk, danwel blijvend/ geheel, danwel gedeeltelijk). Of zouden hulpverleners beter moeten worden opgeleid om mentaliteitsproblemen te herkenen? OF: wordt het mentaliteitsprobleem ten onrechte losgelaten op bepalde ziekten/ handicaps?
Dat is wat ik interessant vind.... Hoe mensen daarover denken.

Ik denk zelf dat het begint met een mentaliteitsprobleem bij de hulpverleners/ UWV/ ons systeem.

Het is makkelijker om iemand ziek te laten zijn en ja en amen te zeggen en er maandelijks een bedrag naartoe te gooien, dan zo iemand helpen weer op de been te komen.
Bij dat laatste loop je tegen een hoop problemen aan.
Is de toekomstige werknemer welwillend, nou zoek dan maar eens een bedrijf die in zo iemand wil investeren, vooral in het geval van ziekte en beperkingen.

Is het bedrijf welwillend, dan loop je weer tegen een lichting werklozen aan die eigenlijk helemaal niet willen werken, want het werk moet perfect zijn en geweldig leuk, niet te vermoeiend en nog goed verdienen ook.

Daarbij is mijn eigen ervaring toen ik ziek was: als je je maar zielig genoeg opstelt dan krijg je van alles voor elkaar, maar als blijkt dat je welwillend en sterk probeert te zijn dan trekken ze zo je uitkering in, want dan ben je blijkbaar weer beter. * mijn ervaring komt uit de periode vóór WIA en ik zat in de 'gewone' ziektewet maar stroomde in vanuit de ww, zonder baan dus *

Een tussenweg of opstap o.i.d. lijkt erg moeilijk, je hoort vaak mensen die wel willen, maar niet 'mogen' tenzij je meteen je hele uitkering vaarwel zegt.

Ik haal hier een stukje van wikipedia:
Citaat:
Voorbeeld
Jan is voor 50% arbeidsgeschikt verklaard en het UWV kent hem een WGA-uitkering toe. Voordat hij ziek werd, verdiende hij €1800 euro per maand. De hoogte van de uitkering bedraagt dan 70% van €1800 = €1260 per maand. Stel dat hij toch nog met zijn restcapaciteiten kan werken en hij verdient daarmee €1000. Jan ontvangt dan 70% van (€1800 - €1000), is €560, uitkering, en €1000 loon, totaal €1560 per maand. Zou Jan helemaal niet werken, dan bedraagt zijn inkomen 70% van (€1800 - €0), is €1260. Deze berekeningswijze betekent dat het inkomen van Jan hoger wordt, als hij meer gaat werken. Dit sluit aan bij het doel van de WIA: het belonen van meer werken.

Ik moet eerlijk zeggen: voor die 300 euro extra per maand zou ik mijn bed ook niet uitkomen :o want ik ga uit dat die 1000 euro gebaseerd is op 20 of meer uur.
Als het dan ook nog tegenzit kom je ook meteen niet meer in aanmerking voor allerlei toeslagen.
Nou bedankt, laat maar zitten, ik werk wel niet }:0

Net als hier:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_werk_e ... andicapten
Dus als je in de WA jong zit krijg je anderhalf keer het maandloon als je een HBO/ WO diploma hebt gehaald (dat kan blijkbaar dus wel?) maar als je vervolgens aan het werk gaat, zal het gewone loon vrijwel altijd minder zijn dan de uitkering, daarom zit 98% volledig in de WIA.

Ook die opleidingen via het uwv, waar ze een tijd reclame over maakten, blijken voor eigenlijk bijna niemand bedoeld te zijn, alleen als je compleet kansloos bent werd tegen mij gezegd, maar dat is dan weer geld weggooien aan een kansloos figuur die vervolgens nooit meer een baan gaat zoeken daarna.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 17:31

Electra63 schreef:
IMO bepaalt een arts of iemand in staat is te werken.

Een kennis van mij zit in een rolstoel na een ongeluk en hoefde nooit meer te werken als hij dat niet wilde.
Maar hij is nu toch boekhouder :j
Hij zei: mijn leven is zo inhoudloos op deze manier, bah.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 17:44

Ik mis hier eigenlijk het bedrijfsleven wat betreft vooroordelen. Ik met mijn handicap heb meermalen te horen gekregen dat ik niks kan, volgens hun dan. Want ik kan maar 1 hand gebruiken en dat is dan nog eens links ook, dus schijn ik dubbel gehandicapt te zijn. En echt praten als brugman en een maand gratis proef draaien om te laten zien wat ik kan, willen ze niet aan. Zelf mijn re-integratie consulent stond met zijn mond vol tanden over deze mentaliteit. Ook heb ik meermalen te horen gekregen "waarom zou ik iemand met werkbeperking aan nemen als er 10 gezonde mensen zijn die alles kunnen?" Veelal weten ze ook niks van de subsidies die ze kunnen aanvragen. Werkt ook zeer motiverend om door te gaan met solliciteren, niet dus. Ik voor mij heb inmiddels zoiets van ze willen mij niet, doe ik er ook geen moeite meer voor. Ben als eens depressief geweest (mede door dit soort afwijzingen) en wil dit niet meer worden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 17:47

Ik durf daar niets over te zeggen aikon, heb je wel sollicitatietrainingen gevolgd? Want natuurlijk kan het probleem bij werkgevers liggen, maar ook deels bij je eigen presentatie.

(goede 'op weg naar werk' begeleiding is werk belangrijk, ik weet dat daar ook het een en ander aan rammelt en dat is jammer. Vriend van mij zag een goede vacature bij het UWV. Het kromme was; hij moest eerst een uitkering aanvragen voordat hij erop kon solliciteren in plaats van dat hij gelijk kon solliciteren en de uitkering niet nodig had. Aparte redenatie als je mensen uit de uitkering wil :=)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 18:15

ik schreef:
Is de toekomstige werknemer welwillend, nou zoek dan maar eens een bedrijf die in zo iemand wil investeren, vooral in het geval van ziekte en beperkingen.

Ik noemde dat net...

Dat hele solliciteren (ook zonder beperking) kan behoorlijk lastig zijn.
Je wil niet weten wat ik allemaal naar mijn hoofd heb gehad. Voor mij was het ook niet echt goed voor mijn zelfvertrouwen...

Commentaar op mijn hobby (lezen, snowboarden en paardrijden zijn nou niet bepaald sociale sporten, ik ga er van uit dat jij dus niet sociaal bent... wtf??
En ik zie er jonger uit en kom ook zo over, ondanks dat ik in een mantelpak aan kom zetten, dat vind ik ook heel vaak erg vervelend.
Leuk, in het dagelijkse leven maar met solliciteren is het niks.

Wij hebben trouwens een WA-jonger in dienst gehad, ik denk wel de beste medewerker die we ooit gehad hebben.
Helaas kreeg hij een extreme terugslag en met elk uur een epileptische aanval kon hij echt niet meer in een magazijn werken.
Het geeft nog wel wat administratieve rompslomp om diegene vervolgens weer terug de WA in te krijgen.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 18:38

vuurneon schreef:
Ik durf daar niets over te zeggen aikon, heb je wel sollicitatietrainingen gevolgd? Want natuurlijk kan het probleem bij werkgevers liggen, maar ook deels bij je eigen presentatie.

Ik heb 4 re integratie bureau's gehad in 6 jaar tijd, genoeg training lijkt mij. Kreeg stee vast te horen waarom ik nog geen baan had omdat (volgens alle 4) er aan mijn sollicitatiebrieven en training gesprekken niks mankeerde. Was steeds een van de beste van de groep. Ook begeleiding gehad bij sollicitatie gesprekken bij bedrijven zelf. Wederom stonden ze er versteld van dat ze mij niet kozen.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:09

russel schreef:
Het Westen is altijd ziek, maar het Oosten, China bv is niet ziek, dat lichaam is uit balans....

Is/was het daar niet zo dat artsen niets betaald krijgen als hun klant ziek is? Zouden ze hier ook eens moeten invoeren!

Anoniem

Re: Opvattingen over uitkeringsgerechtigden: stof tot nadenken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:18

Kan zijn, maar een arts die een patient beter moet maken is een slechte arts....daar is het dat ze zorgen dat ze gezond blijven.....ga je je er in verdiepen, dan is het zo ontzettend interessant....dan ontdek je dat onze voeding totaal verkeerd is...dat het eigenlijk nauwelijks nog eten en voeding is..dat wij totaal verkeerd eten...met al onze koude kletsen in de buik, koude dranken en citrusvruchten die ons systeem afkoelen....

Er zijn nu 2 Chinese klinieken in Nederland, met echte Chineze artsen.... +:)+

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 19:31

Nicolletje schreef:
Dus als je in de WA jong zit krijg je anderhalf keer het maandloon als je een HBO/ WO diploma hebt gehaald (dat kan blijkbaar dus wel?) maar als je vervolgens aan het werk gaat, zal het gewone loon vrijwel altijd minder zijn dan de uitkering, daarom zit 98% volledig in de WIA.

Hoe kom je aan die conclusie?? Die klopt namelijk helemaal niet en is ook niet zo af te leiden uit de tekst op wikipedia...

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 19:39

Nicolletje schreef:
Ik denk zelf dat het begint met een mentaliteitsprobleem bij de hulpverleners/ UWV/ ons systeem.
Het is makkelijker om iemand ziek te laten zijn en ja en amen te zeggen en er maandelijks een bedrag naartoe te gooien, dan zo iemand helpen weer op de been te komen.

hoe kom je tot deze aanname?

Daarbij is mijn eigen ervaring toen ik ziek was: als je je maar zielig genoeg opstelt dan krijg je van alles voor elkaar, maar als blijkt dat je welwillend en sterk probeert te zijn dan trekken ze zo je uitkering in, want dan ben je blijkbaar weer beter.

hoe weet je of iemand zielig doet, of echt ziek is? Kun je een voorbeeld uit jouw eigen ervaring noemen?

Ik moet eerlijk zeggen: voor die 300 euro extra per maand zou ik mijn bed ook niet uitkomen :o want ik ga uit dat die 1000 euro gebaseerd is op 20 of meer uur.

arbeidsethos dus, iets wat ik op pagina 1 noemde, maar wat ik niet mocht zeggen? kan het zo zijn dat mensen hun eigen arbeidsethos toepassen op uitkeringstrekkers?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:45

Met vage ziektebeelden weet je dat nooit en daarom is het voor de een wel en de ander niet toegankelijk..als je maar zielig genoeg doet....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:46

Zijn genoeg mensen die wel door kunnen voor een Oscar!
Met dank aan internet natuurlijk, alle symptomen staan keurig vermeld. Ik geloof direct dat aardig wat mensen goed kunnen bluffen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:47

Zo werkt dat nu eenmaal in het leven......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:49

Gummie je zit al bijna heel de dag op bokt. Toen ik zo ziek was, had ik 3 uur per dag aan energie....dat was om mijn paard te verzorgen, tussendoor rusten om dan om 17.00 uur het eten op tafel te hebben.....

Ik heb dan zo iets, het zal wel...als je zo met je hoofd bezig kan zijn met je discussie waar jij je zo in vastbijt en ook die uren kennelijk je vingers kan laten bewegen, dan kan je nog wel wat..........

Op deze manier maak je van stellingen wel een doorbakken iets hoor....

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 19:52

:)

Na de laatste paar aannames kan ik alleen maar herhalen wat ik op pagina 1 al vermoedde, namelijk dat de manier van kijken naar dit onderwerp vooral afhangt van welke bril je zelf op hebt, en niet zozeer van slechts feiten.

:)

Veel plezier nog in dit topic! Ik weet inmiddels weer voldoende :D Nou, gezond blijven allemaal, en een hele fijne avond nog :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:57

En jij kijkt met diezelfde bril op :D
Want ja, dat is toch menselijk :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:59

russel schreef:
Gummie je zit al bijna heel de dag op bokt. Toen ik zo ziek was, had ik 3 uur per dag aan energie....dat was om mijn paard te verzorgen, tussendoor rusten om dan om 17.00 uur het eten op tafel te hebben.....

Ik heb dan zo iets, het zal wel...als je zo met je hoofd bezig kan zijn met je discussie waar jij je zo in vastbijt en ook die uren kennelijk je vingers kan laten bewegen, dan kan je nog wel wat..........

Dat vind ik wel een behoorlijke aanname.
Bij mij staat heel de dag de laptop aan. Ik ben vandaag vrij, een beetje mijn huis aan het soppen, maar dat kan ik niet achter elkaar, dus neem ik iedere keer ff een rustpauze en dan bok ik even, vroeger nam ik een peuk :D

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 20:07

russel schreef:

O wacht, deze lees ik nu pas :)
Zit ik de hele dag op bokt? Of zet ik soms de computer aan om te reageren?
Heb ik een paard te verzorgen? nee.
wat doe ik tussendoor? Rusten.
Wat zijn de gevolgen van het computeren? Dat ik andere dingen vandaag niet heb gedaan.Zelfs tv kijken niet. Dat is een keuze :) Ik had ook een uur kunnen tv kijken, een uur op bokt kunnen zitten en een uur mijn paard kunnen verzorgen. Ik geloof dat je je wilt mengen in wat ik met de tijd doe die ik KAN besteden :) Ik vind dat niet jouw plaats.

Je bent vanaf pagina 4 al bezig te willen bewijzen dat ik tot de groep zielepoten behoor die best kan werken. Maar waarom wil jij vanaf pagina 4 al zo hard bewijzen dat ik niet ziek ben en geen uitkering nodig heb? Vraag je dat maar eens af, voordat je een ander met je diagnoses en veronderstellingen opzadelt.

3 uur kan inderdaad wel kloppen russel! Dat is inderdaad het maximum zo ongeveer. Nu tenminste... een half jaar geleden was dat nog een half uur. een jaar geleden was dat 0 minuten, toen lag kon ik namelijkn niet meer lopen en belandde ik in het ziekenhuis. Wil je hieruit iets afleiden? Dan het liefste dat er progressie in zit, en dat de prognose goed is! Dat ik niet luister naar andere "vage diagnoses" warvan men zegt dat ik nooit meer kan werken, zoals CVS. Dat ik dus net als jij me niet neerleg bij alles wat artsen zeggen. Dat ik nu al 3 uur meer kan dan een jaar geleden. En dat ik dus over een tijd gewoon aan het werk ga!
Mijn IQ is niet gekrompen, dus vandaar dat ik me in deze discussie kan blijven mengen met rustpauzes tussendoor. Ik vind em belangrijk genoeg om te voeren namelijk :) Een hele dag op bokt zitten KAN ik helemaal niet, omdat ik dan enkele dagen ziek ben. En dan bedoel ik ziek in de zin van ZIEK! Hoe ik me voel als ik de computer uitzet, kan jij door het beeldscherm niet zien he...

Ondanks dat je het zelf wederom niet ziet, zit je boordevol vooroordelen, trek je allerlei conclusies zonder feiten te weten en bewijs je precies dat jij zo iemand bent op wie dit topic gebaseerd is ;) Van begin tot eind heb je weinig anders gedaan dan conclusies trekken over mij en over anderen. Het begon ermee dat je mijn profiel ging plaatsen. Vervolgens niet reageren als ik je daarover iets vraag.
Daarna ga je je eigen levensverhaal op bokt zetten, en eis je dat ik uitleg waarom ik wajong heb. Doe ik dat, dan krijg ik het verwijt dat ik te koop loop met dingen, dat ik zelfmedelijden heb, etc.

het is nooit goed Russel :) En dat is iets wat je bij jou moet zoeken, niet bij mij. Ik ga weer heerlijk met de voeten omhoog van mijn vrije tijd genieten, uitslapen, alleen maar leuke dingen doen... Houdoe +:)+

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:35

gummie schreef:
Nicolletje schreef:

hoe kom je tot deze aanname?

Daarbij is mijn eigen ervaring toen ik ziek was: als je je maar zielig genoeg opstelt dan krijg je van alles voor elkaar, maar als blijkt dat je welwillend en sterk probeert te zijn dan trekken ze zo je uitkering in, want dan ben je blijkbaar weer beter.

hoe weet je of iemand zielig doet, of echt ziek is? Kun je een voorbeeld uit jouw eigen ervaring noemen?

arbeidsethos dus, iets wat ik op pagina 1 noemde, maar wat ik niet mocht zeggen? kan het zo zijn dat mensen hun eigen arbeidsethos toepassen op uitkeringstrekkers?

1. Dat is gewoon zo. Voor iets anders is er geen geld.

2. ik zit net in hetzelfde bericht te vertellen dat het mijn eigen ervaring is...

3. Nee het is een goed idee dat er werk naar vermogen is en zo iemand dan iets meer verdient, alleen de bedragen zijn een lachertje dat zie je zelf toch ook??
20 uur per week voor een zieke kan een behoorlijke belasting zijn en dan ga je naar huis met 300 euro extra.

gummie schreef:
Nicolletje schreef:

Hoe kom je aan die conclusie?? Die klopt namelijk helemaal niet en is ook niet zo af te leiden uit de tekst op wikipedia...

Nou dan moet je beter lezen.

Citaat:
De wajong is tevens bedoeld voor mensen die hulp nodig hebben bij het vinden en/of behouden van een werkplek. Dikwijls bemoeilijkt de wajong-regeling het vinden van een betaalde baan, aangezien de wajong-uitkering vaak hoger is dan wat de wajonger zou verdienen in een reguliere dienstbetrekking. Daarom is re-integratie een blijvend aandachtspunt.

Uitkering
In de praktijk krijgen 98% van de jonggehandicapten de volledige uitkering, terwijl slechts 2% een gedeeltelijke uitkering ontvangen.[ In een aantal gevallen wordt het maatmanloon aangepast tot 1,5 keer van het minimumloon als de jonggehandicapten een hbo- of een wo-diploma heeft behaald.

Ik zou zeggen reken maar uit. Anderhalf x het minimumloon is 2200 euro bruto. Iemand die net van school af komt of begint op de arbeidsmarkt krijgt niet zomaar 2200 euro bruto :n

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:46

Wat wil je nou precies met berichten als deze bereiken? Dat mensen ineens wél je bedoeling snappen? Ik ben allesbehalve achterlijk (oh nee, geretardeerd :)* ) maar ik snap je punt ook niet. Nou zóu dat aan mij kunnen liggen maar gezien de reacties in dit topic denk ik dat het eerder aan jouw manier van verwoorden ligt. Is er alsnog geen man overboord, maar dan moet je niet zoals hieronder de schuld in de schoenen van een ander schuiven. Want dat is niet fair. En om het dan ook nog met een semi-interessante term 'geretardeerden' te doen... dat siert je niet.

gummie schreef:
Ik DENk een aantal dingen die ik hier niet ga typen, daar waar jullie dat over mij wel hebben willen doen. In plaats daarvan probeer ik ontopic te blijven en ook de eventueel geretardeerden aan het verstand te peuteren dat: "er is geen verschil tussen mensen die niet wilen werken en mensen die niet willen werken", iets anders is dan "er is een verschil tussen mensen die niet willen werken en die niet kunnen werken".

Jip en Janneke:
er is een verschil tussen mensen die niet willen werken en mensen die niet kunnen werken.
er is geen verschil tussen mensen die niet willen werken en mensen die niet willen werken.

Voordat we overgaan op Teletubbie taal: kun je bevestigen of ontkennen of je bovenstaande twee zinnen begrijpt? an weet ik namelijk waar ik deze communicatie-ellende aan moet toeschrijven :)

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 22:20

@ berdien: het siert jou ook niet dat je alleen iets van mij quote, waarvan je vindt dat het mij niet siert, en alle overige posts met vooroordelen, aannames, vermoedens van persoonlijkheidsstoornissen, vermoedens van autisme, op de man spelen, mijn profiel kopieren en plakken met de vraag "wat denk je dat mensen over jou denken" etc die eraan vooraf zijn gegaan, niet noemt en kennelijk wel sierlijk genoeg vindt.

Ik vind dat eenzijdig, en ja: ik twijfel aan de intelligentie van sommigen. En normaal zou ik dat niet uiten, maar na alles wat daarvoor al is gezegd, wel.

Overigens heb ik het topic laten lezen door 4 personen, die alle vier exact begrijpen wat ik bedoel, zonder dat ik er uitleg aan geef. Ook uit vele andere posts hier, vooral in het begin, blijkt dat er wel degelijk mensen zijn die het wel begrijpen.

Er werd ook gezegd dat ik geen antwoord geef op vragen, waarna ineens blijkt dat die mensen gewoon niet goed gelezen hebben en het antwoord dus over het hoofd hebben gezien, of niet begrijpen. Tegelijkertijd heb ik meerdere malen geen antwoord op mijn vragen, en hoor ik je daar niet over. Ik stel daar mijn vraagtekens bij.

Maar ik stel voor dat er een slotje op komt, want dit is inderdaad totaal niet zinvol.

@ Nicolletje: dus als iemand vraagt: "kun je dat onderbouwen", dan is het antwoord "dat is gewoon zo". en dan is dat onderbouwd. Prima :) dan weet ik dat in het vervolg

Ps. er staat "in een aantal gevallen....". Jij interpreteert dat als "als je HBO of WO hebt, dan...". Als dat zo was, kreeg ik ook 1,5 keer het minimumloon. Maar dat is niet het geval.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 22:55

Gummie,
Dat jij het topic aan 4 mensen hebt laten lezen, zegt mij niets. Waarschijnlijk zijn dit bekenden van jou en weten dus van jouw situatie. Dan lees je berichten of vragen heel anders.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 23:15

Hmz volgens mij ben ik het zowaar eens met Electra63....

Wat betreft jouw reactie op mij:
Volgens mij is het als je TIJDENS je WA jong je diploma hebt behaald dat je verhoging krijgt...

En 'het is gewoon zo' misschien heb je het gemist dat alles inmiddels is wegbezuinigd? Re-integratiebureaus dat soort dingen?
Citaat:
Het geld dat Amersfoort krijgt voor re-integratie wordt gebruikt om mensen weer aan de slag te helpen, is dit jaar gehalveerd tot vier miljoen euro. ,,Het is een duivels dilemma. Kies je ervoor om 1000 mensen in de WSW te laten en daar al je geld op in te zetten of kies je ervoor om 2300 mensen in de bijstand te laten waar je niks voor kunt doen. Je houdt met elkaar nu een te dure voorziening in de lucht, maar daar hangt een prijskaartje aan. Het rijk heeft de verantwoordelijkheid afgeschoven naar de gemeenten, die zich hebben laten opzadelen met een problematiek die hun pet te boven gaat’’, vindt Van der Craats.

http://www.destadamersfoort.nl/service/ ... 72336.html

Citaat:
Zo'n 350 mensen met een bijstandsuitkering hoeven niet meer te rekenen op hulp bij het vinden van een baan. Het gaat om de groep die de minste kans maken op de arbeidsmarkt.
...
http://www.frieschdagblad.nl/index.asp?artID=58621
Citaat:
TILBURG - Gemeenten delen de uitgangspunten van de Wet werken naar vermogen (WNV) maar zijn bezorgd over de uitvoerbaarheid. Het beschikbare budget dreigt op te gaan aan de lonen van de Sociale Werkvoorziening waardoor nauwelijks geld overblijft voor de re-integratie van andere doelgroepen.

http://www.pzc.nl/nieuws/algemeen/binne ... gen%27.ece

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 23:25

In Rotterdam was er ook een subsidieregeling voor werkgevers die langdurig werkelozen aannamen. Wij hadden vorig jaar een aantal mensen aangenomen. Na een maand of 3 hoorden wij dat de subsidieregeling door de bezuinigingen was afgeschaft. Ik kan je nu al vertellen, dat de aflopende contracten in juni niet verlengd zullen worden. De subsidieregeling compenseerde het gebrek aan ervaring en/of diploma's van de kandidaten. Zonder die subsidie kiezen we voor kandidaten met een betere CV en/of diploma enz. Kort gezegd: voor hetzelfde geld een betere werknemer.

Stamina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 23:45

Hey Gummie, ik vind dat je nu wel een beetje overdrijft en op een vrij irritante manier je gelijk probeert te krijgen. Het heeft weinig zin mensen te overtuigen van het het feit dat er een paar kortzichtige ongenuanceerde mafketels zijn die hun gal spuwen over onschuldige mensen. Dat weet jij ik, wij. Het eeuwig blijven herhalen hiervan en mensen tot die conclusie laten komen met jou stellingen heeft gewoon geen nut. Richt je of specifiek tegen de mensen in dit topic die met die achterlijke overtuigingen en constateringen komen, of laat het gewoon maar ga niet in het algemeen steeds maar mensen overtuigen van het feiten dat er mensen zijn met rare overtuigingen of uitkeringstrekkers, je hoeft niemand daarvan te overtuigen, dit weet iedereen. In elk kader zitten rotte appels.