Wat met de PVV klaag site tegen Polen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: Wat met de PVV klaag site tegen Polen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 19:20

quote:En economische schade voor Nederland hadden ze ook voorspeld bij de film Fitna, en toen de PVV gedoogpartner werd want oh oh, dat zou wat teweeg brengen in het buitenland...

Dat vond ik dus ook erg overdreven toen.En Fitna is geen eens een film,het is gewoon een soort van Docu.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 19:26

Zijn er serieus mensen die denken dat bepaald ongewenst gedrag veroorzaakt wordt door het land van herkomst? :(:)

Zal ook wel niets met sociaal-economische en andere factoren te maken hebben.

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 19:29

Niet door het land van herkomst, wel door de andere opvoeding die daar gegeven wordt en de economie van dat land

Mariska85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 19:36

gohya schreef:
Wat denk je wat de bewaking voor Wilders kost? dat betaald hij echt niet uit eigen zak hoor.
Daar betalen wij ook voor.

Dan moet je jezelf eens afvragen wáarom die bewaking er omheen loopt ;)

Ik werk ook in de tuinbouw en er zit wel degelijk verschil in de generatie polen. De 1e generatie kwam hier echt om te werken en van die erna trappen veel rotzooi(niet iedereen). En ja de meeste werken keihard maar tsja we hebben er ook een paar gehad die waren echt s'ochtends straal bezopen en dan heb je ook nog de communicatie :') . En als je de huizen hebt waar ook vrouwen wonen valt de bende mee, maar als er alleen maar mannen zitten :r Ze hebben toen een speciaal bedrijf moeten inhuren en moesten met een hogedrukspuit aan de slag.
En over waarom de polen de baantjes hebben in de tuinbouw en niet de nederlanders die thuis zitten..... qwa kosten scheelt het niet zoveel hoor al heb je een goede pool of hollander. Dan moeten die nederlanders die thuis zitten maar een schop onder hun kont krijgen.

En over Wilders, ik vind het goed dat er weer eens iemand zijn mond opentrekt en zegt waar het op staat, hij moet niet te groot worden maar het is goed dat hij erbij zit om een beetje tegengas te geven(ik ben het lang niet met alle punten eens hoor) Veel mensen vinden hem te extreem maar ga eens een x aantal jaar terug? Fortuyn verwoorde het misschien anders maar daar werd precies hetzelfde mee bedoelt. Toen hoorde je er veeeel minder over.
Laatst bijgewerkt door Mariska85 op 16-02-12 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 19:49

storrum schreef:
En economische schade voor Nederland hadden ze ook voorspeld bij de film Fitna, en toen de PVV gedoogpartner werd want oh oh, dat zou wat teweeg brengen in het buitenland..... dus dit is ook weer een storm in een glas water. Waarschijnlijk afleiding creëren voor andere zaken.

Wellicht goed om eens artikelen te lezen van economen die duidelijk uitleggen hoe onze buitenlandse handelspartners naar Nederland kijken en in deze tijden van schaarste voor andere producenten kiezen. Dan heeft Wilders wel bereikt dat de meeste Oost-Europeanen werkeloos worden, maar de Nederlanders ook en de economie gaat dan nog meer naar beneden.

Fitna was door Wilders op alle mogelijke manieren met veel tamtam aangekondigd, hij dreigde ook met bepaalde zeer beledigende beelden, die hij later vervangen heeft, of die er gewoon nooit waren. Het was het buitenland dat daar op reageerde en omdat Geert zijn flutfilmpje weigerde vooraf te laten zien maar overal verkondigde dat het een bom zou worden, werd het inderdaad een onnodige storm in een glas water, door Wilders wel bewust opgeblazen
Zoals hij nu weer doet, en waarom? Inderdaad om de aandacht af te leiden van alle nare maatregelen voor de gewone man die dit kabinet weer gaat nemen met zijn medewerking. En als zijn aanhang daar in trapt begrijp ik niet dat ze zo boos worden als iemand ze dom noemt.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 19:57

Tiffany schreef:
Fiffill schreef:
9 van de 10... bron graag?

Oke dat is een beetje overdreven :+ maaree wat mijn voorgangers al zeiden google is voor de grap. En ik heb nog nooit een oostblokker zien afrekenen in de winkel hoor :')

Dan moet je uit je doppen kijken. :roll: Goeiendag zeg.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:07

Blue_Eyes schreef:
Tiffany schreef:

Oke dat is een beetje overdreven :+ maaree wat mijn voorgangers al zeiden google is voor de grap. En ik heb nog nooit een oostblokker zien afrekenen in de winkel hoor :')

Dan moet je uit je doppen kijken. :roll: Goeiendag zeg.

Nou jou post is ook veelzeggend zeg.. Goeiendag zeg :')

Pfff bronnen bronnen er zijn geen duidelijke cijfers omdat de meeste niet eens een paspoort hebben haha. En voor wat moet ik uit me doppen kijken dan omdat ik een mening heb over een bepaalde bevolkingsgroep die de straat onveilig maakt. Wat ik al zei google is your best friend. Typ daar in oostblokker pool roemeen whatever en dan lees je meteen wat een "hardwerkende geweldig volk het is"

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:10

Blue_Eyes

Re: Wat met de PVV klaag site tegen Polen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:11

Oh gut, een Pool heeft wat gedaan. Over 8)7 gesproken. Mijn post is veelzeggend in de zin van dat het duidelijk is dat ik jouw manier van tegen Polen aankijken echt onzin vind. Moet ik nou ook nieuwsberichten gaan quoten waarin staat wat Nederlanders allemaal uitgevroten hebben?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:14

Blue_Eyes schreef:
Oh gut, een Pool heeft wat gedaan. Over 8)7 gesproken. Mijn post is veelzeggend in de zin van dat het duidelijk is dat ik jouw manier van tegen Polen aankijken echt onzin vind. Moet ik nou ook nieuwsberichten gaan quoten waarin staat wat Nederlanders allemaal uitgevroten hebben?

Waarom twijfel je aan Tiffany's ervaringen?....je hoeft geen nieuwsberichten te quoten wat Nederlanders doen....terug naar het onderwerp van het topic,dat ging over overlast van Polen....nou,die schijnt er dus te zijn.
(ik heb nergens last van want ik zit op een berg in Frankrijk,dus mij hoor je niet,en ik vul ook geen lijst in)

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:15

Laat dit mijn laatste post zijn in dit topic want er mag hier alleen worden geroepen hoe hard dat volk wel niet werkt en dat wilders niet spoort en op hitler lijkt.(dit betekend trouwens niet dat ik volledig achter wilders sta of zijn site :') )

Voor de liefhebber:

http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/ ... oostb.html

http://www.blogmaniacs.nl/negatieve-pol ... eve-polen/

Jammer dat het niet vanuit een ander perspectief bekeken kan worden, en dat de overlast erger is in bepaalde woonplaatse mag duidelijk zijn. Maar vooral je kop in het zand steken. Struisvogelpolitiek noemen ze dat :+

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:17

Ik twijfel er niet aan dat zij slechte ervaringen heeft met Polen. Maar een opmerking als 'ik heb er nog nooit eentje zien afrekenen aan de kassa' gaat natuurlijk nergens over. Daarom zeg ik: dan moet je uit je doppen kijken, want het zijn echt niet allemaal criminelen. Misschien sommigen, maar ook niet alle Nederlanders betalen netjes aan de kassa - om nog maar te zwijgen over de belasting etc.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:19

Tiffany schreef:
Laat dit mijn laatste post zijn in dit topic want er mag hier alleen worden geroepen hoe hard dat volk wel niet werkt en dat wilders niet spoort en op hitler lijkt.(dit betekend trouwens niet dat ik volledig achter wilders sta of zijn site :') )

Voor de liefhebber:

Jammer dat het niet vanuit een ander perspectief bekeken kan worden, en dat de overlast erger is in bepaalde woonplaatse mag duidelijk zijn. Maar vooral je kop in het zand steken. Struisvogelpolitiek noemen ze dat :+

Ach, gezien jouw leeftijd, kan jouw bijdrage aan de economie ook nog niet zo groot zijn. :D

Na het geklaag over de moslims, zijn nu de oostblokkers aan de beurt? Ach je moet toch iemand de schuld geven van de slechte economie e.d.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:25

Electra63 schreef:
Tiffany schreef:

Voor de liefhebber:

Ach, gezien jouw leeftijd, kan jouw bijdrage aan de economie ook nog niet zo groot zijn. :D

Na het geklaag over de moslims, zijn nu de oostblokkers aan de beurt? Ach je moet toch iemand de schuld geven van de slechte economie e.d.

Dan mag je mij vertellen hoe jij mijn leeftijd weet ben je helderziend?

Onee want mijn profiel is verouderd en alleen kinderen hebben een shet hoezo snel conclusies trekken? En jij weet helemaal niet wat ik voor de dagelijkse kost doe :+
Laatst bijgewerkt door Tiffany op 16-02-12 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:28

Tiffany,
Nee hoor, zie je eigen startbericht op Bokt. :D

Ik zie wel vaker opmerkingen dat buitenlanders lui zijn e.d. en dan is de berichtgever minderjarig of student. Daar moet ik dan om lachen of vind jij dat gek?

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:31

Electra63 schreef:
Tiffany,

Ik zie wel vaker opmerkingen dat buitenlanders lui zijn e.d. en dan is de berichtgever minderjarig of student. Daar moet ik dan om lachen of vind jij dat gek?

Ja behoorlijk heb je gezien uit welk jaartal mijn bericht stamt? En nee ik mag dan wel niet bejaard zijn maar ik maak genoeg in mijn beroep met die lui mee om mijn mening daar over te geven is het niet?

En dan over minderjarige en over studenten die mogen volgens jou geen mening hebben, nee dat is lekker kortzichtig.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:32

storrum schreef:
Als tegengeluid van alle positieve berichten hier:

http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Oh-oh ... -Polen.htm

De reacties op dat stuk zijn voor een groot deel heel anders dan de reacties die ik hier op bokt lees. Ik vraag me - serieus - af waar het verschil van visie vandaan komt. Is de ene groep blind of wil de andere niet zien?

Mijn eigen ervaring: Wij hebben een aantal jaren geleden ook een groepje Polen aan het werk gehad ivm een verbouwing. Toen ze weg waren was ook een groot gedeelte van ons gereedschap weg.... en nee dan heb ik het niet over schroevedraaiers of een nijptang....
Ik snap ook wel dat je om 1 niet de hele wereld kunt haten maar je krijgt toch een nare smaak in je mond en als je dan om je heen nog een aantal gelijkaardige verhalen hoort en je kijkt regelmatig TV en leest de krant, zoals recentelijk weer dat verhaal van die campingbaas die gemolesteerd is door een groep polen, dan is je mening gauw gevormd. Althans in mijn geval.

In Polen is weinig te halen vandaar dat de georganiseerde misdaad naar West Europa komt om daar de boel te stelen en nog erger. En de straffen hier daar lachen ze om.
En natuurlijk heb je ook nederlandse criminelen, maar ik denk niet dat die naar Oost europa gaan. Die blijven wel dichter bij huis....
Ik kan me voorstellen dat ze in Oost europa blij zijn want daar is het misdaadcijfer de laatste jaren fors gezakt, dus logisch dat ze Wilders en zijn ideeën helemaal niet zien zitten.
En economische schade voor Nederland hadden ze ook voorspeld bij de film Fitna, en toen de PVV gedoogpartner werd want oh oh, dat zou wat teweeg brengen in het buitenland..... dus dit is ook weer een storm in een glas water. Waarschijnlijk afleiding creëren voor andere zaken.

Ik spreek over mijn eigen ervaringen met Polen, en die zijn positief.
Natuurlijk heb ik ook mindere verhalen gehoord, ook in mijn omgeving :j maar ik heb ze zelf (nog) niet meegemaakt. Dat het een probleem is dat er veel criminaliteit onder Oost-Europeanen is dat snap ik, maar wat voegt zo'n meldpunt toe? Imo werkt dat alleen maar averechts :) want zo krijg je ook alle andere Polen tegen je. Tenminste, wat ik van ze heb gehoord, is dat ze er niet bepaald blij mee zijn ;) en zo gek vind ik dat ook niet. Ik vind het meer haatzaaierij en het voegt ook niks toe, want een objectief onderzoek is het natuurlijk zeker niet. :n

Zoals ik al eerder zei ben ik in Polen geweest... echt leuke mensen daar, heb enorm gelachen, het was toen tijdens een EK (of WK?) en Oranje ging goed, dus in de kroeg voetbal kijken en alle Poolse mannetjes zaten met ons mee te juichen :D geweldig. Ze waren wel fan van het Nederlandse team, toen we in een winkeltje kwamen en de eigenaar vroeg waar we vandaan kwamen begon hij over allemaal Nederlandse voetballers (in het Pools) onverstaanbaar, maar wel leuk :P

Maar goed... tot zover dus mijn positieve ervaringen met Polen ;) vind het jammer dat er altijd een groep is die het verpest voor de rest. Vind ook zeker dat dit aangepakt moet worden, maar zoals ik al zei een meldpunt vind ik gewoon helemaal niks toevoegen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:34

Tiffany schreef:
Electra63 schreef:
Tiffany,

Ja behoorlijk heb je gezien uit welk jaartal mijn bericht stamt? En nee ik mag dan wel niet bejaard zijn maar ik maak genoeg in mijn beroep met die lui mee om mijn mening daar over te geven is het niet?

En dan over minderjarige en over studenten die mogen volgens jou geen mening hebben, nee dat is lekker kortzichtig.

Het kan aan mij liggen hoor (en ja, hier ook een student trouwens :D ) maar waar zie jij staan dat ze vindt dat minderjarigen en studenten geen mening mogen hebben :? ik zie dat nergens staan ;)

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:38

Citaat:

Dat vind ik dan weer een beetje jammer, en dan nog beweren dat ik niets bijdraag aan deze maatschappij. Knap als je dat achter je computer kan zien..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:39

Beweren dat jij niets bijdraagt aan de maatschappij... je blijft me verbazen met je aannames! := Waar haal je ze vandaan :+

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:40

Fiffill schreef:
Beweren dat jij niets bijdraagt aan de maatschappij... je blijft me verbazen met je aannames! := Waar haal je ze vandaan :+

Citaat:
Ach, gezien jouw leeftijd, kan jouw bijdrage aan de economie ook nog niet zo groot zijn.

;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:41

Ja, dat heb ik gelezen. En daarom vind ik het heel erg knap dat jij er zoiets van kunt maken! Da's nog eens iets totaal verdraaien... er staat dat, aangezien je leeftijd, je bijdrage aan de economie nog niet zo groot kan zijn. Gewoon een constatering op basis van je leeftijd, en aangezien je pas 21 bent, lijkt dit me niet geheel vreemd - als je kijkt wat je nog voor je hebt qua werkleven heb je met 21 inderdaad nog niet zoveel bijgedragen. Ze zegt helemaal niet dat jij niets bijdraagt aan de maatschappij en ook niets over de kwaliteit van je bijdrage, waar je dat nou weer vandaan haalt... bijzonder.

En ja... ik ben net iets jonger dan jij... en nee... ik heb nog niet veel bijgedragen aan de maatschappij op het gebied van werken, logisch :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:47

Fiffil, jij begrijpt precies hoe ik het bedoel.
Op basis van haar leeftijd kan zij inderdaad nog niet veel bijgedragen hebben aan de economie, m.a.w. belasting betaald hebben. Dat hoeft ook niet, maar de kortzichtige opmerkingen over alle oostblokkers stelen e.d daar word ik nou kortzichtig van. :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:50

Weet je, dit soort topics begint altijd leuk, vaak fel maar over het algemeen respectvol. Totdat er een Bokker begint met generaliseren. En dan houdt de discussie inhoudelijk op en begint het gediscussieer over persoonlijke ervaringen.

Oh en nog even zo'n dooddoener ontkrachten: ik woon in een wijk in een grote stad vol van Polen, Marokkanen en weet ik al wat niet meer. Dus niet op een boerderijtje ver van de bewoonde wereld.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:53

Wat is er mis met persoonlijke ervaringen?
En was het maar zo'n feest dat ik op een boerderijtje woonde :')