Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lovelanga schreef:Dat vind ik ook! zo heeft iemand op catechisatie (wat overigens een heel aardige vrouw was) mij met alle mogelijkheden van iets proberen te overtuigen, waar ik het gewoon echt niet mee eens was. dat kon ik ook niet erg waarderen.
Edit: dat ging trouwens over dat alle baby`s zondig geboren zouden worden. Dan zijn er nog heel veel mogelijkheden hoe je dat kunt opvatten,maar ik kan me eigenlijk in geen enkele mogelijkheid vinden.
Babootje schreef:lovelanga schreef:Dat vind ik ook! zo heeft iemand op catechisatie (wat overigens een heel aardige vrouw was) mij met alle mogelijkheden van iets proberen te overtuigen, waar ik het gewoon echt niet mee eens was. dat kon ik ook niet erg waarderen.
Edit: dat ging trouwens over dat alle baby`s zondig geboren zouden worden. Dan zijn er nog heel veel mogelijkheden hoe je dat kunt opvatten,maar ik kan me eigenlijk in geen enkele mogelijkheid vinden.
Even off topic: Dat is maar net hoe je zondig definieert. Als je zondig definieert in de zin van "onvolmaakt" dan klopt het dat baby's "zondig" zijn. Door de zondeval van Adam en Eva heeft het mensengeslacht "onvolmaaktheid" d.w.z. het onderhevig zijn aan ziekte en dood van hen geerfd.
Nicolletje schreef:"Een slecht mens" is natuurlijk voor interpretatie vatbaar, dus ik geloof wel dat dat nergens in de bijbel staat.
Het is een onderdeel van hun geloof, dat jehova's ervan overtuigd zijn dat ze andere mensen ook moeten informeren over hun geloof.
Dat zij dat opvatten als bij mensen langsgaan, tja, ik denk dat ze daarmee het gevoel hebben dat ze echt actief iets doen, in plaats van met folders op de markt staan die niemand aanpakt.
Ik heb er eigenlijk niet zo'n last van en meestal bedenk ik me maar: ach zij denken dat zij doen wat goed voor mensen is.
Vind ik wat anders dan een verkoper aan de deur.
Vreemd genoeg, zodra ik hun boekje of folder aanpak en bedankt zeg, komen ze gewoon nooit meer.
(ben paar x verhuisd, paar x boekje aangepakt, nooit meer aan de deur geweest)
NatasjavE schreef:En hoe bereik je dan de status van niet zondig?
Ik vindt het echt vreselijk om te lezen dat iemand zondig geboren zou kunnen worden. Echt vreselijk. Hoe kan zo'n lief klein baby'tje, een onbeschreven blad nou zondig(en mijn interpretatie van zondig is slecht zijn) zijn?
Zelfs onvolmaakt zijn ze niet. Ze zijn perfect aangepast aan de omstandigheden die deze wereld van ze vraagt.
verootjoo schreef:aikon schreef:Nou geloof ik zelf niet dat Adam en Eva als eerste mensen op aarde kwamen. Staat me ergens bij dat ze op aarde andere mensen tegen kwamen.
Er staat ook niet in de Bijbel dat Adam en Eva de eerste mensen op aarde waren
Babootje schreef:NatasjavE schreef:En hoe bereik je dan de status van niet zondig?
Ik vindt het echt vreselijk om te lezen dat iemand zondig geboren zou kunnen worden. Echt vreselijk. Hoe kan zo'n lief klein baby'tje, een onbeschreven blad nou zondig(en mijn interpretatie van zondig is slecht zijn) zijn?
Zelfs onvolmaakt zijn ze niet. Ze zijn perfect aangepast aan de omstandigheden die deze wereld van ze vraagt.
Onvolmaakt in de zin van onderhevig aan ziekte en dood. Dat is iets anders dan onschuld.
De status van niet zondig bereik je door aanvaarding van het loskoopoffer van Jezus Christus.
NatasjavE schreef:Babootje schreef:Onvolmaakt in de zin van onderhevig aan ziekte en dood. Dat is iets anders dan onschuld.
De status van niet zondig bereik je door aanvaarding van het loskoopoffer van Jezus Christus.
Maar als je het loskoopoffer van Jezus Christus aanvaard ben je nog steeds niet gevrijwaard van ziekte of dood.
Je wordt zo nu en dan ziek en tenslotte ga je dood.