‘Moeders moeten thuis blijven en niet werken’

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:52

Sammyoo schreef:
bello2005 schreef:
limburg is crimineler dan dat je denkt;)

Limburg heeft drugsoverlast omdat het een grensprovincie is.

De criminaliteit is dalende, in Utrecht ook. Celcapaciteit wordt gesloten omdat de prognoses steeds naar beneden bijgesteld moeten worden.
Dat Nederland zo 'gevaarlijk' zou zijn is vooral een politieke boodschap, een 'stemmentrekker'. Laat je daar niet door misleiden. Het is niet veiliger of onveiliger op straat dan 'vroeger' (toen voelde ik mij al veilig rond de West-Kruiskade 's-avonds in Rotterdam, er waren altijd mensen op straat). Alleen door de media weten we nu alles wat er is gebeurt.

Het lijkt er soms op dat juist mensen die betrekkelijk rustig buiten de Randstad wonen, zich 'bang' laten maken door de politieke boodschap van sommige politieke partijen. Als 'grootstedeling' ben ik geschrokken van de discriminatie toen ik in een klein dorpje kwam wonen.

Maar goed, aardig off-topic.

Als Rotterdammert begrijp ik jou helemaal :D
Mijn dochters zijn gewoon hier opgegroeid, zonder noemenswaardige problemen e.d.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:02

Sammyoo schreef:
Urielle schreef:
Dan ben ik jaloers op je en ik denk vele moeders met mij.
Ik weet dat ik niet voldoe en niet kan voldoen aan het plaatje van de zelfstandige vrouw die zichzelf onderhoudt PLUS goede betrokken moeder die veel (wanneer is het genoeg?) qualitytime met haar kinderen doorbrengt, PLUS een interessante partner zijn, PLUS mezelf verder ontwikkelen, PLUS mijn eigen wensen mbt tijd met de kinderen en tijd met de paarden. Daar voel ik me schuldig over, want hoe je het ook invult, je voldoet niet. Daar worstelen veel vrouwen mee, daar sloeg dat anti-schuldgevoel verhaal op. Ik zeg ook vaak graag van alles tegen mezelf waaruit zou moeten blijken dat ik het goed doe maar zo simpel werkt het niet :+

Urielle, ik heb even over deze opmerking nagedacht, en ik vind het echt ongelooflijk!
Misschien ben ik een narcist, maar ik ben juist trots op mezelf hoe ik het gerooid heb. Ik heb niet altijd voor de makkelijkste weg gekozen, maar ben blij dat ik dat niet heb gedaan. Ik heb twee leuke kinderen waarvoor ik grotendeels alle verantwoordelijkheid heb gehad, m'n kinderen vinden dat ze een lieve moeder hebben, ik heb plezier in mijn werk, ben gek op mijn kinderen en beesten en financieel mag ik niet klagen.
Ik heb nooit gevonden dat ik alles perfect moest doen, gewoon mijn best is meer dan genoeg. En we zijn allemaal maar mensen. Iedereen is wel eens moe of humeurig. Interessant hoef ik niet te zijn, mezelf ontwikkelen gaat vanzelf zolang ik maar mijn ogen en oren openhoud. Ik voldoe prima!!!

Dus vrouwen, laat je niet aanpraten dat je perfect moet zijn, wees juist trots op jezelf!! Het is je eigen keuze, is het glas half vol of half leeg?

helemaal mee eens.. als je je hele leven een schuldgevoel hebt lijkt me dat niet erg leuk... waarom zou je een schuldgevoel hebben? omdat je misschien niet aan het ideale plaatje voor de buitenwereld voldoet? dat is toch zonde van je energie??? ga lekker leven en genieten.. op welke manier dan ooit. kies voor jezelf, en leef niet voor de buitenwereld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:09

Sammyoo schreef:
Urielle, ik heb even over deze opmerking nagedacht, en ik vind het echt ongelooflijk!
Misschien ben ik een narcist, maar ik ben juist trots op mezelf hoe ik het gerooid heb. Ik heb niet altijd voor de makkelijkste weg gekozen, maar ben blij dat ik dat niet heb gedaan. Ik heb twee leuke kinderen waarvoor ik grotendeels alle verantwoordelijkheid heb gehad, m'n kinderen vinden dat ze een lieve moeder hebben, ik heb plezier in mijn werk, ben gek op mijn kinderen en beesten en financieel mag ik niet klagen.
Ik heb nooit gevonden dat ik alles perfect moest doen, gewoon mijn best is meer dan genoeg. En we zijn allemaal maar mensen. Iedereen is wel eens moe of humeurig. Interessant hoef ik niet te zijn, mezelf ontwikkelen gaat vanzelf zolang ik maar mijn ogen en oren openhoud. Ik voldoe prima!!!

Dus vrouwen, laat je niet aanpraten dat je perfect moet zijn, wees juist trots op jezelf!! Het is je eigen keuze, is het glas half vol of half leeg?

+:)+

Het grootste probleem zit hem vaak in de maatschappelijke druk en de gevoeligheid om daar aan te willen voldoen. Ik vind het niet gek dat veel mensen chronisch gestresst en ontevreden zijn, we willen met zijn allen steeds meer maar zoeken het in de (in mijn ogen) verkeerde dingen die alsnog geen langdurige rust en tevredenheid bieden. Less is more denk ik altijd maar. Kies wat bij je past en waar je je goed bij voelt (uiteraard binnen de mogelijkheden), dat is toch veel belangrijker dan aan een maatschappelijk plaatje kunnen (en willen!) voldoen? :)

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:59

Diablo:

dat wilt dus zeggen dat je genoeg te doen hebt, en haal hierop uit dat je ook fulltime moeder bent.
en je dus min of meer toestemt dat je wel een fulltime moeder kunt zijn
de meeste hebben niet hun dieren aan huis en staan op een pensionstal.
die mensen hoeven dus niet op de klok te kijken om hun dieren te voeren.

Langcara:

wil jij de eerste stapjes, de eerste woordjes, voor het eerst zichzelf optrekken, noem maar op missen ?
omdat je dan maandelijks wat meer op de rekening hebt staan?
ik dus niet hoor, ik zou dat voor geen goud willen missen.
en tenslotte.. een opvang kost ook geld. dat geld wat je daar in steekt kun je beter in je zak steken, of te wel je kind zelf fulltime opvoeden.

Kyara27:

daar ga je uiteraard vanuit, genoeg opvangen waar ze je kinderen betasten, mij niet gezien dat mijn kind dat ooit zou overkomen.
en zoals ik ook al eerder vertelde, ga dan kijken voor thuis werken. genoeg werk in te vinden.
je moet alleen willen

Yvette_Bibi:

wanneer iemand er voor kiest het kindje weg te laten halen ben je in mijn ogen een moordenaar
mits je verkracht bent.

Viennanova:

je trek je er wel wat van aan, want je reageert;)

Electra63

Re: ‘Moeders moeten thuis blijven en niet werken’

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:10

Bella2005,
Heb je wel eens gehoord om mensen hun keuze te respecteren?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:16

Laat me maar eens weten wat voor geweldig betaalde thuisbanen er zijn dan, want daar ben ik toch wel erg benieuwd naar. ;)

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:18

als ik zou thuisblijven wordt ik helemaal gek!! Ik zou mijn kinderen achter het behang plakken (als we dat hadden). Ik zou helemaal geisoleerd raken. Ook financieel kan het niet, tja, dan moet er een auto en een paard weg. Dan wil je echt niet met mij onder 1 dak zijn.

Ik vind het nu fijn om een dag thuis te zijn, maar ook lekker om te gaan werken.
Ik ben een slechte moeder, maar wordt beter/leuker als ik ook mijn ding kan blijven doen.
Ik hou zielsveel van mijn kinderen en zal door het vuur gaan voor ze,daar ligt het niet aan.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:22

Electra63:

dat kan ik beter aan jullie allemaal vragen;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:34

bello2005 schreef:
Electra63:

dat kan ik beter aan jullie allemaal vragen;)

Ik vind jouw opmerkingen over betasten op het KDV en abortus moord noemen, onnodig kwetsend en vooral onvolwassen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:44

Ikzelf ben gestopt met betaald werken toen de kinderen kwamen. Het leek me best wel fijn en financieel was het geen probleem. Maar na een jaar ging ik toch de sociale contacten missen.
Toen de jongste eenmaal naar de peuterspeelzaal ging en anderhalf jaar later naar de basisschool ben ik direct volop begonnen met vrijwilligerswerk wat binnen de schooltijden van de kinderen viel. En ik voelde me weer happy. En zo gauw de jongste zestien werd ben ik direct gaan solliciteren en gelukkig bij de eerste beste sollicitatie aangenomen.

Ikzelf miste de werk contacten enorm maar dat wil niet zeggen dat iedereen zo in elkaar zit en het zich kan veroorloven om thuis te blijven. Ik respecteer iedereen om de keuzes die men maakt. Een kind heeft denk ik meer aan een moeder die gelukkig is en een beetje een druk bestaan heeft dan een moeder die zich rotverveelt en zich ongelukkig voelt. Kwaliteit is erg belangrijk :j Die eerste stapjes van een kind kunnen ook prima op zaterdag of zondag plaatsvinden..... of als je niet werkt op het moment gebeuren dat jij aan het shoppen bent en je kind even naar je ouders gebracht hebt.....

Als werkende moeder beleef je je kind ook hoor..... vaak is die kortere tijd van meer kwaliteit dan van huismoeders. Dus als je het kunt veroorloven om thuis te blijven en je voelt je er goed bij: gewoon doen. En als je vrijwillig dan wel verplicht gaat of blijft werken: je vooral niet schuldig voelen .....

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 23:25

Sammyoo schreef:
Urielle schreef:

Dan ben ik jaloers op je en ik denk vele moeders met mij.
Ik weet dat ik niet voldoe en niet kan voldoen aan het plaatje van de zelfstandige vrouw die zichzelf onderhoudt PLUS goede betrokken moeder die veel (wanneer is het genoeg?) qualitytime met haar kinderen doorbrengt, PLUS een interessante partner zijn, PLUS mezelf verder ontwikkelen, PLUS mijn eigen wensen mbt tijd met de kinderen en tijd met de paarden. Daar voel ik me schuldig over, want hoe je het ook invult, je voldoet niet. Daar worstelen veel vrouwen mee, daar sloeg dat anti-schuldgevoel verhaal op. Ik zeg ook vaak graag van alles tegen mezelf waaruit zou moeten blijken dat ik het goed doe maar zo simpel werkt het niet :+

Dat vind ik dus ook, een ieder moet voor zich weten wat te doen! Ik ben nu huismoeder en voel mij daar goed bij maar ik ben ook een werkende moeder geweest en dat was ook prima. Financieel onafhankelijk zijn als je samenleeft en je werkt part-time is bullshit, je bent dan niet financieel onafhankelijk... Mij minderwaardig voelen omdat ik nu thuis ben, :D nope, absoluut niet!
Toen ik werkte en ik kwam thuis had ik ook geen schuldgevoel, maar ligt misschien ook aan de situatie hoe de opvang geregeld is en wat je gevoel daarbij is.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 23:34

Twiggy2008 schreef:
Laat me maar eens weten wat voor geweldig betaalde thuisbanen er zijn dan, want daar ben ik toch wel erg benieuwd naar. ;)

Ik ook, dingen zoals doosjes vouwen of in een chatbox aan de gang vind ik niet erg aanlokkelijk, maar als er wat beters is? Graag!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 00:17

MamboBeach schreef:
Dat vind ik dus ook, een ieder moet voor zich weten wat te doen! Ik ben nu huismoeder en voel mij daar goed bij maar ik ben ook een werkende moeder geweest en dat was ook prima. Financieel onafhankelijk zijn als je samenleeft en je werkt part-time is bullshit, je bent dan niet financieel onafhankelijk... Mij minderwaardig voelen omdat ik nu thuis ben, :D nope, absoluut niet!
Toen ik werkte en ik kwam thuis had ik ook geen schuldgevoel, maar ligt misschien ook aan de situatie hoe de opvang geregeld is en wat je gevoel daarbij is.

Amen! _/-\o_

Overigens voelde ik me beter toen ik thuisblijfmoeder was. Wat een gedoe, gestress, geregel nu ik een parttime werkende alleenstaande moeder ben. ;(
Op de dagen dat ik niet werk moet ik het huishouden doen, boodschappen doen, paard verzorgen/voeren, kind van hot-naar-her brengen (school/clubjes/vriendinnen), dus van dat zogenaamde 'kwaliteitstijd', mwoah, dat vind ik wel meevallen. Ik maak die tijd wel, maar ik vind het af en toe best pittig. Als ik na mijn werk naar de naschoolse moet racen om haar op tijd op te halen, vervolgens snel een maaltijd in elkaar moet flansen en dan het bad/bed ritueel, is zo'n avond eigenlijk niet zo relaxt. Mijn dochter vond het leuker toen ik lekker thuis was de hele week. Daar is ze heel eerlijk in en ik moet toegeven, ze heeft gelijk! :j

Maar goed, het is wat het is en ik zal wat extra centen moeten verdienen om ons leven leuk te houden (inclusief autootje en paard). Ik hoop dat het straks met mijn flexibelere baan toch wat fijner wordt voor ons tweetjes. :j

Kyara27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 00:50

Toevallig heb ik pas nog gezocht naar thuiswerk. Maar zo makkelijk is dat niet, of je moet een eigen internetbedrijf/webshop opzetten. Ik kwam alleen maar werk tegen zoals inpakwerk, montagewerk, enquêtes invullen (dat is uren achter de pc zitten voor paar euro's) of teksten schrijven. Ik ben dan ook erg benieuwd naar je idee over thuiswerken.

@ Bella2005: Ik vind het heel erg dat er weer een kind (of waren het er meerdere?) misbruikt is op een kindercentrum. Maar om dan maar je kind niet naar de opvang te brengen vind ik overdreven (is mijn mening). We hebben het over enkele incidenten op weet ik hoeveel duizenden kindercentra. Ik volg regelmatig cursussen over kindermishandeling, ik zal maar niet vertellen waar de meeste kindermishandeling plaats vind. Maar goed, dat doet er in deze discussie niet zoveel toe.

Je opmerking over abortus vind ik echt heel schokkend! Het leven is niet zo zwart-wit zoals jij het hier allemaal benoemt. Je doet net alsof alle werkende moeders hun kinderen dumpen voor een beetje extra geld, alsof het een luxe probleem is. Snap je dan niet dat sommige mensen gewoon niet rond kunnen komen op alleen het salaris van de man? Er zijn zoveel gezinnen en net zoveel verschillende situaties waarom moeders wel of niet werken. Volledig thuis met de kinderen, part-time werken of full-time, iedere moeder doet haar eigen "ding". Het belangrijkste voor je kind is denk ik dat je zelf goed in je vel zit en een balans weet te vinden, alleen dan denk ik dat je ook een fijne en goede moeder kan zijn.
Mijn situatie: mijn man is ook erg graag thuis bij de kinderen en ik zou het persoonlijk egoïstisch vinden van mezelf als hij de hele week druk aan het werk moet, en ik thuis alle tijd bij de kinderen doorbrengen. Mijn man doet veel samen met de kinderen en werkt gemiddeld 3 a 4 dagen p.w. Heerlijk zo'n moderne papa, ik kan namelijk gewoon een keertje ziek worden en lekker rustig uitzieken op bed terwijl hij het huishouden overneemt.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 00:54

Ik werk 32 uur per week en doe niemand tekort :D

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 01:01

Electra63:

en ik vind van niet, waar een kind ontstaat zijn 2 schuld, dan had je je benen bij elkaar moeten laten.
ik zou me dat zelf nooit vergeven als ik een kind zou weg laten halen, jij wel ?

Kyara27:

qua opvang, het waren meerdere kinderen, vaak genoeg op het nieuws geweest.
en het maakt ook niet uit, jij hebt jou mening daarover en ik de mijne.

dan moet je niet aan kinderen beginnen, vind ik. kinderen kosten geld en tijd. en over abortus, zoals je hierboven ook al kunt lezen
waar een kind gemaakt word zijn 2 schuld, dan had je je benen maar bij elkaar moeten houden
je bent oud en wijs genoeg om sex te hebben, dan moet je ook voor de concequenties opdraaien mocht het fout gaan.

het is misschien allemaal ouderwets wat ik zeg, maar het is mijn mening en ik snap niet waarom iedereen daar zo over hapt.. wat maakt het uit wat een ander erover denkt ?

en over het thuiswerken, het is misschien niet alles, maar nja beter iets dan niet toch ?? informeren of iets wel klopt..
veel aanbieders op internet zijn niet veilig.. maar ja daar heb je internet voor om het uit te zoeken.
je gaf al aan inpak werk,, ?? dat wil je dus al niet ??
ik bedoel wie het kleine niet eert is het grote niet weert ..;)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 01:09

Volgens mij zit hier een heel ggggggggggggggristelijk iemand in het topic :D Ik ga slapen, moet morgen weer werken :D

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 01:13

Nou heb niet verder gelezen dan de eerste 1 pagina's :P

Toen ik nog een humpie was werkten mijn ouders beide full-time. Mijn vader had een eigen bedrijf dus was ook nog eens 's avonds nooit thuis. Mijn zus en ik werden eigenlijk deels door mn oma opgevoed (die aan de overkant van de straat woonde).

Zelf heb ik als ik terug kijk het gevoel dat daar toch wel een gemis zit. Zo zou ik bijvoorbeeld als ik kinderen zou hebben niet full-time werken. Nu heb ik gelukkig de 'luxe' dat dat ook niet hoeft. Mijn vriend heeft ook een eigen bedrijf en verdient genoeg om ons beide te onderhouden.

Ik zou niet compleet willen stoppen met werken, al was het alleen maar vanwege de sociale contacten e.d.
Maar ik zou wel thuis willen zijn als de kinderen uit school komen en gewoon savonds met eten (was bij ons neit zo bijv).
En als ze nog jonger zijn dan op den duur bijv 2/3 ochtenden in de week oid.

Maar full-time werken en kinderen, nee, hier niet :n

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 07:44

Bello,
Ben jij echt 24 jaar? Ik vind dat jij een rare manier van discussieren hebt. Niet over jouw mening, maar het gaat om de manier waarop je iets brengt. Mijn kinderen zijn nooit op een kdv geweest, maar wel op een peuterspeelzaal, school, allerlei clubjes/verenigingen en bij buurkinderen thuis. Sexueel misbruik kan overal gebeuren en heeft niets met werkende moeders te maken. En wat abortus betreft, ook dat is een vrije keuzr, die je om meerdere redenen kan maken. Heeft niets met dit topic te maken. En nu ga ik werken.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 07:47

ik ken een thuisblijfmoeder, die maar klaagt dat haar man zoveel werkt, ze hebben altijd te weinig geld (wel de duurste telefoon abbo's en grootste TV van de hele straat he)

haar jongsten zijn 10, ze had ook part time kunnen gaan werken, zodat niet alle financiële druk op haar man valt, zodat hij niet 50 uur per week hoeft te werken, en zij niet hoeft te klagen..

nee, moeder MOETEN zeker niet thuis blijven...vrije keuze tot daar aan toe. :)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 08:12

Quellian schreef:
Volgens mij zit hier een heel ggggggggggggggristelijk iemand in het topic :D Ik ga slapen, moet morgen weer werken :D

Quellian, als je het topic een paar bladzijden terugbladert, kom je van die iemand ook zeer onchristelijke uitspraken tegen...........

jihoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 08:28

ik vind het altijd vervelend als mensen zeggen; " ik ken een heleboel mensen die dit of dat"
dat raakt natuurlijk kant noch wal.
Ik denk dat je het beste alleen voor jezelf kunt spreken,
want zeg nu eens allemaal eerlijk. Hoeveel mensen om je heen ken je nu echt die beide 5 dagen per week werken en waar het kind 5 dagen per week naar het KDV of naschoolse opvang gaat?
Ik ken dus niemand die dat zo doet, dus ik hoef niet over dat probleem niet te discussieren want dat komt naar mijn idee veel minder voor dan dat de ouders minder werken

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 09:07

Inpakwerk????? Bello, daar ben ik niet voor naar school geweest, hoor, sorry. Ik heb toch echt een bepaald inkomen nodig om het financieel te redden in mijn eentje. En dat soort baantjes verdienen niet best :n . Ik heb geen idee uit wat voor wereld jij komt, maar ik vind je voor een 24-jarige een beetje enorm wereldvreemd. Laat ik het daar maar op houden. :+

Ik ben dolgelukkig met mijn kind, we redden ons prima in deze maatschappij, ik heb een fijne job en kan tenminste tot nu toe mijn rekeningen betalen en ons goed te eten geven e.d. :)

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 09:54

Utrolig schreef:
als ik zou thuisblijven wordt ik helemaal gek!! Ik zou mijn kinderen achter het behang plakken (als we dat hadden). Ik zou helemaal geisoleerd raken. Ook financieel kan het niet, tja, dan moet er een auto en een paard weg. Dan wil je echt niet met mij onder 1 dak zijn.

Ik vind het nu fijn om een dag thuis te zijn, maar ook lekker om te gaan werken.
Ik ben een slechte moeder, maar wordt beter/leuker als ik ook mijn ding kan blijven doen.
Ik hou zielsveel van mijn kinderen en zal door het vuur gaan voor ze,daar ligt het niet aan.

Helemaal mee eens.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:00

makkelijk praten als je een enorme bankrekening hebt...zou ook niets liever willen omdat het beter is voor de kleine...maar dan hebben we geen leven, want van het salaris van mijn man alleen kunnen we niet leven.
lang leven de economie van tegenwoordig...
overigens petje af voor de moeders die het wel lukt om thuis te blijven