Jongen vermist **update, gevonden**

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Re: Jongen vermist, vrees het ergste..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:50

Ja hebben ze gisteren al gedaan geloof ik!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 12:51

Op het ijs met de honden? Weet ik eigenlijk niet.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:51

Dit is het ergste wat je mee kunt maken als ouder, vreselijk die onzekerheid......
Het is te hopen dat ze hem nog levend bij iemand weghalen anders toch weinig hoop voor hem met deze temparaturen.
Wens de ouders en familie heel veel sterkte...

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:52

Oké, dan kan ik me wel voorstellen dat de politie en ME zich zo focust op het ijs :)
En Miryamk, dat wilde ik net zeggen. Het is zo gek dat hij echt spoorloos lijkt te zijn verdwenen, er is (nog) helemaal niets gevonden zegmaar.
Er zijn geen vreemde auto's of personen gezien, niets. En dat in zo'n klein dorp.
Laatst bijgewerkt door RoWi op 03-02-12 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:52

Ik weet natuurlijk niet hoe dat met ijs is, maar honden kunnen door het water heen mensen opsporen! (m'n buurman is duiker en hebben een keer zo'n oefening gehad. Echt onvoorstelbaar tot hoe diep die honden nog iemand op konden sporen!)

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:55

Maarja, met deze omstandigheden is het niet echt makkelijker zoeken. Inderdaad de stroming kan hem flink ver mee hebben genomen. En inderdaad, als jij zegt dat het een jongetje is die snel afgeleid is is het natuurlijk mogelijk dat hij toch naar het ijs is gelopen. Maar wel raar dat dat midden op de dag als het licht is gebeurd. Laatste dagen waren er toch veel mensen op het ijs constant.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:59

Char_elle schreef:
Bahbah, gisteren op het nieuws was er ook weer een heel stuk over. Maar zag een foto van het steegje waar hij doorheen moest. Als hij rechtstreeks naar huis zou zijn gelopen zou er toch helemaal geen water in de buurt zijn? Lijkt me toch raar dat zo'n jongetje 'van het pad afwijkt'.

Ook dat stukje is niet duidelijk wat betreft de artikelen die op internet staan,
Ik citeer uit de krant van vanochtend:
'Hoe ver is het van de Ruiterstraat in Luttelgeest waar zijn opa en oma wonen naar het ouderlijk huis aan de Lange Brink van Michael van Dijk? Misschien tweehonder meter. Een kwestie van een steeg door en een straat oversteken, meer niet. Maar toen Michael woensdagmiddag rond vier uur het huis van zijn opa en oma verliet, was het niet zijn bedoeling rechtstreeks naar huis te gaan, "Hij is lopend weggegaan en zei dat hij nog buiten ging spelen. Michael is enorm gefascineerd door water en ijs en hij speelt heel graag buiten" vertelt oma Wil Blomsma. ........ "De moeder zit er helemaal doorheen" aldus Blomsma. De oma heeft het sterke vermoeden dat Michael is meegenomen. Zij wijst naar de zoekactie van woensdagavond met een helikopter en speurhonden. Dat spoor leidde eerst naar de Kade aan de rand van het dorp, vervolgens naar de ijsbaan en eindigde in het nieuwbouwwijkje van het dorp. "Daar verloren de honden het spoor. Dan kan het bijna niet anders of hij moet meegenomen zijn" vertelt de oma.'

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:05

arme jongen:( hoop echt dat ze hem snel vinden

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:09

Zo dichtbij.. Hoop dat ze hem alsnog vinden levend.. Wat moeten de familieleden zich rot voelen zeg. :\

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:11

Dat hoop ik ook inderdaad.

Vraag me af of ze nu wel goed kunnen zoeken met deze weersomstandigheden.
Het sneeuwt hier nog altijd mega hard en er ligt een behoorlijke laag..

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:13

RoWi schreef:
Putdeksels openen.. Ik krijg meteen van die C.S.I.-beelden in mijn hoofd %)

Over het ijs, dat vroeg ik me ook al af! :)*
Ik woon in Veghel (z.o. brabant) en hier is het ijs ver te zoeken en ook de sneeuw is inmiddels bijna allemaal gesmolten.
Alleen hier en daar nog op het gras. Ligt er daar dan echt zoveel ijs/sneeuw? :oo

ik zit in zeeland bij uden, nou hier zit alles pot dicht gevroren, en geen sneeuw te bekenen

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:14

Jeetje wat verschrikkelijk dit :\ Het ergste is nog dat het eigenlijk beter zou zijn als hij is meegenomen, want met dit weer alleen buiten of door het ijs gezakt zijn nog slechtere vooruitzichten ;( Hopelijk komt hij alsnog veilig thuis. Kan het al sinds gisteren niet uit m'n hoofd zetten, zo verschrikkelijk voor de ouders :n

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:16

Char_elle schreef:
Bahbah, gisteren op het nieuws was er ook weer een heel stuk over. Maar zag een foto van het steegje waar hij doorheen moest. Als hij rechtstreeks naar huis zou zijn gelopen zou er toch helemaal geen water in de buurt zijn? Lijkt me toch raar dat zo'n jongetje 'van het pad afwijkt'. Bah, raar verhaal. Hoop dat hij gevonden wordt. Levend natuurlijk, maar mocht dat niet zo zijn dan zal het voor de familie iets meer rust geven als er een lichaampje gevonden wordt. Al laten we natuurlijk hopen dat hij nog ergens levend opduikt.

In onze krant (BN de Stem) stond dat zijn oma vertelde dat hij had gezegd dat hij nog even buiten ging spelen toen hij het huis van zijn oma verliet. Ook vertelde ze dat hij gek was op ijs en buiten spelen..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:18

Het duurt nu wel erg lang. Dit kan niet goed meer aflopen, vreselijk.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:21

Tenzij hij inderdaad door iemand is meegenomen die hem ooit weer loslaat, wordt de kans nu wel heel erg klein, inderdaad. :\

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:44

Jemig.. nog steeds geen nieuws dus.. ergens hoop ik elke dag te lezen dat er een wondertje is gebeurd en dat hij is komen opduiken..

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:47

Kentaro schreef:
Hoorde zojuist op de radio dat ze er van uit gaan dat hij door het ijs is gezakt. Maar of ze dat dan ook echt ergens op baseren of dat dat het meest voor de hand liggend is!?!
Putdeksels openen is op zich natuurlijk niet vreemd! Stél dat iemand kwade bedoelingen had, zóu die hem daar kunnen hebben gedumpt.

Of een wapen. Na de moord hier op een lerares, hebben ze ook alle putdeksels geopend in de hoop enig spoor te vinden in de vorm van wapen of kledingstuk oid.
Nu hoop ik niet dat ze een wapen vinden.. Dit lijkt me een nachtmerrie voor iedereen. Ik hoop zo dat hij levend gevonden word. Als is dat met deze vrieskou niet zo waarschijnlijk helaas.. |(

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:49

Maar een wapen zou iemand toch wel gehoord moeten hebben...

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:50

Waarom zoeken ze niet in het Kuinderbos ? Of ben ik niet goed genoeg bijgelezen ?

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:50

Hoef geen vuurwapen te zijn natuurlijk. Ik vertel alleen waarom ze hier in de buurt putten openden. Vind het zelf echt niet leuk om erover na te denken.. arme jongen, ouders en familie.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:56

petrea schreef:
Waarom zoeken ze niet in het Kuinderbos ? Of ben ik niet goed genoeg bijgelezen ?

Daar waren ze zowel gister als vandaag ook al.
En de helikopter vliegt ook over

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:03

echt afschuwelijk , ik moet er niet aan denken dat mijn zoontje (11) ineens niet meer thuis zou komen en van de aardbodem verdwenen zou zijn.
alleen al de gedachte is genoeg om nachtmerries van te krijgen.
toch....als hij door het ijs zou zijn gezakt, dan zou dat toch zichtbaar zijn?
ik bedoel , je krijgt een gat in het ijs, incl brokstukken, en dat vriest opnieuw dicht , en blijft vervolgens zichtbaar......
hoe het ook zij, en wat er ook met het manneke is gebeurd, of wellicht nog steeds , die ouders en familie leven op dit moment in de hel!
ik hoop dat er snel duidelijkheid komt, zij het positief, zij het negatief , maar op dit moment is denk ik alles beter dan niets........

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:05

Er is ook wel een wak gevonden, maar het is niet zeker of hij daar doorheen is gegaan.

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:05

Kriel schreef:
petrea schreef:

Daar waren ze zowel gister als vandaag ook al.
En de helikopter vliegt ook over

Idd. :j
Gister ben ik in een gedeelte van het Kuinderbos ook nog een motoragent tegen gekomen die duidelijk ook aan het zoeken was. :j

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:06

En met honden? Motoragent moet het ook maar op het oog doen...