PVV vind hoofddoek Beatrix wanvertoning.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:47

Electra63 schreef:
kanniet schreef:
De mannen die een keppel dragen doen dat vrijwillig. Alleen in het gebedshuis wordt van je verwacht dat je een keppel draagt. In VAE hebben vrouwen geen keuze, ook niet buiten het gebedshuis.

http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Afshin-Ellian.htm

Dus als ik het goed begrijp: vind jij het wel normaal dat Wilders (of mannen) een keppel opzetten bij een bezoek aan een gebedshuis, maar vind jij het abnormaal dat Bea/Maxima (vrouwen) een hoofddoek dragen bij een bezoek aan een Moskee?

Ik geloof ook niet, maar als ik een gebedshuis/kerk/moskee bezoek, pas ik mij aan, dat is IMO normaal.

Ik heb soms het idee dat jij bewust doet alsof je niet begrijpt wat ik schrijf.

Nogmaals: Als je de keuze maakt om naar een moskee te gaan, of een ander gebedshuis, dan pas je je kleding aan aan de bijbehorende gewoonten. Klaar, Duidelijk?

Maar als de vrouwen in het land daar nooit een keuze hebben, kun je afwegen je niet te compromitteren en ervoor kiezen geen gebedshuis te bezoeken. In de VAE worden vrouwen door mannen gedwongen bepaalde kleding te dragen. Dat heet onderdrukking. De koningin heeft ervoor gekozen naar de moskee te gaan, en daarom moest zij zich hullen in kleding die vrouwen gedwongen dragen. Dat is op zijn minst erg discutabel. Je zou bijna kunnen denken dat onze koningin deze onderdrukking goedkeurt.

Mannen met een keppeltje worden niet door vrouwen gedongen dit ding te dragen. Dat is eigen keuze. In het gebedshuis of bij de klaagmuur is dat geen keuze. Als je de keus maakt om naar de klaagmuur te gaan kies je ook voor de keppel. Ook duidelijk? Hier wordt niemand gedwongen om in het dagelijkse leven met keppel te gaan. Duidelijker kan ik het niet meer opschrijven. Ik heb geschreven hoe ik erover denk.

En daarbij kan ik me niet voorstellen dat iemand van jullie/ons blij is met de onderdrukking van oa vrouwen in VAE. We willen toch vrije vrouwen en mannen? Een vrije wereld?

petra15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:51

In de meeste kerken in NL kan je er gewoon zelf voor kiezen hoe je komt! Hier bedoel ik de kerken mee waar de Bijbel goed wordt gelezen. Jezus zegt eens: Het maakt niet uit hoe je eruit ziet of hoe je gekleed gaat, maar het gaat om de intentie van het geloof. Ik ben ook niet de beroerdste om me ergens aan te passen, maar zodra je me iets gaat verplichten, zoals een hoofddoek op of schoenen uit, kan je wat mij betreft de boom in.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:54

kanniet schreef:
Ik heb soms het idee dat jij bewust doet alsof je niet begrijpt wat ik schrijf.

Nogmaals: Als je de keuze maakt om naar een moskee te gaan, of een ander gebedshuis, dan pas je je kleding aan aan de bijbehorende gewoonten. Klaar, Duidelijk?

Maar als de vrouwen in het land daar nooit een keuze hebben, kun je afwegen je niet te compromitteren en ervoor kiezen geen gebedshuis te bezoeken. In de VAE worden vrouwen door mannen gedwongen bepaalde kleding te dragen. Dat heet onderdrukking. De koningin heeft ervoor gekozen naar de moskee te gaan, en daarom moest zij zich hullen in kleding die vrouwen gedwongen dragen. Dat is op zijn minst erg discutabel. Je zou bijna kunnen denken dat onze koningin deze onderdrukking goedkeurt.

Mannen met een keppeltje worden niet door vrouwen gedongen dit ding te dragen. Dat is eigen keuze. In het gebedshuis of bij de klaagmuur is dat geen keuze. Als je de keus maakt om naar de klaagmuur te gaan kies je ook voor de keppel. Ook duidelijk? Hier wordt niemand gedwongen om in het dagelijkse leven met keppel te gaan. Duidelijker kan ik het niet meer opschrijven. Ik heb geschreven hoe ik erover denk.

En daarbij kan ik me niet voorstellen dat iemand van jullie/ons blij is met de onderdrukking van oa vrouwen in VAE. We willen toch vrije vrouwen en mannen? Een vrije wereld?

Jouw aanname is verkeerd. Ik begrijp jou niet. Niet bewust. Maar het valt mij op, dat jij in dit topic een hele discussie voert over vrouwen met hoofddoekjes in allerlei landen, terwijl het gaat over Bea en Maxima en de mening van de PVV daarover.

Ik zie het verschil niet tussen de genoemde voorbeelden Wilders en Bea/Keppel en hoofddoek/Synagoge en Moskee. Jij vindt dat daar wel een verschil tussen zit, ik niet. Conclusie: wij verschillen daarover van mening. Volgens mij is dat vaak bij een discussie. :D

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:55

http://www.coc.nl/dopage.pl?thema=any&p ... el_id=4263

Het verschil tussen de situatie in Nederland en die in enge dictaturen elders op deze aardkloot, is voor zover ik het zien kan, dat in de Nederlandse situatie het voornamelijk de eigen kring en familie is die gevaar oplevert voor de man of vrouw die buiten de geloofssfeer stapt of dingen doet die in ogen van de eigen kring ontoelaatbaar zijn (terwijl de staat er juist alles aan probeert te doen dit tegen te gaan), terwijl in de enge dictatuur dit geweld geinstitutionaliseerd is en daardoor legaal is geworden.

Eigenlijk een stap verder (vandaar dat ik ook altijd roep dat de SGP net zon enge club is als orthodoxe moslims, als die aan de macht komen, willen ze van Nederland 'Gods koninkrijk op aarde maken.)

Helaas gaat de eerwraak van orthodoxe christenen wel wat verder dan alleen maar verstoting (wat zeer grote psychische gevolgen kan hebben overigens voor het slachtoffer en niet zelden tot psychiatrische problemen kan leiden) maar het omvat blijkbaar ook gedwongen abortussen en het moeten ondergaan van uitdrijvingsrituelen enz.
Geweld tegen homosexuele jongeren komt voor.

Het probleem lijkt niet zozeer in moslims of de islam te zitten, maar eerder in culturele gebruiken in een aantal landen, voornamelijk onder zeer orthodoxe geloofsgemeenschappen.

En als antwoord op je laatste vraag, Kanniet: nee, niemand wil dat mannen vrouwen onderdrukken. Maar dat wil niet zeggen dat je daar als staatshoofd een punt over moet maken op die plaats, op dat moment, want de koningin koos ervoor daar als gast naar binnen te gaan, wellicht omdat het een bijzonder mooi gebouw is en de koniging een cultuurliefhebster is, wellicht omdat zij uitgenodigd was, dat weten wij niet.
Als staatshoofd aan het hoofd van een handelsdelegatie lijkt het niet gepast, om als uithangbord van een politiek statement te weigeren om een voet in die kerk te zetten.

Er zijn uiteraard veel betere manieren om dat standpunt uit te dragen, dan door een groot deel van de moslimwereld te beledigen. Een prominente olifant in porseleinkast is genoeg voor een klein landje als Nederland. ;)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:56

wat een gedoe zeg :+

Zoek de verschillen....

Afbeelding

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:57

Dit topic ging toch over de tweet van Wilders over de hoofd bedekking van de koningin bij het betreden van een moskee terwijl hij zelf ok zijn hoofd bedekt bij het betreden van een synagoge, waar ik Trix nog nooit over heb zien twiteren overigens
Wat doen dan opeens de inwoners van andere landen ertoe???

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:57

listiglistje schreef:

Zoek de verschillen....

Afbeelding

Haha, ongelooflijk zeg! :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:00

listiglistje schreef:

Zoek de verschillen....

Afbeelding

Hij is leuk :D :D

Als je toch goed bent in plaatjes zetten in een topic, wil je dan een foto van Geert met Keppel en Maxima met hoofddoek plaatsen? Ik weet zeker dat ik wel een verschil kan ontdekken. ;)

Randalin,
Goede uitleg, zo denk ik er ook over.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:03

randalinpony schreef:
http://www.coc.nl/dopage.pl?thema=any&p ... el_id=4263

Het verschil tussen de situatie in Nederland en die in enge dictaturen elders op deze aardkloot, is voor zover ik het zien kan, dat in de Nederlandse situatie het voornamelijk de eigen kring en familie is die gevaar oplevert voor de man of vrouw die buiten de geloofssfeer stapt of dingen doet die in ogen van de eigen kring ontoelaatbaar zijn (terwijl de staat er juist alles aan probeert te doen dit tegen te gaan), terwijl in de enge dictatuur dit geweld geinstitutionaliseerd is en daardoor legaal is geworden.

Eigenlijk een stap verder (vandaar dat ik ook altijd roep dat de SGP net zon enge club is als orthodoxe moslims, als die aan de macht komen, willen ze van Nederland 'Gods koninkrijk op aarde maken.)

Helaas gaat de eerwraak van orthodoxe christenen wel wat verder dan alleen maar verstoting (wat zeer grote psychische gevolgen kan hebben overigens voor het slachtoffer en niet zelden tot psychiatrische problemen kan leiden) maar het omvat blijkbaar ook gedwongen abortussen en het moeten ondergaan van uitdrijvingsrituelen enz.
Geweld tegen homosexuele jongeren komt voor.

Het probleem lijkt niet zozeer in moslims of de islam te zitten, maar eerder in culturele gebruiken in een aantal landen, voornamelijk onder zeer orthodoxe geloofsgemeenschappen.

En als antwoord op je laatste vraag, Kanniet: nee, niemand wil dat mannen vrouwen onderdrukken. Maar dat wil niet zeggen dat je daar als staatshoofd een punt over moet maken op die plaats, op dat moment, want de koningin koos ervoor daar als gast naar binnen te gaan, wellicht omdat het een bijzonder mooi gebouw is en de koniging een cultuurliefhebster is, wellicht omdat zij uitgenodigd was, dat weten wij niet.
Als staatshoofd aan het hoofd van een handelsdelegatie lijkt het niet gepast, om als uithangbord van een politiek statement te weigeren om een voet in die kerk te zetten.

Er zijn uiteraard veel betere manieren om dat standpunt uit te dragen, dan door een groot deel van de moslimwereld te beledigen. Een prominente olifant in porseleinkast is genoeg voor een klein landje als Nederland. ;)

Je beledigd de moslimwereld niet als je ervoor kiest geen moskee te bezoeken, en dus niet in de situatie komt dat je een hoofddoek moet dragen. Dát is het punt.

Enne, mijn laatste vraag was niet de vraag waar jij antwoord op geeft. Lees nog maar eens heel goed.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:04

Electra63 schreef:
Als je toch goed bent in plaatjes zetten in een topic, wil je dan een foto van Geert met Keppel en Maxima met hoofddoek plaatsen? Ik weet zeker dat ik wel een verschil kan ontdekken. ;)

zou het? ze zijn iig allebei blond en wonen samen met een iemand uit een ander land :D en beide hebben een accent :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:06

listiglistje schreef:
Electra63 schreef:

zou het? ze zijn iig allebei blond en wonen samen met een iemand uit een ander land :D en beide hebben een accent :+

Oei, ik denk dat Maxima wel heel beledigd is door zo'n vergelijking. :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:08

kanniet schreef:
Je beledigd de moslimwereld niet als je ervoor kiest geen moskee te bezoeken, en dus niet in de situatie komt dat je een hoofddoek moet dragen. Dát is het punt.

Ben je toch slecht op de hoogte. Trix is daar om haar beroep uit te oefenen en geld binnen te halen voor de Nederlandse economie, hetgeen zeer goed gelukt is. Onderdeel van die missie is het bezoek aan deze bijzondere moskee, daar kiest ze niet voor, dat is een programmapunt dat ze uitvoert.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:15

Maar waarom verdedig je dan wel de moslims in de VAE met hun onderdrukkende gewoontes en keur je dat van onze eigen verschrikkelijke geloofsgemeenschappen af? Ik vind beide aanstootgevend en er zouden zware straffen op moeten staan.

Nogmaals: Bea heeft besloten een moskee te bezoeken. Dan pas je je aan. Oké. Maar zij gaat veel verder dan het sluieren, maar past haar hele kleding aan. Mannen met keppeltjes worden niet gedwongen deze altijd en overal te dragen. Het is in dit geval geen symbool van onderdrukking, wat de kleding van Bea in de moskee duidelijk wel is voor de vrouwen in de VAE. En dáár zit het verschil.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:16

Als ik daar op vakantie zou zijn (of werkbezoek) en ik zou de kans krijgen, dan zou ik deze Moskee waarschijnlijk, als ongelovige, ook wel willen bezoeken. Hij zag er prachtig uit. En dan zou ik ook een hoofddoek opdoen. Dan hoop ik wel, dat hij mij net zo mooi staat als Maxima, want ik ben nog wel een beetje ijdel. :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:20

kanniet schreef:
Maar waarom verdedig je dan wel de moslims in de VAE met hun onderdrukkende gewoontes en keur je dat van onze eigen verschrikkelijke geloofsgemeenschappen af? Ik vind beide aanstootgevend en er zouden zware straffen op moeten staan.

Nogmaals: Bea heeft besloten een moskee te bezoeken. Dan pas je je aan. Oké. Maar zij gaat veel verder dan het sluieren, maar past haar hele kleding aan. Mannen met keppeltjes worden niet gedwongen deze altijd en overal te dragen. Het is in dit geval geen symbool van onderdrukking, wat de kleding van Bea in de moskee duidelijk wel is voor de vrouwen in de VAE. En dáár zit het verschil.

Ook in de Joodse gemeenschap heb je zware vormen van vrouwonderdrukking, maar daar gaat het niet om. Het gaat eigenlijk om de 2 gezichten van Wilders: iets zeggen, maar iets anders doen. :)
Ik heb Wilders niet gehoord, vorige week, met de ophef over meisjes in de bezette gebieden die bespuwd worden door streng-orthodoxe Joden. Dat is namelijk ook vrouwonderdrukking.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:20

sarabande schreef:
kanniet schreef:

Ben je toch slecht op de hoogte. Trix is daar om haar beroep uit te oefenen en geld binnen te halen voor de Nederlandse economie, hetgeen zeer goed gelukt is. Onderdeel van die missie is het bezoek aan deze bijzondere moskee, daar kiest ze niet voor, dat is een programmapunt dat ze uitvoert.

Huh??? Haalt zij geld binnen door zich te hullen in het symbool van de onderdrukking van de vrouw aldaar? Wat een laag sujet is ze dan!

Enne...Denk jij echt dat ik niet weet dat alles om geld en macht draait?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:24

ik zie om eerlijk te wezen het punt niet helemaal.....menige nederlandse toerist,bezoekt in griekenland orthodoxe kloosters,en bedekt de benen......menig bible belt meisje loopt in een lange rok......vrouwen zjn bij de sgp niet echt welkom...dat onze Trix als ongelovige met hoofddoek welkomis in die moskee,is in mijn ogen juist prijzenswaard.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:27

Electra63 schreef:
kanniet schreef:

Ook in de Joodse gemeenschap heb je zware vormen van vrouwonderdrukking, maar daar gaat het niet om. Het gaat eigenlijk om de 2 gezichten van Wilders: iets zeggen, maar iets anders doen. :)
Ik heb Wilders niet gehoord, vorige week, met de ophef over meisjes in de bezette gebieden die bespuwd worden door streng-orthodoxe Joden. Dat is namelijk ook vrouwonderdrukking.

Dat hoeft ook niet, dat lossen ze onderling wel op. Binnen de joodse gemeenschap zijn er al genoeg protesten geweest. Zie het bespuugde meisje. Bovendien is er wereldwijde verontwaardiging geweest.

http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Afshin-Ellian/326824/Aandacht-voor-Israelisch-meisje-is-hypocriet.htm

Helaas hoor ik geen enkele moslim protesteren tegen de onderdrukking van vrouwen door hun geloofsgenoten. Ook niet over het vermoorden van christenen. En aanslagen door moslims worden ook niet veroordeeld door moslims. En binnen nederland worden nog steeds moslim-kinderen uitgehuwelijkt, ja, ook 13-jarigen. Met consumptie van de huwelijkse rechten van de man. Daar hoor ik Dibi nooit over. Maar daar gaat het niet om.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:34

Ik zeg nu dagdag tegen dit topic, gewoon omdat ik alles gezegd heb wat ik wilde zeggen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:36

Ik begrijp jou echt niet, Kanniet. Voor mij is er geen verschil: kerk, Moskee, Synagoge enz. Dus ook geen verschil in misstanden binnen de Islam, Jodendom, Katholieke Kerk enz., maar dat is niet het onderwerp van dit topic.
Bea bezoekt wel eens (uit hoofde van haar functie) een Moskee, een kerk of een Synagoge en zij past zich dan aan. Net zoals Willem-Alexander dat ooit in de toekomst zal gaan doen, uit hoofde van zijn functie.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:41

Er bestaat wel degelijk zoiets als het moslimfeminisme, vrouwen die strijden tegen onderdrukking en rechtsongelijkheid van de moslimvrouw. Het moet je interesse maar hebben blijkbaar.
Je doet hun werk en hun moed teniet door hun bestaan door onwetendheid te ontkennen.

edit: typfoutjes
Laatst bijgewerkt door Boras op 11-01-12 00:00, in het totaal 1 keer bewerkt

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:51

Zolang Arabische gasten van de koningin hier ook gewoon kerken bezoeken, net zoals ze in de meeste Christelijke landen doen, en zich daarbij aan de gestelde kleding- en gedragseisen houden, is er geen enkel probleem dat Beatrix zich, enkel in de moskee, aanpast aan de daar heersende moraal. Het enige verschil is dat de Islamitische kledingvoorschriften meestal al zodanig is dat er geen aanpassing nodig is. In veel Christelijke landen is het heersende moraal dat bezoekende staatshoofden/ gasten van het lokale staatshoofd samen een kerkdienst bezoeken, dat de missie zou zegenen. Arabische/ Islamitische gasten e.d. zijn geen uitzondering, ondanks dat zij geen Christen zijn.

Ik zou het een ander verhaal vinden als zij tijdens het gehele bezoek aan de VAE gehoofddoekt en in een tafelkleed gewikkeld rond zou lopen, maar dat doet zij niet. Ze heeft dus alle vrijheid te dragen wat zij wil tijdens het bezoek. Geen enkele dwang dus, en niets opleggen van de heersende moraal of goedpraten van vermeende vrouwenonderdrukking. Alleen in de moskee past zij zich aan aan de normen die daar gelden, net zoals Arabische staatshoofden en ander diplomatiek/ zakelijk bezoek zich in Christelijke landen aanpast aan de daar heersende moraal in Christelijke gebedshuizen.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:57

Boras schreef:
Er bestaan wel degelijk zoiets als het moslimfeminisme, vrouwen die strijden tegen onderdrukking en rechtsongelijkheid van de mosimvrouw. Het moet je interesse maar hebben blijkbaar.
Je doet hun werk en hun moed teniet door hun bestaan door onwetendheid te ontkennen.

Het moet maar in je wereldbeeld passen. ;)

Citaat:
Huh??? Haalt zij geld binnen door zich te hullen in het symbool van de onderdrukking van de vrouw aldaar? Wat een laag sujet is ze dan!

Ach, terechte verontwaardiging, altijd mooi. Zij doet alleen het één niet, dóór het ander te doen.

Zij is daar als staatshoofd, bezoekt een moskee, en omdat het in een moskee gebruikelijk is dat vrouwen hun hoofd sluieren, doet Beatrix dat ook. Daarbuiten doet zij dat verder niet, behalve dan dat zij haar hoed op heeft maar ja, dat doet ze hier in Nederland ook.

Moeilijker kunnen wij het niet maken.

loenloen

Re: PVV vind hoofddoek Beatrix wanvertoning.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:59

Ach de PVV weer.. :Z

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 00:07

Wilders de grote voorvechter van vrouwenrechten. Jaja...... als het hem toevallig uitkomt binnen zijn plannetjes.