Electra63 schreef:kanniet schreef:De mannen die een keppel dragen doen dat vrijwillig. Alleen in het gebedshuis wordt van je verwacht dat je een keppel draagt. In VAE hebben vrouwen geen keuze, ook niet buiten het gebedshuis.
http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Afshin-Ellian.htm
Dus als ik het goed begrijp: vind jij het wel normaal dat Wilders (of mannen) een keppel opzetten bij een bezoek aan een gebedshuis, maar vind jij het abnormaal dat Bea/Maxima (vrouwen) een hoofddoek dragen bij een bezoek aan een Moskee?
Ik geloof ook niet, maar als ik een gebedshuis/kerk/moskee bezoek, pas ik mij aan, dat is IMO normaal.
Ik heb soms het idee dat jij bewust doet alsof je niet begrijpt wat ik schrijf.
Nogmaals: Als je de keuze maakt om naar een moskee te gaan, of een ander gebedshuis, dan pas je je kleding aan aan de bijbehorende gewoonten. Klaar, Duidelijk?
Maar als de vrouwen in het land daar nooit een keuze hebben, kun je afwegen je niet te compromitteren en ervoor kiezen geen gebedshuis te bezoeken. In de VAE worden vrouwen door mannen gedwongen bepaalde kleding te dragen. Dat heet onderdrukking. De koningin heeft ervoor gekozen naar de moskee te gaan, en daarom moest zij zich hullen in kleding die vrouwen gedwongen dragen. Dat is op zijn minst erg discutabel. Je zou bijna kunnen denken dat onze koningin deze onderdrukking goedkeurt.
Mannen met een keppeltje worden niet door vrouwen gedongen dit ding te dragen. Dat is eigen keuze. In het gebedshuis of bij de klaagmuur is dat geen keuze. Als je de keus maakt om naar de klaagmuur te gaan kies je ook voor de keppel. Ook duidelijk? Hier wordt niemand gedwongen om in het dagelijkse leven met keppel te gaan. Duidelijker kan ik het niet meer opschrijven. Ik heb geschreven hoe ik erover denk.
En daarbij kan ik me niet voorstellen dat iemand van jullie/ons blij is met de onderdrukking van oa vrouwen in VAE. We willen toch vrije vrouwen en mannen? Een vrije wereld?