Stier verwondt beroemde matador gruwelijk.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:27

_San87_ schreef:
Shahazai schreef:
Ik zeg "Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet".

Ik juich voor al die stieren die dit voor elkaar gekregen hebben, ondanks dat ook zij dat met hun leven hebben moeten bekopen.

Nee, Spanje is geen land waar ik voor mijn lol heen zou gaan. Niet alleen vanwege stieren gevechten, maar ook vanwege (ren/jacht honden) die na een paar seizoenen opgehangen of gewurgd worden, met accuzuur overgoten worden of in de fik worden gestoken.
Katten die als oud vuil op straat gezet worden etc. Nee dank je.
(geldt wat mij betreft trouwens ook voor italië, griekenland, turkeije etc. ik weet dat niet alleen Spanje de boosdoener is).

In Nederland worden katten en honden ook als oud vuil op straat gezet +:)+ .

Ik weet het, ik zie het dagelijks in het asiel voorbij komen waar ik vrijwilligers werk doe.
EDIT: dit asiel http://dierenopvangkoningen.vpweb.nl/ hier vangen we ook honden uit het buitenland op.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:38

kimmie261 schreef:
_San87_ schreef:

Ja, wat is die stier walgelijk toegetakeld zeg :r. Ik kan er met m'n kop niet bij waarom je bevrediging haalt uit het martelen van dieren...

ik kan er met mijn kop niet bij dat er mensen zijn die dit goedkeuren omdat de stier een "goed" leven gehad zou hebben,en omdat er anders families zonder geld en werk komen te zitten...
dat stukje is nu echt wat ik me niet kan voorstellen waar nu die omslag in denkwijze komt, als je dit soort foto's ziet van dierenmishandeling...

Dat snap ik ook niet :'). Net alsof een goed leven een excuus is om een dier gruwelijk te mishandelen.

kimmie261

Re: Stier verwond beroemde matador gruwelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:39

ja precies,dat zeg ik dus ook al de hele tijd,waarom is het rechtvaardig een dier zo te martelen voor zijn dood,alleen maar omdat deze een goed leven gehad zou hebben...

er kan en mag geen reden zijn voor dit soort dierenleed :n

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:40

_San87_ schreef:
xxStitchxx schreef:
als ik dit zo lees schaam ik mij gewoon omdat ik een mens ben.
Welke halvegare haalt het in zijn hoofd om een weerloos dier zo te martelen...
Als ik zo om mijn heen kijk wordt de wereld steeds verotter ( niet dat iedereen slecht is hoor).
Waarom zijn wij beter dan dieren? imo zijn dieren beter als ons en verdienen ze alle respect!

Nee, ik heb totaal geen medelijden met die man!

Een stier is alles behalve weerloos :'). De manier waarop gevochten wordt is gewoon niet eerlijk en in het nadeel van de stier :).

Niet weerloos? de stier kan proberen terug te vechten maar uiteindelijk gaat hij toch dood, de stier kan niet wegrennen maar zit opgesloten in een arena.
De stier kan geen kan kant op, dat noem ik wel weerloos.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:45

xxStitchxx schreef:
_San87_ schreef:

Een stier is alles behalve weerloos :'). De manier waarop gevochten wordt is gewoon niet eerlijk en in het nadeel van de stier :).

Niet weerloos? de stier kan proberen terug te vechten maar uiteindelijk gaat hij toch dood, de stier kan niet wegrennen maar zit opgesloten in een arena.
De stier kan geen kan kant op, dat noem ik wel weerloos.

Daarom zeg ik: Het gevecht is niet eerlijk. Die stier is echter totaal niet weerloos.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:49

geen kans op overleven noem ik ook weerloos....!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:51

Jolliegirl schreef:
geen kans op overleven noem ik ook weerloos....!

Nah, een stier is gewoon niet weerloos. Het heeft weinig kansen, dat is wat anders.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 10-10-11 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:54

Tsja, weerloos staat ook in het woordenboek;

Van Dale schreef:
Je hebt gezocht op het woord: weerloos.
 weer·loos bn; -lozer, -t zonder mogelijkheid tot verdediging

De stier is dus niet weerloos ;)

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:55

FlyAway schreef:
Tsja, weerloos staat ook in het woordenboek;

Van Dale schreef:
Je hebt gezocht op het woord: weerloos.
 weer·loos bn; -lozer, -t zonder mogelijkheid tot verdediging

De stier is dus niet weerloos ;)

Hij eindigd (wat het voorafgaande scenario ook is) dood. Dus, weerloos.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:56

Weerloos kan je een stier zeker niet noemen... je ziet wat die horens toch nog aan kunnen richten...

Shahazai, kennelijk snap je nog niet helemaal wat weerloos betekent. Het staat erboven toch?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:56

Shahazai schreef:
Hij eindigd (wat het voorafgaande scenario ook is) dood. Dus, weerloos.

Nee, kansloos. Want het kan zich verweren.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:57

Fiffill schreef:
Weerloos kan je een stier zeker niet noemen... je ziet wat die horens toch nog aan kunnen richten...

Shahazai, kennelijk snap je nog niet helemaal wat weerloos betekent. Het staat erboven toch?

Als je de mogelijheid tot verdedigen heb, heb je de mogelijkheid te overleven. Dat hebben deze stieren niet.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:58

Net of alle Spanjaarden dieren mishandelen zeg , in NL zat dierenleed als ik het zo lees , Spanje is 24 keer zo groot (geloof ik) dus valt wel mee niet alle Spaanse jagers hangen hun honden op en niet al het Nederlandse (tuig) vechten met honden wat hier trouwens ook veel voorkomt.
Wat denk je wat voor criminelen uit het Noorden van Europa hier heenkomen om lekker te leven misschien dat we die kunnen spietsen in een Arena.
Heb hier in de buurt nog nooit meegemaakt dat iemand een paard verminkt op een wei en dit lees ik bijna elke week op Bokt
Ik heb 4 paarden 2 spanjaarden en 2 nederlanders , 1 nederlander gekocht van een transport uit NL , beestje was doodbang overal van zweep , stem etc , Nu is het gelukkig een fijn paard maar ben er wel achtergekomen dat ze in NL er ook wat van kunnen.
En hondenopvang pas maar op , pakken zo honden van straat zonder te controleren van wie het beestje is , mij persoonlijk gebeurt en hier ook rechtzaak over gehad.

Maar goed gaat hier over stierenvechten maar is gewoon niet eerlijk alle Spanjaarden over 1 kam te scheren.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:58

Zie wat _San87_ zegt. Weerloos is wat anders dan kansloos ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:59

Shahazai schreef:
Fiffill schreef:

Als je de mogelijheid tot verdedigen heb, heb je de mogelijkheid te overleven. Dat hebben deze stieren niet.

Dat hebben ze wel. En dan hebben we het alleen over het overleven in het gevecht. Dat hebben ze. Weerloos zijn stieren pertinent NIET. Kansloos, dat bijna altijd wel.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:59

Overigens worden stieren wel eens in leven gelaten, komt alleen niet zoveel voor. Meende gelezen te hebben dat het er een stuk of 8 per jaar zijn.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:00

jus schreef:
Net of alle Spanjaarden dieren mishandelen zeg , in NL zat dierenleed als ik het zo lees , Spanje is 24 keer zo groot (geloof ik) dus valt wel mee niet alle Spaanse jagers hangen hun honden op en niet al het Nederlandse (tuig) vechten met honden wat hier trouwens ook veel voorkomt.
Wat denk je wat voor criminelen uit het Noorden van Europa hier heenkomen om lekker te leven misschien dat we die kunnen spietsen in een Arena.
Heb hier in de buurt nog nooit meegemaakt dat iemand een paard verminkt op een wei en dit lees ik bijna elke week op Bokt
Ik heb 4 paarden 2 spanjaarden en 2 nederlanders , 1 nederlander gekocht van een transport uit NL , beestje was doodbang overal van zweep , stem etc , Nu is het gelukkig een fijn paard maar ben er wel achtergekomen dat ze in NL er ook wat van kunnen.
En hondenopvang pas maar op , pakken zo honden van straat zonder te controleren van wie het beestje is , mij persoonlijk gebeurt en hier ook rechtzaak over gehad.

Maar goed gaat hier over stierenvechten maar is gewoon niet eerlijk alle Spanjaarden over 1 kam te scheren.

Ik weet niet of dit een reactie is op mijn post, maar ik geef alleen letterlijk mijn eigen ervaringen weer en waarom ik niet naar Spanje zou gaan voor mijn lol. Ik weet ook dat er Spanjaarden zijn die wel goed voor dieren zijn. Er zijn bijvoorbeeld voldoende asiels die hun honden niet na een maand af laten maken.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:01

_San87_ schreef:
Dat hebben ze wel. En dan hebben we het alleen over het overleven in het gevecht. Dat hebben ze. Weerloos zijn stieren pertinent NIET. Kansloos, dat bijna altijd wel.

Dan verschil ik daarover met jou/jullie in dit specifieke geval van mening. Moet kunnen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:01

Ik heb snel (moet zo naar mijn werk) gelezen wat er gebeurde en als ik het zo na ga kon die man wel eens vlak voor zijn chiasma opticum (kruispunt van de oogzenuwen) geraakt zijn, oftewel: levenslang blind zijn...
De wraakzuchtigen onder ons kunnen tevreden zijn...
Ik vind het triest voor mens en dier. Bij zulke ongevallen denk ik dat niet alleen dieren maar ook sommige mensen (thrill seekers) tegen zichzelf beschermd moeten worden.

Wat zullen we trouwens doen met al die Nederlandse mensen die paling levend in het zout laten kruipen, zodat ze ontslijmd worden en doodgaan door verstikking? Lijkt me een nog veel wredere dood dan een zwaardsteek die hopelijk goed gericht was. (En dat gaat dus niet altijd op).
Of zeggen we dan: "Des lands wijs, des lands eer?"

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:02

Shahazai schreef:
_San87_ schreef:

Dan verschil ik daarover met jou/jullie in dit specifieke geval van mening. Moet kunnen.

Je verschilt niet met ons van mening, maar met de Van Dale, daar staat de betekenis van het woord "weerloos" in en die is per definitie anders dan wat jij er onder verstaat. ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:03

Shahazai schreef:
_San87_ schreef:

Dit heeft met de betekenis van een woord te maken, niet met onze meningen :).

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:04

Zoolgangster schreef:
Ik heb snel (moet zo naar mijn werk) gelezen wat er gebeurde en als ik het zo na ga kon die man wel eens vlak voor zijn chiasma opticum (kruispunt van de oogzenuwen) geraakt zijn, oftewel: levenslang blind zijn...
De wraakzuchtigen onder ons kunnen tevreden zijn...
Ik vind het triest voor mens en dier. Bij zulke ongevallen denk ik dat niet alleen dieren maar ook sommige mensen (thrill seekers) tegen zichzelf beschermd moeten worden.

Wat zullen we trouwens doen met al die Nederlandse mensen die paling levend in het zout laten kruipen, zodat ze ontslijmd worden en doodgaan door verstikking? Lijkt me een nog veel wredere dood dan een zwaardsteek die hopelijk goed gericht was. (En dat gaat dus niet altijd op).
Of zeggen we dan: "Des lands wijs, des lands eer?"

Ik weet niet hoe dit voor de rest van de bokkers geldt, maar als verdediging voor mijzelf: ik eet bvb. geen vlees en vis, en ik heb nog nooit bewust een dier (insecten inbegrepen) dood gemaakt.

Kitsolu

_San87_ schreef:
Dit heeft met de betekenis van een woord te maken, niet met onze meningen :).

Wat jij wil, die discussie is zinloos. :)

lesilla

Weer vuur met vuur, wat met palingen gebeurt is ook even erg. Maar dit topic gaat over stierenvechten dat is wreedheid tegen dieren waar geen excuus voor is... En het vergelijken met ander leed maakt het niet minder erg. En ik heb in ieder geval nog nooit een groep nederlanders rond een bak zout zien juigen.
Erger nog als ik hier mijn hond in belgië laat vechten tegen de eerste beste met een zwaard word ik en die persoon opgepakt wegens dierenleed.

FlyAway

Shahazai schreef:
Ik weet niet hoe dit voor de rest van de bokkers geldt, maar als verdediging voor mijzelf: ik eet bvb. geen vlees en vis, en ik heb nog nooit bewust een dier (insecten inbegrepen) dood gemaakt.

En onbewust dan? :D