Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
juline schreef:Volgens mij klopt er daar in Den Haag niet bijster veel of er hebben erg veel mensen toch op deze 3 partijen gestemd en durven/willen dit niet toegeven.
Heino schreef:juline schreef:Volgens mij klopt er daar in Den Haag niet bijster veel of er hebben erg veel mensen toch op deze 3 partijen gestemd en durven/willen dit niet toegeven.
Ik denk dat veel mensen niet het gehele verkiezingsprogramma doornemen maar alleen de punten die hen sterk aanspreken. En daardoor zonder het te weten zichzelf in de vingers snijden.
Heino schreef:Ik denk dat veel mensen niet het gehele verkiezingsprogramma doornemen maar alleen de punten die hen sterk aanspreken. En daardoor zonder het te weten zichzelf in de vingers snijden.
mariska32 schreef:Babsiej schreef:We kunnen ons ook lekker aanstellen met zn allen...
Ja we moeten bezuinigen, maar kom op zeg, niemand heeft het hier Echt slecht.
Geen geld meer voor eten, kom nu toch. We zijn gewoon veel te veel gepamperd met zn alle, daarom willen we nu niks meer zelf betalen. Ik zie wel wat ik volgend jaar moet betalen, kan er toch niks aan doen.
kijk alsjeblieft eens wat beter om je heen.
ik zie er en ik ken er waar dat werkelijkheid is....en nee,niet vanwege het boven hun stand leven.
juline schreef:dat is de prijs die wij als verzekeraar uit betalen aan de artsen voor een normaal consult. Dus waar gaat het mis?
juline schreef:Ik zal het nog eens goed nakijken kan best dat ik in de war ben met het inschrijftarief![]()
Zelf vind ik het dan nog het minst wrang overkomen als je veel zorg gebruikt en je begin van het jaar door je eigen risico heen bent en de rest van het jaar alles vergoed krijgt. Uiteraard is het fijn als je gezond bent en vrijwel geen zorg gebruikt maar wel maandelijks veel premie betaald en dan de rekening eigen risico gepresenteerd krijgt. Dan snap ik zeker dat mensen klagen en denken niks vergoed te krijgen en willen stoppen met de verzekering maar dan verwijs ik persoonlijk ook door naar de overheid en dan denk ik zelf er achteraan had je maar geen VVD of CDA moeten stemmen of eerder al geen Balkenende..
We hebben er blijkbaar met een hoop mensen achter gestaan om het oude ziekenfonds te laten verdwijnen anders hadden we daar maar tegen moeten protesteren.
Had vorige week nog iemand aan de lijn die vond dat we hier maar eens het zelfde moesten gaan doen als in egypte en de andere midden-oosten landen. Kon me daar erg goed bij inkomen ookal mag het geweld en de gevallen doden van mij achterwege blijven.
Het is zeker lastig om de juiste partij te kiezen daar ze allemaal een hoop onzin verkopen maar dan heb ik persoonlijk ook liever een sp dan een vvd. (ben zelf een sp stemmer)
Maar zeker zijn er ook een hoop mensen die iedere keer de zelfde partij stemmen omdat ze dat zo geleerd hebben of omdat die ene partij 30 jaar geleden wel goed was dus blijven ze er aan vast hangen.
Babsiej, als eerste iedereen mag van mij stemmen wat ze willen maar spreek alsjeblieft voor jezelf met boven je onze stand geleefd te hebben. Er is een hele grote groep echte arbeiders die nooit boven hun stand hebben kunne leven en een hele grote groep zieken die al helemaal nooit boven hun stand hebben kunnen leven.
Als ik kijk naar mijn eigen familie, mijn vader heeft altijd gewerkt maar net onder modaal inkomen, mijn moeder heeft gewerkt maar is thuis gebleven voor de kinderen uiteindelijk (was 30 jaar geleden heel gewoon) en is sinds mijn geboorte chronisch ziek geworden en wordt steeds zwakker om het even kort door de bocht te benoemen. We hebben het altijd goed gehad, zijn niet te kort gekomen in eten en kleding maar luxe was er echt niet bij. Mijn broers en ik hebben geen rijbewijs gekregen, voor mij was er echt niet de luxe van een eigen paard enz enz.
Nee we hebben het niet zo slecht als in Afrika nee maar daar moeten we ons ook niet mee vergelijken. Wij als nederlandse burgers moeten onze rekeningen betalen, wij moeten eten en ja het is niet voor niks dat er zoveel mensen in de schuldsanering zitten.
Dus alsjeblieft kom niet zeggen dat dit allemaal terecht is, ja voor de rijke die met geld hebben lopen smijten maar ondertussen is minstens 50% van onze bevolking hier wel de dupe van!!!
Electra63 schreef:kirri schreef:tja daar zijn de meningen ook over verdeelt, die politieke discussie wil ik nooit meer aangaan xD (heb griekse vrienden)
Haha, ik wil die discussie wel aangaan hoor, ik heb een griekse schoonfamilie.
juline schreef:Maar dan wil ik nog deze vraag stellen aan jullie allen. Waarom kan de zorg zoveel goedkoper in andere landen en is de zorg kwalitatief hoger? Waarom moet je hier 3 maanden doorlopen met de diagnose kanker voor er behandeld kan worden? Waarom moet ik nu voor de 4de! keer geopereerd worden aan mijn keelamandelen? Waarom zijn er zoveel technieken bekend en wordt er in NL geen gebruik van gemaakt? Waarom wordt ik na het (zo mooi benoemde door bokker boven mij) onvrijwillig afstappen van een paard op de SEH naar huis gestuurd met de mededeling tja je zit op een haar na tegen een dwarslaesie aan maar we sturen je zonder behandeling of iets naar huis waardoor ik tot de dag van vandaag nog last heb?
Zo geweldig is die zorg hier niet en moet alsnog zoveel kosten alleen maar door de mensen die ergens op een kantoor zitten en niks met de zorg te maken hebben maar wel bakken met geld vanuit de zorg binnen halen.
Dus liezel1 ergens gaat er toch iets mis als wij hogere bedragen binnenkrijgen en dus ook uitbetalen.