Zorgpremie naar 1222 euro + steeds meer "wanbetalers"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Re: Zorgpremie naar 1222 euro + steeds meer "wanbetalers"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 18:57

Juline, dus jullie betalen 19 euro nog iets en de huisarts ontvangt 9,11 per consult? (dit is staat overigens ook op de overzichtlijsten van de verzekeraars) bedoel je niet de inschrijftarieven per patient? Die zitten wel rond dat bedrag.

Zelf heb ik dit jaar voor het eerst mijn eigen risico opgemaakt (Implanon laten plaatsen), ik gebruik zelden medicijnen (hooguit eens voor een blaasontsteking) en ben bijna nooit ziek. Daar ben ik heel blij en zo werkt een verzekering ook, maar als iedereen gebruikt maakt van de verzekering en het geld 'eruit haalt' moeten de premies wel omhoog.

Ik vraag me af waar het naartoe gaat en denk dat er eens iemand moet komen die heel kritisch gaat kijken naar de situatie. Ook wij krijgen boze patienten aan de balie dat ze voor bijvoorbeeld bloedprikken een rekening krijgen en dat we niet verteld hebben dat ze dit moeten betalen (eigen risico nog niet opgemaakt) voor niets gaat helaas alleen de zon op.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 19:14

juline schreef:
Volgens mij klopt er daar in Den Haag niet bijster veel of er hebben erg veel mensen toch op deze 3 partijen gestemd en durven/willen dit niet toegeven.

Ik denk dat veel mensen niet het gehele verkiezingsprogramma doornemen maar alleen de punten die hen sterk aanspreken. En daardoor zonder het te weten zichzelf in de vingers snijden.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 19:15

Heino schreef:
juline schreef:
Volgens mij klopt er daar in Den Haag niet bijster veel of er hebben erg veel mensen toch op deze 3 partijen gestemd en durven/willen dit niet toegeven.

Ik denk dat veel mensen niet het gehele verkiezingsprogramma doornemen maar alleen de punten die hen sterk aanspreken. En daardoor zonder het te weten zichzelf in de vingers snijden.

Da's niet handig.... Maar misschien dat ze er de volgende keer andere prioriteiten aan gaan stellen en daardoor hun stemgedrag aanpassen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 19:17

Heino schreef:

Dat is niet helemaal waar want vorig jaar zeiden veel mensen dat ze op de PVV stemden juist om hun zorg en veiligheid programma punten

We hebben toen aangevoerd dat die niet onderbouwd werden door cijfers en dat je voor zorg beter naar het bijna identieke programma van de SP kon kijken (hetgeen wel financieel onderbouwd was) maar men geloofde er in.

Het is natuurlijk ook heel moeilijk voor een kiezer die ergens in geloofd om te begrijpen dat ie gewoon voorgelogen wordt.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 19:24

mariska32 schreef:
Babsiej schreef:
We kunnen ons ook lekker aanstellen met zn allen...
Ja we moeten bezuinigen, maar kom op zeg, niemand heeft het hier Echt slecht.

Geen geld meer voor eten, kom nu toch. We zijn gewoon veel te veel gepamperd met zn alle, daarom willen we nu niks meer zelf betalen. Ik zie wel wat ik volgend jaar moet betalen, kan er toch niks aan doen.

kijk alsjeblieft eens wat beter om je heen.
ik zie er en ik ken er waar dat werkelijkheid is....en nee,niet vanwege het boven hun stand leven.

Kijk heel goed om me heen hoor, van zeer dichtbij meegemaakt, en nog steeds.
Maar niemand heeft het hier Echt slecht.

We moeten nu eenmaal bezuinigen, we hebben te lang met zijn alle boven onze stand geleefd en die rekening moet betaald worden.
Tuurlijk leuk is anders en kost veel geld, en nee ook ik zit er echt niet op te wachten.

Veel te lang hebben we veel te veel gehad, en die rekening krijg je nu gepresenteerd.
Voor niks gaat alleen de zon nog op.

En ja ik ben VVD stemmer en zou het zo weer doen.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 19:32

Ik zal het nog eens goed nakijken kan best dat ik in de war ben met het inschrijftarief :o

Zelf vind ik het dan nog het minst wrang overkomen als je veel zorg gebruikt en je begin van het jaar door je eigen risico heen bent en de rest van het jaar alles vergoed krijgt. Uiteraard is het fijn als je gezond bent en vrijwel geen zorg gebruikt maar wel maandelijks veel premie betaald en dan de rekening eigen risico gepresenteerd krijgt. Dan snap ik zeker dat mensen klagen en denken niks vergoed te krijgen en willen stoppen met de verzekering maar dan verwijs ik persoonlijk ook door naar de overheid en dan denk ik zelf er achteraan had je maar geen VVD of CDA moeten stemmen of eerder al geen Balkenende..
We hebben er blijkbaar met een hoop mensen achter gestaan om het oude ziekenfonds te laten verdwijnen anders hadden we daar maar tegen moeten protesteren.
Had vorige week nog iemand aan de lijn die vond dat we hier maar eens het zelfde moesten gaan doen als in egypte en de andere midden-oosten landen. Kon me daar erg goed bij inkomen ookal mag het geweld en de gevallen doden van mij achterwege blijven.

Het is zeker lastig om de juiste partij te kiezen daar ze allemaal een hoop onzin verkopen maar dan heb ik persoonlijk ook liever een sp dan een vvd. (ben zelf een sp stemmer)
Maar zeker zijn er ook een hoop mensen die iedere keer de zelfde partij stemmen omdat ze dat zo geleerd hebben of omdat die ene partij 30 jaar geleden wel goed was dus blijven ze er aan vast hangen.

Babsiej, als eerste iedereen mag van mij stemmen wat ze willen maar spreek alsjeblieft voor jezelf met boven je onze stand geleefd te hebben. Er is een hele grote groep echte arbeiders die nooit boven hun stand hebben kunne leven en een hele grote groep zieken die al helemaal nooit boven hun stand hebben kunnen leven.
Als ik kijk naar mijn eigen familie, mijn vader heeft altijd gewerkt maar net onder modaal inkomen, mijn moeder heeft gewerkt maar is thuis gebleven voor de kinderen uiteindelijk (was 30 jaar geleden heel gewoon) en is sinds mijn geboorte chronisch ziek geworden en wordt steeds zwakker om het even kort door de bocht te benoemen. We hebben het altijd goed gehad, zijn niet te kort gekomen in eten en kleding maar luxe was er echt niet bij. Mijn broers en ik hebben geen rijbewijs gekregen, voor mij was er echt niet de luxe van een eigen paard enz enz.
Nee we hebben het niet zo slecht als in Afrika nee maar daar moeten we ons ook niet mee vergelijken. Wij als nederlandse burgers moeten onze rekeningen betalen, wij moeten eten en ja het is niet voor niks dat er zoveel mensen in de schuldsanering zitten.

Dus alsjeblieft kom niet zeggen dat dit allemaal terecht is, ja voor de rijke die met geld hebben lopen smijten maar ondertussen is minstens 50% van onze bevolking hier wel de dupe van!!!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:29

juline schreef:
dat is de prijs die wij als verzekeraar uit betalen aan de artsen voor een normaal consult. Dus waar gaat het mis?

ik zie dat wij bij het zelfde bedrijf werken ;) en ja het klopt dat betalen wij echt aan HA voor een consult

edit: ik lees nu verder en volgens mij is het inderdaad 9 euro nog wat := slecht van mij

ER is gewoon een rottig iets, maar het is niet mooier te maken, wat het nu is, ik vind (mijn persoonlijke mening) dat we toch op zekere hoogte blij moeten zijn. Omdat we zijn in iedergeval verzekerd, neem een vergelijk met USA hoe slecht het daar is. Hier zelfs als je een wanbetaler bent dan ben je alsnog voor basis verzekerd, kom je in het ziekenhuis terecht dan krijg je alsnog zorg, in USA is het vaak zo kan je niet betalen? pech!
Laatst bijgewerkt door KarmaChansy op 20-09-11 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:31

Haha, dus toch wel, dacht al dat ik gek werd haha.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:36

Vraag me dan toch weer af: waarom moet er 80 miljard naar die Grieken terwijl het hier beter besteed kan worden?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:44

tja daar zijn de meningen ook over verdeelt, die politieke discussie wil ik nooit meer aangaan xD (heb griekse vrienden)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:51

juline schreef:
Ik zal het nog eens goed nakijken kan best dat ik in de war ben met het inschrijftarief :o

Zelf vind ik het dan nog het minst wrang overkomen als je veel zorg gebruikt en je begin van het jaar door je eigen risico heen bent en de rest van het jaar alles vergoed krijgt. Uiteraard is het fijn als je gezond bent en vrijwel geen zorg gebruikt maar wel maandelijks veel premie betaald en dan de rekening eigen risico gepresenteerd krijgt. Dan snap ik zeker dat mensen klagen en denken niks vergoed te krijgen en willen stoppen met de verzekering maar dan verwijs ik persoonlijk ook door naar de overheid en dan denk ik zelf er achteraan had je maar geen VVD of CDA moeten stemmen of eerder al geen Balkenende..
We hebben er blijkbaar met een hoop mensen achter gestaan om het oude ziekenfonds te laten verdwijnen anders hadden we daar maar tegen moeten protesteren.
Had vorige week nog iemand aan de lijn die vond dat we hier maar eens het zelfde moesten gaan doen als in egypte en de andere midden-oosten landen. Kon me daar erg goed bij inkomen ookal mag het geweld en de gevallen doden van mij achterwege blijven.

Het is zeker lastig om de juiste partij te kiezen daar ze allemaal een hoop onzin verkopen maar dan heb ik persoonlijk ook liever een sp dan een vvd. (ben zelf een sp stemmer)
Maar zeker zijn er ook een hoop mensen die iedere keer de zelfde partij stemmen omdat ze dat zo geleerd hebben of omdat die ene partij 30 jaar geleden wel goed was dus blijven ze er aan vast hangen.

Babsiej, als eerste iedereen mag van mij stemmen wat ze willen maar spreek alsjeblieft voor jezelf met boven je onze stand geleefd te hebben. Er is een hele grote groep echte arbeiders die nooit boven hun stand hebben kunne leven en een hele grote groep zieken die al helemaal nooit boven hun stand hebben kunnen leven.
Als ik kijk naar mijn eigen familie, mijn vader heeft altijd gewerkt maar net onder modaal inkomen, mijn moeder heeft gewerkt maar is thuis gebleven voor de kinderen uiteindelijk (was 30 jaar geleden heel gewoon) en is sinds mijn geboorte chronisch ziek geworden en wordt steeds zwakker om het even kort door de bocht te benoemen. We hebben het altijd goed gehad, zijn niet te kort gekomen in eten en kleding maar luxe was er echt niet bij. Mijn broers en ik hebben geen rijbewijs gekregen, voor mij was er echt niet de luxe van een eigen paard enz enz.
Nee we hebben het niet zo slecht als in Afrika nee maar daar moeten we ons ook niet mee vergelijken. Wij als nederlandse burgers moeten onze rekeningen betalen, wij moeten eten en ja het is niet voor niks dat er zoveel mensen in de schuldsanering zitten.

Dus alsjeblieft kom niet zeggen dat dit allemaal terecht is, ja voor de rijke die met geld hebben lopen smijten maar ondertussen is minstens 50% van onze bevolking hier wel de dupe van!!!

Ik bedoel met we, de nederland bv :+

Dr is te lang veel te veel geld uitgeven ...

Ik heb ook mn rijbewijs niet gekregen hoor, mn studie ook niet, niks gekregen. Want mijn mamma moest het als alleenstaande moeder ook zien te rooien met 3 kinderen omdat mn vader na de scheiding nooit meer naar ons om heeft gekeken.

Keihard werken, net als wat ik nu doe. En ja mijn moeder en ik zijn ook ziek.
We moeten ons niet zo laten pamperen, grow up, en schuldsanering is een lachtertje, en ja ik ken t mijn zus heeft er ook in gezeten, en ben zelf bewindvoerder ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:52

kirri schreef:
tja daar zijn de meningen ook over verdeelt, die politieke discussie wil ik nooit meer aangaan xD (heb griekse vrienden)

Haha, ik wil die discussie wel aangaan hoor, ik heb een griekse schoonfamilie.
:D

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:55

Oke babsiej snap je nu een stuk beter maar toch vraag me dan toch af hoe mensen dan nog kunnen denken dat dit allemaal terecht is. Ik begrijp dat je nu dankzij hard werken een leuk salaris hebt en dat je de 50 euro e.r meer kunt missen en de 30 euro p.m kunt missen zonder met andere rekeningen in de problemen te komen maar een hoop andere kunnen dat niet.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:07

Electra63 schreef:
kirri schreef:

Haha, ik wil die discussie wel aangaan hoor, ik heb een griekse schoonfamilie.
:D

hahaha :D ik heb het te veel gehad, maar dan meer met nederlanders die alle grieken de schuld geven, daar ben ik het niet mee eens dus dat geeft nog al eens verhitte discussies :))

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:09

De Griekse burgers zijn niet de schuldige maar net als in NL zijn het de hoge piefen die het verkloten voor de normale man.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:11

16-06-2011 € 18,22 € 0,00 € 0,00 Huisartsenhulp € 18,22

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:17

liezel dat is dan voor een 10 min consult? vindt het dan toch gek dat 2 mensen die voor de zelfde verzekeraar werken met een bedrag van 19 euro en wat centen komen voor een normaal consult? Gaat dit onder fraude vallen?

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:22

Ik denk dat 'ze' waar iedereen waarschijnlijk De Overheid mee bedoelt, gewoon 'we' is. Wij betalen namelijk met zijn allen onze samenleving. Zorg is een zeer kostbaar goed, wat al decennia heel veel geld kost. Maar als je uitrekent wat je per maand aan andere luxe kwijtbent (denk bijvoorbeeld aan je paard of aan je auto), valt dat hele zorggebeuren nog best mee. Iedereen wil graag bediend worden van zorg. Ook als je blinde darm in het weekend het begeeft of je 'onvrijwillig afstijgt' van je paard en je daarbij een gebroken onderdeeltje in je lijf oploopt... om dat hele apparaat van zorg 24 uur per dag 365 (of 366) dagen per jaar in stand te houden, moeten WE inderdaad betalen. En iedereen betaalt mee.
Betaal je liever voor je auto of voor je paard dan voor je eigen gezondheid of is het uiteindelijk wel een heel fijn idee dat je even door een ambulance wordt opgehaald als je ergens langs de kant van de weg ligt weg te kwijnen... wat is de zorg je waard, ook al maak je er nu nauwelijks gebruik van...
Natuurlijk zijn er schrijnende gevallen en is er veel verborgen armoede. Maar is je mobiele telefoon je meer waard dan de veilige gedachte van een kwalitatief hoogwaardig zorgapparaat zoals we in ons land (nog) hebben???

En uiteraard als je net naast het potje piest... is het buitengewoon vervelend... maar waar ligt dan de 'betere grens' en voor wie is dat dan weer nadelig??? Individualisme komt iedereen goed uit, maar door met zijn allen samen een bedrag te betalen, hebben we echt een veel beter geheel van zorgvoorziening hoor. En zeker, in de zorg moet wel verstandig(er!) met het beschikbare geld worden omgegaan. De directie hoeft heus geen kantoor met kunst met een hoofdletter K. Een leuk decoratief iets van thuis meenemen werkt prima!

Ik betaal graag voor de gedachte dat als ik vannacht een hersenbloeding krijg, de ambulance binnen tien minuten erbij is

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:29

Heb er nog eentje:

12-08-2011 € 9,11 € 0,00 € 0,00 Huisartsenhulp € 9,11
08-08-2011 € 18,22 € 0,00 € 0,00 Huisartsenhulp € 18,22
20-05-2011 € 18,22 € 0,00 € 0,00 Huisartsenhulp € 18,22
17-03-2011 € 9,11 € 0,00 € 0,00 Huisartsenhulp € 9,11

Die hogere bedragen zijn voor een 20 min consult.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:31

Maar dan wil ik nog deze vraag stellen aan jullie allen. Waarom kan de zorg zoveel goedkoper in andere landen en is de zorg kwalitatief hoger? Waarom moet je hier 3 maanden doorlopen met de diagnose kanker voor er behandeld kan worden? Waarom moet ik nu voor de 4de! keer geopereerd worden aan mijn keelamandelen? Waarom zijn er zoveel technieken bekend en wordt er in NL geen gebruik van gemaakt? Waarom wordt ik na het (zo mooi benoemde door bokker boven mij) onvrijwillig afstappen van een paard op de SEH naar huis gestuurd met de mededeling tja je zit op een haar na tegen een dwarslaesie aan maar we sturen je zonder behandeling of iets naar huis waardoor ik tot de dag van vandaag nog last heb?

Zo geweldig is die zorg hier niet en moet alsnog zoveel kosten alleen maar door de mensen die ergens op een kantoor zitten en niks met de zorg te maken hebben maar wel bakken met geld vanuit de zorg binnen halen.

Dus liezel1 ergens gaat er toch iets mis als wij hogere bedragen binnenkrijgen en dus ook uitbetalen.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:35

In welk land is zorg goedkoper en kwalitatief zoveel beter? Wordt in dat land niet zoals vroeger hier ook via andere potjes door de schatkist het zorgbudget opgehoest en wordt dat dus ook door de inwoners betaald??? In NL heeft men gekozen voor bewustwording van zorggebruikers, oftewel de misbruikers. Als je de prijzen van de zorg ziet, denk je beter voordat je er een beroep op doet, is het idee....
Er is niet iets in de lucht wat in die andere landen 'de zorg' betaalt...

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:40

Als ik kijk naar bijv ons buurland belgie. Je betaald een stuk minder premie en krijgt een stuk betere zorg geleverd. Uiteraard is het verder geen sterk land en zullen de belgen ook genoeg te klagen hebben maar als ik puur kijk naar de kosten en wat je er voor terug krijgt is dat een stuk beter dan hier.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:40

juline schreef:
Maar dan wil ik nog deze vraag stellen aan jullie allen. Waarom kan de zorg zoveel goedkoper in andere landen en is de zorg kwalitatief hoger? Waarom moet je hier 3 maanden doorlopen met de diagnose kanker voor er behandeld kan worden? Waarom moet ik nu voor de 4de! keer geopereerd worden aan mijn keelamandelen? Waarom zijn er zoveel technieken bekend en wordt er in NL geen gebruik van gemaakt? Waarom wordt ik na het (zo mooi benoemde door bokker boven mij) onvrijwillig afstappen van een paard op de SEH naar huis gestuurd met de mededeling tja je zit op een haar na tegen een dwarslaesie aan maar we sturen je zonder behandeling of iets naar huis waardoor ik tot de dag van vandaag nog last heb?

Zo geweldig is die zorg hier niet en moet alsnog zoveel kosten alleen maar door de mensen die ergens op een kantoor zitten en niks met de zorg te maken hebben maar wel bakken met geld vanuit de zorg binnen halen.

Dus liezel1 ergens gaat er toch iets mis als wij hogere bedragen binnenkrijgen en dus ook uitbetalen.

Omdat in veel landen zorg gewoon een overheids ding is. Er zitten nu allerlei dure instanties tussen. Waarom zorgtoeslag?..lieve helpt. Je laat eerst iemand een premie betalen en dan laat je een andere instantie geld terug geven...wat een onnodige, zinloze, kansloze toestand. Laat iedereen gewoon een inkomensafhankelijke premie betalen.

In dit topic heb ik aangehaald dat in Cuba de beste zorg ter wereld is...daar is het een overheid gebeuren. Nou wil ik geen communisme hier...alsjeblieft..maar de zorg hoort wat mij betreft bij de overheid.

Iedereen roept altijd over de medicijn kosten, de dure directeur en wat andere dingen....maar dat zijn maar kleine probleempjes(verhoudingsgewijs)..De loonkosten en het honorarium van de specialisten zijn volgens mij het duurst.

En verder er is hier een tekort aan artsen...waarom hebben we hier nog steeds een nummerus fixus voor de geneeskunde opleidingen.
en daarna de specialisten gewoon in dienst van het ziekenhuis. kunnen ze ook af en toe verantwoordelijk gesteld worden als ze teveel duren dingen bestellen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:41

PrinsjeH schreef:
In welk land is zorg goedkoper en kwalitatief zoveel beter? ...

Cuba, Belgie, Canada....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:44

Ik weet Cuba, maar niet uit persoonlijke ervaring ;) , verder durf ik daar geen uitspraken over te doen.
Maar ik wil verder ook niet vergelijken, Nederland is een modern, rijk land, de zorg hoort goed te zijn en voor iedereen betaalbaar en bereikbaar, net als onderwijs.