Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mika11 schreef:_San87_ schreef:
Waarom is dat normaal?
Omdat elke gek zich wel kan verschuilen achter een burka, maar dat zie je dan niet.
_San87_ schreef:Wil je nu zeggen dat jij aan iedereen kan zien of die persoon nu gek is of niet? Want in dat geval zou ik als ik jou was voor de FBI gaan werken, kan je heel wat misdrijven mee voorkomen
mika11 schreef:San87
Je kan in ieder geval een inschatting maken.
Met een burka is dat sowieso onmogelijk.
Winddancer schreef:_San87_ schreef:Wil je nu zeggen dat jij aan iedereen kan zien of die persoon nu gek is of niet? Want in dat geval zou ik als ik jou was voor de FBI gaan werken, kan je heel wat misdrijven mee voorkomen
Kom op zeg! Het gaat over het moment dat wat daadwerkelijk gebeurd, daar zijn de beveiligingscamera's ook voor. Via de beelden kun je mensen ook herkennen/opsporen....logisch toch....
MarcoBorsato schreef:Joanne1987 schreef:nogmaals, fijn dat je dit kunt beoordelen... blijkbaar zijn jouw neefje en nichtje niet zo slim dan, zo kun je het ook zien...
Ooooh burn
Dus jouw petekindje heeft de film ET gezien en aan de hand daarvan noemt hij/zei moslima's in een burka 'aliens'. Am I right?
JuliaMaria schreef:Als iemand met een bivakmuts een winkel binnen loopt komt dat heel bedreigend over, iemand met een boerka of andere vorm van gezichtsbedekking dus ook. Vind ik niet meer dan logisch eigenlijk....
Ik wil weten wie ik tegenover me heb.
SaBiNa_S schreef:JuliaMaria schreef:Als iemand met een bivakmuts een winkel binnen loopt komt dat heel bedreigend over, iemand met een boerka of andere vorm van gezichtsbedekking dus ook. Vind ik niet meer dan logisch eigenlijk....
Ik wil weten wie ik tegenover me heb.
Ben het hier helemaal mee eens.
Ik zag laatst iemand met een burka, en ik schrok me kapot![]()
Het lijkt idd alsof die gene een bivakmuts aanheeft.
SimoneDV schreef:MamboBeach schreef:Ook ik vind het geen rare regel en vindt het eigenlijk niet meer dan logisch met de ID-plicht die we hier hebben.
ja ook al zo'n regel waarvan ik denk, waarom? Als ik gewoon over straat wandel en toevallig geen ID mee heb kan ik ook al meteen een boete krijgen? Nog even en iedereen krijgt een chip in zn kont echt serieus let op.
Winddancer schreef:Nee, als je gewoon over straat loopt vragen ze er niet heen, alleen wanneer er een reden voor is zoals een overtreding, misdrijf e.d.
Maar in gebouwen die met beveiligingscamera's werken (winkels, warenhuizen, stations, overheidsgebouwen etc. etc.) vind ik het niet meer dan normaal dat je er herkenbaar op staat. En met een burka is dat gewoon niet zo.
SimoneDV schreef:MamboBeach schreef:Ook ik vind het geen rare regel en vindt het eigenlijk niet meer dan logisch met de ID-plicht die we hier hebben.
ja ook al zo'n regel waarvan ik denk, waarom? Als ik gewoon over straat wandel en toevallig geen ID mee heb kan ik ook al meteen een boete krijgen? Nog even en iedereen krijgt een chip in zn kont echt serieus let op.
MamboBeach schreef:Weet je wat de andere kant is, als er iemand naar je huis staat en die persoon zal iets kwaad in de zin hebben en kan zich niet identificeren. Politie laat hem lopen en er gebeurt iets dan horen we de mensen wel klagen! Want hypocriet is de mens zeker, en zeker de NL-er! Dit als voorbeeld genomen he.
Als ik mijn rijbewijs niet bij me heb krijg ik ook een boete, vind je dat dan ook raar? En wat als de politie me laat gaan en blijkt dat ik helemaal geen rijbewijs heb...
_San87_ schreef:Denk je echt dat iemand die van plan is een winkel te beroven, leeg te stelen of weet ik wat ook maar, zich herkenbaar in beeld van de camera opstelt?.
Grappenmaker.
Lauren_ schreef:Ik vind dit verbod helemaal terecht. We hebben een ID-plicht in Nederland en met een burka of niqaab ben je niet herkenbaar. Daarbij ben ik van mening dat we hier een dergelijke aanpassing best mogen eisen, niet meer dan logisch dat mensen een gezicht en een uitdrukking willen zien.
Ik vraag mij trouwens wel af of moslima's met een burka of niqaab werkzaam zijn in nederland bij een westers bedrijf. kan mij ook zo voorstellen dat het een belemmering bij het vinden van werk is.
Winddancer schreef:_San87_ schreef:Denk je echt dat iemand die van plan is een winkel te beroven, leeg te stelen of weet ik wat ook maar, zich herkenbaar in beeld van de camera opstelt?.
Grappenmaker.
Ooit "Opsporing Verzocht" gekeken??? Niet? Doe maar eens, kijk maar hoeveel zonder bivakmuts e.d. een overval of misdrijf plegen.
En laten we eerlijk zijn, komt er iemand vermomd met bivakmuts een winkel, juwelier ofzo binnen weet je meteen hoe laat het is
Oh ja en ben eigenlijk best een grappenmaker
Winddancer schreef:Quote jij maar eens volledige berichten in plaats van selectief
_San87_ schreef:mika11 schreef:San87
Je kan in ieder geval een inschatting maken.
Met een burka is dat sowieso onmogelijk.
Ja? Jij kan mij vertellen welke persoon volgens jou gek is? Jij kan aan de buitenkant zien dat iemand van binnen helemaal verrot is? Ik zal je eens wat leuks vertellen.
Een vriend van mij. Helemaal vol tattoo's en piercings, rijdt een Harley, cowboyboots en een doodshoofd op zijn leren motorjack, zou niet misstaan in de bajes. Meest eerlijke persoon die ik ooit tegen ben gekomen. Hoezo schijn bedriegt?.