Officieel 5 doden en 35 zwaargewonden -> onweer op Pukkelpop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:17

Ambulances moeten nog steeds ter plekke zijn dus.. jeetje..

Ayasha
Blogger

Re: Officieel 3 doden en 11 zwaargewonden -> onweer op Pukkelpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:18

Blegh ik wil ook helpen ^)

Veertje96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:18

Ayasha schreef:
Nu roepen ze op twitter op om niet meer richting station en kempis che steenweg te gaan omdat de ambulances niet door kunnen.

Waar moeten mensen anders heen?

Ik zou zorgen dat Niemand daar blijft, zeker niet nat, straks raken ze onderkoelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:19

Citaat:
Ik denk het wel. Ze hadden dus echt niks bij en hun tent stond daar nog, dus ik vermoed dat al hun spullen daarin lagen. En ja, eentje dus zonder schoenen en beide met totaal doorweekte kleren die ze aanhadden. We wilden ze wel drogen voor hen, maar ze wilden graag gewoon de auto in en naar huis, wat natuurlijk te begrijpen was.

Dat kan ik me ook goed voorstellen zeg :/ gelukkig hebben jullie hen toch al kunnen opvangen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:19

Ik denk dat dat filmpje niet echt goed weergeeft hoe het er werkelijk is. Door het weelderige gras lijkt het mee te vallen, maar reken er maar op dat je met je voeten in het water staat daar.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:20

Veertje96 schreef:
Ayasha schreef:
Nu roepen ze op twitter op om niet meer richting station en kempis che steenweg te gaan omdat de ambulances niet door kunnen.

Ik zou zorgen dat Niemand daar blijft, zeker niet nat, straks raken ze onderkoelt.

Belgacom biedt vlakbij een aantal slaapplekken aan, ook verschillende hogescholen op wandelafstand bieden warmte, drank, onderdak en zelfs te eten aan. Als je er niet moet zijn met de auto dan best weg blijven zodat de ambulances hulp kunnen bieden.

Veertje96

Als ik kon rijden was ik er heen gegaan, had mijn auto die k dan had vol gegooid met mensen en die onderdak aangeboden of naar huis gebracht.

Spirit

Tieneke schreef:
Ik denk dat dat filmpje niet echt goed weergeeft hoe het er werkelijk is. Door het weelderige gras lijkt het mee te vallen, maar reken er maar op dat je met je voeten in het water staat daar.

Ik bedoelde meer in de aantallen tentjes die nog overeind staan.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:21

Waarom wordt de titel niet aangepast?

Veertje96

Ayasha schreef:
Veertje96 schreef:

Belgacom biedt vlakbij een aantal slaapplekken aan, ook verschillende hogescholen op wandelafstand bieden warmte, drank, onderdak en zelfs te eten aan. Als je er niet moet zijn met de auto dan best weg blijven zodat de ambulances hulp kunnen bieden.

Nauwja, als ze maar geholpen worden.

Anoniem

lesilla schreef:
Robin_S schreef:
De brandweer zou dekentjes en warme drank moeten uitdelen of zoiets (als ze dat al niet aan het doen zijn)..

Maar als je kletsnat bent helpt dat niet zo super, en natuurlijk de schok van het hele gebeuren

Nee uiteraard niet maar misschien toch al beter dan er helemaal staan te bibberen in je nat shirtje.. ik wou zo graag dat ik zelf iets kon doen nu maar ja.

Veertje96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:22

saskiakefie schreef:
Waarom wordt de titel niet aangepast?

Dan weten we hoe het in een korte tijd uit de hand kon lopen.
En misschien is het iets hoopgevender dan de hedendaagse cijfers.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:23

Veertje96 schreef:
Nauwja, als ze maar geholpen worden.

Ik zit ook al steeds te denken ik rijd er gewoon heen maar ik wil ook niet in de weg zitten.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:24

Ik heb ook niks meer van m'n moeder/zus gehoord sinds ze weer weg zijn gegaan.

Ik zag zojuist wel weer een bliksemflits :?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:25

Als er nog mensen zijn die in deze omgeving vervoer nodig hebben kan je het mij nog laten weten Tieneke (kan je mijn gsm nummer doorgeven)

Yasmine

Spirit schreef:
Ik las net een bericht van iemand op Facebook, dat hij naar één van zijn vrienden stuurde. Stond iets in als: "Wees blij dat je Foo Fighters al gezien hebt dit jaar, want dit zou mijn Pukkelpop tenminste hard verpesten."
Heb me moeten inhouden om niet te reageren... :x (al vraag ik me af hoe hij het werkelijk bedoelt, want ik vind hem echt geen persoon om zoiets te zeggen)

Wat een reactie := Ik las op Alternative Press ook dat een bandlid van een band die midden in de set zijn moeten stoppen dit had getweet:
"stage collapsed, max almost got crushed by the trees. I hope pukkelpop has insurance bc all our oliebol is broke." :=
Gelukkig heeft hij even later wel dit geplaatst "Apologize to anyone who mistook tweet. Wrote direclty after running off stage. Just found out the extent of damage. All of prays go out to those hurt."

Yasmine

Tieneke schreef:
Ik heb ook niks meer van m'n moeder/zus gehoord sinds ze weer weg zijn gegaan.

Ik zag zojuist wel weer een bliksemflits :?

Op het nieuws zag ik dat alles richting Kiewit vast stond... En daarstraks hoorde ik dat het vannacht blijft onweren/regenen :\

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:27

Ayasha schreef:
Als er nog mensen zijn die in deze omgeving vervoer nodig hebben kan je het mij nog laten weten Tieneke (kan je mijn gsm nummer doorgeven)

Op dit moment hoor ik zelf niks meer, alleen dat er terug onweer is. Hier dondert het en bliksemt het weer, nog geen regen gelukkig.

Moest ik een idee hebben van wat je kan doen, zal ik je pb'en, maar ik denk niet dat ik snel info binnenkrijg...

Anoniem

Oh nee is dat zo? Goh ik hoop echt dat iedereen snel onderdak of een rit naar huis vindt!

LadyLisatje

Het zal een lange nacht worden....

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:28

Hier is het inmiddels weggetrokken (tegen Belgische grens aan).
Hoop dat het onweer zich niet doorzet, dat zal de hulpverlening niet ten goede komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:28

Ja dat zeker

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:29

Tieneke schreef:
Ayasha schreef:

Op dit moment hoor ik zelf niks meer, alleen dat er terug onweer is. Hier dondert het en bliksemt het weer, nog geen regen gelukkig.

Moest ik een idee hebben van wat je kan doen, zal ik je pb'en, maar ik denk niet dat ik snel info binnenkrijg...

Dat zou ik fijn vinden! Ik heb geen idee wat de situatie is daar en ondanks dat ik graag wil helpen twijfel ik daar door een beetje om gewoon in mijn auto te springen vandaar :o

Veertje96

Bij ons geen regen nu.

Ayasha
Blogger

Hier rommelt het terug..