Osama Bin Laden is dood!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:22

Hmm, niemand zo kritisch op de president van de USA als het volk van de USA zelf. Ik denk dat Obama wel met heel goede bewijzen aan moet komen, anders is zijn volk niet zo goed voor de gek te houden.

Jammer dat er zo'n groot feest wordt gemaakt van het eind van een mensenleven. Begrijpelijk, maar dat maakt het niet minder fout. Zoals ik al eerder zei, we komen er wel achter of de wereld veiliger is geworden door deze aktie. Verder is het niet zo vreemd dat OBL zichzelf niet zomaar liet oppakken.

Overigens lijken de Pakistanen zelf ook blij te zijn met het nieuws. Kijk er wel van op dat OBL niet in Waziristan zat, maar slechts 60 km van Islamabad. Dan had ik de hoofdprijs van de loterij kennelijk ook zelf kunnen incasseren, aangezien ik drie keer in Islamabad ben geweest. Had ik alleen wel moeten weten waar hij ergens uithing. Hier zit nog wel een redelijk groot staartje aan voor een hoop Pakistanen met een paar kilo's boter op hun hoofd.

Leliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:30

Deze was inderdaad smakeloos.. De andere is wel aardig. :P
Laatst bijgewerkt door Leliev op 02-05-11 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Miepie77

Re: Osama Bin Laden is dood!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:34

sorry maar kan hier niet om lachen :n smakeloos.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:54

En eerlijk gezegd vind ik het ook niet echt gepast in een behoorlijk pittig topic zoals deze. Dergelijke plaatjes kunnen prima rondgestuurd worden via de mail, maar ik heb hem hier uit het topic verwijderd.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 23:24

okee ik zag net bij pownews een filmpje van binladen dat die zegt dat die nog leeft

Leliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 08:36

Er is inderdaad een film in omloop van bin laden die is opgenomen vlak voor hij neergeschoten is.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 08:46

Bandida schreef:
Loose schreef:
vraag me af of het waar is..

En een groot deel van de wereld met jou..
Alleen al daarom -los van de voorbeeldfunctie op vlak van rechtspraak- hadden ze hem beter levend verschalkt. Levend pakken is het duidelijkste wat er is. Nu zitten we tot het einde der tijden met een vage situatie, en dat zal de mythe alleen versterken.

Die voorbeeldfunctie mbt recht en geweld is nu wel helder helaas.

Dit is echt een failliet van het recht en een zege van terreur.

Het in zee dumpen is een ander voorbeeld van een onaccceptabe gang van zaken.

Mbt wel/niet dood was het voor velen al een vraag of hij niet bij BoraBora was omgekomen. De brieven en videos erna waren verre van bewijs van leven.
De VS hadden hem als vijandbeeld nódig.
Nu is er sociale onrust in de islaminitische wereld én Obama heeft een populariteitsstunt nodig. Goed moment voor een stunt.
Helaas een erg domme stunt die alleen maar laat zien dat de VS zelf het recht van de sterktste als ´recht´ ziet en ook de doden behandelt zoals hen uitkomt.

De beide Bushes en Obama hebben zelf meer dode burgers en ook Guantanamo/Bagran op hun geweten, doch zij zijn de ´goeden´?
Nogmaals; het is een zege van terrorisme. Staatsterrorisme door de VS. Is niets anders, alleeen met een grotere knuppel.

Het is verder infantiel om te denken dat door het doden van een hond rabies wordt uitgeroeid.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 09:01

Leliev schreef:
Er is inderdaad een film in omloop van bin laden die is opgenomen vlak voor hij neergeschoten is.

ja maar hoe kan die weten dat die neergeschoten zou worden of iets anders, want het is wel heel typies dat die precies er voor een tape gaat maken

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 09:05

Ik denk dat hij gewoon standaard elke 2 dagen zo'n film opneemt, gewoon voor de zekerheid. Als hij dan neergeschoten wordt, dan kan hij de mensen onzeker maken over de geloofwaardigheid van het westen en ervoor zorgen dat ze hem niet afvallen. Tenminste; dat is mijn complottheorie... :+

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 09:08

ja,maar als hij elke 2 dagen zn film maakte, en er zou er 1 uitlekken dan zou die gelijk de banketstaaf zijn, om zo maar even te zeggen lijkt mij. ik dacht gister avond van nee joh is die nou echt niet dood..

OldSkipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 09:09

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 09:15

OldSkipper schreef:
Ben heel blij dat ik niet in America woon :\ Hoop dat ze alle aanslagen kunnen voorkomen...

Daar hebben ze de grondwet behoorlijk uitgehold door de bangmakerij.
Kan je inderdaad maar beter niet leven.
Is voor de niet bovenlaag (en er is een enórme inkomensongelijkheid) een derde wereldland. Staatsdictatuur, corruptie, doodstraf, torenhoge criminalitiet, hoog analfabetisme, veel tienerzwangerschappen, geen burgerrechten.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 09:28

van het ad

Van rustig dorp in de Hoeksche Waard tot trending topic. Het kan snel gaan en dat dankzij de afkorting 'obl', al jaar en dag de afkorting op de miniblogsite Twitter als het over Oud-Beijerland gaat.
Tot gisteren, want de afkorting is ineens 'ingepikt' door Osama bin
Laden. Dit schrijft het AD / Rotterdams Dagblad vandaag.

Wereldwijd gebruiken twitteraars sinds gisternacht de afkorting 'obl' als ze het hebben over de gedode al-Qaeda-leider. Dat scheelt
immers leestekens. Fervente twitteraars over Oud-
Beijerland keken dus opeens raar op. Zoals Marjolein: 'Ik zit zo bij
trends te kijken, staat er #obl dus ik denk: huh Oud-Beijerland? Maar dat was natuurlijk Osama bin Laden.'

oud beijerland daar woon ik 5 min vanaf,

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 09:32

Fenneeee schreef:
van het ad

Van rustig dorp in de Hoeksche Waard tot trending topic. Het kan snel gaan en dat dankzij de afkorting 'obl', al jaar en dag de afkorting op de miniblogsite Twitter als het over Oud-Beijerland gaat.
Tot gisteren, want de afkorting is ineens 'ingepikt' door Osama bin
Laden. Dit schrijft het AD / Rotterdams Dagblad vandaag.

Wereldwijd gebruiken twitteraars sinds gisternacht de afkorting 'obl' als ze het hebben over de gedode al-Qaeda-leider. Dat scheelt
immers leestekens. Fervente twitteraars over Oud-
Beijerland keken dus opeens raar op. Zoals Marjolein: 'Ik zit zo bij
trends te kijken, staat er #obl dus ik denk: huh Oud-Beijerland? Maar dat was natuurlijk Osama bin Laden.'

oud beijerland daar woon ik 5 min vanaf,

niet zo gek, meer mensen weten wie Osama is dan wat Oud Beijerland is

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 09:41

Huertecilla schreef:

Ik geloof er niks van dat ie in zee gedumpt is.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 09:47

F_Orumster schreef:
Huertecilla schreef:

Ik geloof er niks van dat ie in zee gedumpt is.

Ik vind dat ookwel een beetje te makkelijk, volgens mij vriezen ze hem in, als ie al dood is, aangezien er geen lijk is tot nu toe, misschien hebben ze hem wel gewoon bij zich om hem eerst even flink te martelen in de hoop dat ie wat prijsgeeft.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 09:50

Het zou gewoon superdom en overhaast zijn om m in zee te dumpen.
Zeker voor de dna uitslag doe je zoiets niet.
Sta zn lijk maar af aan de wetenschap, als niemand het wil hebben.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 09:57

Ik heb bij heel het gebeuren alleen maar kriebels eerlijk gezegd. Ik ben echt een beetje huiverig voor de gevolgen... Ik kan niet precies aanwijzen waarom, omdat het misschien direct voor ons niet zo superspannend zal worden, maar toch...

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 10:03

Gisteren het nieuwsuur gekeken. Ik begreep het niet helemaal *behoorlijk ingewikkeld voor iemand van 14!* maar wat ik ervan begreep is dat de dood van Osama bin laden voor ergere gevolgen kan zorgen aangezien die hele organistaie nu uit elkaar valt?

Zeg ik dat goed zo ?

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 10:04

Enyaa schreef:
Gisteren het nieuwsuur gekeken. Ik begreep het niet helemaal *behoorlijk ingewikkeld voor iemand van 14!* maar wat ik ervan begreep is dat de dood van Osama bin laden voor ergere gevolgen kan zorgen aangezien die hele organistaie nu uit elkaar valt?

Zeg ik dat goed zo ?

Dat moet de tijd leren. Deskundige hebben hier ook verschillende meningen over.

apincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 10:11

ja maar je kunt nu wel je zelf helemaal gek maken over de mogelijke gevolgen .
maar terroristme is er al eeuwen en zal er zolang er mensen nog zijn blijven .
Nu is het het moslim terroristme waar je veel over hoort (mede dank zij de media) maar vergeet niet dat er nog een heleboel andere organisaties zijn zoals in ierland en spanje bijvoorbeeld.. en dat zijn ook echt geen lieverdjes ... en dan hebben we t nog niet eens over onze eigen nederlandse gekke die zoals bv pas geleden zomaar mensen in het winkel centrum neer knallen dus tja je weet het nooit...
je kan altijd op de verkeerde tijd op het verkeerde moment zijn ...

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 10:15

apincy schreef:
ja maar je kunt nu wel je zelf helemaal gek maken over de mogelijke gevolgen .
maar terroristme is er al eeuwen en zal er zolang er mensen nog zijn blijven .
Nu is het het moslim terroristme waar je veel over hoort (mede dank zij de media) maar vergeet niet dat er nog een heleboel andere organisaties zijn zoals in ierland en spanje bijvoorbeeld.. en dat zijn ook echt geen lieverdjes ... en dan hebben we t nog niet eens over onze eigen nederlandse gekke die zoals bv pas geleden zomaar mensen in het winkel centrum neer knallen dus tja je weet het nooit...
je kan altijd op de verkeerde tijd op het verkeerde moment zijn ...

Andere organisatie blijven vaak binnen eigen land. Spanje en Ierland. Al-quida doet het meer internationaal.

VD_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 10:27

@enyaa, zo begreep ik het ook maar ik ben ook 14 :+

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 10:46

Ik geloof wel degelijk dat OBL in zee is gedumpt. Heel verstandig om geen bedevaartsoord te maken voor iemand die met plezier heeft uitgekraaid dat hij verantwoordelijk was voor de dood van vele onschuldigen. Verder moet de wereld dat figuur maar proberen zo snel mogelijk te vergeten.

OBL was overigens al jaren niet meer de operationele leider van Al-Qaeda, dus technisch gesproken maakt het niet veel uit. Dit was meer een symbolische operatie, een poging om de man te berechten die bekend heeft de tragedie van 11 September 2011 op zijn geweten te hebben en continu bleef dreigen met meer van dat soort ongein.

Overigens de afkorting OBL wordt al meer dan 10 jaar gebruikt, volgens mij bestond Twitter toen niet eens. Oud-Beyerland had maar moeten nadenken toen ze die afkorting gingen gebruiken.

OldSkipper schreef:
Ben heel blij dat ik niet in America woon :\

Ik ben op zondag nog door America gereden. Heel leuk dorp, moet je maar eens gaan zien. Amerika is verder een vrij ruim begrip van Noord-Canada tot aan Vuurland ;). Er zijn slechter plaatsen om te leven dan in de USA.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 10:51

de afkorting van oud beijerland hebben de mensen in oud beijerland zelf verzonnen. niet de gemeente