Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lovely82 schreef:een goede vriend van ons heeft een broer, hij zit ook in een instelling maar niet van heerenloo maar een andere. Hij is 1 van de onhandelbare gehandicapten in Nederland en heeft daarom een eigen vleugel. Deze vleugel bestaat uit een eigen woonkamer, een tuintje en een isoleercel/slaapkamer. Ik ken hem persoonlijk goed en ik weet dat het een hele lieve jongen kan zijn maar ook erg agressief. Zijn broer onze beste vriend heeft dan ook veel moeite dat hij daar zit en dat ons erg pijn om dat zo van dichbij mee te maken. Van hem en een aantal andere bewoners is een aflevering geweest op zembla: http://player.omroep.nl/?aflID=8459354
Het doet mij ook heel zeer om deze jongen zo te zien ik hoop dan ook op snelle verbetering in de zorg zowel voor de patienten als mensen die werken in de zorg.
Citaat:Mmm, ben blij dat ik gewoon 24 upw kan werken en veel bij mijn kindje kan zijn. Vind dat niet echt meer van deze tijd eerlijk gezegd, apart dat dit via de CAO wel kan (die 40 uur dan) omdat 36 uur 100% is. Ik heb in het werkveld gewerkt met een 32 urige werkweek en ik was eerlijk gezegd gesloopt aan het eind van mijn week, omdat sommige clienten je echt leeg zuigen.
SusanH schreef:Waarom zou een HBO'er alles uit boeken hebben geleerd? Ik heb ook een HBO opleiding maar heb net als een MBO'er diverse stages gelopen om praktijkervaring te doen. Het meeste heb ik dus geleerd in de praktijk. Ik heb ook met SGEVG clienten gewerkt en werk juist graag met mensen met behoorlijk wat theoretische bagage (naast de broodnodige praktijkervaring) dit omdat je dan veel minder over de achtergrond van bepaald gedrag of een bepaalde begeleidingsstijl hoeft uit te leggen. Ik heb zo vaak mee gemaakt dat ik iedere keer weer opnieuw uit kon leggen waarom iemand bepaald gedrag liet zien, en waarom het zo belangrijk was daar op een eenduidige manier mee om te gaan.
Kanelly schreef:Apart, ik weet ook niet beter dat 36 uur de max is. VG, jeugd, psychiatrie etc.
Jullie vallen ook gewoon onder de CAO gehandicaptenzorg neem ik aan? Dan is 40 uur gewoon onmogelijk, 100% = 36 uur.
wouterpaard schreef:Zolang jij wordt gevraagd om niet in een vast team te komen, zullen die anderen ook nooit 'vast' teams worden. Wij hadden dan ook geen 0 uren contracten oid.
Kanelly schreef:wouterpaard schreef:Zolang jij wordt gevraagd om niet in een vast team te komen, zullen die anderen ook nooit 'vast' teams worden. Wij hadden dan ook geen 0 uren contracten oid.
Dát is nou juist mijn werk(crisisinterventor)
Wij komen de brandjes blussen, coachen, lastige cliënten begeleiden, werken daar waar nodig en als alles weer loopt (dus er bijv. weer een volledig team staat), gaan we weer. (en op veel plekken zijn wij inval ipv poolers of uitzendbureau's)
Dus nee, in een vast team kom ik niet (tenzij ik ergens bij een instelling naar een baan solliciteer), maar dat maakt mijn werk nou juist zo leuk
Kanelly schreef:Tja, is ook geen uitzondering dat je met z'n 5-en of 6-en op de grond ligt met iemand
Je hebt er sowieso minimaal 3 nodig en meestal 4 of 5.
En op veel plekken staan er sowieso 10/12 man om je heen als je alarm drukt, kan je kiezen
Maar met z'n 6-en naar binnen, oké ik kan er niet over oordelen, want ik ben er nooit bij geweest, maar ik kan me heel goed voorstellen dat dat vreselijk bedreigend is voor hem.
Er zijn zat clienten bij wie die back up nodig hebt, maar dan gaan nummer 1 en 2 naar binnen en de overigen staan buiten gezichtsveld te wachten.
Kan me voorstellen dat de stukken hierboven, van het andere forum, voor 'leken' heel heftig klinken, maar voor degenen die met deze doelgroepen werken is het echt geen bijzonderheid.
Agenten erbij, is ook geen uitzondering.
Niet dat dat altijd lekker werkt, soms is het wel nodig om acties met helm en schild uit te voeren, dan is het wel prettig als de heren komen in hun kekke pakjes
flyfly schreef:Jullie hebben het er telkens over dat Brandon conctant vastgebonden zit. Hij is alleen vast als er mensen in zijn kamer komen!!!!!! Dan krijgt hij de sleutel onder de deur doorgeschoven en moet zichzelf vastmaken. Pas als hij vast zit komt het personeel binnen. Hij zit geen 24 uur per dag aan de ketting!!
countrygirl schreef:Heb dit hele topic gelezen. Ben zeer zeker geen deskundige op dit gebied. Maar heb wel vragen.
Is er ooit al eens iemand zoals Brandon 'genezen'? En met genezen bedoel ik: dermate handelbaar dat een aangepast leven binnen een inrichting weer mogelijk is? Zonder dat ie iemand aanvalt of nog erger?
Wordt er in instellingen b.v. weleens met hypnose gewerkt? Of met de technieken die ze in de USA gebruiken voor zware criminelen, de EMDR-technieken?
Linkie:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... =19&t=8410
Kortom, zijn er eigenlijk wel vooruitzichten voor iemand als Brandon?
Enne... als ik alles zo lees wat jullie in de zorg meemaken... pfff..... respekt!! Echt, heel diep respekt voor wat jullie dagelijks meemaken!
Zoolgangster schreef:@ Sjoos Wat de docu betreft, veel mensen reageren zonder de moeite te hebben genomen die hele docu af te kijken. Inderdaad kunnen kleine dames soms meer goeds doen dan grote domme kleerkasten, maar ik meen me te herinneren dat de gebruikelijke dames het niet meer zagen zitten en/of op waren... Dan blijven de grotere kleerkasten, (maar niet de domme meppers) over. Er zullen toch ook wel tactvolle kleerkasten bestaan?