nogmaals:
jameyskatje schreef:als ik vragen vanm mensen ben vergeten en diegene willen alsnog graag antwoord.. aub even per pb
---
ik heb volgens mij goed beschreven wat ik ermee wil bereiken. ik heb het hier nogmaals gekopierd en bepaalde lijnen dik gedrukt.
Citaat:
8 januari 2011 zal er in Denhaag in het opera zalencentrum een bekeerlingendag zijn. hier ben ik al vaak geweest en ieder jaar is het drukker en beter georganisseerd dus ik kijk ontzettend uit naar dit jaar.
mutah napoleon komt. 1 van de leden van outlawz van Tupac. (hij is nu ook moslim)
http://www.youtube.com/watch?v=FMnEAEA- ... r_embeddedbuiten lezingen zullen er ook
discussies zijn, kraampjes uiteraard (ook met gratis spullen) en gewoon ruimte om te netwerken en gezellig te kletsen etc
Ik ga er heen en er komen heel veel bekenden. ik ben erg benieuwd of er ook bokkers willen/kunnen komen/????
eventueel kan ik jullie ontmoeten en voorstellen aan andere moslims. het is een bekeerlingendag maar dat betekent niet dat het enkel voor bekeerlingen is. het is voor iedereen. van geborenmoslim tot niet-moslim. het onderwerp is alleen over bekeringen.
de vorige keren zijn er ook mensen live bekeerd tijdens het evenement. ik hoop dat het dit jaar ook weer zo is, want ht is altijd heel puur en emotioneel om mee te maken.
de discussies op bokt over moslims gaan de laatste tijd een stuk beter, dus wellicht hebben mensen interesse om met ons in gesprek te gaan tijdens de bekeerlingedag.
het past ook mooi bij het onderwerp van dit topic. omdat de islam toch erg snel groeit in nederland. er is ook ruimte om vragen te stellen aan de sprekers en wellicht gaan ze het ook hebben over 'het leven als moslim in een niet islamitisch land'. 
groetjes en wie weet tot ziens

er zijn inmiddels al 700 aanmeldingen dus de plaatsen zijn nog maar beperkt! voor hen die er nog bij willen zijn zal ik dit weekend nog beslissen anders ben ik bang dat diegene achter het net vissen.
het thema is bekeerlingen.. waarom? omdat er ieder jaar 500 bijkomen. de Islam inmiddels 3 generaties in nederland is en dus onderdeel van nederland is. want nederland wordt voor een groot deel gevormd door haar inwoners(in mijn visie) en er zijn inmiddels al 12000 autochtone moslims in nederland.
wat ik ermee wil bereiken.
een discussie in real life.
dialoog
dialoog
dialoog
en
dialoog
want als je met elkaar communiceert, als mensen onder elkaar. ontstaat er minder snel verharding.
en als je als verschillende soorten nederlanders elkaar kan begrijpen
(begrijpen is iets anders dan 'hetzelfde worden', dus nee, je wordt niet gedwongen tot bekering
, dat is zelfs verboden is ons geloof) en kennis over elkaar hebt, dan krijgen partijen als de pvv minder podium.
zolang er dialoog blijft, kan men respect behouden en creeeren en wat is er mis met kennis over anderen? (want we moeten het maar onder ogen zien.. er wonen nu eenmaal verschillende religieuzen in nederland, we moeten er toch maar het beste van maken niet? dat kan in nederland en dat wil ik graag zo houden want daar is hard voor gestreden.)
via internet mis je extreem veel nonverbale communicatie en het gaat er ontzettend snel en hevig aan toe. er wordt zeer veel OVER moslims gepraat maar het lijkt me nu juist zo mooi om MET elkaar te spreken.
iedereen is welkom, ook de niet moslims. (en ik ken al verschillende niet-moslims die zich hebben aangemeld, dat is best gebruikelijk bij dit evenement)
ik wil hier nog iets mee bereiken; ik wil jullie graag laten inzien/of bevestigen dat moslims hele warme, vriendelijke, open, ambitieuze en behulpzame mensen zijn. en juist op bijeenkomsten merk je ontzettend veel warmte. dat vind ik persoonlijk iets speciaals om te delen. ik heb de vorige keer een journaliste gesproken daar (informeel) die helemaal onder de indruk was van de warmte en liefde die er heerste, ookal was zij geen moslim en kwam ze daar alleen maar haar werk doen. positiviteit is erg fijn.
nu wil ik graag 1 vraag terug stellen; wat wilde jij bereiken met een reactie waarin je stelt :
dit is juist wat nl niet wilt! pffff...'
want wie is Nederland?
de koninging?
de regering?
de inwoners?
wie bepaald dat dan? ik denk dat jij niet helemaal snapte wat een bekeerlingendag is(hopelijk nu wel). een bekeerlingendag is niet een dag waarop wij allemaal niet-moslims moslim willen maken. het is een dag om te netwerken en om informatie op te doen en vooral om elkaar te leren kennen met als thema 'bekeerlingen', omdat dit toch een redelijk nieuwe doelgroep is in nederland die sterk groeit.
als er in nederland niet de behoefte was aan dit evenement dan zal het niet ieder jaar worden georganiseerd en dan zal er niet iedere jaar zo'n grote opkomst zijn.
voor meer info nodig ik je uit om mij via de pb te benaderen.
ook kan je op dit forum veel informatie vinden en vragen over de bekeerlingendag, zij zijn mede-organisator
http://www.ontdekislam.nl/forum onder het kopje 'aankondigingen'