Groepering die van nederland een moslim,s land wil maken !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 13:35

ik denk dat jij geen onderscheid kan maken tussen islam en moslims. tussen religie en cultuur. tussen sharia en propeganda en tussen islamitische landen (die niet bestaan) en moslim landen.

ik denk dat wij zeer moeilijk verder kunnen discusieren. want jij stelt continu zaken als zijnde 'islamitisch'
'sharia' en 'islamitische landen' etc etc, terwijl het echte onwaarheden zijn en niet de feiten.

op http://www.islamproducten.nl kan je bv boeken bestellen over de islam. (over het leven van de profeet vzmh, over vrouwen, over de sharia etc)

bij http://www.daralilm.nl kan je islamitische cursussen volgen (de wetten van de koran is wellicht een aanrader)

je kan bv de film 'al risallah' kijken over de boodschap van de islam en het leven van de profeet.

ik denk dat we eerlijker kunnen discusieren als je meer verstand van zaken heb.
want ik wordt nu continu uitgenodigd om allerlei misverstanden en vooroordelen te weerleggen en dat is erg vermoeiend. ik kan hier op bokt namelijk wel 100x schrijven dat uithuwelijking en eerwraak verboden is in de islam en dat vrouwen gelijke rechten hebben als mannen en gelijkwaardigen zijn in de ogen van God. maar dit wordt niet gehoord of wilt men om 1 of andere reden niet aannemen. dus een eerlijke discussie wordt steeds moeilijker voor mij.

het kan jou tegen de borst stuitten omdat ik deze vrijwillige keuze maak. maar het is mijn recht en mijn vrijheid en vooral mijn leven. zoals jou leven jou leven is ;)

jaantsje

Re: Groepering die van nederland een moslim,s land wil maken !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 14:13

Het is inderdaad ieder zijn keuze hoe te leven, echter bepaalde uitspraken van jouw roepen wrevel op.
Of jij je daar van bewust bent weet ik niet, kan ik vanaf de computer niet zien.
Deze zin : ik denk dat we eerlijker kunnen discusieren als je meer verstand van zaken heb" komen bij mij denegrerend over. Alsof alleen jij weet hoe alles in elkaar zit.
Dit is mijn persoonlijke mening

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 14:19

jaantsje schreef:
Het is inderdaad ieder zijn keuze hoe te leven, echter bepaalde uitspraken van jouw roepen wrevel op.
Of jij je daar van bewust bent weet ik niet, kan ik vanaf de computer niet zien.
Deze zin : ik denk dat we eerlijker kunnen discusieren als je meer verstand van zaken heb" komen bij mij denegrerend over. Alsof alleen jij weet hoe alles in elkaar zit.

Ik denk niet dat ze het denigrerend bedoelt. Feit is dat er veel over de islam, de profeet Mohammed, 'islamitische' landen wordt gezegd in dit soort topics door mensen die nauwelijks verstand van zaken hebben. Als je onderzoek doet naar deze, door boeken te lezen, naar lezingen te gaan of ze zelf bestudeerd hebt bij een cursus of misschien wel aan de universiteit, dan kan je zal je niet zo snel bepaalde dingen roepen die overduidelijk vooroordelen zijn. Voor JK en velen anderen, ook niet moslims, is het erg vervelend om keer op keer in de 'verdediging' te moeten gaan en te corrigeren, doordat vooroordelen spreken.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 14:53

Waarom roepen dat het om vooroordelen gaat?
Waarom roepen dat mensen nauwelijks verstand van zaken hebben?
Zijn persoonlijke ervaringen niet van invloed?
Het iedere keer in de verdediging gaan komt ook doordat er wrevel ontstaat door sommige uitspraken, in ieder geval bij mij. Waarom moet ik mij verdedigen? Ik heb respect voor een ander maar verwacht dat ook terug, is dat teveel gevraagd?

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 21:21

JK, je ontwijkt vragen omdat je ze niet kan/wil beantwoorden. Jammer dat je op deze manier de dialoog ontwijkt. Voor mij weer een vooroordeel bevestigd. Ik ga niet verder studeren op de islam, ik heb genoeg aan het bekijken hoe moslims en andere mensen leven onder het juk van de islam. Voor jou val ik dus af als gesprekspartner.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 11:41

Ik ben het helemaal met Jameyskatje eens! En ik begrijp helemaal waarom ze het zo vermoeiend vind. Dat ervaar ik als niet-Moslim zijnde zelfs al. Ik probeer continu te nuanceren, dingen uit de Islam in een ander perspectief te zetten en vooroordelen te ontkrachten, maar zodra je het idee hebt dat het ene vooroordeel enigszins ontkracht is komen een aantal mensen weer met andere vooroordelen en zo blijf je bezig. Als diegenen zich even zelf zouden verdiepen in de Islam zouden we de discussie een heel stuk inhoudelijker kunnen houden en zouden we niet steeds bezig zijn met het onkrachten/opwerpen van vooroordelen.

En tuurlijk heb je zoiets als persoonlijke ervaringen, maar het is denk ik belangrijk te realiseren dat die mensen in je omgeving niet persé representatief hoeven te zijn voor héél de Islam.. Zo ken ik bijvoorbeeld juist weer heel veel mensen die vrijwillig voor de Islam gekozen hebben en de Islam op hun eigen manier in hun leven proberen te passen (en dus niet alle regels persé strikt volgen). Maakt dat de Islam dan maar meteen een geloof wat voor iedereen volstrekt vrijwillig is? Puur omdat ík dat zo ervaar in mijn omgeving?? Dat denk ik niet..

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-10 11:46

ik heb dit topic geopend
maar eerlijk gezegt volg ik jullie niet meer
jullie gaan zo van de hak op de tak
dat ik er geen wijs meer uit maak

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 12:04

heino
Als je mijn tekst lees zie je dat ik niet over een hele groep praat, tuurlijk zijn er ook die geen problemen veroorzaken. Ook die ken ik. Echter de negatieve ervaringen die ik heb die zijn niet mals en gun ik ook een ander niet. Ontkennen dat er problemen zijn dat is in mijn ogen struisvogel politiek en daar kan ik slecht mee omgaan.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 12:09

Jaantsje, waarom haal je er struisvogel politiek bij? Wie doet dat dan?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 13:22

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 13:29

Ik vind het nogal kort door de bocht. Bijna alle protestants-christelijke voorgangers in het zuiden worden opgeleid door westerse missionarissen of komen voor hun opleiding tijdelijk hierheen. Ik zie het lang niet zo somber in...

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 14:17

jaantsje schreef:

jaantje, over andersom maar niet te spreken. mijn uitspraken hebben een reden. ik lees al 15 pagina's lang uitspraken die enorm veel wrevel oproepen en op hun beurt ontzettend denigrerend zijn naar mij toe of naar mijn geloof toe. en mijn manier daarvan is om er tegenin te gaan en terug te posten. anderen radicaliseren en wordten ongelukkig en gefrustreerd omdat ze de hele dag enkel haat over hun identiteit lezen. ieder mens gaat er anders mee om en het komt nooit van 1 kant.

ik heb nooit gezegd te weten hoe alles in elkaar zit. maar ik geloof wel dat ik er meer over weet dat jullie. en dat kan,. ieder mens heeft zo zijn specialiteiten. ik geef ook enkel tips om bepaalde dingen te bekijken, door te lezen etc. met als doel een eerlijkere discussie en niet op telegraag niveau.
Laatst bijgewerkt door jameyskatje op 26-12-10 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 14:19

kanniet schreef:
JK, je ontwijkt vragen omdat je ze niet kan/wil beantwoorden. Jammer dat je op deze manier de dialoog ontwijkt. Voor mij weer een vooroordeel bevestigd. Ik ga niet verder studeren op de islam, ik heb genoeg aan het bekijken hoe moslims en andere mensen leven onder het juk van de islam. Voor jou val ik dus af als gesprekspartner.

help me je te herinneren dat anderen mijn vragen ook niet beantwoorden en mijn links ook niet bekijken. jij hebt ook een vraag van mij gemist. dus waarom ben ik degene die nu onder schot staat?

en nogmaals. vragen die ik heb gemkst. via de pb. dit scchrijf ik nu voor de 3e x inmiddels.

euhm.. dialoog.

jij wilt ook niet naar de bekeerlingendag komen omdat je je oordeel al klaar hebt gemaakt. dit bevestigd voor mij ook heel veel. natuurlijk is niemand verplicht om te gaan, maar op bokt zijn er altijd zoveel harde meningen over de islam en moslims en wanneer ze ergens voor uitgenodigd worden dan praat iedereen eroverheen en niemand kan dan ineens. dus waarom modder richting mij gooien? al zouden er bokkers willen komen, no hard feelings hoor, ik zal dat juist hartstikke leuk vinden en ik zal er respect voor hebben. hoeveel zinnen heb ik voor jou getypt op pagina 14? en wat heb jij daar mee gedaan//??? lees het eens terug.

@heino, bedankt voor de heldere uitleg.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 14:38

JK, ik kijk en luister het nieuws. Daar komen moslims heel erg vaak zeer negatief in voor, hoe links het ook gebracht wordt en hoe namen ook niet genoemd worden. Wereldwijd is de islam een over het algemeen negatief verhaal. Daar kun je niets tegenin brengen. Ik val je niet persoonlijk aan, maar ik hoef het boek en zijn rechtspraak niet te lezen en/of te kennen om de verwoestende uitwerking ervan te zien.

Ik vraag één simpele vraag: noem me één islamitisch enz. enz., en die vraag stel ik al maanden hier op bokt, maar ik heb nooit een direct antwoord gekregen, alleen ontwijkingen zoals die van jou. Jammer, dat is voor mij alleen een bevestiging van mijn gelijk. Daar heb ik geen bekeerlingendag voor nodig, ook geen christelijk iets in die trant. Ik kijk naar hoe eea uitwerkt in de maatschappij, en dan komt de islam zeer negatief in beeld. Als ik dit zeg komen meteen de argumenten over christelijk geloof uit de middeleeuwen, over de turkse groentenman op de hoek enz. enz. Of je zegt (ik dacht dat jij dat steeds was) "Dat zijn geen molims". Probleemontwijkend gedrag noem ik dat. Ik vraag me echt af of jij door het gros van de moslims als moslima gezien wordt.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 14:42

kanniet schreef:
Ik vraag één simpele vraag: noem me één islamitisch enz. enz.,

Waarom wil je dat weten? Wat wil je aantonen?

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 14:54

Jammer genoeg weer ontwijkend gedrag in plaats van een eenvoudig antwoord.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 15:11

Eh, jij bent nu degene die míjn vraag ontwijkt hoor ;) Ik vraag me gewoon af wat je met het antwoord op je vraag wilt. Want het is algemeen bekend dat geen enkel land perfect is en dat er in elk land wel idioten wonen van iedere religie. Dus ik begrijp niet helemaal waar je nu precies heen wilt met die vraag.

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 15:17

Hahha kan maar 1 ding zeggen groepering droom lekker verder :D

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 15:25

Heino schreef:
Eh, jij bent nu degene die míjn vraag ontwijkt hoor ;) Ik vraag me gewoon af wat je met het antwoord op je vraag wilt. Want het is algemeen bekend dat geen enkel land perfect is en dat er in elk land wel idioten wonen van iedere religie. Dus ik begrijp niet helemaal waar je nu precies heen wilt met die vraag.

Haha, je maakt me aan het lachen! Ik stelde het eerst de vraag. Geen antwoord voor mijn vraag=geen antwoord voor jouw vraag. Gelijke monikken gelijke kappen....

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 15:27

SJongejonge, hier gaat het ook weer goed. Kerstmis = vrede op aarde, toch? ZUllen we er dan ook Vrede op Bokt bij houden?

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 15:30

Ik wens jou ook een zalig kerstfeest en vrede op aarde voor iedereen.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 15:44

jameyskatje schreef:
nogmaals:
jameyskatje schreef:
als ik vragen vanm mensen ben vergeten en diegene willen alsnog graag antwoord.. aub even per pb

---
ik heb volgens mij goed beschreven wat ik ermee wil bereiken. ik heb het hier nogmaals gekopierd en bepaalde lijnen dik gedrukt.

Citaat:
8 januari 2011 zal er in Denhaag in het opera zalencentrum een bekeerlingendag zijn. hier ben ik al vaak geweest en ieder jaar is het drukker en beter georganisseerd dus ik kijk ontzettend uit naar dit jaar.

mutah napoleon komt. 1 van de leden van outlawz van Tupac. (hij is nu ook moslim) http://www.youtube.com/watch?v=FMnEAEA- ... r_embedded

buiten lezingen zullen er ook discussies zijn, kraampjes uiteraard (ook met gratis spullen) en gewoon ruimte om te netwerken en gezellig te kletsen etc

Ik ga er heen en er komen heel veel bekenden. ik ben erg benieuwd of er ook bokkers willen/kunnen komen/????
eventueel kan ik jullie ontmoeten en voorstellen aan andere moslims.

het is een bekeerlingendag maar dat betekent niet dat het enkel voor bekeerlingen is. het is voor iedereen. van geborenmoslim tot niet-moslim. het onderwerp is alleen over bekeringen.

de vorige keren zijn er ook mensen live bekeerd tijdens het evenement. ik hoop dat het dit jaar ook weer zo is, want ht is altijd heel puur en emotioneel om mee te maken.

de discussies op bokt over moslims gaan de laatste tijd een stuk beter, dus wellicht hebben mensen interesse om met ons in gesprek te gaan tijdens de bekeerlingedag.

het past ook mooi bij het onderwerp van dit topic. omdat de islam toch erg snel groeit in nederland. er is ook ruimte om vragen te stellen aan de sprekers en wellicht gaan ze het ook hebben over 'het leven als moslim in een niet islamitisch land'.
Afbeelding

groetjes en wie weet tot ziens :D

er zijn inmiddels al 700 aanmeldingen dus de plaatsen zijn nog maar beperkt! voor hen die er nog bij willen zijn zal ik dit weekend nog beslissen anders ben ik bang dat diegene achter het net vissen.

het thema is bekeerlingen.. waarom? omdat er ieder jaar 500 bijkomen. de Islam inmiddels 3 generaties in nederland is en dus onderdeel van nederland is. want nederland wordt voor een groot deel gevormd door haar inwoners(in mijn visie) en er zijn inmiddels al 12000 autochtone moslims in nederland.

wat ik ermee wil bereiken.

een discussie in real life.
dialoog

dialoog

dialoog

en

dialoog

want als je met elkaar communiceert, als mensen onder elkaar. ontstaat er minder snel verharding.

en als je als verschillende soorten nederlanders elkaar kan begrijpen (begrijpen is iets anders dan 'hetzelfde worden', dus nee, je wordt niet gedwongen tot bekering :+ , dat is zelfs verboden is ons geloof) en kennis over elkaar hebt, dan krijgen partijen als de pvv minder podium.

zolang er dialoog blijft, kan men respect behouden en creeeren en wat is er mis met kennis over anderen? (want we moeten het maar onder ogen zien.. er wonen nu eenmaal verschillende religieuzen in nederland, we moeten er toch maar het beste van maken niet? dat kan in nederland en dat wil ik graag zo houden want daar is hard voor gestreden.)

via internet mis je extreem veel nonverbale communicatie en het gaat er ontzettend snel en hevig aan toe. er wordt zeer veel OVER moslims gepraat maar het lijkt me nu juist zo mooi om MET elkaar te spreken.

iedereen is welkom, ook de niet moslims. (en ik ken al verschillende niet-moslims die zich hebben aangemeld, dat is best gebruikelijk bij dit evenement)

ik wil hier nog iets mee bereiken; ik wil jullie graag laten inzien/of bevestigen dat moslims hele warme, vriendelijke, open, ambitieuze en behulpzame mensen zijn. en juist op bijeenkomsten merk je ontzettend veel warmte. dat vind ik persoonlijk iets speciaals om te delen. ik heb de vorige keer een journaliste gesproken daar (informeel) die helemaal onder de indruk was van de warmte en liefde die er heerste, ookal was zij geen moslim en kwam ze daar alleen maar haar werk doen. positiviteit is erg fijn.

nu wil ik graag 1 vraag terug stellen; wat wilde jij bereiken met een reactie waarin je stelt : dit is juist wat nl niet wilt! pffff...'

want wie is Nederland?
de koninging?
de regering?
de inwoners?

wie bepaald dat dan? ik denk dat jij niet helemaal snapte wat een bekeerlingendag is(hopelijk nu wel). een bekeerlingendag is niet een dag waarop wij allemaal niet-moslims moslim willen maken. het is een dag om te netwerken en om informatie op te doen en vooral om elkaar te leren kennen met als thema 'bekeerlingen', omdat dit toch een redelijk nieuwe doelgroep is in nederland die sterk groeit.

als er in nederland niet de behoefte was aan dit evenement dan zal het niet ieder jaar worden georganiseerd en dan zal er niet iedere jaar zo'n grote opkomst zijn.

voor meer info nodig ik je uit om mij via de pb te benaderen.
ook kan je op dit forum veel informatie vinden en vragen over de bekeerlingendag, zij zijn mede-organisator http://www.ontdekislam.nl/forum onder het kopje 'aankondigingen'

dus wat ik uit op maak is dat deze dag dus is om mensen te bekeren en over te halen tot islamisering van nederland!
niets meer en niets minder. dit is de hoofdgedachte erachter.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 16:12

Dat lijkt me niet, want het is in eerste instantie een dag voor mensen die al bekeerd zijn tot de islam. Dan heeft het weinig nut om nog een dag te organiseren om die te bekeren!
Het doel is volgens mij gewoon ervaringen uitwisselen, informatie geven, begrip kweken voor elkaar. Dat is heel wat anders dan wat jij ervan maakt.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 16:57

Dit topic ging over een heel stel pagina's echt heel goed! +:)+ Dat hebben we de laatste maanden maar weinig op NM gezien.

In de laatste 2 of 3 pagina's wordt de sfeer toch iets persoonlijker dan dat hij is geweest. Dat is jammer, want het ging juist zo goed. Als je van mening bent dat iemand niet reageert zoals jij dat zou willen, voortkomend uit ontwijkend reageren en niet open opstellen, dan mag je dat zeker zeggen. Aangevuld met goede argumenten kun je dan proberen de ander toch van gedachte te laten veranderen. Maar houd er wel rekening mee te houden dat het niet reageren zoals jij zou willen zeer waarschijnlijk te wijten is aan het feit dat je het niet eens bent, en dit ook nooit zult gaan worden. Daarmee bedoel ik te zeggen dat een discussie soms op een punt kan komen waarin je beide geen stappen in de richting die je wilt kunt zetten, het einde is dan redelijk in zicht en waarschijnlijk zal bijna iedereen bij zijn eigen standpunten blijven. Dat is natuurlijk ook helemaal prima, maar probeer de persoonlijke toon achterwege te laten, want dat voegt uiteindelijk maar erg weinig toe.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 17:11

jameyskatje schreef:
daarnaast wilde ik graag het volgende artikel met jullie delen en ik hoop dat jullie de moeite nemen om dit te lezen:

Bedankt voor je link, ik heb niet alleen de moeite genomen om het artikel te lezen maar ook de link en daarna nog wat andere dingen op dat forum, omdat het duidelijk is dat de mening over deze boodschapper (Fawaz) nogal uiteen liggen op dat forum, dus ik kon er niet veel wijs uit worden wat nou de mening uiteindelijk was.

Hier een link: http://ontdekislam.nl/forum/viewtopic.p ... lit=sharia over Sharia4Holland en de meningen erover, ik zou zeggen neem de moeite en lees het eens, want de woorden "Sharia in Nederland?? HET LEEFT NIET!!" die eerder zijn geroepen, zijn dus pertinent niét waar als ik alle onderwerpen van dit forum waarin sharia voorkomt zo eens doorlees, alleen men weet heus wel dat het niet handig en zelfs niet toegestaan is om sharia door te drammen zolang er nog geen fundament voor is.

Op dit forum wordt de ene moslim die geen sharia wil omdat hij geen hoofddoek voor zijn zusje wil, of gewoon een biertje wil drinken zonder stokslagen te krijgen, compleet afgebrand en weggezet als "jij bent geen moslim".

Zolang vrome moslims nieteens respect kunnen hebben voor hun moslimbroeders en zusters die misschien volgens de Islam slechte dingen doen, vind ik het erg moeilijk om op mijn beurt groot respect te hebben voor moslims die als hardste beweren vrome moslims te zijn.
Want als ze hun eigen, doch dwalende, moslimbroeders al niet kunnen respecteren, hoe moeten ze dan wel over mij (kufaar, zwaar de weg kwijt) denken ?!