De zaak van PVVer Lucassen, moet hij weg of blijven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moet Wilders Lucassen uit de PVV fractie zetten?

Ja
179 (84%)
Nee
34 (15%)

Totaal aantal stemmen: 213

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 00:21

sarabande schreef:
Hermelientje schreef:
Kan iemand mij vertellen waarom er boven dit topic steeds reclamebanners voor "daten met alleenstaande mama's" verschijnen. Wat zouden de trefwoorden voor die site zijn, ontucht en verkrachting???? >;)

Nee joh, vrijwillige seks :){

:')

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 00:22

Ik ben het zoooooo eens met Sarabande. Of het nu verkrachten of önvrijwiliige "seks was, dit is iemand die in de kamer zit om het volk te vertegenwoordigen!! Kom op zeg, dat moet je toch niet willen. Dan zijn we wel heel erg laag gezakt in normen en waarden....

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 00:24

wat mij het meest boos maakt, is dat dit soort lui, wel het hardst staan te roepen als anderen fouten maken (met name de allochtonen) en ze overal naartoe willlen sturen, maar dat ze zelf geen enkele verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen gedrag.BAH!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 00:26

We kunnen wel blijven discussiëren of Lucassen een verkrachter is, IMO is hij al niet geschikt om kamerlid te zijn, omdat hij zijn buren geterroriseerd heeft. Als poedersuiker-marokkaantjes de buurt terroriseren, moeten ze een knieschot krijgen en het land worden uitgepleurd, dus begin met je eigen partij, zou ik zo zeggen ;).
En als dat niet gebeurd omdat er dan eventueel geen meerderheid meer is in de kamer, jammer dan.
Dan is toch het pluche en de macht belangrijker, dus hoezo nieuwe politiek en het wordt helemaal anders in Nederland en in de politiek?

Verder vind ik het opvallend, dat er door de PVV nu helemaal niet gesproken wordt over de Islam en de terreur van poedersuiker.
Is dit ineens niet meer belangrijk of houdt de PVV zich nu even gedeisd?

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 00:28

Electra63 schreef:
We kunnen wel blijven discussiëren of Lucassen een verkrachter is, IMO is hij al niet geschikt om kamerlid te zijn, omdat hij zijn buren geterroriseerd heeft. Als poedersuiker-marokkaantjes de buurt terroriseren, moeten ze een knieschot krijgen en het land worden uitgepleurd, dus begin met je eigen partij, zou ik zo zeggen ;).
En als dat niet gebeurd omdat er dan eventueel geen meerderheid meer is in de kamer, jammer dan.
Dan is toch het pluche en de macht belangrijker, dus hoezo nieuwe politiek en het wordt helemaal anders in Nederland en in de politiek?

Verder vind ik het opvallend, dat er door de PVV nu helemaal niet gesproken wordt over de Islam en de terreur van poedersuiker.

+:)+ Dank je, was ff bang dat ik gek was.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 00:28

celticpony schreef:
wat mij het meest boos maakt, is dat dit soort lui, wel het hardst staan te roepen als anderen fouten maken (met name de allochtonen) en ze overal naartoe willlen sturen, maar dat ze zelf geen enkele verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen gedrag.BAH!

Klopt in een van de uitzendingen vertelde een vrouw dat Lucassen een allochtone moeder met haar kinderen van het plaatselijke openbare (dus voor iedereen) speelplaatsje verjaagd had.
Hij speelde dus alvast voor eigen rechter.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 00:30

Teddy321 schreef:
+:)+ Dank je, was ff bang dat ik gek was.

Nou ja dat denk ik hier voortdurend wanneer ik er op gewezen wordt dat ik die ordinaire op geldbeluste crimineel onterecht aan de kaak stel

Electra63

Re: De zaak van PVVer Lucassen, moet hij weg of blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 00:35

Ik vind het niet meer dan normaal dat wandaden van een politicus aan de kaak worden gesteld.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 00:36

Idd, ik kan me niet voorstellen dat er iemand nog maar enige symphatie kan opbrengen voor deze man. En dat staat buiten het feit dat ie PVV-er is!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 00:40

Ik veroordeel iedereen die buurtgenoten terroriseert, maar voor mij telt wel mee dat hij PVV-er is.
De reden is, dat de PVV altijd hoog opgeeft over de veiligheid in de wijken en op straat. Dan moet je wel zelf het goede voorbeeld geven.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 00:43

De PVVstemmers roepen dat Lucassen zo hard wordt veroordeeld omdat het een PVV-er is. Dat staat er wat mij betreft buiten. Elke volksvertegenwoordiger met dit soort streken hoort wat mij betreft NIET in de kamer thuis!

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 01:17

Electra63 schreef:
Ik veroordeel iedereen die buurtgenoten terroriseert, maar voor mij telt wel mee dat hij PVV-er is.
De reden is, dat de PVV altijd hoog opgeeft over de veiligheid in de wijken en op straat. Dan moet je wel zelf het goede voorbeeld geven.

Precies en daar zit ook het pijnpunt. Er zijn een aantal partijen ik dacht D66, SP, CU en GL die een "wetenschappelijke aanpak" van misdaad willen. Hierin spelen niet alleen de pakkans en straffen een rol maar ook en juist het aanpakken van onderliggende risicofactoren voor crimineel gedrag: verslaving, psychosociale problemen, gebrekkige opleiding, te weinig ondersteuning tijdens de detentie en tijdens de periode van terugkeer in de maatschappij. Verder hoort daar ook aandacht en genoegdoening voor het slachtoffer bij (dat willen naast de bovengenoemde partijen ook de VVD, PVV en het CDA). CU wil zelfs verzoening tussen dader en slachtoffer.

Als dus bij bijvoorbeeld de Christen Unie iemand zou zitten die in het verleden iets misdaan heeft, maar wel gewerkt heeft aan het oplossen van zijn/haar problemen en aan verzoening met het slachtoffer dan zou het ook normaal zijn voor de CU om zo iemand op de lijst te zetten. Als je voor zinvolle terugkeer van wetsovertreders bent dan lijkt het mij dat je mensen een nieuwe kans moet geven.

Het probleem voor de PVV is dat ze uitsluitend voor een repressief beleid zijn. Daarom zou juist bij de PVV iedereen van onbesproken gedrag moeten zijn, zoniet dan gaat Wilders lijken op die "slappe D66'er in toga die graag taakstraffen geeft om de tere misdadigerziel niet te kwetsen" waar hij in het verleden zelf altijd zo op afgaf.

Ik ben benieuwd of Wilders er nog voor zorgt dat Lucassen zijn slachtoffers compenseert, zoals volgens zijn eigen partijprogramma zou moeten gebeuren.

Hoe dan ook het is nu prijsschieten voor de oppositie. Als Wilders weer begint over een hoofdkantoor in Mekka, dan krijgt hij natuurlijk een hoofdkantoor in het Huis van Bewaring voor zijn kiezen. Op zijn ludieke invulling van de letters PVDA zal voortaan wel hetzelfde terugkomen voor de PVV, zoals Partij Voor Veroordeelden, Partij Voor Vechtsporters. Om nog maar te zwijgen over de nieuw in te voeren kopstotentaks.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 01:20

Hermelientje schreef:
Om nog maar te zwijgen over de nieuw in te voeren kopstotentaks.

:') _O- :') _O- _O-

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 01:21

sarabande schreef:
Hermelientje schreef:
Om nog maar te zwijgen over de nieuw in te voeren kopstotentaks.

:') _O- :') _O- _O-

_O- _O- fantastisch gevonden...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 08:17

Nicolletje schreef:
sarabande schreef:
Wellicht even lezen in de links die Natasja plaatste, daar staat duidelijk dat het NIET vrijwillig was, maar zoals al diverse malen hier gezegd en ook in de artikelen te lezen een voorwaarde tot het verkrijgen van een diploma.

Noem dat maar vrijwillig

Dan nog kan zo iemand ervoor kiezen om aangifte te doen en dan maar géén diploma te halen als dat zo moet.
Sorry hoor maar ik vind het woord verkrachting behoorlijk uit zijn verband gerukt en dat vind ik erg genoeg voor slachtoffers van échte verkrachting.

Niet iedereen staat zo sterk in z'n schoenen.

En denk je eens in. Je heb er hard voor gewerkt om deze opleiding te doen. Je wil dit werk graag en je bent er goed in. Misschien heb je werktechnisch niet veel andere opties.... Dan is geen diploma en een waarschuwing voor je meerdere(want veel meer hebben ze nu ook niet gekregen) geen fijn vooruitzicht.

Dat is toch dwang?.... niet met een mes op je strot maar met een slechtere toekomst in het vooruitzicht.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 09:18

Electra63 schreef:

Huh? Ik heb nooit geweten dat Wilders knieschoten wilde. Zoiets hebben ze (dacht ik) alleen, en dan nog veel erger, in andere landen waar een bepaalde politieke ideologie het voor het zeggen heeft. Daar beginnnen we in nederland dus niet aan. Net zo min als aan discrimineren van vrouwen, holebisch, andersgelovigen en nog veel meer bevolkingsgroepen. Over die periode zijn we bijna heengegroeid (ja, het kan inderdaad beter) en zodra iemand of iets dit soort discriminatie ambieert moet dat meteen gestopt worden. En straattereur (door wie dan ook) moet hard aangepakt gaan worden, maar om voor de -niet door een rechter gewogen- fouten van één man een kabinet te laten vallen is wel heel erg overdreven. Dat er aangifte gedaan wordt wil nog niet zeggen dat je schuldig bent, helemaal volgens de nederlandse wetgeving. We hebben tot nu toe alleen de beschuldigingen gehoord door de tegenpartij en omdat Lucassen een politicus is kan hij zich niet mondeling weren. Ik heb ook een van zijn "sexslachtoffers" horen praten, maar dat wordt hier door de tegenstanders van de PVV (en daarmee Lucassen) afgedaan als leugen of complot.
Verder werd vooral door anderen veel onzin geroepen over uitzetten van alle moslims enzo. Dat zijn niet Wilders zijn woorden, maar de woorden van zijn tegenstanders. De pers kun je op dit moment ook niet vertrouwen wat juiste weergaven van woorden betreft. Het lijkt net of zij het heerlijk vinden iets of iemand te hebben waar ze zich ongestraft op uit kunnen kuren.
Ik heb gisteren Buitenhof gekeken (http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1011727) waar de gastheer met de vasthoudendheid van een pitbull vergelijkingen van PVV met fascisme uit zijn gasten probeert te knijpen. Ik kreeg bijna medelijden met hem dat het niet lukte en dat zijn gasten normaal kritisch bleven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 09:51

Verkrachting draait altijd om geweld en macht. Vooral dat laatste is voor Lucassen de drijfveer geweest om zijn ondergeschikten tot sex te dwingen en ook de reden waarom hij de politiek in wilde. Hij is een letterlijke machtswellusteling en daarmee een potentieel gevaar voor onze democratie. Volksvertegenwoordiger noemt zich dat.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 11:08

Kanniet,
Probeer je nu te zeggen, dat het allemaal wel meevalt met de misstanden van leden van de PVV?
En dat het allemaal leugens zijn en de schuld van de media?

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 11:36

Nee, ik probeer te zeggen dat ik kan begrijpen hoe het kon gebeuren dat deze mensen door het net slipten, en dat ik kan begrijpen waarom Lucassen is blijven zitten waar hij zat. En inderdaad, ik heb het idee dat sommige zaken door de media redelijk opgeklopt en eenzijdig belicht worden. Meer niet. Wat jouw laatste zin betreft: Dat kun je niet uit mijn woorden opmaken.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 11:45

Dit soort zaken worden altijd door de media belicht, omdat het ver buiten de parlementaire normen is en gelukkig het grootste deel van Nederland nog een mate van fatsoensbesef heeft waardoor ze zoiets niet begrijpen.

In deze vorm en hoeveelheid binnen een partij is dit nog nooit voor gekomen en tot op heden is het nog niet eenzijdig belicht of opgeklopt. Ik vind dat de media er nogal netjes en terug houdend mee omgaan, aanzienlijk netter dan Lucassen zelf is tenminste.

Verbeeld je nu eens serieus dat de man Achmed geheten had en hoe er dan, met name door al die mensen die opeens zoveel begrip tonen, gereageerd zou zijn. Ik schreef dat al eerder in het topic, maar daar wil niemand op ingaan die dit goedpraat.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 11:49

kanniet schreef:
Nee, ik probeer te zeggen dat ik kan begrijpen hoe het kon gebeuren dat deze mensen door het net slipten, en dat ik kan begrijpen waarom Lucassen is blijven zitten waar hij zat. En inderdaad, ik heb het idee dat sommige zaken door de media redelijk opgeklopt en eenzijdig belicht worden. Meer niet. Wat jouw laatste zin betreft: Dat kun je niet uit mijn woorden opmaken.

Ik begrijp ook waarom Lucassen blijft zitten: geld en later ook nog wachtgeld.
En waarom de PVV hem laat zitten: pluche en de macht.

Daar kan ik geen respect voor hebben.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:08

Electra63 schreef:
kanniet schreef:

Ik begrijp ook waarom Lucassen blijft zitten: geld en later ook nog wachtgeld.
En waarom de PVV hem laat zitten: pluche en de macht.

Daar kan ik geen respect voor hebben.

Weet je, dat komt over de hele politieke linie voor. Wat dat betreft is geen enkele partij onschuldig, zelfs na zeer veel jaren ervaring. En ik wil nogmaals stellen dat Wilders eea niet wist, maar dat andere partijen niet schromen om mensen dievoor en tijdens hun politieke loopbaan zwaar over de schreef gingen, mét veroordelingen, gewoon op de lijst te zetten en te laten. Persoonlijk vind ik dat veel kwalijker.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:13

kanniet schreef:
Weet je, dat komt over de hele politieke linie voor. Wat dat betreft is geen enkele partij onschuldig, zelfs na zeer veel jaren ervaring. En ik wil nogmaals stellen dat Wilders eea niet wist, maar dat andere partijen niet schromen om mensen dievoor en tijdens hun politieke loopbaan zwaar over de schreef gingen, mét veroordelingen, gewoon op de lijst te zetten en te laten. Persoonlijk vind ik dat veel kwalijker.

Weet je dat kan je wel blijven herhalen, maar het komt in deze mate niet over de hele linie voor en als een veroordeling bekend is dan hangt dat vooral af waarvoor.
Het is nog nooit voor gekomen dat een verkrachter in de kamer zat en bleef zitten, en ja zoals lovely al duidelijk uitlegt, deze man is een verkrachter. Tel daar zijn misdaden in de buurt bij op en je hebt een met niets te vergelijken geval.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:26

Ach, Kanniet, als jij het niet erg vindt dat Lucassen in de kamer blijft, prima toch?
Ik vind het wel erg.

Ik vind wel, dat je dan geen commentaar meer mag hebben op ander straattuig, zoals die Marokkaanse poedersuiker-jochies.

Immers of je nu geterrorisseerd wordt door een Marokkaan of door Lucassen, het feit blijft dat je geterroriseerd wordt. En dat is erg voor betrokkenen.

En of Wilders het nu wel of niet wist, dan kun je NU toch aktie ondernemen? Zodra je het wel weet?
Dus is het pluche en/of de macht belangrijker?
Dus wat gaat er dan nu veranderen? Nu de PVV aan de macht is?
Ik heb nog niet veel gezien?

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:37

Dan neem ik aan dat als je als vrouw tegen je zin uitgehuwelijkt wordt aan een vreemde man in een ver vreemd land met een vreemde cultuur en een totaal andere taal dat het ook onder verkrachting valt als deze man zijn huwelijk consumeert? Per saldo is de vrouw in dat geval totaal afhankelijk (economisch en sociaal) en daardor in de macht van haar man. Je kan van alles onder de noemer verkrachting zetten, of het dat is, is maar de vraag. Feit is dat Lucassen eervol ontslagen is.

Het blijft een wikken en wegen of het het waard is om het kabinet hiervoor te laten vallen. Ik vind van niet, dus ben ik het er mee eens dat Lucassen blijft zitten. Bovendien is de PVV niet aan de macht. Zijn partij gedoogd, en dat is iets heel anders.
Wat anderen jarenlang op een andere manier hebben aangepakt kan niet zomaar in een oogwenk omgezet worden, dat heeft tijd nodig.

ps. het werk roept, moet toch echt even aan de slag. Ik kan straks misschien weer reageren.