Mensen uit een wijk gooien moet niet kunnen, bij huurwoningen niet, bij koopwoningen niet en zelf bij woonwagenkampen niet... is dat trouwens de reden dat de franse regering opgestapt is?
Ik weet het niet helemaal. Ik heb begrepen, dat het meer een herschikking is van de ministers. Pas in 2012 zijn er nieuwe verkiezingen. Maar ik ben niet zo thuis in de Franse politiek.
Nic
Geplaatst: 15-11-10 00:51
Daphna, dit schijnt te maken te hebben met de pensioenwet en de daardoor dalende populariteit van Sarkozy. Als het hele kabinet zijn ontslag aanbiedt, hoeven de ministers niet persoonlijk ontslagen te worden en kan hij uit zijn oude kabinet en nieuwe mensen weer een nieuw kabinet kiezen.
RoodZonnetje
Geplaatst: 15-11-10 00:55
sarabande schreef:
Problemen komen vooral bij minder gestelden voor, zelden in wijken met koopwoningen
En dat lijkt niemand te willen zien. Dat een lage sociaaleconomische status dé gemene deler is onder vrijwel alle criminele jongeren. En dat er buitenproportioneel veel Marrokaanse jongeren een lage SES hebben. 1 + 1 = ?
Vorige week was bij het Lagerhuis een wetenschapper die een boek had geschreven over het probleem van moslim-jongeren. Het was volgens hem een jongerenprobleem en het had niets te maken met het moslim zijn. Vooral de lage SES was het probleem. Hij kon het goed onderbouwen.
Electra, dat ga ik terug kijken, lijkt me erg interessant, kan ik van leren hoe ik dat ook kan gaan onderbouwen aan de hand van wetenschappelijk onderzoek
Electra63
Geplaatst: 15-11-10 14:58
Ik heb het gisteren proberen terug te kijken om de naam van de man te horen, maar het lukte mij niet. Ik zat op een oude laptop, dus misschien lag het daaraan. Maar het was een leuke uitzending, rechts tegen links en met Rita Verdonk, dus sterkte.