Man werkt, vrouw blijft thuis. Wat is jouw mening hierover?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Een vrouw die helemaal niet wil werken is egoistisch

Eens
195 (25%)
Oneens
453 (59%)
Anders
110 (14%)

Totaal aantal stemmen: 758

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:20

MamboBeach schreef:
tita schreef:

hihih ja mijn collega nam een vrije middag voor haar dochter ...kreeg ze te horen dat moeders veel te vroeg was en dat ze maar paar uur later terug moest komen

Sorry, maar dat geloof ik gewoon niet. Ook niet in wat ik zie... :n
Zelf ben ik heel blij dat ik van mijn kinderen kan en mag genieten, zeker nu ze jong zijn. Dat hebben we alvast meegenomen. Situatie kan natuurlijk altijd veranderen. :j

*komt even binnen vallen
Mijn broer heeft een sportieve BSO en ALLE kinderen vinden het daar geweldig. Kinderen waren zelfs verontwaardigd dat ze in de vakantie niet "mochten" komen omdat mamma vakantie had. Dus ik vind een BSO echt niet zielig. Tenzij ze er 5 dagen per week zitten, ik vind dat je als moeder ook de verantwoording hebt om voor je kinderen te zorgen.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:22

Als ik het allemaal zo lees dan doen we het waarschijnlijk toch allemaal op onze eigen manier goed.
Voor de ene werkt thuisblijven perfect en voor de ander werkt buitenshuis werken goed met de kinderen in de opvang.

Iedereen maakt zo zijn eigen ervaringen en doet het dan later wellicht weer anders.
Helemaal perfect kan men het toch niet doen,niet voor zichzelf en niet voor anderen.

En we willen allemaal hetzelfde,nml dat de kindertjes het goed hebben! <3

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:23

MamboBeach schreef:
Figaro schreef:
Kun je voor jezelf en je kinderen zorgen mocht dat jullie overkomen? Dan zul je toch wel moeten gaan werken of je het leuk vindt of niet..

Wat wil je hier nu mee zeggen? Dat je als moeder zijnde dan maar moet blijven werken?

Ik ga niet zeggen wat iemand moet doen of niet moet doen. Ik zou het zelf geen prettig idee vinden om financieel volledig afhankelijk te zijn van mijn man.
Verder ga ik mee met MariekeB. Misschien vinden jullie/jij een volledig thuisblijvende moeder de meest ideale situatie, ik vind de zorgtaken (en huishoudelijke taken) verdelen de meest ideale situatie.

Brainless

Re: Man werkt, vrouw blijft thuis. Wat is jouw mening hierover?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:26

Mijn man doet ook nog van alles in (en om) het huis.
Hij doet elke avond de kids in bad en naar bed.
Als ik 's avonds weg ben, zuigt hij de boel en ruimt op.

Hij doet de schone kleren in de kasten en zet ook vaak de wasmachine aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:27

Brainless schreef:
@Marieke
Ik zeg niet dat jij een slechte moeder bent... jij vindt mijn (blijkbaar) egoïstisch omdat mijn man fulltime MOET werken en ik thuis ben.

Niet als dat zijn eigen keus is. Daar is niets egoïstisch aan toch. Maar als het van jou Moet, dan wel. En dat zie ik wel eens hoor. collega's van mij die fulltime moeten werken terwijl ze best 4 dagen willen werken, maar hun vrouw wordt zo verdrietig als ze ze weg zou zijn bij de kinderen , en dan offeren ze zich op. ( tenzij dat een smoes is van die mannen, dat kan uiteraard ook hoor)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-09-10 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:27

funnyhorses schreef:
Als ik het allemaal zo lees dan doen we het waarschijnlijk toch allemaal op onze eigen manier goed.
Voor de ene werkt thuisblijven perfect en voor de ander werkt buitenshuis werken goed met de kinderen in de opvang.

Iedereen maakt zo zijn eigen ervaringen en doet het dan later wellicht weer anders.
Helemaal perfect kan men het toch niet doen,niet voor zichzelf en niet voor anderen.

En we willen allemaal hetzelfde,nml dat de kindertjes het goed hebben! <3

Amen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:28

Niwla schreef:
*komt even binnen vallen
Mijn broer heeft een sportieve BSO en ALLE kinderen vinden het daar geweldig. Kinderen waren zelfs verontwaardigd dat ze in de vakantie niet "mochten" komen omdat mamma vakantie had. Dus ik vind een BSO echt niet zielig. Tenzij ze er 5 dagen per week zitten, ik vind dat je als moeder ook de verantwoording hebt om voor je kinderen te zorgen.

Ik verval in herhalingen :

Niwla , waarom de moeder... je hebt samen toch de verantwoording om voor je kinderne te zorgen?

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:30

Brainless schreef:
Als ik 's avonds weg ben, zuigt hij de boel en ruimt op. Hij doet de schone kleren in de kasten en zet ook vaak de wasmachine aan.

Tjee, ben je de hele dag thuis, heb je nog niet alles gedaan.. geintje, geintje, geintje :+

Natuurlijk doet een man ook naast zijn fulltime baan wat met de kinderen en in het huishouden. Maar dat is imo niet te vergelijken met echt een dag (of meerdere dagen!) thuis zijn en de zorgtaken van zijn kind(eren) op zich nemen.

IndezzW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:33

Mijn vriend zegt ook altijd: "En dan heb ik later een goede baan en dan kun jij lekker thuisblijven bij de kinderen".
Mijn vriend en ik hebben allebei 6 jaar VWO gedaan en studeren allebei aan de universiteit. Hij is bijna klaar met zijn master, ik ben 2 jaar jonger en zit in bachelor 3.

Ik ben echt niet van plan om thuis te gaan zitten, sorry hoor, maar waarom zou ik dan zo goed mijn best doen op school.
Ik vind het echt zonde om keihard te studeren en vervolgens een beetje op kinderen te gaan passen.
Als ik kinderen zou krijgen (wat ik nu echt NIET wil) dan zou ik er wel voor zorgen dat ze niet steeds naar de creche hoeven.
Maarja, ik wil graag een goede baan, dus dan maar geen kinderen denk ik zo ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:37

@Figaro
Tja ik ben niet zo huisvrouwelijk aangelegd :o
Ik doe meestal de stallen, span nieuwe draden, ga met de bosmaaier langs de kanten, hou het terras mos-/grasvrij.....
Ik ben al bijna klaar met het leggen van zeil (boven).

Mijn man houdt van winkelen, gaat graag mee boodschappen doen (ruimt het ook op), doet de haren van de meiden...
Hij kan alleen niet (normaal) koken (wel patat bakken) en de was opvouwen/strijken. Voor de rest vindt hij alles wat met het huishouden van doen heeft leuk.

Wij zeggen ook altijd dat hij teveel vrouwelijke hormonen heeft gekregen hahahaha, gelukkig helpt hij ook met de zware dingen.

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:39

Brainless schreef:

Ik vind eerlijk gezegt als een man full time werkt en de vrouw is full-time thuis "vreemd" zacht gezegt dat hij dan ook nog allerlei taken moet doen. Ik ben thuis zodat mijn man deze dingen niet hoeft te doen en dus alleen "leuke" dingen doet. (Bad / Bed is overigens een leuk ding bij ons.)

Ik had een vriendin die ook de hele dag thuis zat met 1 baby, baby huilt 's nachts doodleuk haar man uit bed stuurt om de baby te halen om vervolgens borstvoeding te geven. Beste jongen moest de volgende dag om 6 uur zijn bed uit om een 10 u werkdag te draaien. Daar zakt mijn broek vanaf.

Als je beide werkt, beide zorgen. is de vrouw de hele dag thuis doe je maar lekker een middagdutje

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:39

@Brainless Whahaha, geen traditionele rolverdeling iig ;)

Brainless

Re: Man werkt, vrouw blijft thuis. Wat is jouw mening hierover?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:40

@Fiona
Hij MOET dat absoluut niet, hij vindt dat super leuk om te doen!!!!

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:40

Oke, als hij het leuk vindt heb ik niets gezegt

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:42

Mijn man doet gewoon wat ik zeg ~~}>

Zoals nu,hij is de tafel aant dekken hahah ga eten,doei allemaal :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:42

Mijn man is heel huishoudelijk aangelegd.
Als hij naar boven gaat en er ligt iets op de trap bestemd voor boven, neemt hij dat automatisch mee en ruimt het gelijk op.
Ik heb het ook ontzettend getroffen met hem <3 <3

(ssst niet te hard zeggen.... anders stopt hij er mss mee :D )

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:48

MariekeB schreef:
mambobeach : met jou in discussie gaan lijkt geen zin te hebben. BSO en KDV kinderen zijn zielig en thuisblijf kinderen niet.
En je man Moet werken ( jij was dat toch die niet wilde dat haar man thuis was ....?)

Ik zou zeggen kom eens langs hier, twee vrolijke KDV/ ex-bso kinderen.

Mijn dochter vond het inderdaad niet leuk op het kdv 12 jaar geleden.. en wat doen een goede ouders dan, die gaat naar iets anders opzoek. Dat werd in mijn geval gastouder opvang. Dat vond ze wel heel leuk ( ik was alleenstaande moeder toen)
Mijn zoontje vind het KDV geweldig. Hij ging een tijdje 4 dagen per week, nu mijn man minder werkt maar twee dagen, maar hij is er niet anders van geworden.

Jammer dat je zo ontzettend vooringenomen doet. Het lijkt of je heel erg je eigen keuze wilt verdedigen door andersmans keuzen sterk af te keuren.

Wat ik me afvraag is of jouw man het niet heel jammer vind dat hij weinig bij de kinderen is.

Ik ben voor eigen keus, maar vind de zorg delen het meest ideale voor kinderen.

Zo, heb je een fles azijn op?
Waarom heeft een discussie met mij geen zin? Volgens mij ben ik diegene die het van beide kanten kan begrijpen maar ik prefereer thuisblijven. Mag ik mijn mening niet geven dan?

Wil je even quoten dat mijn man MOET werken? Er moet brood op de plank komen, lijkt me logisch...Mijn man zou niet eens thuis willen zitten. Misschien eerst even goed lezen?

Ontzetten vooringenomen? Kijk even in de spiegel, daar zie je haar staan. :j
En doe even een cursus lezen voordat je zo gaat lopen gallen!

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:50

fiona1 schreef:
Ik had een vriendin die ook de hele dag thuis zat met 1 baby, baby huilt 's nachts doodleuk haar man uit bed stuurt om de baby te halen om vervolgens borstvoeding te geven. Beste jongen moest de volgende dag om 6 uur zijn bed uit om een 10 u werkdag te draaien. Daar zakt mijn broek vanaf.

Als je beide werkt, beide zorgen. is de vrouw de hele dag thuis doe je maar lekker een middagdutje

Als moeder van een huilbaby kan je enorm oververmoeid zijn, dat je zelf huilend wakker wordt omdat je baby weer begint te huilen. En ook niet iedereen kan overdag makkelijk slapen en overdag moeten ook de boodschappen, huishouden en was gedaan worden. Een vent mag dan ook wat doen om zijn vrouw te ontlasten, niet alleen de lusten delen, maar ook de lasten.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:51

Figaro schreef:
MamboBeach schreef:

Wat wil je hier nu mee zeggen? Dat je als moeder zijnde dan maar moet blijven werken?

Ik ga niet zeggen wat iemand moet doen of niet moet doen. Ik zou het zelf geen prettig idee vinden om financieel volledig afhankelijk te zijn van mijn man.
Verder ga ik mee met MariekeB. Misschien vinden jullie/jij een volledig thuisblijvende moeder de meest ideale situatie, ik vind de zorgtaken (en huishoudelijke taken) verdelen de meest ideale situatie.

Dat is jouw keuze en zo heeft ieder die. Voor ons is het nu heel fijn en goed dat ik thuis ben, wellicht dat ik in de toekomst weer wil gaan werken.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:56

MamboBeach schreef:
Dat is jouw keuze en zo heeft ieder die.

Absoluut en dat is iets waar wij ook goed over nagedacht hebben en waar wij allebei volledig achter staan. Maar het is toch vervelend dat ik van die zure gezichten krijg als ik hier in mijn omgeving onze keuze kenbaar maak.
Ach, je kunt het ook nooit voor iedereen goed doen..

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:57

fiona1 schreef:
Brainless schreef:

Ik vind eerlijk gezegt als een man full time werkt en de vrouw is full-time thuis "vreemd" zacht gezegt dat hij dan ook nog allerlei taken moet doen. Ik ben thuis zodat mijn man deze dingen niet hoeft te doen en dus alleen "leuke" dingen doet. (Bad / Bed is overigens een leuk ding bij ons.)

Kijk, en die reactie snap ik niet. Mijn man doet ook echt nog wel eens dingen in huis. Ik kan ook niet alles doen ivm de kleine, dus neemt hij de kleine wel eens mee als hij thuis is of iets dergelijks.
Er wordt altijd gedaan als je thuis bent of je tijd hebt van hier tot aan Tokio. Nou, ik vind dat vies tegenvallen hoor. Je moet altijd op tijd staan om de kinderen te halen en te brengen naar school. Daartussen boodschappen doen of je huishouden en dan hups weer naar school.
Net of het lui-lekkerland is...
Met werken vond ik dat minder zwaar dan thuis blijven de hele dag.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:01

Figaro schreef:
MamboBeach schreef:
Dat is jouw keuze en zo heeft ieder die.

Absoluut en dat is iets waar wij ook goed over nagedacht hebben en waar wij allebei volledig achter staan. Maar het is toch vervelend dat ik van die zure gezichten krijg als ik hier in mijn omgeving onze keuze kenbaar maak.
Ach, je kunt het ook nooit voor iedereen goed doen..

Dat is ook zo! Maar zelf doen wat je denkt wat goed is, is toch belangrijk. :j
Ik zou niet weten waarom ik zuur zou moeten kijken naar moeders die werken, of beter gezegd, fulltime werken. Ieder zijn ding hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:04

nou je keek anders aardig zuur naar mij

Wat ik me ook nog afvraag...

Ik ben ziek thuis, Man heeft net zoontje van KDV gehaald, dus ik stop NU met forum en ga met zoon plakken, en tekenen, terwijl man kookt.
Maar een aantal hier zit nu met haar kinderen thuis... hoe kun je dan zo fanatiek bezig zijn met forummen ?

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:04

Ik werd ontslagen toen ik ging trouwen..................... begin jaren '70!
Toen ik zwanger was heb ik gesolliciteerd naar een leraressenfunctie, maar wat denk je? :n
En denk je nou dat ik na de bevalling nog aan de bak kwam? (Lerares tekenen). Mooi niet........... :n Misschien komt er nog eentje?En stel je voor dat dat kind ziek wordt, wie zorgt er dan voor? En vragen ze dat ooit aan een man?
En nu, nu ben ik te oud................ -O- Nou willen ze me weer niet...............
Blijf ik toch lekker thuis?

Iedereen moet dit voor zichzelf kunnen uitmaken zonder voor egoïstisch uitgescholden te worden. Het niet willen of wel willen van kinderen is zo wie zo egoïstich, je doet het omdat JIJ graag wilt, of juist niet. Het graag willen hebben van kinderen maar niet kunnen, da's pas sneu.

Het nadeel van komplete opvang vind ik wel dat die ouders zich vaak (onterecht!) schuldig voelen en hun kroost dus in alles hun zin geven als compensatie. Met als gevolg etters die denken dat de wereld van hun is.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:06

Inderdaad, ieder zijn/haar ding. Maar ik zou wel zeggen, loop eens een paar dagen mee met mij (ook de nachten) en dan hoor ik graag of iemand nog zo 'simpel' denkt over thuis blijven met kinderen. :+
Vergeet niet dat een actieve thuisblijfmoeder soms meer in haar leven heeft dan kind en huishouden. Ik denk dat iemand op internet hier niet helemaal over kan oordelen namelijk. ;)

Ik ken beide varianten en zeg dus niet zomaar wat. :)
Middagdutjes, ik wou dat ik er tijd voor had, maar ik heb ook bv een paard, een studie en een paar andere huisdieren, die ik nu in de regen nog maar even ga verzorgen, voordat ik eten ga maken, want we zijn net terug van balletles. :D