moskee op WTC??!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CtjeLief

Re: moskee op WTC??!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:01

ADB's helpen net zo goed autochtonen die gediscrimineerd worden hoor ;)

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:02

Nicolletje schreef:
Hoor je de paradox in je eigen verhaal? :)

Zo beter?
Het gaat hier om het idee. Ik val niemand persoonlijk aan maar kon geen betere verwoording vinden op het moment.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:04

Tsjee, vreemd is dat.Moet namelijk de eerste nog tegenkomen die dat heeft meegemaakt.
Het is hier eigenlijk altijd andersom.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:06

Dat is jammer om te horen, bij ons (grootste werkgebied v. Nederland) helpen autochtonen evengoed als allochtonen, iedereen die gediscrimineerd wordt heeft recht op hulp, daar maken wij geen onderscheid in (zou ook vreemd zijn als anti discriminatie bureau he) ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:09

Ik vind dat gewoon niet gepast om een moskee op ground 0 neer te zetten.
Doe het dan een kilometer verderop als het dan toch moet.

Je zet toch ook geen Duitse herdenking neer op een begraafplaats voor Nederlandse oorlogsslachtoffers? Of een duitse vlag hangen op ex concentratiekampen zoals Westerbork?

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:10

CtjeLief schreef:
Zoals ik niet kan geloven dat jullie moslims in het algemeen verantwoordelijk stellen voor 11 september, terwijl dit extremisten zijn geweest. Daar mag je moslims niet voor straffen, dat vind IK onbegrijpelijk en wrang. Moslims zijn net zo goed slachtoffer geweest van die vreselijke dag. En nogmaals het is niet precies op de plek van de torens maar een eind er vandaan, dus het is bovenal allemaal nog erg overdreven ook vind ik..
Moslims zijn overigens gewoon mensen, net als iedereen ;)

U slaat de spijker precies op de kop.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:12

Nouja weet je, het is zelfs een zonde in de Islam om er zo'n vertoning van te maken als wat er nu gebeurt:

Citaat:
"Wee dan de verrichters van de salaat, degenen die onachtzaam zijn met hun salaat. Degenen die er een vertoning van maken..." (Surah 107: Ayah 4-6)

En als ik die Imam Faisel moet geloven uit zijn eigen woorden, is het (edit: een deel van) geld bijeen gebracht door 'salaat' oftewel de afdracht die moslims moeten doen voor goede doelen.

http://www.youtube.com/watch?v=1gMHP-OY5xs

Ik vind het een vertoning wat hier gebeurt, dit heeft niets meer te maken met goede bedoelingen en integratie en samenwerking voor moslims of wie dan ook.
Laatst bijgewerkt door Nic op 12-08-10 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:13

Professor schreef:
CtjeLief schreef:
Zoals ik niet kan geloven dat jullie moslims in het algemeen verantwoordelijk stellen voor 11 september, terwijl dit extremisten zijn geweest. Daar mag je moslims niet voor straffen, dat vind IK onbegrijpelijk en wrang. Moslims zijn net zo goed slachtoffer geweest van die vreselijke dag. En nogmaals het is niet precies op de plek van de torens maar een eind er vandaan, dus het is bovenal allemaal nog erg overdreven ook vind ik..
Moslims zijn overigens gewoon mensen, net als iedereen ;)

U slaat de spijker precies op de kop.

Tja, hoe zou dat nu komen dat U het hier mee eens is?
Heel doorzichtig.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:20

En zo is de situatie nu in Manhatten:
Afbeelding

Daar waar het rode kringetjes is daar staat dat gebouw.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:22

Bij het slagveld.
Goed gedaan kan iedereen zien wat een waanzin het is om het op deze manier te doen.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:24

Cordoba House

Waarom een moskee in Manhattan voor de Amerikanen een zaak van nationaal belang is.

Het lijkt erop dat de islamofobie de Atlantische Oceaan is overgestoken. De idee dat de islam niet in de eerste plaats een godsdienst is, maar een gevaarlijke ideologie. En dat alle moslims als potentiële bommenleggers moeten worden beschouwd. Er zijn ook in Vlaanderen mensen die dat geloven, maar de profeet van dat gedachtegoed is toch de Nederlander Geert Wilders, die in Den Haag dezer dagen mee over de vorming van een regering beslist.

Wilders wordt ook over de plas in een bepaalde rechts-conservatieve kring als een ziener beschouwd. Hij is geïnviteerd om op elf september in New York te spreken tijdens een demonstratie tegen de bouw van een islamcentrum in Manhattan, vlak bij de plek waar het World Trade Center stond. De initiatiefnemer van dit Cordoba House is een imam die al bijna dertig jaar in New York werkt. Hij wil van het centrum een oord van dialoog maken tussen alle godsdiensten. De belaagde burgemeester Michael Bloomberg van New York verdedigde het project vorige week nog: met het Vrijheidsbeeld op de achtergrond riep hij de geplande moskee uit tot een symbool van Amerikaanse tolerantie en zei dat hij niet van plan is om moslims anders te behandelen dan andere groepen in zijn stad.

Maar de tegenstand is niet min. Voor de leiders van de Amerikaanse rechts-conservatieve oppositie is de moskee een zaak van nationaal belang. Voormalig kandidaat-vicepresident Sarah Palin en voormalig Huis van Afgevaardigdenvoorzitter Newt Gingrich spreken stoere taal. Ze dingen over twee jaar wellicht allebei naar de Republikeinse kandidatuur voor het presidentschap. Volgens Gingrich kan er geen sprake zijn van de moskee, zolang er in Saudi-Arabië geen kerken worden gebouwd. Anderen hebben het over een bewuste provocatie aan het adres van alle rechtgeaarde Amerikanen.

Ze schrikken in de VS niet snel meer van de taal van die lui. Maar de discussie gaat nu over het wezen van het land zelf: het vermogen van de Verenigde Staten om ideeën en culturen in zijn grote smeltkroes te vermengen. Amerikaanse moslims zijn in de eerste plaats Amerikanen. Wie daaraan twijfelt, ondergraaft de fundering waarop het land is gebouwd. Daarom hield George W. Bush vol dat de VS na 11 september in oorlog waren met een groep terroristen, en niet met een hele godsdienst en al zijn gelovigen. Daarom herhaalt Barack Obama voortdurend dat de kracht van Amerika schuilt in zijn verscheidenheid.

Sarah Palin en haar aanhang maken de president ondertussen verdacht omdat hij een deel van zijn jeugd in een moslimland doorbracht en zijn tweede naam Hoessein is. Miljoenen Amerikanen leven in de overtuiging dat hun president een communist is, die hun land aan de islam wil onderwerpen. De bedoeling van die stemmingmakerij is louter politiek: Obama en zijn ideeën moeten weg. Ook omdat een deel van blank Amerika gewoon nog altijd geen zwarte president wil.

De twist over de moskee in Manhattan is significant voor de kloof in de Amerikaanse samenleving. Er bestaan nu twee Amerika’s. Als het Amerika van Sarah Palin en Newt Gingrich de overhand haalt, heeft niet alleen Washington een probleem. Dan mag de hele wereld zich zorgen maken.

Hubert van Humbeeck

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:28

U kunt er nog zoveel bijhalen als U wilt.
Het blijft gewoon een dikke kolder om dit te doen.
Het is niet uw mening maar wel van vele anderen die nog op hun netvlies hebben te staan wat er gebeurde.
Echter in mijn ogen hebt U daar lak aan en gaat lekker verder schoppen.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:29

jaantsje schreef:
U kunt er nog zoveel bijhalen als U wilt.
Het blijft gewoon een dikke kolder om dit te doen.
Het is niet uw mening maar wel van vele anderen die nog op hun netvlies hebben te staan wat er gebeurde.
Echter in mijn ogen hebt U daar lak aan en gaat lekker verder schoppen.

Kent u de uitdruk oog om oog, tand om tand?

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:36

Kent U de uitdrukking, keer de andere wang toe?

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:51

jaantsje schreef:
Kent U de uitdrukking, keer de andere wang toe?

Of u begrijpt het niet, of u wil het niet begrijpen.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:56

Tallie1979 schreef:
Ik vind het niet kunnen om een moskee op een plek te zetten waar bijna 3000 mensen gestorven zijn door een terroristische aanslag door islamieten.. Punt..

Andersom zal er ook weerstand zijn als er een Amerikaanse groepering van bijvoorbeeld Christenen een aanslag plegen in Afghanistan en er dan doodleuk een mooie grote kerk neerzetten waar 3000 mensen zijn gestorven.. Dan worden de afghanen ook pissig..

Helemaal mee eens! Toen ik dit voor het eerst hoorde dacht ik serieus dat het een of andere misplaatste grap was... idee is gewoon te gek voor woorden. Ik vind het zeer ongepast om hier een moskee neer te zetten!

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:57

Jullie zijn nu persoonlijk bezig en ik zou er maar eens mee ophouden.

Ieder heeft een eigen mening en die respecteer je! Of je het er nou wel of niet mee eens bent. Je kunt op een normale volwassen manier discussieren en anders kap er mee.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:58

Nicolletje schreef:
Citaat:
"Wee dan de verrichters van de salaat, degenen die onachtzaam zijn met hun salaat. Degenen die er een vertoning van maken..." (Surah 107: Ayah 4-6)

En als ik die Imam Faisel moet geloven uit zijn eigen woorden, is het (edit: een deel van) geld bijeen gebracht door 'salaat' oftewel de afdracht die moslims moeten doen voor goede doelen.

http://www.youtube.com/watch?v=1gMHP-OY5xs

salaat = het gebed
zakaat = armenbelasting

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:59

Oh pardon, verkeerde vertaling.

Deze dan?

"Wie opschept over zijn daden tegenover anderen, Allah zal hem vernederen voor de ogen van Zijn schepping, en zijn reputatie omlaag halen."

Citaat:
Riyaa' stamt af van Ro'ya, wat betekend laten zien! Je moet het zo zien. Je bent met een vorm van aanbidding bezig en dat je deze daad van aanbidding verricht om gezien te worden bewust of onbewust.

Je begrijpt wat ik bedoel, toch? Het is niet de bedoeling dat je er een heilige vertoning van maakt.

En hoe dan ook, ik vind het een vertoning en absoluut geen reikende hand naar saamhorigheid.
Laatst bijgewerkt door Nic op 12-08-10 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:09

Nicolletje schreef:
Onassa schreef:
Ik bedenk me net....11-09-2011 is precies een decennia na de aanslag!!

Ik vind dat echt het meest zieke aan het hele verhaal. Zoals ik al eerder zei, bescheidenheid siert de mens en er had ook gekozen kunnen worden om het heel anders aan te pakken.

Hij speecht trouwens op 11-09-2010 als ik het goed heb begrepen.

Het gaat veel verder dan de meesten weten. De datum 9-11 is niet voor niets gekozen. Dat is een datum die gebaseerd is op soera 9:111 uit de koran. Al Qaida heeft bewust op 9 september de aanslag in Amerika geplaagd. In Amerika is men gewend om eerst de maan en dan de dag te noteren. 9:11 is september 9th.

"9:111. Voorzeker, Allah heeft van de gelovigen hun persoon en hun bezittingen gekocht in ruil voor het paradijs – zij vechten voor de zaak van Allah en zij doden en worden gedood’
Het is de meest zekere manier om in het Paradijs te belanden, want Allah weegt de goede en slechte daden van de gelovige op de weegschaal der gerechtigheid, en niemand kan zeker weten welke kant de weegschaal zal uitslaan. Maar zij die met hun persoon of bezit voor de zaak van Allah strijden, en overwinnen, of gedood worden, krijgen een ereplaatsje in het paradijs"

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:15

Uhm ja. Soms is het erg lastig om de juiste perspectieven te zien in de Koranteksten.

De meeste moslims die ik kende uit moslimlanden (juist! dus niet de zogenaamde verwesterde moslims) hielden niet van die opschepperij en pronken en schreeuwerigheid.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:17

Maar vinden jullie niet dat je de huis-tuin-en keuken Moslim helemaal los moet zien van de radicale moslims die de aanslagen hebben gepleegd?
Ik denk dat je het net zo moet zien als hooligans: die noemen zich ook voetbalfan, maar zijn eigenlijk alleen maar uit op het schoppen van rottigheid.

Over teksten uit de Koran kan ik niets zinnigs zeggen, ik heb daar geen verstand van. Maar toeval zal inderdaad niet bestaan in dit soort 'gevallen'.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:20

Absoluut, Alet, maar de oprichter van deze moskee Cordoba House Project komt mij niet over als een huis-tuin-en-keuken moslim, hoe hij dat beeld ook op wil houden naar buiten.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:22

Alet74 schreef:
Maar vinden jullie niet dat je de huis-tuin-en keuken Moslim helemaal los moet zien van de radicale moslims die de aanslagen hebben gepleegd?
Ik denk dat je het net zo moet zien als hooligans: die noemen zich ook voetbalfan, maar zijn eigenlijk alleen maar uit op het schoppen van rottigheid.

Over teksten uit de Koran kan ik niets zinnigs zeggen, ik heb daar geen verstand van. Maar toeval zal inderdaad niet bestaan in dit soort 'gevallen'.

Dat ben ik helemaal met je eens Alet74, maar het is ook aan de htk moslim om zulke zaken niet goed te keuren. Ook zij lijden onder de acties van de extremisten. Ik ken jammer genoeg de wereldwijde beelden van htk-moslims die stonden te juichen toen de torens van WTC vielen. Het is een schande als NY hier een moskee laat bouwen waarvan de opening valt op 9-11-2011. Dan kunnen ze ieder jaar feestelijk de opening herdenken. Ik vind dat walgelijk, en dan heb ik me mild uitgdrukt.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:24

nicolletje is gepromoveerd tot boktimam. wat een verschrikkelijk topic. weer een ouderwets bokt-niveau is er bereikt.