Magnummm schreef:Millenium, ik ben het wel met je eens hoor

Ik denk zelf ook: als God echt bestond, was er geen oorlog, geen honger, geen haat, geen angst..
Blue_Eyes schreef:Waarom voorkomt hij het niet? Ook een kwestie van eigen verantwoordelijkheid, denk ik. God heeft ooit de aarde perfect geschapen. Hij wist hoe het moest, maar de mens wilde niet luisteren en is zijn eigen gang gegaan. De aarde is beschadigd geraakt en beschadigt ook steeds verder. Volgens mij zijn ziektes onder meer daaruit ontstaan, uit die beschadiging. Nu aan God vragen om alle zieken zomaar te genezen, is aan God vragen om de rommel van de mens achter zijn kont aan op te ruimen. Ik zie het dan ook meer als een cadeautje als er een keer iemand wordt genezen, dan dat ik het van God denk te kunnen eisen.
Blue_Eyes schreef:Stel je voor dat je kinderen zou hebben. Zou je iedere stap van die kinderen controleren, ook als ze wat ouder worden, en iedere misstap die ze zouden kunnen begaan, voorkomen?
Of zou je ze proberen vrij te laten en hun eigen fouten laten maken, zodat ze ook konden leren omgaan met de consequenties?
God heeft ons gemaakt met een eigen wil. Hij had ons best kunnen maken als marionetten aan een touwtje, maar de vraag is of we daar gelukkiger van zouden zijn geworden. Doordat we die eigen wil hebben, kunnen we dus ook kiezen om niet Gods weg te gaan. Zoals ook je kinderen de keuze kunnen maken om de dingen totaal anders te doen dan jij ze voor ogen had. Doet dat pijn? Ja, dat denk ik wel. Had je het vantevoren kunnen weten? Ja, je had denk ik wel zoiets kunnen verwachten. Is het daarom jouw schuld als jouw zoon voor de derde keer gaat scheiden? Nah... het is ZIJN keuze.
Om je zomaar een beetje op weg te helpen met wat quotes uit andere topics die ik hier ooit over geschreven heb.