Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
janesmith schreef:De EU kan helemaal Nederland niet op de vingers tikken, want verleden week hebben ze ook al goedgekeurd dat de lidstaten vrij zijn om HOMO huwelijken toe erkennen of niet erkennen. Is hetzelfde verhaal.
Bron: Uitspraak Hof van Straatsburg
Citaat:Volgens het Hof moet het Verdrag op dit moment zó worden uitgelegd dat het ‘recht om te trouwen’ (art. 12) niet beperkt hoeft te blijven tot partners van verschillend geslacht. Maar omgekeerd verplicht het Verdrag onder de huidige omstandigheden („geen consensus”) niet tot het legaliseren van huwelijken tussen partners van hetzelfde geslacht. De beslissing daarover is vooralsnog aan de lidstaten zelf, aldus het Hof.
kamsel schreef:Jij moet echt persé het laatste woord hebben of niet?
Geef gewoon toe dat je wat voorbarig bent geweest.
tug schreef:wat ik hier eigenlijk mis, is hoe je feitelijk zo zeker kunt weten of je al dan niet nauw verwant bent in nederland!
op mijn geboorteakte staan maar 2 namen en of die kloppen is uiteraard de vraag, een klassiek familieverband binnen korte afstand wordt toch steeds minder, ik ken de helft van mijn neven en nichten niet.
maar denk eens aan alle adoptie's, pleegkinderen, gedoneerde sperma en eicellen, lang niet alles van wat je over je eigen afstamming denkt te weten hoeft ook te kloppen, nu niet en van vroeger ook niet, bladen en tv staan bol van de programma's vol oude geheimen.
het dan dus nog erger, gescheiden opgroeien en dan pas bij je huwelijksaanvraag erachter komen dat je broer en zus bent lijkt mij echt niet uitgesloten. ons werd ook niets gevraagd over familiebanden of verwantschap.
wees dan eerlijk en trek iedereen door een DNA check ipv een bepaalde groep om andere redenen zo'n wet op te leggen, voor de wet zijn we allemaal gelijk!
janesmith schreef:In zijn geheel niet. Als je iets van politiek weet en begrijpt, dan weet je ook dat bepaalde zaken een wetmatigheid hebben.
En dit is er één van. Het voorstel ligt er, er is een grote meerderheid voor, dan komt het er gewoon doorheen.
Maar aangezien jij het zo goed weet, wat zou het nog tegen kunnen houden dan?
janesmith schreef:kwestie van tijd.
Ook al is het nog niet zo ver, toch weet iedereen dat het over 2 weken dinsdag 13 juni 2010 is.
kamsel schreef:Janesmith, bij mijn weten is juni 2010 donderdag verleden tijd..
Maar al is het overmorgen 1 juli, dan is het dat vandaag nog niet..
Alane schreef:janesmith schreef:kwestie van tijd.
Ook al is het nog niet zo ver, toch weet iedereen dat het over 2 weken dinsdag 13 juni 2010 is.
volgens mij niet![]()
![]()
Ieder kind weet dat een jaar 52 weken heeft, maar 2009 had er 53 .....
uitoznderingen bevestigen de regel, maar soms is het de vraag wat is de uitzondering en wat de regel.![]()
Je hebt vaststaande feiten en variabelen, als het er zo dik bovenop zou liggen zouden wetsvoorstellen nooit naar de 2e kamer hoeven cq konden ze dat wel achterwege laten.
Alane schreef:Zo zeker is het nog steeds niet dat die wet wordt aangenomen
Alane schreef:en dan nog dat hte wetsvoorstel in september naar de 2e kamer gaat...
hoe heeft de de commissie van de 2e kamer eigenlijk erop gereageerd? kan daar even niets van terug vinden.
en van de commissie naar de 2 kamer en dan naar de 1e kamer en die kan dan nog steeds NEE zeggen
Zo zeker is het nog steeds niet dat die wet wordt aangenomen
http://www.tweedekamer.nl/hoe_werkt_het ... /index.jsp
janesmith schreef:kamsel schreef:Jij moet echt persé het laatste woord hebben of niet?
Geef gewoon toe dat je wat voorbarig bent geweest.
In zijn geheel niet. Als je iets van politiek weet en begrijpt, dan weet je ook dat bepaalde zaken een wetmatigheid hebben.
En dit is er één van. Het voorstel ligt er, er is een grote meerderheid voor, dan komt het er gewoon doorheen.
Maar aangezien jij het zo goed weet, wat zou het nog tegen kunnen houden dan?