Verbod op huwelijk tussen neven en nichten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janesmith

Re: Verbod op huwelijk tussen neven en nichten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:52

Kwestie van tijd en geduld, en dan is deze ook weer binnen. Zo knabbelen we stukje bij beetje steeds meer van de taart af.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:59

Geduld is verstandig :) Maar aangenomen is de wet nog niet.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 11:09

Ook niet afgewezen. _O-

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 11:21

Jij moet echt persé het laatste woord hebben of niet?
Geef gewoon toe dat je wat voorbarig bent geweest.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:45

janesmith schreef:
De EU kan helemaal Nederland niet op de vingers tikken, want verleden week hebben ze ook al goedgekeurd dat de lidstaten vrij zijn om HOMO huwelijken toe erkennen of niet erkennen. Is hetzelfde verhaal.

Bron: Uitspraak Hof van Straatsburg

Dat is appels met peren vergelijken. Het gaat daar nl niet om erkennen maar legaliseren, maw het is/was illegaal om te trouwen met iemand van hetzelfde geslacht, het legaliseren is juist GEEN schending, het niet legaliseren evenmin.
Terwijl een verbod op huwelijk tussen neef en nicht dit wel is, gezien de achtergronden.

Citaat:
Volgens het Hof moet het Verdrag op dit moment zó worden uitgelegd dat het ‘recht om te trouwen’ (art. 12) niet beperkt hoeft te blijven tot partners van verschillend geslacht. Maar omgekeerd verplicht het Verdrag onder de huidige omstandigheden („geen consensus”) niet tot het legaliseren van huwelijken tussen partners van hetzelfde geslacht. De beslissing daarover is vooralsnog aan de lidstaten zelf, aldus het Hof.

Daarnaast is het tegen een andere wet van Nederland, nl die van gezinshereniging, en wenst NL, ALS de wet er door komt, die huwelijken niet te erkennen, ook als ze zijn gesloten in een land waar ze gewoon legaal is.

tug

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 00:25

wat ik hier eigenlijk mis, is hoe je feitelijk zo zeker kunt weten of je al dan niet nauw verwant bent in nederland!

op mijn geboorteakte staan maar 2 namen en of die kloppen is uiteraard de vraag, een klassiek familieverband binnen korte afstand wordt toch steeds minder, ik ken de helft van mijn neven en nichten niet.

maar denk eens aan alle adoptie's, pleegkinderen, gedoneerde sperma en eicellen, lang niet alles van wat je over je eigen afstamming denkt te weten hoeft ook te kloppen, nu niet en van vroeger ook niet, bladen en tv staan bol van de programma's vol oude geheimen.
het dan dus nog erger, gescheiden opgroeien en dan pas bij je huwelijksaanvraag erachter komen dat je broer en zus bent lijkt mij echt niet uitgesloten. ons werd ook niets gevraagd over familiebanden of verwantschap.

wees dan eerlijk en trek iedereen door een DNA check ipv een bepaalde groep om andere redenen zo'n wet op te leggen, voor de wet zijn we allemaal gelijk!

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 18:24

kamsel schreef:

In zijn geheel niet. Als je iets van politiek weet en begrijpt, dan weet je ook dat bepaalde zaken een wetmatigheid hebben.
En dit is er één van. Het voorstel ligt er, er is een grote meerderheid voor, dan komt het er gewoon doorheen.
Maar aangezien jij het zo goed weet, wat zou het nog tegen kunnen houden dan?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 18:26

tug schreef:
wat ik hier eigenlijk mis, is hoe je feitelijk zo zeker kunt weten of je al dan niet nauw verwant bent in nederland!

op mijn geboorteakte staan maar 2 namen en of die kloppen is uiteraard de vraag, een klassiek familieverband binnen korte afstand wordt toch steeds minder, ik ken de helft van mijn neven en nichten niet.

maar denk eens aan alle adoptie's, pleegkinderen, gedoneerde sperma en eicellen, lang niet alles van wat je over je eigen afstamming denkt te weten hoeft ook te kloppen, nu niet en van vroeger ook niet, bladen en tv staan bol van de programma's vol oude geheimen.
het dan dus nog erger, gescheiden opgroeien en dan pas bij je huwelijksaanvraag erachter komen dat je broer en zus bent lijkt mij echt niet uitgesloten. ons werd ook niets gevraagd over familiebanden of verwantschap.

wees dan eerlijk en trek iedereen door een DNA check ipv een bepaalde groep om andere redenen zo'n wet op te leggen, voor de wet zijn we allemaal gelijk!

Maar die gegevens zijn bij de staat wel degelijk bekend. Probeer maar eens uit, zul je zien hoe snel de staat er achter is dat je broer en zus bent.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 18:31

janesmith schreef:
In zijn geheel niet. Als je iets van politiek weet en begrijpt, dan weet je ook dat bepaalde zaken een wetmatigheid hebben.
En dit is er één van. Het voorstel ligt er, er is een grote meerderheid voor, dan komt het er gewoon doorheen.

Het is de Kamer niet gepasseerd en dus is de wet nog niet aangenomen. Daar kun je alternatieve logica op loslaten zoveel je wilt, maar de wet is toch nog echt niet aangenomen.

(En nee, ook niet afgewezen, maar dat heeft dan ook niemand geschreven voor zover ik kan lezen.)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 18:40

kwestie van tijd.
Ook al is het nog niet zo ver, toch weet iedereen dat het over 2 weken dinsdag 13 juni 2010 is. :-)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 18:48

janesmith schreef:
kwestie van tijd.
Ook al is het nog niet zo ver, toch weet iedereen dat het over 2 weken dinsdag 13 juni 2010 is. :-)

:?
volgens mij niet }:0 :+
Ieder kind weet dat een jaar 52 weken heeft, maar 2009 had er 53 .....
uitoznderingen bevestigen de regel, maar soms is het de vraag wat is de uitzondering en wat de regel. -:)
Je hebt vaststaande feiten en variabelen, als het er zo dik bovenop zou liggen zouden wetsvoorstellen nooit naar de 2e kamer hoeven cq konden ze dat wel achterwege laten. :)*

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 18:50

Janesmith, bij mijn weten is juni 2010 donderdag verleden tijd..

Maar al is het overmorgen 1 juli, dan is het dat vandaag nog niet..

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 19:04

kamsel schreef:
Janesmith, bij mijn weten is juni 2010 donderdag verleden tijd..

Maar al is het overmorgen 1 juli, dan is het dat vandaag nog niet..

heb je helemaal gelijk in. Typefoutje van grote orde. :o
Maar toch weet je 100% zeker dat het 1 juli gaat worden.
Dat is met dat voorstel ook. Het wordt gesteund door een hele grote meerderheid, dan is het toch een logisch gevolg dat het aangenomen wordt?
PVDA,CDA,VVD en PVV zijn voor. Die alleen hebben al meer dan 100 zetels!
Laatst bijgewerkt door janesmith op 29-06-10 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 19:06

Alane schreef:
janesmith schreef:
kwestie van tijd.

:?
volgens mij niet }:0 :+
Ieder kind weet dat een jaar 52 weken heeft, maar 2009 had er 53 .....
uitoznderingen bevestigen de regel, maar soms is het de vraag wat is de uitzondering en wat de regel. -:)
Je hebt vaststaande feiten en variabelen, als het er zo dik bovenop zou liggen zouden wetsvoorstellen nooit naar de 2e kamer hoeven cq konden ze dat wel achterwege laten. :)*

53x7=371. Had 2009 371 dagen?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 19:10

janesmith schreef:
53x7=371. Had 2009 371 dagen?

Nee, en toch 53 weken, cool he? :)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 19:12

en dan nog dat hte wetsvoorstel in september naar de 2e kamer gaat...
hoe heeft de de commissie van de 2e kamer eigenlijk erop gereageerd? kan daar even niets van terug vinden.
en van de commissie naar de 2 kamer en dan naar de 1e kamer en die kan dan nog steeds NEE zeggen :)
Zo zeker is het nog steeds niet dat die wet wordt aangenomen
http://www.tweedekamer.nl/hoe_werkt_het ... /index.jsp

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 19:21

Alane schreef:

Maar dan nog doet dat er niet eens heel veel toe. De wet is nog niet aangenomen, en beweren dat het wel zo is, is onjuist. In deze realiteit tenminste. Je kunt altijd een wereld bedenken waar een jaar geen 53 weken kan hebben, juni 2010 nog moet komen en wetten zijn aangenomen voor ze zijn aangenomen, en dat levert best leuke Star Treks op maar... niet hier.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 20:02

@Shadow0: je hebt volkomen gelijk, dit ging om de ontkrachting dat wanneer het voorstel de 2e kamer bereikt het dan al zo goed als rond is icm niet weten hoe het in de politiek werkt vwb het aannemen van wetten. :j

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 20:06

Alane schreef:
en dan nog dat hte wetsvoorstel in september naar de 2e kamer gaat...
hoe heeft de de commissie van de 2e kamer eigenlijk erop gereageerd? kan daar even niets van terug vinden.
en van de commissie naar de 2 kamer en dan naar de 1e kamer en die kan dan nog steeds NEE zeggen :)
http://www.tweedekamer.nl/hoe_werkt_het ... /index.jsp

De Eerste kamer gaat het zeker niet tegenhouden, want daar zitten tegen die tijd een heel bataljon PVV'ers in. Die verkiezingen zijn op 2 maart 2011. Geen twijfel over mogelijk dat de PVV daar meer stemmen gaat krijgen als ze afgelopen 9 juni hebben gekregen. In de laatste peiling was de PVV zelfs de grootste, en als er één ding is dat alle voorgaande peilingen gemeen hadden, was het wel dat steevast de PVV minder zetels in de peilingen had dan ze daadwerkelijk kregen. Was zo bij de vorige kamerverkiezingen, de afgelopen Europese verkiezingen en uiteraard de jongste kamerverkiezingen. Dat belooft dus wat.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 20:10

en nog steeds is de wet niet aangenomen... en gaat er nog een hoop water door de RIJN

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:41

Door de Amstel ook. :P

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 10:46

janesmith schreef:
kamsel schreef:

Ik heb geen flauw idee wat het nu nog tegen zou kunnen houden en ik wil het ook niet weten.
Maar als met alle waarschijnlijkheid/ grote zekerheid volgende week iets aangenomen wordt, dan is het dat dus nu niet!
Daar kun je op allerlei manieren omheen proberen te draaien maar daar wordt het niet anders van. En het siert je niet dat je onwaarheden verteld en persé het laatste woord moet hebben.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 15:16

@Kamsel

Bedankt voor het compliment, daar het laatste woord over het algemeen het best onthouden wordt. ;-)

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 15:28

Dom sponsje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 15:34

janesmith schreef:
@Kamsel

Bedankt voor het compliment, daar het laatste woord over het algemeen het best onthouden wordt. ;-)

Dat het onthouden wordt, maakt het niet overtuigender. Overal op reageren maakt je niet populairder.