zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 23:21

Pagina elf van het programma van de PVV. En dan halverwege de bladzijde.
En ouders spelen zeker ook een grote rol in het opvoeden van hun kinderen. Maar van mij mag je een jongere (of oudere) die voor de tweede keer bijvoorbeeld een fiets steelt, best vijf jaar opsluiten. Maar daar hoef je nog steeds niet voor te discrimineren, stel een daad strafbaar, en bega je die daad krijg je straf, klaar toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 23:28

PattyOosten schreef:
En ouders spelen zeker ook een grote rol in het opvoeden van hun kinderen. Maar van mij mag je een jongere (of oudere) die voor de tweede keer bijvoorbeeld een fiets steelt, best vijf jaar opsluiten. Maar daar hoef je nog steeds niet voor te discrimineren, stel een daad strafbaar, en bega je die daad krijg je straf, klaar toch?

:o? sorry

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 23:30

Shiloh schreef:
Maar Mindim, je komt met argumenten die niemand betwist.

Ja, er zijn problemen, JA die moeten we oplossen. NEE de oplossing is niet de Islam verbieden.

JAh maar die uitspraken komen uit een debat toch zeker... *doh* Het is maar een samenvatting, om even snel te kunnen doorsturen, de volledige beelden zijn ook echt wel te vinden, maar die maken de boodschap van Wilders niet anders.

Ja, hij heeft het gezegd, maar ik hou niet van uitgelichte uitspraken zonder dat ik het daarbij in context heb gezien, waarin dingen nog wel eens worden genuanceerd. Nu, heb ik dat al voor de zoveelste keer genoemd, ik doe het ook niet weer.

Verder vind ik dat Marokkanen wel wat meer verantwoordelijkheid mogen tonen voor hun doorgeschoten crimineeltjes die hen zo een slechte naam bezorgen.

Abiola

Re: zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 23:37

Hoe dan? Handje afhakken als ze iets pikken? Eigen rechtertje spelen? Nogmaals, iedereen draagt zijn eigen verantwoordelijkheid. Maar je kunt de acties van de individu niet afwimpelen op een hele groep. We hebben hier in NL wetten (en die mogen strenger), en als we die naleven is er niets aan de hand. Pies je buiten de boot, mag je van mij de Sjaak zijn.

Als jij wil dat "de Marokaanse sameleving" verantwoordelijkheid gaat nemen voor het wangedrag van een aantaal Marokanen, wil ik wel weten hoe jij dit binnen onze wetten in denkt te gaan passen?

En geldt dat dan ook voor mijn (kaaskop) zoon als hij iets flikt wat niet door de beugel kan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 23:38

PattyOosten schreef:

In ben opgegroeid in een buurt waar kinderen van 4 a 5 om 11 uur in de avond nog in hun eentje(zonder toezicht) op straat liepen met vriendjes, ik bedoel dan op schoolavonden.

Ik ben niet anti allochtoon. Het lijkt er alleen op dat de allochtonen elke keer de hand boven het hoofd wordt gehouden, omdat ze hun geloof er bij halen. Dat veel allochtonen alles maar terecht of onterecht op discriminatie gooien, ze gebruiken dat woord altijd als het hun voordeel op gaat leveren, vaak met succes. En ze altijd met de vinger naar de autochtoon wijzen.
Laat de marokkanen eens staan voor wat ze doen, pauw en wiiteman hebben ook eens aan een woordvoerder gevraagd, wat de marokkanen dan zelf aan deze jongeren deden of er mee werd gepraat over wat voor effect het heef op de 'goeie' marokkanen. Niets, het was onze schuld. Tja, daar zakt me dan echt de broek van af.
In mijn familie hebben we surinamers, molukkers en ieren, vrienden hebben we onder de filipijnen, engelsen en grieken, ook zij hebben het erover hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 23:41

PattyOosten schreef:
Hoe dan? Handje afhakken als ze iets pikken? Eigen rechtertje spelen? Nogmaals, iedereen draagt zijn eigen verantwoordelijkheid. Maar je kunt de acties van de individu niet afwimpelen op een hele groep. We hebben hier in NL wetten (en die mogen strenger), en als we die naleven is er niets aan de hand. Pies je buiten de boot, mag je van mij de Sjaak zijn.

Als jij wil dat "de Marokaanse sameleving" verantwoordelijkheid gaat nemen voor het wangedrag van een aantaal Marokanen, wil ik wel weten hoe jij dit binnen onze wetten in denkt te gaan passen?

En geldt dat dan ook voor mijn (kaaskop) zoon als hij iets flikt wat niet door de beugel kan?

Praten met de raddraaiers over hoe ze hun ouders en familie en de rest van hun bevolking in een enorm kwaad daglicht stellen. Dat ook zij de stereotypen over hen uitgestort krijgen, door hun wangedrag. Ik neem aan dat ze meer respect hebben voor hun eigen mensen dan voor de autochtonen. De 'goeien' zijn juist de aangewezen mensen die hen daarop aan kunnen spreken, geloof en overtuigeing zijn hetzelfde immers, dat is dan geen twistpunt of excuus meer.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 23:42

Mindim schreef:
Laat de marokkanen eens staan voor wat ze doen, pauw en wiiteman hebben ook eens aan een woordvoerder gevraagd, wat de marokkanen dan zelf aan deze jongeren deden of er mee werd gepraat over wat voor effect het heef op de 'goeie' marokkanen. Niets, het was onze schuld. Tja, daar zakt me dan echt de broek van af.

Als een Marokaan, of een Turk, een Griek een Amerikaan of een Nederlander iets doet wat tegen de wet is, moet ie veroordeeld worden en straf krijgen. Flink straf. Nooit meer doen, en ik schrik anderen af, straf. Daar kunnen papa en mama in een vroeger stadium iets aan doen (proberen op het rechte pad te houden), maar als het strafbare feit daar is, is het aan Justitie.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 23:45

Mindim schreef:
PattyOosten schreef:

Praten met de raddraaiers over hoe ze hun ouders en familie en de rest van hun bevolking in een enorm kwaad daglicht stellen. Dat ook zij de stereotypen over hen uitgestort krijgen, door hun wangedrag. Ik neem aan dat ze meer respect hebben voor hun eigen mensen dan voor de autochtonen. De 'goeien' zijn juist de aangewezen mensen die hen daarop aan kunnen spreken, geloof en overtuigeing zijn hetzelfde immers, dat is dan geen twistpunt of excuus meer.

Heb jij zin om een potje te gaan preken tegen Joran van der Sloot, of moet ie gewoon lekker naar de gevangenis. Make your bed, lie in it. En er zijn plenty andere kaaskoppen die narigheid uithalen hoor. Strafbaar feit gepleeg, ,gevangenis. Klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 00:00

Jij hebt het geloof ik over heel iets anders dan ik.

Citaat:
Strafbaar feit gepleeg, ,gevangenis. Klaar.

Dit vind ik namelijk ook, maar dan ook kop houden en niet zeuren en de nederlanders de schuld geven of een excuus zoeken in je geloof.

De 'goede' marokkanen komen namelijk wel klagen op de tv en dan denk ik, doe er dan wat aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 00:00

Maar eh, ik ga slapen, dus reageer even niet meer.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 00:07

Mindim schreef:
Jij hebt het geloof ik over heel iets anders dan ik.

Citaat:
Strafbaar feit gepleeg, ,gevangenis. Klaar.

Dit vind ik namelijk ook, maar dan ook kop houden en niet zeuren en de nederlanders de schuld geven of een excuus zoeken in je geloof.

De 'goede' marokkanen komen namelijk wel klagen op de tv en dan denk ik, doe er dan wat aan.

Er zijn criminelen en niet criminelen. De eerste groep moet je imo keihard aanpakken, ongeacht ras, geloof of afkomst. En ik weet niet waar jij naar kijkt, maar RTL KNUFFEL CRIMINELEN OP 9 heb ik hier niet :D in ieder geval. Ik zie nooit Marokanen "zeuren" over "hun" criminelen, of "hun"Jorannetjes vrijpleiten vanwege de Koran?. Waar ze imo terecht tegen ageren is het stigma dat oa Wilders ze opplakt. Geef ze eens ongelijk?

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 00:13

welk stigma bedoel je precies? sorry hoor volg dit topic al een tijdje maar tis al best wel laat hahahah

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 00:14

Nou, het stigma dat Moslims niet deugen in zijn ogen dan?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 00:15

Ach, er zijn heel veel ouders die hun kop in het zand steken wat betreft hun kinderen.
Je hoort zo vaak: dat doet mijn kind niet.

En als alle marokkaanse ouders zich moeten verontschuldigen voor hun vervelende rotzonen of deze moeten aanpakken, wat moeten wij dan? Zijn wij de schuld van de daden van Joran vdr Sloot of Sander V?
Ik dacht het niet.
Je kan niet heel de marokkaanse gemeenschap de schuld geven van de problemen met de rotjochies.

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 00:16

mja lastig probleem als je het zo bekijkt. Vraag mij ook wel af of dat nou direct met de islam te maken heeft of een samenloop van omstandigheden is ook.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 00:18

Ik geloof niet dat wij als Bokkers het probleem van de Nederlandse samenleving kunnen oplossen.

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 00:20

dat denk ik ook electra. Maar erover praten kan altijd natuurlijk :)
De kwestie speelt al heel erg lang en heeft in die zin niet direct iets te maken met Geert Wilders lijkt mij.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 00:28

Krips schreef:
Als ik naar een moslimstaat zou verhuizen dan ga ik ook niet met een hoofddoek lopen bijvoorbeeld.

Ik denk dat je in bepaalde moslimlanden dan heel gauw het land uit bent gezet.

Ook vind ik dat niet echt netjes en draag je imo niet bij aan je eigen integratie, met zo'n houding.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 00:29

Electra63 schreef:
Je kan niet heel de marokkaanse gemeenschap de schuld geven van de problemen met de rotjochies.

Nee het is een verschil in cultuur waar de ouders in terecht zijn gekomen. De ouders zijn eigenlijk onvoldoende begeleid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 00:46

Nicolletje schreef:
Krips schreef:
Als ik naar een moslimstaat zou verhuizen dan ga ik ook niet met een hoofddoek lopen bijvoorbeeld.

Ik denk dat je in bepaalde moslimlanden dan heel gauw het land uit bent gezet.

Ook vind ik dat niet echt netjes en draag je imo niet bij aan je eigen integratie, met zo'n houding.

Waarom mogen ze hier dan niet het land uit gezet worden?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 00:52

breezy302 schreef:
Waarom mogen ze hier dan niet het land uit gezet worden?

Omdat wij ze 1. zelf hierheen gehaald hebben en 2. geloof en staatsbeleid gescheiden hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 00:57

Ik geloof dat wij de drama makers echt niet hierheen hebben gehaald hoor. Hun overgrootvader waarschijnlijk wel. En geloof en staat zijn hier niet gescheiden! Moslims mogen alles hier doen onder het mom van alla. Christenen hoeven zoiets niet te doen.

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 01:11

Net alsof de Christenen allemaal zo lief en aardig zijn geweest... Ken je de Magdalena kloosters niet? En dat dan zogenaamd in naam van God... De laatste sloot in 1996 in Ierland.
Een tijd geleden waren het meer de Antillianen en Surinamers die in het nieuws kwamen, later werden dat de Moslims... Over een tijdje zullen het de Polen wel zijn die nu allemaal hier komen werken die zwartgemaakt worden.

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 01:31

Nee, je kunt de hele Marokkaanse gemeenschap niet de schuld geven. Ik vind wél dat Mindim een punt heeft. Het bestaat zelfs al; de stadswachten en de achter-de-voordeur-aanpak.

De doorgewinterde k*tmarokkaantjes zul je waarschijnlijk niet meer kunnen beïnvloeden :n , maar er is wél een kans dat je de meelopers en het jongere broertje van die 'k*tmarokkaan' bereikt. Verder worden de ouders begeleidt in de hoop dat zij het na verloop van tijd zelf weer in de hand kunnen houden.

En ja, dit beleid kost een boel geld, maar als het werkt maakt dat in mijn ogen toch niet uit? Ik zie het meer als een investering in de toekomst; het kán een boel geld besparen. :j Het kán, het geeft geen garantie, maar wie niet waagt, die niet wint.
(De SP staat trouwens ook achter dit beleid.)

Die doorgewinterde rotjochies moet je straffen, dat staat buiten kijf.

Als de Marokkaanse gemeenschap dit beleid nu eens vrijwillig zou ondersteunen (bv. diegenen die een bijstands- of WW-uitkering hebben) zouden ze (in mijn ogen) een heleboel winnen:
1) ze zouden meehelpen aan het verminderen van criminaliteit en dus het besparen van geld. :$
2) ze zouden een enorme solidariteit naar het Nederlandse (sorry Krips, ik noem het even zo om het duidelijk te houden ;) ) volk tonen en daarmee de sympathie van héél veel Nederlanders terugwinnen.
3) ze zouden duidelijk laten zien (niet alleen naar Nederlanders toe maar óók naar hun eigen gemeenschap) afstand te nemen van en kritiek te hebben op het gedrag van deze jongeren, waardoor er door de Marokkaanse gemeenschap misschien meer gediscussiëerd gaat worden óver en het erkennen ván de problemen met deze probleemjongeren. (En dan denk ik dat het een positievere en minder aanvallend gevoelde discussie wordt dan dat deze discussie op gang komt door alle negatieve kritiek die Nederland uit. Maar dat is slechts een gevoel, dat weet ik natuurlijk niet zeker.)
4)ze laten alle Nederlanders die denken dat alle Marokkanen lui zijn, niet willen werken maar slechts willen profiteren van "onze belastingcenten" zien dat ze héél graag bereid zijn om een zinvolle maatschappelijke bijdrage te leveren.

(nb. ik gebruik nu de Marokkanen als voorbeeld. Dit kun je al naar gelang behoefte veranderen in Turken, Antillianen, Chinezen, Polen, Nederlanders enz. enz. ;) )

Lijkt mij een win-win situatie??? :?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 01:55

Een aantal punten waarmee ik hopelijk duidelijk kan maken hoe ik hier over denk:

- Ik vind alle vergelijkingen tussen Nederlanders en buitenlanders ernstige onzin. Daarmee wordt er altijd alleen maar met het vingertje naar 1 'groepering' gezwaait en vooral van: "Ja, maar kijk, hun doen dat!" Daar schiet niemand wat mee op, behalve dat iedereen wordt opgejut zonder goede reden.
- Wilders is alleen maar de laatste marionet in een lijn van meer marionetten tegen Moslims. Volgens mij begon het met Pim Fortuijn, maar die zijn we natuurlijk allang al vergeten. Volgens mij had de Nederlandse bevolking nog helemaal niet zoveel notitie genomen van de Moslimse groepen in Nederland voor de heer Fortuijn. Daarna zijn we ons allemaal er steeds meer op gaan focussen, met alle gevolgen van dien.
- Het is helemaal niet zeker dat 9/11 door Moslims is gepleegd. Het is veel waarschijnlijker dat het een inside job was.
- Wat er hier in Nederland leeft is maar 1 tak van wat er wereldwijd speelt op politiek en economisch gebied. Persoonlijk vind ik het nogal kabouterachtig geneuzel.
- Als je een bevolkingsgroep over 1 kam scheert omdat er wat rotte appels zijn ben je, in mijn ogen, ethisch gezien ontzettend onverantwoordlijk bezig, we kunnen wel aan de gang blijven. Er is altijd een zondebok nodig schijnbaar, wat wordt het hierna?
- We gaan langzamerhand naar een wereld economie toe. Het zal niet lang meer duren of iedereen woont verspreid over de hele wereld, een grote wereldbevolking ipv allemaal kleine landjes. Deal with it now, or suffer later.
- Verschillende culturen hebben verschillende manieren om met dingen om te gaan. Het zou beter zijn om te trachten elkaar te begrijpen en samen te werken dan om elkaar in de haren te vliegen. Er wonen heel veel mensen op deze aardbol en kunnen we elkaar aub een klein beetje licht in de ogen gunnen?
- Nu dat het 'Nederlandse volk' heeft 'gesproken' zullen we steeds meer radicale acties zien, van beide kanten. En natuurlijk gaat de reactie worden: "Zie je wel?! We hadden gelijk!" (OOK van beide kanten). Op een gegeven moment zal niemand meer echt weten wat oorzaak was en wat gevolg. Dat is een grondbeginsel dat dan helemaal verward raakt, wat erg kwalijk is en wat veel problemen gaat geven.

Dit schetst wel zo'n beetje hoe ik het zie :)