Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PattyOosten schreef:Pagina elf van het programma van de PVV. En dan halverwege de bladzijde.
En ouders spelen zeker ook een grote rol in het opvoeden van hun kinderen. Maar van mij mag je een jongere (of oudere) die voor de tweede keer bijvoorbeeld een fiets steelt, best vijf jaar opsluiten. Maar daar hoef je nog steeds niet voor te discrimineren, stel een daad strafbaar, en bega je die daad krijg je straf, klaar toch?
Shiloh schreef:Maar Mindim, je komt met argumenten die niemand betwist.
Ja, er zijn problemen, JA die moeten we oplossen. NEE de oplossing is niet de Islam verbieden.
JAh maar die uitspraken komen uit een debat toch zeker... *doh* Het is maar een samenvatting, om even snel te kunnen doorsturen, de volledige beelden zijn ook echt wel te vinden, maar die maken de boodschap van Wilders niet anders.
PattyOosten schreef:Pagina elf van het programma van de PVV. En dan halverwege de bladzijde.
En ouders spelen zeker ook een grote rol in het opvoeden van hun kinderen. Maar van mij mag je een jongere (of oudere) die voor de tweede keer bijvoorbeeld een fiets steelt, best vijf jaar opsluiten. Maar daar hoef je nog steeds niet voor te discrimineren, stel een daad strafbaar, en bega je die daad krijg je straf, klaar toch?
PattyOosten schreef:Hoe dan? Handje afhakken als ze iets pikken? Eigen rechtertje spelen? Nogmaals, iedereen draagt zijn eigen verantwoordelijkheid. Maar je kunt de acties van de individu niet afwimpelen op een hele groep. We hebben hier in NL wetten (en die mogen strenger), en als we die naleven is er niets aan de hand. Pies je buiten de boot, mag je van mij de Sjaak zijn.
Als jij wil dat "de Marokaanse sameleving" verantwoordelijkheid gaat nemen voor het wangedrag van een aantaal Marokanen, wil ik wel weten hoe jij dit binnen onze wetten in denkt te gaan passen?
En geldt dat dan ook voor mijn (kaaskop) zoon als hij iets flikt wat niet door de beugel kan?
Mindim schreef:Laat de marokkanen eens staan voor wat ze doen, pauw en wiiteman hebben ook eens aan een woordvoerder gevraagd, wat de marokkanen dan zelf aan deze jongeren deden of er mee werd gepraat over wat voor effect het heef op de 'goeie' marokkanen. Niets, het was onze schuld. Tja, daar zakt me dan echt de broek van af.
Mindim schreef:PattyOosten schreef:Hoe dan? Handje afhakken als ze iets pikken? Eigen rechtertje spelen? Nogmaals, iedereen draagt zijn eigen verantwoordelijkheid. Maar je kunt de acties van de individu niet afwimpelen op een hele groep. We hebben hier in NL wetten (en die mogen strenger), en als we die naleven is er niets aan de hand. Pies je buiten de boot, mag je van mij de Sjaak zijn.
Als jij wil dat "de Marokaanse sameleving" verantwoordelijkheid gaat nemen voor het wangedrag van een aantaal Marokanen, wil ik wel weten hoe jij dit binnen onze wetten in denkt te gaan passen?
En geldt dat dan ook voor mijn (kaaskop) zoon als hij iets flikt wat niet door de beugel kan?
Praten met de raddraaiers over hoe ze hun ouders en familie en de rest van hun bevolking in een enorm kwaad daglicht stellen. Dat ook zij de stereotypen over hen uitgestort krijgen, door hun wangedrag. Ik neem aan dat ze meer respect hebben voor hun eigen mensen dan voor de autochtonen. De 'goeien' zijn juist de aangewezen mensen die hen daarop aan kunnen spreken, geloof en overtuigeing zijn hetzelfde immers, dat is dan geen twistpunt of excuus meer.
Citaat:Strafbaar feit gepleeg, ,gevangenis. Klaar.
Mindim schreef:Jij hebt het geloof ik over heel iets anders dan ik.Citaat:Strafbaar feit gepleeg, ,gevangenis. Klaar.
Dit vind ik namelijk ook, maar dan ook kop houden en niet zeuren en de nederlanders de schuld geven of een excuus zoeken in je geloof.
De 'goede' marokkanen komen namelijk wel klagen op de tv en dan denk ik, doe er dan wat aan.
Nicolletje schreef:Krips schreef:Als ik naar een moslimstaat zou verhuizen dan ga ik ook niet met een hoofddoek lopen bijvoorbeeld.
Ik denk dat je in bepaalde moslimlanden dan heel gauw het land uit bent gezet.
Ook vind ik dat niet echt netjes en draag je imo niet bij aan je eigen integratie, met zo'n houding.