Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jameyskatje schreef:ok, dus jou mening is gebasseerd op 1 marokkaanse jongeman? maar ken je dan ook 'de marokkanen'?
mijn punt? ik begrijp niet dat je dat niet begrijpt. het staat duidelijk in mijn 2e alinea.
ik heb het idee dat er veel over ze wordt gesproken maar niemand ze ECHT kent.
dus niet persoonlijk opvatten. het is een algemene vraag voor het hele topic
NatasjavE schreef:jameyskatje schreef:overigens. ik heb een algemene vraag. kennen jullie de 'marokkanen, straatterroriste, nafos, criminelen' alleen maar van het nieuws, de telegraaf, het cbs en andere googlebronnen?
Ik heb in een uitermate gezellige wijk in Utrecht gewoond waar veel Marokanen en Turken wonen.(Lombok)
Ik heb me geen dag onveilig gevoeld.
Ik ken geen criminele Marokanen dus daar kan ik je niet aan helpen
Rebeccatjuh schreef:jameyskatje schreef:ok, dus jou mening is gebasseerd op 1 marokkaanse jongeman? maar ken je dan ook 'de marokkanen'?
mijn punt? ik begrijp niet dat je dat niet begrijpt. het staat duidelijk in mijn 2e alinea.
ik heb het idee dat er veel over ze wordt gesproken maar niemand ze ECHT kent.
dus niet persoonlijk opvatten. het is een algemene vraag voor het hele topic
janesmith schreef:Heino schreef:Jup, ik ben niet zo zwartwit, want de wereld is niet zwartwit. Ben overigens nog steeds benieuwd naar een reactie. Lost uitzetten dit probleem op denk je? Met dat onderzoek in je achterhoofd...?
Natuurlijk lost dat het probleem op. Wat er niet is kan ook geen probleem veroorzaken.
NatasjavE schreef:vibabu schreef:nou nou, achtelijk geblaat, dat de PvdA zoveel stemmers heeft verloren en de PVV zoveel stemmers heeft gewonnen geeft toch wel een beetje aan dat de mensen het knuffelen en theedrinken een beetje zat zijn.
De PVDA heeft slecht 3 zetels verloren. Het CDA heeft vreselijk veel stemmen verloren.
Zijn dat ook linkse thee drinkers?
janesmith schreef:Bronnetje graag.
Toets op Google maar eens Marokkaan in en Ambonees, misschien dat je het verschil dan ziet.
jameyskatje schreef:overigens zijn de marokkanen niet de types met pistolen haha, want eigenlijk zijn marokkaanse 'criminelen' hele domme criminelen. als het al criminelen zijn (en geen vandalen) dan zijn het meestal de loopjongens van de echte mannen.
btw, wel eens verdiept in de soorten criminaliteit? verschil tussen 'marokkaanse criminaliteit' en bv antiliaanse of roemeense? hollandse of turkse?
zoals ik al eerder heb gezegd. de marokkaanse doelgroep valt op omdat het een machostraatcultuur is die voornamelijk 'lichte' delicten pleegt op straat, in het openbaar, waar het dus zichtbaar is, roving, vandalisme, agressie, samenscholing. er zijn andere zaken in nederland die ondergronds gaan, achter gesloten deuren, waar de pers moeilijk bij kan en waar zelfs de overheid/justitie niet bij komt. dit gebeurd uiteraard achter gesloten deuren omdat deze zaken het daglicht niet kunnen verdragen. het is een ver van ons bed show. verdiep je er maar eens in, is echt heel interessant!
Citaat:Justitie heeft het vooral gemunt op criminele Marokkanen, omdat de problemen met deze bevolkingsgroep zichtbaar toenemen. Uit rapportages van het ministerie van Justitie blijkt dat Marokkanen in het Rotterdamse drugsmilieu oververtegenwoordigd zijn. Oostdam: 'Marokkanen beheersen de markt van het drugstoerisme.'
Rebeccatjuh schreef:Rebeccatjuh schreef:
Feit blijft alleen dat zij wel oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit.
vibabu schreef:Cohen zei anders wel dat hij voor een vriendelijke manier van aanpakken is en heeft nooit ontkent dat hij het niet op deze manier wil aanpakken. En ach, rechts zijn rascisten dat kan je dan ook keihard zeggen.
janesmith schreef:jameyskatje schreef:overigens zijn de marokkanen niet de types met pistolen haha, want eigenlijk zijn marokkaanse 'criminelen' hele domme criminelen. als het al criminelen zijn (en geen vandalen) dan zijn het meestal de loopjongens van de echte mannen.
btw, wel eens verdiept in de soorten criminaliteit? verschil tussen 'marokkaanse criminaliteit' en bv antiliaanse of roemeense? hollandse of turkse?
zoals ik al eerder heb gezegd. de marokkaanse doelgroep valt op omdat het een machostraatcultuur is die voornamelijk 'lichte' delicten pleegt op straat, in het openbaar, waar het dus zichtbaar is, roving, vandalisme, agressie, samenscholing. er zijn andere zaken in nederland die ondergronds gaan, achter gesloten deuren, waar de pers moeilijk bij kan en waar zelfs de overheid/justitie niet bij komt. dit gebeurd uiteraard achter gesloten deuren omdat deze zaken het daglicht niet kunnen verdragen. het is een ver van ons bed show. verdiep je er maar eens in, is echt heel interessant!
Ja, verdiep je er inderdaad maar eens in, is zeker interessant!Citaat:Justitie heeft het vooral gemunt op criminele Marokkanen, omdat de problemen met deze bevolkingsgroep zichtbaar toenemen. Uit rapportages van het ministerie van Justitie blijkt dat Marokkanen in het Rotterdamse drugsmilieu oververtegenwoordigd zijn. Oostdam: 'Marokkanen beheersen de markt van het drugstoerisme.'
Bron:De Volkskrant
Heino schreef:vibabu schreef:Cohen zei anders wel dat hij voor een vriendelijke manier van aanpakken is en heeft nooit ontkent dat hij het niet op deze manier wil aanpakken. En ach, rechts zijn rascisten dat kan je dan ook keihard zeggen.
En da's meteen thee drinken en knuffelen? Schei toch uit.
En hoe goed hardhandig aanpakken werkt kunnen we in andere landen zien...
jameyskatje schreef:maar ze zijn sowieso oververtegenwoordigd onder de 'allochtoonse bevolking' als je ze vergelijkt met molukkers, antilianen etc.
en als je de soort criminaliteit bekijkt kan dit kwantitatief misschien méér zijn, maar de 'kwaliteit' is van een lager niveau.
Rebeccatjuh schreef:jameyskatje schreef:maar ze zijn sowieso oververtegenwoordigd onder de 'allochtoonse bevolking' als je ze vergelijkt met molukkers, antilianen etc.
en als je de soort criminaliteit bekijkt kan dit kwantitatief misschien méér zijn, maar de 'kwaliteit' is van een lager niveau.
Nogmaals.... Hoe komt het dan dat Indonesiers of Chinezen nooit in het nieuws zijn?
Voelen zij zich wel begrepen?
janesmith schreef:Ja, verdiep je er inderdaad maar eens in, is zeker interessant!
Justitie heeft het vooral gemunt op criminele Marokkanen, omdat de problemen met deze bevolkingsgroep zichtbaar toenemen. Uit rapportages van het ministerie van Justitie blijkt dat Marokkanen in het Rotterdamse drugsmilieu oververtegenwoordigd zijn. Oostdam: 'Marokkanen beheersen de markt van het drugstoerisme.'
Bron:De Volkskrant
janesmith schreef:Ik heb al een reactie gegeven. Meer dan de helft is meer dan de helft. Als nuanceer je je helemaal wezenloos, het blijft meer dan de helft.
vibabu schreef:Rebeccatjuh schreef:
Nogmaals.... Hoe komt het dan dat Indonesiers of Chinezen nooit in het nieuws zijn?
Misschien wel misschien niet, misschien maken zij er niet zo'n punt van en zijn blij dat ze werk hebben waar ze rond van kunnen komen, af en toe familie op kunnen zoeken en hen kan helpen in hun eigen land.
vibabu schreef:En wilders is een rascist. zo kunnen wel nog wel even een paar uurtjes door gaan denk ik zomaar
Heino schreef:janesmith schreef:Ik heb al een reactie gegeven. Meer dan de helft is meer dan de helft. Als nuanceer je je helemaal wezenloos, het blijft meer dan de helft.
Als je dat onderzoek nou eens even góed gaat lezen, dus niet alleen wat in jóuw straatje past... Dan kunnen we morgen verder praten over hoe we de problemen nu aan moeten gaan pakken en op kunnen lossen.. En da's dus niet met uitzetten... Aangezien je daarmee maar een heel heel klein deel aan kan pakken, en niet degenen die je wilt aanpakken.
Rebeccatjuh schreef:Nogmaals.... Hoe komt het dan dat Indonesiers of Chinezen nooit in het nieuws zijn?
Heino schreef:vibabu schreef:En wilders is een rascist. zo kunnen wel nog wel even een paar uurtjes door gaan denk ik zomaar
Dat zal je mij niet horen zeggen. Ik hou van inhoudelijke discussies namelijk.
En mensen, lees dat artikel nou toch eens ipv je af blijven te vragen waarom Marrokanen meer problemen veroorzaken. Of willen jullie dat soms niet?
sarabande schreef:Rebeccatjuh schreef:Nogmaals.... Hoe komt het dan dat Indonesiers of Chinezen nooit in het nieuws zijn?
Chinezen zijn genoeg in het nieuws, met manipulatie van voetbal uitslagen voor het goksyndicaat, drugshandel en het het elkaar dood schieten. Maar daar heeft de burger op straat geen last van dus Wilders kan daar niks mee.