wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:44

Wilders komt echt niet aan de macht, die gaat geen coalitie bij elkaar krijgen en gaat vervolgens in de oppositie staan stampen aan de zijlijn.

Ik zou me doodschamen met zo'n man als minister-president, maar misschien zou hij wel eens in de regering moeten komen.... das dan ook de snelste manier om te zien wat er van zo'n partij op de langere termijn over gaat blijven, want in de oppositie hard schreeuwen, ja dat is wel heel makkelijk, maar iets van je eigen plannen terecht proberen te brengen in de regering is toch iets te hoog gegrepen voor wilders. Dat gaat hij niet redden en de regering zou een zelfde toekomst hebben als de regering met de LPF wat jaartjes geleden... ik denk zelfs dat zo'n regering een korter bestaan zal hebben.

En als hij het wel vol zou houden.... dan heb ik gelukkig ook altijd nog mijn franse paspoort, zo van: *daar hoor ik niet bij*, zolang die me niet af wordt genomen natuurlijk, al zou ik direct mijn nederlandse paspoort opgeven als de nederlandse overheid me zou dwingen er 1 op te geven :( en dan ben ik ook geen fan van sarkozy, maar hem toch liever dan wilders :Y) en dat zegt toch wel wat :+

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:47

Als Wilders wint, zal het grootste deel van nederland dit toch willen.. Dus een groot deel van de samenleving.

Op middelbare scholen zijn ook verkiezingen, en daar komt Wilders ook hoog uit. Of het goed is blijft een 2e maar de samenleving schijnt dit te willen.

En veel mensen verdraaien ook dingen die hij heeft gezegd, of concluderen dingen die hij nooit gezegd heeft. En dat gaat me af en toe te ver.

Voorbeeld:
Geert houd van Joden, alle Joden haten Moslims, DUS Geert haat Moslims.

Dit heb ik gehoord uit de mond van marrokaanse klasgenoten van me, ik heb niks tegen ze, ga goed met ze om, maar dit gaat mij gewoon te ver.. En dan klagen dat Wilders alle Moslims over 1 kam scheert. :+
Laatst bijgewerkt door bfsunshine op 09-06-10 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Javayo

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:50

denk niet dat die middelbare scholieren 10 jaar ouder allemaal dezelfde keuze zouden maken hoor :+ stemgedrag wil nog wel eens wisselen naar mate men ouder (of wijzer) wordt :Y)

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:54

Javayo schreef:
denk niet dat die middelbare scholieren 10 jaar ouder allemaal dezelfde keuze zouden maken hoor :+ stemgedrag wil nog wel eens wisselen naar mate men ouder (of wijzer) wordt :Y)

Het grootste gedeelte van diegene bij mij op school die gestemd hebben op school, hebben ook gestemd voor het "echie". Aangezien alleen de bovenbouw mee mocht doen. En daarnaast kunnen volwassene over 10jaar ook nog wel wat anders belangrijker vinden dan nu. ;) Dus dat heeft niks met middelbare scholieren te maken, die in jouw ogen dus minder wijs worden gezien als volwassene.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:57

Bij ons op school (havo/vwo bovenbouw, dus leerlingen zijn circa 15-19 jaar oud) won de PVV niet hoor. :) Maar D66 en VVD gevolgd door GroenLinks/Pvda(weet het niet zeker meer).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:59

De randstad, de grote steden, de buurten die geterroriseerd worden stemmen PVV. Maar dat is bij elkaar een grote groep mensen. Op het platte land leeft hij niet zo.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:00

roxxiejj; Dat bedoel ik ;) 10 jaar ouder spelen er ook wat andere belangen die van die de wijze van stemmen kan veranderen. Dat is niet negatief bedoeld alsof scholieren dom zijn, ;) maar meer dat je daarom niet geheel af kan gaan op de uitkomst van de scholieren als een peiling voor de gewone verkiezingen.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:03

Javayo schreef:
roxxiejj; Dat bedoel ik ;) 10 jaar ouder spelen er ook wat andere belangen die van die de wijze van stemmen kan veranderen. Dat is niet negatief bedoeld alsof scholieren dom zijn, ;) maar meer dat je daarom niet geheel af kan gaan op de uitkomst van de scholieren als een peiling voor de gewone verkiezingen.

In dit geval stemmen de scholieren ook. ;) Ik snap wel wat je bedoeld, maar dit geldt zeker niet alleen voor scholieren. ;)

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:05

russel schreef:
De randstad, de grote steden, de buurten die geterroriseerd worden stemmen PVV. Maar dat is bij elkaar een grote groep mensen. Op het platte land leeft hij niet zo.

Vind ik op zich niet zo gek.. Het komt vaak voor dat als iemand hier ruzie heeft met iemand uit het buitenland, dat er in die week een hele groep die persoon staat op te wachten..

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:06

Een hoop scholieren stemmen op Wilders als persoon (met zn grote mond, en respectloze opmerkingen) en niet zozeer op de partij inhoud van de PVV.. Daar ben ik van overtuigd.. Dus ik denk dat die peiling niet heel erg objectief en bruikbaar is..

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:11

CtjeLief schreef:
Een hoop scholieren stemmen op Wilders als persoon (met zn grote mond, en respectloze opmerkingen) en niet zozeer op de partij inhoud van de PVV.. Daar ben ik van overtuigd.. Dus ik denk dat die peiling niet heel erg objectief en bruikbaar is..

Bij maatschappijleer hebben wij op school van de grootste partijen de standpunten bekeken, en naast elkaar gelegd, dus ik vind niet dat dat per definitie voor alle scholieren zo is. Er zijn ook bij ons leerlingen die zich totaal niet intresseren voor politiek, maar er zijn zeker ook volwassene die niet verder kijken dan een grote mond. Ik vind persoonlijk dat het grootste gedeelte van de partijen overal omheen draait, en heel veel standpunten geen duidelijke kern hebben.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:11

russel schreef:

:j zeker!
Hier in de buurt hebben wij er ook last van, durf savonds in het donker alleen met mn Duitse Dog op straat te komen..
Tja, dat PVV zo hoog word gepeild en misschien ook wel uiteindelijk zo hoog zal worden gekozen zegt toch dat er iets
goed mis is in Nederland. Denk dat een flink deel van de PVV stemmers ook op Wilders stemmen om aan te geven dat het
te ver gaat, maar er zullen best wat zijn die zijn ideeën wel te ver vinden gaan. Als ik zou mogen stemmen (ben 17,5....)
dan had ik ook wel over de PVV nagedacht eigenlijk, gewoon om aan te geven dat het moet veranderen.

De scholieren stemmen echt niet alleen voor Wilders hoor CtjeLief, veel scholen hebben daarnaast de programma's van alle
partijen doorgenomen en een eigen debat gehouden. Vind het toch opvallen dat jongeren, die over het algemeen
het meeste positief contact hebben met buitenlandse jongeren, alsnog zo veel stemmen op Wilders.
Laatst bijgewerkt door Loiz op 09-06-10 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:13

zelfs allochtonen stemmen op wilders.................

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:15

KiWiKo schreef:

serieus? welke?

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:15

KiWiKo schreef:

Lijkt mij ook niet abnormaal. De 'goeie' allochtonen zijn het volgens mij ook beu dat de criminele allochtonen hun imago verpesten. Want ik geloof er nog oprecht in dat er ook veel goeie allochtonen zijn! En wat zijn voor mij 'goeie' allochtonen: diegene die zich aanpassen, de nederlandse taal leren, werk zoeken, hun kinderen naar school laten gaan, en geen criminele feiten plegen. Zij mogen wat mij betreft allemaal geregulariseerd worden, zij verdienen dat echt! :)

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:19

seren schreef:
KiWiKo schreef:

serieus? welke?

Dat meisje van bokt, Met die mooie crusado (?) Zei rijd vaak ook zonder optoming..
Zei ging ook op pvv stemmen vertelde ze in het "op wie stem jij topic"

Mn beste vriendin is een antiliaan die stemt ook pvv, Een vriend van mn is een marokaan stemt ook pvv..
Ik ken dr ook behoorlijk wat :+
Zijn ook eigenlijk allemaal allochtonen die het gezeik helemaal zat zijn, En die zichzelf ook niet zien als een allochtoon..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:21

een groot deel van mijn personeel waarvan 80% allochtoon stemt op wilders

maar dat zijn werkende mensen, die een groot verantwoordelijkheidsgevoel hebben

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:24

KiWiKo schreef:
mijn personeel waarvan 80% allochtoon stemt op wilders

maar dat zijn werkende mensen, die een groot verantwoordelijkheidsgevoel hebben

en daar krijg je het al..
Je PERSONEEL...
Ze werken netjes, Hebben waarschijnlijk ook de taal onder de knie en als het goed is vreten ze niets uit.
Dus wat hebben ze te vrezen als wilders aan de leiding komt, Niets want zulke allochtonen zijn in mijn ogen even veel waard als een autochtoon.
Dat zijn gewoon allochtonen die dr klaar mee zijn dat hun vies worden aan gekeken doordat hun mede allochtonen niets doen.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:25

Vind je het gek, al die mensen worden negatief bekeken door de 'echte' allochtonen!

Ik vind dat je een goede allochtoon bent als je Nederlands spreek (ook in het openbaar tegen andere marokaanse of turkse mensen, vind het zoo vervelend dat ze dan in het marokaans of turks blijven praten, zelfs als je bij de kassa staat!), kan lezen of/en schrijven en de nederlandse cultuur respecteerd en je oorspronkelijke cultuur kan aanpassen (dus ook jongetjes moeten opgevoed worden...)

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:26

Loiz schreef:
Vind je het gek, al die mensen worden negatief bekeken door de 'echte' allochtonen!

Ik vind dat je een goede allochtoon bent als je Nederlands spreek (ook in het openbaar tegen andere marokaanse of turkse mensen, vind het zoo vervelend dat ze dan in het marokaans of turks blijven praten, zelfs als je bij de kassa staat!), kan lezen of/en schrijven en de nederlandse cultuur respecteerd en je oorspronkelijke cultuur kan aanpassen (dus ook jongetjes moeten opgevoed worden...)

Ben ik met je eens, Alleen moeten ze graag ook nog werken :D

en al die lelijke schotel ontvangers weg halen }>

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:28

cavaletti schreef:
Als Wilders aan de macht komt in Nederland dan zal er een hoop positief veranderen denk ik. Zowiezo hoop ik dat NL wakker word. En als Wilders dan samen met Rita Verdonk wat kan doen aan de belachelijke situatie in Nederland dan is Nederland waarschijnlijk nog te redden want anders zie ik het erg erg somber in.

helemaal mee eens, dit land is vol , zowel economisch als topografisch.
Nederland zou er een stuk op vooruit gaan als de rotte appels er tussen weg zijn.
Denk aan meer banen, minder criminalteit , meer huizen en ga zo maar door.
Ik heb dus pvv gestemd en mijn vriend ook:)

_ED_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:31

Koningin Juliana zei in haar tijd met 7 miljoen mensen al dat NL vol is.. Kom op, kijk naar Noorwegen met 4 miljoen inwoners. Er moet ook nog een beetje natuur blijven hier, er is al zo weinig. Ik ben het er helemaal mee eens! Als je je niet aan onze normen en waarden kan houden ben je niet welkom naar mijn mening..

:= Die schotels mogen idd ook wel weg

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:34

laverite schreef:
KiWiKo schreef:

Lijkt mij ook niet abnormaal. De 'goeie' allochtonen zijn het volgens mij ook beu dat de criminele allochtonen hun imago verpesten. Want ik geloof er nog oprecht in dat er ook veel goeie allochtonen zijn! En wat zijn voor mij 'goeie' allochtonen: diegene die zich aanpassen, de nederlandse taal leren, werk zoeken, hun kinderen naar school laten gaan, en geen criminele feiten plegen. Zij mogen wat mij betreft allemaal geregulariseerd worden, zij verdienen dat echt! :)

Idd, als mensen dat raar vinden zegt dat toch wel iets.
Als je pro Geert Wilders bent, betekend niet dat je tegen allochtonen bent.
Zoals ik al eerder vermelde, als je A zegt, zeg je niet gelijk B.

Een fout die zo vaak gemaakt word.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:34

ben laatst in Parijs geweest........ en vorig jaar in shanghai.......... wil je weten wat vol is???????? daar wonen evenveel mensen in een stad wat wij hier in het land hebben wonen.................

ok boerderijen zijn er niet nee, groen ook niet........... maar vol............ naah das ook weer anders :)

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:38

KiWiKo schreef:
ben laatst in Parijs geweest........ en vorig jaar in shanghai.......... wil je weten wat vol is???????? daar wonen evenveel mensen in een stad wat wij hier in het land hebben wonen.................

ok boerderijen zijn er niet nee, groen ook niet........... maar vol............ naah das ook weer anders :)

En dat is juist wat we willen voorkomen, niet waar :+