heb jij al gestemd? met poll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

heb jij al gestemd?

CDA
42 (3%)
Christen Unie
20 (1%)
D66
65 (6%)
GroenLinks
81 (7%)
PvdA
108 (10%)
Partij voor de Dieren
47 (4%)
PVV
290 (26%)
SGP
3 (0%)
SP
130 (12%)
Trots op Nederland
10 (0%)
VVD
193 (17%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
Partij voor Mens en Spirit
4 (0%)
Heel Nederland
1 (0%)
Partij één
Geen stemmen
Lijst 17
6 (0%)
Piratenpartij
4 (0%)
niet gestemd
61 (5%)
blanco
15 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1080

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:24

Ayasha schreef:
Dan kan je je natuurlijk nog af vragen of degene die het gesprek voert zich schuldig moet volgen, of degene die "ongewenst" mee luistert en dan maar de helft op vangt. :)) Hihi nee grapje, ik snap je visie wel. ;)

Och, iedereen luistert met elkaar mee toch, zeker wanneer het interessante onderwerpen zijn. Ik kan in elk geval erg genieten van mensen die luidkeels een verhit telefoongesprek met hun geliefde voeren :o

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:25

Nies_ schreef:
jury schreef:
Je roept toch ook niet serieus in een volle trein dat je een hekel hebt aan vrouwen....

Waarom niet? Als dat je mening is, prima toch.

Fatsoen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:26

Foei Heino! Dat heet leedvermaak! :') :))
Maar ik geef eerlijk toe, ik geniet ook altijd van de flarden die ik op vang als ik door stad loop, niet om conclusies te trekken maar gewoon het besef dat als je niet het hele gesprek hoort, heel veel dingen echt absurd klinken. :') Zelfs onschuldige gesprekken over make up. :))
Maar ik ga een beetje off topic :o

RoodZonnetje

Re: heb jij al gestemd? met poll

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:28

Mja beetje offtopic is het wel :P
Nouja, nog een halfuur ;)

Rosaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:29

Ik snap ook echt wel dat mensen niet willen zeggen dat ze PVV stemmen. De 1 praat er groot over, de ander zwijgt. Ik zie ook geen " Ik stem PVV " borden, maar wel CDA, CU, etc in overvloed. De kans is groot dat je er problemen mee krijgt, het zij met een allochtoon of een nederlander. Er zijn genoeg mensen die zo een baksteen door je ruit kinkelen. Ik woon zelf in een klein dorpje en zouden dus niks aan de PVV hebben. Ik kan best begrijpen dat je er in bijvoorbeeld Almere of Lelystad eerder op zou stemmen. Hier zijn zulke dingen niet aan de orde, hier lopen de Turken ( no offence ) op klompen en praten zo plat als een dubbeltje. Laat ieder in zn waarde, respecteer iemand zijn stem, wat het ook is. Wees blij dat je de keuze hebt, en MAG stemmen op wat je zelf ook maar wil..

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:32

@Rosaa, zo ken ik dus ook de "buitenlander" Ligt dat aan ons, plattelanders?

Het moet haast wel.... Wij kunnen ook al jaren leven met de Zwarte Kousen van de SGP, geen probleem mee.

Dat hebben ze in de randstad ook nog nooit geprobeerd!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:34

jury schreef:
Nies_ schreef:
Waarom niet? Als dat je mening is, prima toch.

Fatsoen?

Bij mij staat vrijheid van mening(suiting) boven fatsoen, maar dat is persoonlijk.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:36

Nies_ schreef:
Bij mij staat vrijheid van mening(suiting) boven fatsoen, maar dat is persoonlijk.

Maar het is toch niet of of? Je kan zo'n gesprek toch ook ff uitstellen tot je samen bent?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:38

Heino schreef:
Maar het is toch niet of of? Je kan zo'n gesprek toch ook ff uitstellen tot je samen bent?

Dat zou kunnen ja, maar ik vind niet dat dat nodig hoeft te zijn.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:39

CtjeLief schreef:
Tja de een roept gewoon dat ie PVV stemmer is waar een moslim bij zit.. de ander houdt dat op zo'n moment voor zich.. Tja is in mijn ogen een stukje respect naar de ander toe, maar wat voor de een respect is, hoeft het voor de ander niet te zijn, dat blijkt wel weer als je zo'n opmerking maakt ;)

Dus het is respectloos als je zegt dat je op de PVV hebt gestemd :? Mensen waar gaat het heeeen.... :\ Dat heeft toch helemaal niks met respect te maken.
Het is toch ook niet respectloos als je zegt dat je op GroenLinks stemt :?

Waar halen mensen het vandaan dat PVV stemmers buitenlanders niet mogen.....

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:40

Wij hebben een uur geleden ook gestemt met ons 5en.
Allemaal PVV gestemt.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:40

x_Marr schreef:
CtjeLief schreef:
Tja de een roept gewoon dat ie PVV stemmer is waar een moslim bij zit.. de ander houdt dat op zo'n moment voor zich.. Tja is in mijn ogen een stukje respect naar de ander toe, maar wat voor de een respect is, hoeft het voor de ander niet te zijn, dat blijkt wel weer als je zo'n opmerking maakt ;)

Dus het is respectloos als je zegt dat je op de PVV hebt gestemd :? Mensen waar gaat het heeeen.... :\ Dat heeft toch helemaal niks met respect te maken.

Als je zit verschil niet ziet..... dan.... uh, laat maar, ik heb het al eerder gezegd.... Gegen Dummheid Kann mann nicht Kempfen.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:41

even goed teruglezen s-marr, er werd nog meer gezegd in die trein.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:43

Dat weet ik jury, maar deze uitspraak van Ctjelief staat op zichzelf.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:43

amondi schreef:
Als je zit verschil niet ziet..... dan.... uh, laat maar, ik heb het al eerder gezegd.... Gegen Dummheid Kann mann nicht Kempfen.

En dit is wel respectvol bedoel je? :) Pot en ketel... :)
Heeft niets met domheid te maken wat X_Marr zegt. Ze vraagt iets, wil je het niet uitleggen, reageer dan niet en als je het dan niet kan laten, ga dan niet zeggen dat ze dom is. :?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 09-06-10 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:44

Wie weet er iets over het programma op NOS en RTL4. Komen de lijsttrekkers voor die tijd nog..?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:46

amondi schreef:
x_Marr schreef:

Over welk verschil heb je het?

Als je zo'n zin wil zeggen spel het dan ook goed :)*

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:47

Als je op de hoogte bent van de uitspraken van Wilders (en actie Fitna, kopvoddentax, en Koran etc) En je moet zo nodig hardop vermelden dat je PVV stemmer bent, terwijl je weet dat er bijv. een moslim naast je zit dan vind ik dat toch wel een beetje respectloos ja (of misschien beter gezegd: onnodig) .. Want Wilders heeft deze groep in een (onterecht) kwaad daglicht gezet en heeft daar ontzettend veel mensen mee gekwetst, dus ja ik sta achter mijn opmerking...

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:47

Taj_Mahal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:48

marlinH schreef:
Wie weet er iets over het programma op NOS en RTL4. Komen de lijsttrekkers voor die tijd nog..?

van NOS weet ik dat om 23.00 een slotgesprek met paul en witteman is met de lijsttrekkers ;)

Ayasha
Blogger

Dus omdat je PVV stemmer bent moet je je bek houden want er moest maar eens een buitenlander (again: wat nou buitenlander, meestal hebben ze gewoon Nederlandse nationaliteit hoor) het opvangen? :) Dat heet dus: iemand zijn recht van vrijheid van meningsuiting ontnemen. :)

RoodZonnetje

x_Marr schreef:

De stemmers, geen idee wat die precies vinden. Maar dat de PVV het niet zo op buitenlanders heeft kan je toch moeilijk ontkennen?
Tenminste, als we het nog steeds over Moslims hebben wanneer we het over buitenlanders hebben. Wordt beetje verwarrend met al die verschillende termen zo :+

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:49

Ik zit NOS live te kijken via internet.
Best leuk eigenlijk politiek :D

Taj_Mahal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:49

CtjeLief schreef:
Als je op de hoogte bent van de uitspraken van Wilders (en actie Fitna, kopvoddentax, en Koran etc) En je moet zo nodig hardop vermelden dat je PVV stemmer bent, terwijl je weet dat er bijv. een moslim naast je zit dan vind ik dat toch wel een beetje respectloos ja (of misschien beter gezegd: onnodig) .. Want Wilders heeft deze groep in een (onterecht) kwaad daglicht gezet en heeft daar ontzettend veel mensen mee gekwetst, dus ja ik sta achter mijn opmerking...

waarom onterecht kwaad daglicht? de meeste allochtonen hebben dat zelf gedaan hoor. hoeveel berichten waren er niet op opsporing verzocht, dat ze weer zo'n gek zochten met 'getint' uiterlijk?? ;)

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:50

Citaat:
Dus omdat je PVV stemmer bent moet je je bek houden want er moest maar eens een buitenlander (again: wat nou buitenlander, meestal hebben ze gewoon Nederlandse nationaliteit hoor) het opvangen?

Nee hoor dat moet niet, maar voor mij persoonlijk staat dat met een stukje respect.. maar zoals ik al zei, wat voor de een respect is, is het voor de ander niet...