Nederland op zijn best

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 12:44

PattyOosten schreef:
MamboBeach schreef:
Patty, in alle eerlijkheid, balen dat je dystrofie hebt, daar kies je ook niet voor maar jouw situatie is natuurlijk nu niet te vergelijken met die van deze moeder waar wij het over hebben.

Nou, zij heeft toch voor vier kinders (of een paar toch) gekozen? Moeten wij daar nu voor opdraaien? Ik vind dus van niet. Net zoals jullie nu niet mijn stalgeld willen (of zouden moeten willen) betalen. Hoe klote ook, mijn been, en haar kinderen zijn toch niet jullie probleem? Ze hoeft maar 24 uur te werken om bijstandsniveau te halen, dat kan heus wel. Ze kan ook thuisweken, zij moet ook (proberen) om haar eigen broek op te houden. Ik zie het echt niet hoor.

Maar een kind of een paard, daar zit toch echt een verschil in voor mij. :j

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 12:47

PattyOosten schreef:
Brainless schreef:
Dat gaat bijna niet, als ik zou scheiden/man verdwijnt, heb ik geen voorrang op een huurhuis en sta je dus met je kids op straat.

Als ik ga scheiden krijg ik ook geen huis toch? Waarom denk je daar recht op te hebben? Waarom moet de staat dat voor jou betalen? WAAROM?

Patty, je klinkt zo enorm boos en verbitterd! :)

Abiola

Re: Nederland op zijn best

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 12:58

Haha, ik ben niet boos en verbitterd hoor. Ik wil alleen niet betalen voor mensen die ook zelf kunnen gaan werken.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:14

Oh, zo klink je wel een beetje. :D

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:16

Het loop nu wel erg lekker in dit topic...Als je geen medelijden hebt met de moeder ben je boos en verbitterd of kortzichtig...Mogen mensen er gewoon niet een andere mening op na houden...? :roll:

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:18

Adil18 schreef:
Het loop nu wel erg lekker in dit topic...Als je geen medelijden hebt met de moeder ben je boos en verbitterd of kortzichtig...Mogen mensen er gewoon niet een andere mening op na houden...? :roll:

:roll: Rollen met de ogen kan ik ook! :roll:

KLINKT als! :D KLINKT!!!
Goed lezen.

Trouwens, als dit je enige reactie nu is, draagt ook niet zo heel veel bij. :)
Natuurlijk mogen mensen er een andere mening op na houden, waar zeg ik dat dat niet mag?

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 13:31

Vandaag nog even met deze mevrouw gesproken over haar contract. Neen patty ZIJ ZIT NIET IN DE SCHULDSANERING!!!

Zij krijgt een uitkering van €1030,- Als zij daar boven komt is zij haar uitkering kwijt en ook haar extra,s, zoals kinderopvang, reiskosten naar het werk etc. Daarom wil zij zolang zij nog geen allimentatie (rechter heeft partner uitstel gegeven) haar uitkering behouden. Anders houdt zij dus minder over dan als zij niet werkt. Dus op dit moment gaat zij 24 uur werken omdat zij anders boven die € 1030 komt. Als zij eenmaal haar allimentatie krijgt wil zij meer uur gaan werken om van haar uitkering af te zijn.

Dus dit is zeker niet iemand die niet wil werken integendeel.

Maar blijft mijn stelling wel staan van de openingspost:
wil je van die grens van €1030 af zul je zelf rond de 30 uur moeten gaan werken. Is dit te doen voor een alleenstaande moeder met 4 kids en onregelmatige tijden?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:35

MamboBeach schreef:
Adil18 schreef:

:roll: Rollen met de ogen kan ik ook! :roll:

KLINKT als! :D KLINKT!!!
Goed lezen.

Trouwens, als dit je enige reactie nu is, draagt ook niet zo heel veel bij. :)
Natuurlijk mogen mensen er een andere mening op na houden, waar zeg ik dat dat niet mag?

Hallo? Kijk even op de andere pagina's, wil je? Mijn laatste reactie was op Jaantsje die mij kortzichtig noemde...Helaas geen reactie terug gekregen op die post...

Ik zeg niet dat jij zegt dat het niet mag, ik constateer alleen dat mensen als PattyOosten en ik, die er een andere mening op na houden, meteen voor boos, verbitterd en kortzichtig uit worden gemaakt...Plus dat sommige meningen worden weggewoufd onder het mom van leeftijd en gebrek aan ervaring...

Ik weet niet hoe jullie een discussie voeren, maar in mijn boekje zijn dat de absolute dooddoeners in een discussie...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:39

Wel wil ik zeggen dat als zij werkt en ze rond de 1100 euro zit of 1150 ze geen uitkering meer heeft maar wel recht heeft op allerlei kortingen en toeslagen en dat kan zo om een paar 100 euro per maand gaan en dan een eventuele alimentatie.

Om op jouw stelling terug te komen, ik denk dat 3 dagen mooi is om te werken maar meer met 4 kinderen en onregelmatige tijden zal hem denk ik niet gaan worden.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:40

Nee, dat is niet te doen @ Nicole3939.

En nu mag Patty ook eens iets doen voor iemand anders, namelijk belastingcentjes betalen voor iemand die op dit moment in nood zit }>
Niet iedereen heeft namelijk een vangnet van ouders/andere familie of kennisen die ze in kunnen schakelen en wat mij betreft verdienen deze mensen een steuntje van de overheid in de rug. Daar betaal ik graag belasting voor. Hadden ze dat uitkeringssysteem maar niet zo krom moeten maken.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:43

maikeltje schreef:

En nu mag Patty ook eens iets doen voor iemand anders, namelijk belastingcentjes betalen voor iemand die op dit moment in nood zit }>
Niet iedereen heeft namelijk een vangnet van ouders/andere familie of kennisen die ze in kunnen schakelen en wat mij betreft verdienen deze mensen een steuntje van de overheid in de rug. Daar betaal ik graag belasting voor. Hadden ze dat uitkeringssysteem maar niet zo krom moeten maken.

Dat snap ik op zich ook...maar jeetje...Vier kinderen op jonge leeftijd de wereld inschoppen...En nu dit...Ik denk dan echt wel even: "Denk ff na voordat je iets doet!"...Ongeacht of ze in die tijd een partner had of niet...

Kinderen zijn een enorme verantwoording en imo ben je op 17-jarige leeftijd nog niet klaar voor een kind...Het zijn er maar een paar die daar met veel geluk doorheen komen...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:45

Adil, ik heb jou toch niet kortzichtig genoemd, dan hoef ik toch geen reactie daarop te geven?

Nu zit je echt fout! Ik heb nooit gezegd dat PattyOosten boos en verbitterd is, ik heb het gevraagd, ze KLINKT zo boos. Jij was helemaal op dat moment niet in het topic maar voelt je wel aangevallen. :) Sorry, moet je echt bij jezelf te raden gaan want jij voelt je nogal snel aangevallen, denk ik. Ik heb een antwoord van Patty gekregen en ben daar content mee maar jij hebt er nog last van, blijkbaar.

Ik wuif niets weg maar ben wel van mening dat door leeftijd en ervaring je blik op het leven aanzienlijk vergroot en het je wijzer maakt. :j Dat klopt. Maar ook dat vat je heel verkeerd op. Ik zou bijna willen zeggen, dat is de leeftijd, :D flauw he! :')

Al met al vind ik je hartstikke aardig en vind ik jouw mening ook interessant. :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:47

Adil18 schreef:
maikeltje schreef:

Dat snap ik op zich ook...maar jeetje...Vier kinderen op jonge leeftijd de wereld inschoppen...En nu dit...Ik denk dan echt wel even: "Denk ff na voordat je iets doet!"...Ongeacht of ze in die tijd een partner had of niet...

Kinderen zijn een enorme verantwoording en imo ben je op 17-jarige leeftijd nog niet klaar voor een kind...Het zijn er maar een paar die daar met veel geluk doorheen komen...

En wat als je ouder bent en je hebt 4 kinderen en je zit in hetzelfde schuitje? Wat is dat verschil?
Wees blij dat deze dame jong begonnen is met kinderen, ze doet nu op jonge leeftijd nog iets terug voor de maatschappij. Een moeder van 40 of 45 jaar komt wellicht niet meer aan de bak en zal daardoor ons nog veel meer geld kosten. :)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:52

maikeltje schreef:

Volgens mij heb ik nergens gezegd dat ik geen belasting wil betalen. En dat betaal ik al heel lang hoor. En ik heb geen uitkering nodig gehad, en deze mevrouw in dit voorbeeld heeft die imo ook niet nodig. Ik wil best mijn steentje bijdragen, ookal heb ik zelf niet geprofiteerd van het sociale vangnet. Of ben ik nu weer verbitterd |(

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:54

PattyOosten schreef:
maikeltje schreef:

Volgens mij heb ik nergens gezegd dat ik geen belasting wil betalen. En dat betaal ik al heel lang hoor. En ik heb geen uitkering nodig gehad, en deze mevrouw in dit voorbeeld heeft die imo ook niet nodig. Ik wil best mijn steentje bijdragen, ookal heb ik zelf niet geprofiteerd van het sociale vangnet. Of ben ik nu weer verbitterd |(

Lees jij ook al selectief Patty? }> Of ben je nu slachtoffer? :P

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:55

MamboBeach schreef:
Adil, ik heb jou toch niet kortzichtig genoemd, dan hoef ik toch geen reactie daarop te geven?

ik heb jou toch ook niet gequote, MamboBeach? het was een algemene constatering...Je kunt weer van je kast afkomen hoor ;)

MamboBeach schreef:
Nu zit je echt fout! Ik heb nooit gezegd dat PattyOosten boos en verbitterd is, ik heb het gevraagd, ze KLINKT zo boos. Jij was helemaal op dat moment niet in het topic maar voelt je wel aangevallen. :) Sorry, moet je echt bij jezelf te raden gaan want jij voelt je nogal snel aangevallen, denk ik. Ik heb een antwoord van Patty gekregen en ben daar content mee maar jij hebt er nog last van, blijkbaar.

Dan nog..? Waarom klinkt ze zo boos en verbitterd? Sommige mensen houden er nu eenmaal een iets hardere mening op na dan een ander....

MamboBeach schreef:
Ik wuif niets weg maar ben wel van mening dat door leeftijd en ervaring je blik op het leven aanzienlijk vergroot en het je wijzer maakt. :j Dat klopt. Maar ook dat vat je heel verkeerd op. Ik zou bijna willen zeggen, dat is de leeftijd, :D flauw he! :')

En ik blijf erbij dat wanneer je zelf moeder bent, je niet meer in staat bent objectief te oordelen...Maar dat roep ik toch ook niet...? (Dit is een voorbeeld van wat ik zou kunnen zeggen).

MamboBeach schreef:
Al met al vind ik je hartstikke aardig en vind ik jouw mening ook interessant. :)

Dito :)

Dat mag ook duidelijk zijn, de meningen die hier aangedragen worden vind ik interessant en zet je natuurlijk aan ook tot denken...! Zo krijg je toch een breder perspectief :j

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:57

MamboBeach schreef:
En wat als je ouder bent en je hebt 4 kinderen en je zit in hetzelfde schuitje? Wat is dat verschil?
Wees blij dat deze dame jong begonnen is met kinderen, ze doet nu op jonge leeftijd nog iets terug voor de maatschappij. Een moeder van 40 of 45 jaar komt wellicht niet meer aan de bak en zal daardoor ons nog veel meer geld kosten. :)

Ik denk niet dat de problemen dan hetzelfde zouden zijn, aangezien de ouder/ouders dan al iets van een kapitaal op hebben gebouwd.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:02

@Adil
Nee hoor, als ik mijn man verdwijnt, kom ik op straat te staan met 4 kids.
Kapitaal? Zit in nu onze nieuwe woning.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:03

Kapitaal in de zin van een huis bedoel je? Dat is ook prettig, eerst scheiden, dan je huis verkopen en verhuizen en wat er over blijft is meestal ook niet echt veel om van te leven.
Deze moeder kan best werken en dat wil ze ook, maar onregelmatige werktijden zijn gewoon heel erg moeilijk te combineren met (kleine) kinderen, zeker als je geen familie als vangnet hebt. Als iemand dan toch in de sjit komt te zitten, mogen we alleen maar blij zijn dat er uitkeringen zijn en dat zo iemand niet op straat hoeft rond te zwerven met haar 4 kinderen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:06

Adil18 schreef:
MamboBeach schreef:

Ik denk niet dat de problemen dan hetzelfde zouden zijn, aangezien de ouder/ouders dan al iets van een kapitaal op hebben gebouwd.

Oeh, dat weet ik niet hoor, de mensen bouwen tegenwoordig niet meer zo snel als vroeger een kapitaal op. De tijd, geld, werk is allemaal anders tegenwoordig. :j

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:07

Brainless schreef:
@Adil
Nee hoor, als ik mijn man verdwijnt, kom ik op straat te staan met 4 kids.
Kapitaal? Zit in nu onze nieuwe woning.

Maar dat is toch van jullie...?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:09

Ja maar de aankoopprijs + kk (is een boel geld) en verbouwing, heb je niet snel terug verdient. Dat duurt een tijdje.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:10

Hypotheek? Zo snel heb je geen kapitaal opgebouwd hoor.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:13

En een verbouwing doe je niet om geld te verdienen, (werkt vaak alleen bij hele oude woningen).
Als je 20.000 E investeert is je woning helaas niet gelijk 20.000 E meer waard.

Voorbeeld: Huis 250.000 kk 25.000 (10%) verbouwing 25.000 =
300.000 E
Het huis is misschien (na verbouwing) 260.000 waard.
Heb je een verschil van 40.000E

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:13

Brainless schreef:
Ja maar de aankoopprijs + kk (is een boel geld) en verbouwing, heb je niet snel terug verdient. Dat duurt een tijdje.

Oke, goed, dan heb ik dat onderschat...Maar jij bent 37...Vind je dan persoonlijk ook niet dat iemand die op 28-jarige leeftijd al 4 kinderen heeft, niet de boel helemaal overzien heeft...?