Waarom discrimineert Geert Wilders wel of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:21

ikdoemaarwat schreef:
maar vaak zijn het idd imigranten "buitenlanders" om ze zo even te noemen die alleen maar hier komen wonen om te werken en geld terug te sturen naar familie in land van oorsprong

Dat lijkt me een loffelijk streven, zeker als je het afzet tegen al die mensen die roepen dat de "buitenlanders" hun geld, huizen, mogelijkheden etc in de weg staan.
Die alleen maar denken ikke ikke ikke en de rest kan stikke.

Maar als ik het goed begrijp zijn mensen die studeren en hard werken Nederlanders met een kleurtje en jongeren die rotzooi trappen en kleine criminelen zijn buitenlanders, waarbij het over dezelfde groep in Nederland geboren jongeren gaat.
Die laatste groep heeft helemaal geen geld om naar het buitenland te sturen lijkt me, en die hebben ook het karakter er niet voor.
Dus het zijn de hardwerkende goed geïntrigeerde mensen die nu de wind van voren krijgen.
Ik begrijp er niets meer van, wanneer doen die mensen het eigenlijk goed :?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 17:22

@ikdoemaarwat: Ik vind het gevaarlijk omdat je hier jouw mening als de waarheid verkondigt, en anderen dat ook wel eens als waarheid zouden kunnen gaan zien. Terwijl je niet wéét of het de waarheid is omdat het enkel jouw ervaringen zijn en niet het officiële gebeuren.. Ik vind het verschrikkelijk generaliserend.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:23

Heino schreef:
Maar da's wederom op basis van eigen ervaring... Ik ken genoeg mensen die zwart werken. Dan ga ik toch ook niet zeggen "Ja want die blanken die werken vaak zwart" :?

Bijna iedereen... ongeacht afkomst.... werkt wel eens zwart.
Zowel wj als nederlanders als de nieuwe nederlanders, om ze zo maar te noemen..

Nederland moet op dit moment imo eerst kijken hoe ze hun eigen volk kunnen helpen, voordat ze nieuwe nederlanders binnen halen.

En allochtonen die hier geboren zijn, zijn in principe wel nederlands, maar hebben over het algemeen zeker in het begin een dubbel paspoort.
Ik xal eerlijk zeggen, dat ik ze wel als allochtoon zie.
Niet allemaal, maar wel diegene die zich niet aanpassen aan de nederlandse cultuur.
Maar zoals ik al zei: Dat ik mijn mening

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:23

@ Ikdoemaarwat: Gastarbeiders zijn hier in eerste instantie gekomen omdat wij veel ongeschoold werk hadden wat we zelf niet wilden of konden doen. We zijn er toch immers over uit dat op dit moment er geen economische immigratie meer kan plaatsvinden. Deze mensen werken gewoon voor hun geld. Wanneer bestaat er een soort politie die bepaald waar je je geld wel en niet aan uit mag geven?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:25

sarabande schreef:
Maar als ik het goed begrijp zijn mensen die studeren en hard werken Nederlanders met een kleurtje en jongeren die rotzooi trappen en kleine criminelen zijn buitenlanders, waarbij het over dezelfde groep in Nederland geboren jongeren gaat.

nee dat die je dus niet
jij begrijpt het dus niet, jij begrijpt niet wat ik typ en wil zeggen en maakt er maar een eigen verhaaltje van, zoals jij het hierboven stelt, heb ik het never nooit niet beschreven

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:27

Heino schreef:
@ikdoemaarwat: Ik vind het gevaarlijk omdat je hier jouw mening als de waarheid verkondigt, en anderen dat ook wel eens als waarheid zouden kunnen gaan zien. Terwijl je niet wéét of het de waarheid is omdat het enkel jouw ervaringen zijn en niet het officiële gebeuren.. Ik vind het verschrikkelijk generaliserend.

ik weet iig dat het MIJN waarheid is ja :j
ik ben geen leugenaar ofzo..... ik weet wat ze mij zelf verteld hebben, wat ik meegemaakt heb toen ik bij hun over de vloer kwam
toen ik nog met hun omging.....
en ik praat niet over 1 persoontje,maar over hele groepen

en wat jij daaraan geloven wil is jouw pakkie aan natuurlijk ;)
wat ik wel weet is dat veel mensen oogkleppen dragen en ze ook graag willen dragen en liever kijken naar cijfertjes dan naar wat er daadwerkelijk gebeurd ;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:29

Krips schreef:
@ Ikdoemaarwat: Gastarbeiders zijn hier in eerste instantie gekomen omdat wij veel ongeschoold werk hadden wat we zelf niet wilden of konden doen. We zijn er toch immers over uit dat op dit moment er geen economische immigratie meer kan plaatsvinden. Deze mensen werken gewoon voor hun geld. Wanneer bestaat er een soort politie die bepaald waar je je geld wel en niet aan uit mag geven?

en hoelang is dat geleden? inmiddels zijn die gastarbeiders al oud en hebben kinderen gekregen hier in nederland die dus nederlander zijn
maar er moet eens een stop komen op het binnenhalen van mensen uit andere landen....we hebben genoeg nederlanders hier om te werken
we hebben helemaal geen gastarbeiders nodig

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 17:30

ikdoemaarwat schreef:
wat ik wel weet is dat veel mensen oogkleppen dragen en ze ook graag willen dragen en liever kijken naar cijfertjes dan naar wat er daadwerkelijk gebeurd ;)

En wéér dat verwijt dat ik oogkleppen draag... Waarom? Waarom vind je dat ik oogkleppen draag? Wat voor baat zou daarbij hebben?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:41

ikdoemaarwat schreef:
nee dat die je dus niet
jij begrijpt het dus niet, jij begrijpt niet wat ik typ en wil zeggen en maakt er maar een eigen verhaaltje van, zoals jij het hierboven stelt, heb ik het never nooit niet beschreven

Ik begrijp heel goed wat jij bedoelt en ik wordt daar niet vrolijk van. Ik vind het heel kleinzielig om alles wat in je eigen leven tegenzit of je niet bevalt af te wentelen op immigranten.
Nederland mag nooit mensen weigeren uit oorlogsgebieden of die door hun mening of geaardheid in het eigen land met de dood bedreigt worden. Zulke mensen moeten geholpen worden met een nieuwe opstart na alle trauma´s die ze meegemaakt hebben en meestal worden zulke mensen hele ijverige Nederlanders die goed intrigeren en een goede bijdrage aan de maatschappij vormen. Dat ze dan ook nog geld sturen aan de achtergeblevenen in plaats van alleen aan zichzelf te denken, daar kunnen veel Nederlanders nog een voorbeeld aan nemen. Ga eens in bejaarden instellingen kijken.

Wat betreft de import van Turkse en Marokkaanse huwelijkskandidaten, daar ben ik het volledig met je eens, maar daar worden al veel maatregelen tegen genomen tot op scholen van jonge meisjes toe.

Ik denk dat jij en al die mensen een stuk ontspannender zouden leven zonder een Geert Wilders die polariserende en denigrerende dingen roept over veel van die mensen en daarbij hen angstig maakt en de angst in Nederland tegen hen aanwakkert.
Laatst bijgewerkt door sarabande op 18-05-10 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:42

Heino schreef:
ikdoemaarwat schreef:

En wéér dat verwijt dat ik oogkleppen draag... Waarom? Waarom vind je dat ik oogkleppen draag? Wat voor baat zou daarbij hebben?

wie de schoent past trekken hem aan? ik heb nergens gezegd dat jij het was hoor

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:46

sarabande schreef:
ikdoemaarwat schreef:
nee dat die je dus niet

Ik begrijp heel goed wat jij bedoelt en ik wordt daar niet vrolijk van. Ik vind het heel kleinzielig om alles wat in je eigen leven tegenzit of je niet bevalt af te wentelen op immigranten.
Nederland mag nooit mensen weigeren uit oorlogsgebieden of die door hun mening of geaardheid in het eigen land met de dood bedreigt worden. Zulke mensen moeten geholpen worden met een nieuwe opstart na alle trauma´s die ze meegemaakt hebben en meestal worden zulke mensen hele ijverige Nederlanders die goed intrigeren en een goede bijdrage aan de maatschappij vormen. Dat ze dan ook nog geld sturen aan de achtergeblevenen in plaats van alleen aan zichzelf te denken, daar kunnen veel Nederlanders nog een voorbeeld aan nemen. Ga eens in bejaarden instellingen kijken.

Wat betreft de import van Turkse en Marokkaanse huwelijkskandidaten, daar ben ik het volledig met je eens, maar daar worden al veel maatregelen tegen genomen tot op scholen van jonge meisjes toe.

Ik denk dat jij en al die mensen een stuk ontspannender zouden leven zonder een Geert Wilders die polariserende en denigrerende dingen roept over veel van die mensen en daarbij hen angstig maakt en de angst in Nederland tegen hen aanwakkert.

nee jij begrijpt mij niet en dat is heel erg duidelijk af te lezen aan jouw antwoord die jij weer geeft op mij ;)
en dat jij daar niet vrolijk van wordt, ja helaas moet ik toch zeggen niet mijn probleem
ik wordt ook wel eens niet vrolijk van mensen hun mening,maar kan het wegklikken of het ermee doen
we kunnen het als mensen gewoon niet altijd eens zijn

overigens zou ik het wel fijn vinden als je niet over mij zou willen oordelen of dat ik ontspannen leef ja of nee, je kent mij niet en kan daar dus niet over oordelen ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 17:49

ikdoemaarwat schreef:

Mja, heel raar dat ik me aangesproken voel aangezien ik zelf al gezegd heb meer waarde te hechten aan systematische verzamelde data: statistieken :z

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:51

[quote="jameyskatje]

de bijbel en de Qoran daargelaten. maar wat vinden jullie bv hier van? (geen veroordeling van mijn kant. ben alleen erg benieuwd naar jullie mening)
Citaat:
"De Joden worden mensen genoemd, maar niet-Joden zijn geen mensen. Het zijn beesten." Talmoed: Baba mezia, 114b

"De Akum (niet-Jood) is als een hond. Ja, de geschriften leren ons aan de hond meer eer te betonen dan aan de niet-Jood." Ereget Raschi Erod. 22 30

"Een zwangere niet-Jood is niet beter dan een zwanger dier." Coschen hamischpat 405

"De zielen van niet-Joden komen van onzuivere geesten en worden varkens genoemd."
Jalkut Rubeni gadol 12b

"Hoewel de niet-Jood dezelfde lichaamsbouw heeft als de Jood, verhouden ze zich tot de Jood als een aap tot een mens." Schene luchoth haberith, p. 250 b

"Als u eet met een niet-Jood, het is hetzelfde als eten met een hond. "
Tosapoth, Jebamoth 94b

"Het is toegestaan het lichaam en het leven van een Ongelovige te nemen."
Sepher ikkarim III c 25

"Een ketterse Ongelovige mag u met uw eigen handen doden. "
Talmud, Abodah Zara, 4b

Als een Jood een voorwerp vindt dat verloren is door een Ongelovige ("heiden") hoeft het niet te worden teruggegeven. (Ook bevestigd in Baba Kamma 113b). Baba Mezia 24a .
[/quote]

Waar komt bovenstaande citaat vandaan? Er staat geen bronvermelding of iets bij...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:51

ikdoemaarwat schreef:
overigens zou ik het wel fijn vinden als je niet over mij zou willen oordelen of dat ik ontspannen leef ja of nee, je kent mij niet en kan daar dus niet over oordelen ;)

Wellicht oordeel ik niet maar reageer gewoon op de dingen die jij zelf neerzet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:53

De bronvermelding staat er telkens onder en het zijn oneliners die geen context meer hebben op deze manier. Voor de Joods-Arabische kwestie kun je gewoon elke dag de stand van zaken bekijken op het journaal.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:56

@Ikdoemaarwat:

Je zegt eerst dat er geen mensen meer bij mogen en dat elke buitenlander die vertrekt er 1 is, maar dat er (helaas?) meer blijven.
Later zeg je dat immigranten alleen hier zijn om geld te verdienen en dan weer terug te gaan naar land van herkomst... want dat hebben hele groepen jou zelf verteld.
Wat is dan het probleem... ze vertrekken toch (althans volgens jou, want de meeste immigranten die terug gaan zijn de oudere, dus de niet meer werkende groep).

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:56

Heino schreef:
ikdoemaarwat schreef:

Mja, heel raar dat ik me aangesproken voel aangezien ik zelf al gezegd heb meer waarde te hechten aan systematische verzamelde data: statistieken :z

als ik jouw daarmee had bedoeld dan had ik je wel gequoted ;)
en zeker dat stukje, maar datgene heb ik toevallig zelfs nog over het hoofd gelezen :o

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:57

sarabande schreef:
ikdoemaarwat schreef:

Wellicht oordeel ik niet maar reageer gewoon op de dingen die jij zelf neerzet.

zoals?

Anoniem

Re: Waarom discrimineert Geert Wilders wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:59

Het merendeel van je posts :).

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:59

Brainless schreef:
@Ikdoemaarwat:

Je zegt eerst dat er geen mensen meer bij mogen en dat elke buitenlander die vertrekt er 1 is, maar dat er (helaas?) meer blijven.
Later zeg je dat immigranten alleen hier zijn om geld te verdienen en dan weer terug te gaan naar land van herkomst... want dat hebben hele groepen jou zelf verteld.
Wat is dan het probleem... ze vertrekken toch (althans volgens jou, want de meeste immigranten die terug gaan zijn de oudere, dus de niet meer werkende groep).

ja ze moeten stoppen met het naar binnen halen van mensen......
en het toestaan van mensen van buitenaf om hier te komen werken moeten ze ook stoppen
we hebben zelf genoeg nederlanders werkloos om banen te vervullen
wat is daar nou moeilijk aan om te begrijpen?

dus wat het probleem is? dat er dus nog steeds mensen van buiten af naar binnen komen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 18:00

Lovely schreef:
Het merendeel van je posts :).

waar? hier? quote's in deze dan graag met waar jij kan lezen dat ik een gespannen leven leid

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 18:26

Heino schreef:
MamboBeach schreef:
Ik ga ook niet verder hier in deze discussie want ik vind het nu te gek worden...

En je hebt nog steeds mijn vragen niet beantwoord... Is me in eerdere discussies ook al opgevallen, dat je bepaalde vragen negeert.

Het valt mij op dat je lezen moeilijk vindt... Ik ga niet alles herhalen, dat heb ik je ook al meerdere keren gezegd. Daarbij komend, ik ben niet verplicht om overal antwoord op te geven, jij toch ook niet?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 18:31

MamboBeach schreef:
Het valt mij op dat je lezen moeilijk vindt... Ik ga niet alles herhalen, dat heb ik je ook al meerdere keren gezegd. Daarbij komend, ik ben niet verplicht om overal antwoord op te geven, jij toch ook niet?

Tja, dit zegt genoeg voor mij helaas. Tenzij iemand anders toevallig wél de antwoorden kan vinden waar ik blijkbaar overheen lees... Nee, je bent idd niet verplicht om overal antwoord op te geven. Maar het maakt een discussie wel wat interessanter wanneer je naar elkaar luistert en elkaars vragen beantwoord. Maargoed, lastige, kritische vragen gewoon lekker links ( ;) ) laten liggen is wel de makkelijkste weg natuurlijk.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 18:32

Wat een gezelligheid hier zeg.
In een discussie mag iedereen zijn eigen mening geven dacht ik.
Dat je de mening van een ander niet deelt, is normaal, want gelukkig denkt niet iedereen er hetzelfde over.
Maar wat mij opvalt is dat een mening van iemand gewoon helemaal de grond in wordt getrapt.
Nogmaals, je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar respecteer wel die mening

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 18:38

Heino schreef:
MamboBeach schreef:

Tja, dit zegt genoeg voor mij helaas. Tenzij iemand anders toevallig wél de antwoorden kan vinden waar ik blijkbaar overheen lees... Nee, je bent idd niet verplicht om overal antwoord op te geven. Maar het maakt een discussie wel wat interessanter wanneer je naar elkaar luistert en elkaars vragen beantwoord. Maargoed, lastige, kritische vragen gewoon lekker links ( ;) ) laten liggen is wel de makkelijkste weg natuurlijk.

Heino, dit antwoord had ik al helemaal van je verwacht, dat zegt ook wel iets hè... :)
Moet je luisteren, ik geef ergens antwoord op, in heel veel topics wil jij dan antwoord hebben en daar blijf je om zeuren omdat JIJ dat belangrijk vindt terwijl iemand anders adn denkt, joh, daar hebben we het net over gehad en ik blijf niet herhalen.
Wat jij allemaal vraagt heb ik al beantwoordt, lees maar terug.
Je kunt wel heel psychologisch bezig willen zijn maar ik hou er persoonlijk niet zo van.