70 Nederlandse doden bij vliegramp Tripoli

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 14:01

cutie_lover schreef:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/6713 ... tml?p=10,1
dit vind ik ook echt niet kunnen!
Tja ik ging met mijn vriendin en zij ging met die en ik met KLM maar zij is dood en ik leef nog! |o

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat de Telegraaf dit uit eigen beweging als 'nieuws' brengt omdat ze dit feit 'toevallig' op het spoor zijn gekomen. En niet dat de betreffende persoon dit zelf aan de Telegraaf heeft verteld met de intentie om zichzelf als slim af te schilderen en haar collega/vriendin als dom.

Toen ik op de radio hoorde dat de Telegraaf Ruben te spreken had gekregen werd ik ontzettend kwaad. Wat een ratten zeg, ongelofelijk. :n

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 14:13

Er is op dit moment een programma op de Vlaamse tv 'Red mijn huis.' Daarin worden malafide aannemers aangepakt. Vreselijke dingen doen die mensen, mensen oplichten voor bedragen die soms over de 100.000 euro gaan.
Maar telkens als de naam gezegd wordt, krijg je in de plaats *peeep*, en telkens als ze een van die aannemers op het spoort zijn, wordt zijn gezicht onherkenbaar gemaakt. Waarom? Omdat hij hoe crimineel hij ook is, recht heeft privacy.

Een tijd terug opende iemand een site waarin alle pedofielen werden opgesomd. Dit mocht niet. Waarom? Omdat wat iemand ook gedaan heeft, hij nog steeds recht heeft op privacy.

Maar van een onschuldig jongetje, daar mogen wel ziekenhuisfoto's op de voorpagina van prijken zonder zijn toestemming, daar mag wel alles over opgezocht worden, tot blogs aan toe. En allemaal met geen enkele toevoegende waarde behalve sensatie voor mensen. Begrijp het maar eens.

S_uus

Re: 70 Nederlandse doden bij vliegramp Tripoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 14:36

Goed punt Katleentje

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 14:37

Het is gewoon niet normaal dat de Telegraaf dit jongetje heeft opgebeld :(

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 14:43

Kathleentje dat is ook echt iets wat ik totaal niet begrijp hier...
(ze zeggen wel eens je kan maar beter dader dan slachtoffer zijn hier in NL)

Maar zolang er mensen zijn die de Telegraaf blijven lezen zullen ze dat blijven doen :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 14:46

Ik geloof het echt niet hoor dat ze hem hebben gebeld :n Hij heeft een mobiel? Die doet het nog? En de telegraaf heeft toevallig zijn nummer ook nog? En zijn oom en tante waren er inmiddels ook al toch? Alsof die het toe zouden hebben gestaan... Nee, ik geloof er geen snars van en zo ja, dan vind ik dat echt evrschrikkelijk respectloos van de Telegraaf :( Iedereen houdt er rekening mee en de telegraaf zou dan gewoon ff gaan bellen :n

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 14:50

Ruben schijnt gebeld te zijn via de mobiel van een van de artsen die hem behandelt.

De Telegraaf houdt IMO maar met weinig dingen rekening. Sensatie boven alles.
Laatst bijgewerkt door Karin op 14-05-10 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 14:51

Oke, ik las ergens dat de Telegraaf op zijn mobiel zou hebben gebeld, maar dat leek me wel erg sterk..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 14:52

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 14:52

Zou een kind zo dat omschrijven en zeggen?
"Ik wil gewoon doorgaan. Ik wil me wassen, aankleden en dan doorgaan."

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 14:53

Of dat gesprek nou wel of niet zo heeft plaatsgevonden, ik vind het wel heel prettig om te horen dat men de privacy van Ruben beter in acht gaat nemen.

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 14:56

Natuurlijk niet, de telegraaf verzint er een mooi verhaaltje omheen... maar ze hebben hem wel gesproken, via de arts... ze hebben zich waarschijnlijk gewoon voorgedaan als familie met de arts aan de telefoon, anders zou die die telefoon toch echt niet geven lijkt me. Het hele idee is sowieso al WALGELIJK!
Ik vond de telegraaf altijd al de misselijkste krant van NL, en ik hoop van harte dat de mensen die er nog abbonnee van zijn (incl. de adverteerders), vandaag hebben opgezegd!

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 15:18

Karin schreef:
cutie_lover schreef:
Tja ik ging met mijn vriendin en zij ging met die en ik met KLM maar zij is dood en ik leef nog! |o

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat de Telegraaf dit uit eigen beweging als 'nieuws' brengt omdat ze dit feit 'toevallig' op het spoor zijn gekomen. En niet dat de betreffende persoon dit zelf aan de Telegraaf heeft verteld met de intentie om zichzelf als slim af te schilderen en haar collega/vriendin als dom.

Toen ik op de radio hoorde dat de Telegraaf Ruben te spreken had gekregen werd ik ontzettend kwaad. Wat een ratten zeg, ongelofelijk. :n

Klopt, dat idee had ik ook toen ik het las, dat de vriendin het echt niet zo bedoelde. maar daardoor vind ik het alleen maar belachelijker.
Die vrouw wordt nu wel zo neergezet..

KeeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 15:21

Elliebelle schreef:
Belachelijk, vooral het laatste bericht over de vrouw die op het laatste moment maar met KLM is gaan vliegen, het had net zo goed met een nederlands vliegtuig kunnen gebeuren.
Wat is er gebeurd dan?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 15:22

Dit dus:

Karin schreef:
cutie_lover schreef:

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 15:32

ik zou ook liever met bijv. KLM vliegen als met Afriqiyah Airways hoor.
maar het kan idd met elk vliegtuig gebeuren.

vreselijk dit! en die telegraaf is erg respectloos :(

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 15:34

Verschrikkelijk wat er gebeurd is maar hoeveel publiciteit dit onderwerp krijgt, Nederland begint daarin nogal op Amerika te lijken moet ik zeggen. Vandeweek kon je nog geen zender opzetten of dit onderwerp was op tv. En ook gewoon uren lang.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 15:38

Hè ja, gebeurd is gebeurd, laten we weer overgaan tot de orde van de dag. :j

:roll:

'Vroegah' had je de landelijke dagbladen, je regionale krant, het radionieuws en je zag het journaal op tv (Nederland 1 en 2), dat werd een of twee keer per dag uitgezonden. Tegenwoordig komt het nieuws via tientallen wegen bij je binnen. Nieuws gaat tegenwoordig ook een stuk sneller dan toen, dus ja, dan kan het gebeuren dat het nieuws over een bepaald onderwerp je om de oren vliegt.

Waarom er een vergelijking met Amerika gemaakt moet worden snap ik niet? Volgens mij zijn er veel meer landen waar het op deze manier gaat. Internet en andere moderne communicatiemiddelen hebben de wereld veranderd.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 15:44

_Veronique_ schreef:
Verschrikkelijk wat er gebeurd is maar hoeveel publiciteit dit onderwerp krijgt, Nederland begint daarin nogal op Amerika te lijken moet ik zeggen. Vandeweek kon je nog geen zender opzetten of dit onderwerp was op tv. En ook gewoon uren lang.

Als het 'gewoon' een vliegtuig ongeluk was oke... Maar er zaten hier maarliefst 70? Nederlands in. Natuurlijk komt dit dan in de publiciteit. En als je er geen behoefte aan hebt kijk je toch geen televisie en koop je geen krant en vermijdt je het topic :) .

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 15:45

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dát juist raar vind... Waarom is het zoveel erger als het Nederlanders zijn dan als het Duitsers oid zijn?

Edit: tuurlijk is het belangrijk dat het op het nieuws komt, maar van urenlange herhalingen en speculaties zie ik het nut niet.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 15:48

Als ik geen urenlange herhalingen en speculaties wil zien (of lezen), dan zet ik de tv uit of ik zet iets anders op. Een ander wil misschien wél zoveel mogelijk horen of lezen over een bepaald nieuwsitem. Prima toch?

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 15:49

Ja hoor, zeg alleen dat ik er het nut niet van zie ;) en vind het soms nogal ramptoerisme. Maar dat is mijn mening en die hoeft een ander niet te delen natuurlijk.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 16:02

ChantalSmook schreef:
_Veronique_ schreef:

Als het 'gewoon' een vliegtuig ongeluk was oke... Maar er zaten hier maarliefst 70? Nederlands in. Natuurlijk komt dit dan in de publiciteit. En als je er geen behoefte aan hebt kijk je toch geen televisie en koop je geen krant en vermijdt je het topic :) .

Nou ehh met deze reactie kan ik niks. Ik mag toch ook mijn mening geven? Is een keer een andere reactie dan de reacties met oh wat verschrikkelijk, daar een topic mee vullen is zinvol :+ Het valt mij gewoon op dat er niks anders in het nieuws is terwijl er op die betreffende dag ook andere erge dingen gebeurd zijn. Toen vorig jaar dat vliegtuig van een Turkse maatschappij in Nederland neerstortte was het nog minder in het nieuws. Ik vind het zoals nu gewoon overdreven..ieder uur het nieuws herhalen zonder dat er ook maar nieuwe ontwikkelingen hebben plaatsgevonden.

Ik doel op Amerika omdat het daar ook zo gebeurd, eigen volk gaat voor. Dit was voorheen echt niet hier in Nederland. Maakt ook verder niet uit, het viel me gewoon op. En de tv staat hier ook al een poos niet meer aan, krant lees ik ook niet meer alleen de radio staat nog aan..dus wat mij betreft hoeft hier geen issue van gemaakt te worden.
Laatst bijgewerkt door Squawk op 14-05-10 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 16:03

Ik vind het prettig dat er meteen als je tv aanzet meteen het nieuws wat ze hebben met je wordt gedeeld. Zo kom je het nieuws direct te weten. En anders laat ik de tv wel uit als het me niet interesseert.
Vreselijke ramp is het zeg.. Sterkte voor alle nabestaanden!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 16:11

Ik kwam er vandaag achter dat een oud collega van mij samen met zijn vrouw ook in het vliegtuig zat Y;(
Als je iemand persoonlijk kent komt het wel heel dicht bij :\

Laatste jaren had hij last van zijn gezondheid (hart), was weer goed en nu hij lekker van zijn pensioen genoot gebeurt er dit.....