aah, mooi onderwerp en mooie discussie... Lastig punt!
Eigenlijk is er voor beide kanten iets te zeggen. Anoniem- Gelijkheid heerst in NL, zelfs een artikel van de grondwet. Gelijkheid op basis van geslacht, men mag niet discrimineren op basis van afkomst (ook gw)
Echter, ik begrijp maar al te goed dat anonieme sollicitaties direct de prullebak in verdwijden... Het spijt me maar ik begrijp dat ze op sommige kantoors een representatief iemand willen, een commercieel iemand waar makkelijk naar de luisteren is en die er goed uitziet.
Ook snap ik dat men graag de leeftijd op de brief wil zien... Ookal kunnen 50-jarigen nog zo hard en secuur werken, ze zijn nu eenmaal duurder dan mening jong persoon en binnen een paar jaar begint de vut. Op basis van geslacht? Tja, ik persoonlijk geloof er best in dat men mannen en vrouwen 50%-50% op het werk willen houden. Bij sommigen kantoren op bedrijven is dat misschien handig.. Hoewel ik het er totaal mee oneens ben dat sommigen banen 'mannenbanen' zijn, en dat in deze tijd... Wat een giller.
Huidskleur of afkomst? Geen probleem, zolang de nederlandse taal maar goed beheerst wordt!
bedankt voor je reactie faye.. Even dit nog: we leiden de discussie er vanuit gaande dat iedereen anoniem zou solliciteren, anders zou het geen nut hebben, want dan verdwijnen enkel de anonieme inderdaad de prullebak in
Ik zou zelf de voorkeur geven een niet anoniem solliciteren Misschien alleen omdat dit in mijn eigen straatje past. Ik ben een vrouw (oke, meid van 22 haha) Zie er representatief uit en mijn leeftijd is prima met solliciteren op dit moment. Mijn cv is leuk, en mijn sollicitatiebrief is op een persoonlijke manier geschreven.
In mijn geval zou ik juist graag hebben dat ze naar mijn kenmerken zouden kijken, omdat het er eventueel uit zou kunnen springen.
Heel lastig punt... Als iedereen anoniem solliciteert denk ik dat je puur en alleen op cv gaat kijken. Wat natuurlijk ook de bedoeling is, maar ik kan begrijpen dat als je een bepaalde functie aanbiedt, je een jong iemand daarvoor in gedachten hebt omdat hij/zij beter bij de functie past.