Hoe veel verder gaan wij nog uitgekleed worden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rommulus

Re: Hoe veel verder gaan wij nog uitgekleed worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 21:49

was een mooie vermindering van tekort geweest zijn

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 22:13

Tot slot dan, een wat grootschaliger voorbeeld van loze investeringen; de Betuwelijn. Zie hieronder de afbeelding en raadt welke helft van Nl is en welke helft van Dld.....
Afbeelding

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:57

Er valt weinig aan te raden,... het staat er zelfs bij Afbeelding

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 12:00

vandaag op de voorpagina: kilometerheffing in de spits én de treinkaartjes duurder in de spits :)* Gewéldig plan :roll: Hoe kom je dan ooit op tijd op je werk zonder eerst 4 uur te moeten werken om je reis naar je werk te betalen :\

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 12:14

En als je in de spits ergens rijd waar geen file is? Kijken ze daar niet naar? Vast niet.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 13:04

Jaaa laten we met de trein reizen nóg meer gaan demotiveren, goed plan!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 13:08

Heino schreef:
Jaaa laten we met de trein reizen nóg meer gaan demotiveren, goed plan!

laten we het reizen voor werk uberhaupt gaan demotiveren :)* We werken gewoon niet, maar nemen een uitkering :Y)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 13:14

verootjoo schreef:
laten we het reizen voor werk uberhaupt gaan demotiveren :)* We werken gewoon niet, maar nemen een uitkering :Y)

Ik snap heel goed dat mensen nu de criminaliteit induiken of uitkeringstrekker worden ja.. En dat wordt alleen maar erger met dit soort maatregelen vrees ik

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 13:20

Hennep kwekerij levert meer op dan werken en geen files meer. Uiteraard uitkering erbij. Je zou bijna geloven dat ze dat willen.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 14:27

Irma_Maandag schreef:
Van mij mogen ze eens stoppen met het uitbetalen van 4x kinderbijslag voor kinderen die door de ouders al lang en breed weer zijn teruggestuurd naar het land van herkomst.... (Op onze kosten welkteverstaan)
...
Yep, ze hebben immers twee paspoorten en zijn dus nog steeds nederlanders.

Hm,, ik weet niet waar je het over hebt. Toen ik in het buitenland woonde, had ik ook geen recht op kinderbijslag voor mijn (ook Nederlandse, naast twee andere nationaliteiten) zoon. Je krijgt kinderbijslag in het land waar je sociale lasten betaalt. Ik betaal belasting in Duitsland, dus vang ik ook Duitse kinderbijslag voor mijn zoontje. We wonen allebei vrolijk in Nederland overigens. In Duitsland is kinderbijslag overigens nog de moeite waard (184 Euro per maand), in Nederland is het een absoluut lachertje.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 15:08

Ik denk dat hoe langer nederland hier over klaagt hoe minder we in staat zijn om er daadwerkelijk wat aan te doen...

Waarom kunnen wij geen voorbeeld nemen aan frankrijk? die staan bij het minste met het halve land te protesteren!

Misschien zouden we als protest eens met zn allen niet moeten stemmen, gewoon heel nederland niet laten stemmen...
(helaas zijn er dan altijd wel weer dan een paar knakker die dus wel stemmen :') )

laat iedereen zn werk 1 dag stil leggen, eens kijken hoe de kamer dat vindt... (lees geen transport, geen bevoorrading van supermarkten, geen beveiliging, geen .... vul maar in)

Misschien kunnen we onze krachten bundelen, want 1 ding is zeker we zijn het allemaal niet eens met de nieuwe voorstellen... toch?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 15:15

Ik denk dat je pas kan demonstreren als je weet waartegen je daadwerkelijk demonstreert.

Op dit moment zijn het voorstellen, heel veel voorstellen.
Welke voorstellen aangenomen worden is nog een grote vraag.

Echter als het voorstel er doorheen komt om de eigen bijdrage van het ziekenfonds te verhogen tot 450,- (of eerder ge
zegd 775) ben ik de eerste die op het Malieveld staat.

Erg leuke maatregel voor al die chronisch zieken (die al een keloteleven hebben omdat ze ziek zijn! Alsof ze daar zelf om gevraagd hebben!) die van de WAO moeten rond komen en dan ook nog eens gestraft worden door een dermate hoge eigen risico...

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 15:40

uhm nou ik kan ook protesteren tegen voorstellen hoor... :D

Tis toch van de zotte dat ze uberhaupt al met die ideeën komen?!

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 15:54

Heb al van diverse vrienden en collegaas gehoord dat die 775 echt niet gaat gebeuren. Volgend alles op ned 1 ,2 en 3. Daar hoop ik dan maar op.
Maar stem nog steeds Wilders

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 15:58

Nou ben ik toch (en zeker met de afgelopen paar kamervullingen) een beetje sceptisch en doe ik aan "eerst zien dan geloven"

ik denk echt dat ze er alsnog een bedrag van 300-400 euro van gaan maken zodat het een stuk minder lijkt zoals meerdere hier al gezegd hebben...

Nog even en iedereen heeft weer een klein boerderijtje met 2 koeien voor melk en kaas, paar kippen voor eieren en vlees, en een groententuin... en lopen we weer op klompen, gaan we naar kwakzalvers als we ziek zijn omdat we een dokter niet kunnen betalen..

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 16:00

Voorstellen zijn er om overdacht en verder uitgewerkt te worden om daarna de conclusie te trekken of het wel of geen goed idee is.

Ik weet nu bijvoorbeeld over bepaalde voorstellen die liggen, maar van de meerderheid van de voorstellen weet ik niets (omdat daar geen aandacht aan wordt besteed in de media, het zijn er ook te veel om allemaal onder de loep te nemen) dus ik denk dat er eerst heel duidelijk gemaakt moet worden wat de exacte inhoud en uitwerking van ELK voorstel is voordat er conclusies getrokken worden.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 16:02

Moet wel eerlijk bekennen dat naar aanleiding van het hele gezeik van afgelopen half jaar binnen de politiek, het idee om in Duitsland te gaan wonen steeds iets beter gaat voelen ;-)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 16:06

laetitia schreef:
Moet wel eerlijk bekennen dat naar aanleiding van het hele gezeik van afgelopen half jaar binnen de politiek, het idee om in Duitsland te gaan wonen steeds iets beter gaat voelen ;-)

zeker weten, maar helaas heeft elk land wel wat, al kun je denk ik tegenwoordig nog het beste naar amerika verhuizen
die heeft net weer een goed zorgstelsel :D

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 16:15

Haha! Ik denk echter dat hoe meer wij belasting betalen en ons zuur verdiende geld weggesmeten wordt door de overheid in prestige-projecten als de Betuwelijn, HSL en al die andere bodemloze putten de mensen die dicht bij de Duitse grens wonen de stap om over die grens heen te gaan steeds vaker gemaakt zal worden.

Mijn vriend woont net over de grens in DL, betaald wel belasting in NL (hij werkt nog gewoon in NL) maar heeft een hele lage huur én zijn verzekeringen en auto zijn stukken goedkoper.

Zelfvoorziening lijkt mij helemaal niet zo'n gek idee (als er tenminste ruimte zou zijn in het overbevolkte Nederland):
eigen boerderijtje met eigen vee en groententuin, kinderen wel naar school maar allemaal gewoon op het land werken en daarvan leven.

Geen files meer, geen dure huizen meer (immers is het niet meer van belang waar men woont, dichtbij een grote stad of niet, je bent niet meer afhankelijk van werk in de regio), geen BTW heffingen meer.
Als je ziek bent of wat dan ook, dan beslist de natuur of je blijft leven of niet.
Simpel maar hard, maar zo gaat dat in de natuur. Geen ziektekosten meer nodig dus :P

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 16:22

Wet van de natuur ... de sterksten overleven en dan niet in de vorm van geld maar in de vorm van gezondheid.

Alhoewel dat wel hard is om te denken, zeker omdat mn moeder en oma nu zelf borstkanker hebben, dat zou betekenen dat zij dood zouden gaan...

Nee ego als ik ben dan kies ik toch voor gezondheidszorg...

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 16:27

Dan hebben mensen op een flat toch een probleem. Die zijn snel klaar met groente telen. :) Laat staan een stukje vlees.
Op zorg moeten ze niet gaan korten en ook niet meer bijdrage vragen. Premie is echt wel meer dan genoeg. Maar dan moeten ze het wel goed gebruiken en laat ik nu het idee hebben dat het niet zo is. Laat bijvoorbeeld ziekenhuizen zelfstandig worden, wie het laagst, maar wel met goede resultaten, een operatie kan doen, krijgt de opdracht. Is dat niks?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 16:32

_sparta_ schreef:
Dan hebben mensen op een flat toch een probleem. Die zijn snel klaar met groente telen. :) Laat staan een stukje vlees.

uhm... oeps niet aangedacht...

naah maar een koe kan best op het balkon toch??
ze zingen ook over een paard in de gang :')

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 16:34

In de portiek. :D

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 16:36

ja moet lukken toch en anders bouwen ze toch nieuwe speciale flatgebouwen met een moestuin en stal voor de 2 koeien en kippen

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 16:38

Ik zie ze al klagen over stank en een vlieg meer.