superpony schreef:Kinderbijslag is soms leuk, maar je kan er geen kind van onderhouden natuurlijk. Ik heb er eentje van 12 en weet wat het allemaal kost.
Ik ben ervoor om het naar inkomen te betalen. natuurlijk betaalt een rijk iemand genoeg belasting en heeft er recht op. maar als iemand het verder niet nodig heeft, kan het anders besteed worden uiteindelijk.
Ik geloof dat er zat echte rijke mensen zijn die het oke zouden vinden dat hun gedeelte in een potje komt voor iets anders. hele slechte situaties bv waarin kinderen zitten of in tehuizen.....
We hebben het hier niet zo slecht en dat moet natuurlijk ook zo blijven.
wbt ziektekosten verzekering. Duur ja, maar ik gebruik( te ) meer dan ik betaal helaas. Dan ben je blij in Nederland te wonen. Hoe dat anders was gegaan?? Geen idee of ik het dan had gered allemaal, maar fijn dat het er is.
Nog over kinderbijslag. Je weet niet waar mensen het aan uitgeven en dat vind ik weleens een probleem. Mensen die weinig geld zeggen te hebben, maar wel roken, drinken, ( in bijzijn van kids ) altijd maar naar de fritetent gaan etc etc.......Daar zou van mij ook wel naar gekeken mogen worden, maar hoe?
Dan zegt iedereen zelf te mogen weten hoe je het uitgeeft.....Ik vind dat een kbs niet voor niks kbs heet. Natuurlijk is het een aanslag op het hele gezin als je kids hebt en geeft men het toch uit, dus blijft er NOG minder over voor de kids. Ik vind dat wel een kwalijke zaak.
School kost al niks. Ouderbijdrage is vrijwillig. Er zijn maar enkel scholen die een kind dan ook echt uitsluiten van activiteiten. Schoolboeken hebben wij dit jaar alleen 100 euro borg voor betaald. Schriften etc kan je zo duur maken als je wilt.
Door de jaren heen kost een kind bergen geld, maar het is ook wat je zelf wilt. Ik vind het ook leuk als hij happy is met Nike's, maar het hoeft niet. Hij sport en w hebbe nogal veel reiskosten daarvoor ook vanwege het niveau. We doen het graag, maar telt enorm aan. Dure nieuwe fiets die hele winter weinig is gebruikt, dus rij je op en neer a volle tank per week, tja.......
Het is niet altijd makkelijk misschien. Je kan altijd tegenslagen hebben, hadden wij ook. Maar heel veel kan met instelling. Mijn oom en tante kregen ooit 3 en 4 vrij onverwachts en die konden ook alles doen en goed eten, sporten, vakantie etc.....Goed planne iets harder werken soms en prioriteiten stellen.
Wil je dat niet, mag je ook niet altijd klagen of het van anderen laten afhangen. Iedereen heeft zo zijn problemen wel eens of moet keuzes maken etc
Ouderbijdrage hier op de Peuterspeelzaal VERPLICHT en inkomensafhankelijk, terwijl mijn kind netzoveel aandacht krijgt als die van de buurvrouw.