PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:24

VivaLaVida schreef:
ik vind dat hoofddoekjes mogen blijven. Maar dan moeten de mannen ze ook op :Y) het is de bedoeling dat het minder van de vrouw toont, haar minder aantrekkelijk maakt... Nou dan mag dat bij de moslim mannen ook wel vind ik :)
Eindelijk gelijkheid :D

mijn hele punt is eigenlijk dat in de religies die nederland kent, er maar weinigen zijn waar de gelijkheid tussen man en vrouw zo zoek is als in de islam.. en dat vind ik bagger! kan me daar ergerlijk aan storen... Maar t zal wel aan mij liggen dat ik teveel gewend ben geraakt aan t feit dat vrouwen even veel zijn als mannen...:)

in streng gereformeerde kringen is die gelijkheid ook ver te zoeken, de islam stelt dat het een vrouw verplicht is zich te ontwikkelen en te ontplooien, het is dus vanuit gewoonte of cultuur dat dit tegen gehouden word, niet vanuit de zuivere interpretatie van de islam.
Veel jonge moslima's doen het goed op school en maken carrière, moeten daar vaak voor vechten thuis, en het lukt hen omdat ze met de koran verzen kunnen aantonen dat dit gerechtvaardigd is, hoe ouderwets je vader dan ook is, hij zal zich moeten voegen want het staat immers in de heilige koran, het is voor jonge moslima's eigenlijk een maas in het net van papa.
Dus in zekere zin brengt de hoofddoek hun de vrijheid van studie, buitens huis kunnen gaan, en werk, is onafhankelijkheid

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:27

geerke schreef:
we leren helemaal niet van de geschiedenis....in de jaren '90 zijn er in bosnie nog 8000 moslims vermoord...we stonden erbij en keken ernaar...
wilders is geen rascist of fascist....hij wil gewoon dat iedereen zich gedraagt,en dat er strenger gestraft wordt...zodat het land leefbaarder en veiliger wordt.
Ik vraag mij af wie dit nu niet wil?

En wat de hoofddoekjes betreft...prima een verbod in openbare functies,prive moeten ze het zelf maar weten...onderdrukking of niet..

Wilders zegt dat sommige mensen wel religieuze uitingen mogen dragen (christenen en joden) en sommige niet (moslims). Wilders zegt dat christenen en joden wel kerken mogen bouwen maar moslims niet. Als dat geen discriminatie is en als dat geen alarmbellen doet afgaan met betrekking tot de geschiedenis dan weet ik het niet meer... Echt niet... En ja, ik vind het dom als mensen dit ontkennen of niet willen zien. Heel erg dom.

En dat er andere erge dingen gebeuren zoals in Bosnië dat maakt het nog niet goed. Dat wil nog niet zeggen dat wij alle lessen uit de geschiedenis maar overboord moeten gooien. Dat is juist des te meer reden om zelf niet in dat soort situaties te belanden.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:27

Maar waarom gooit hij het dan zo concreet (in geval gemeenteraadsverkiezingen) op de hoofddoeken? Want zoals anderen al zeggen, wie zijn wij om van een ander te zeggen dat zij onderdrukt wordt? Dat kunnen wij niet en mogen wij niet zeggen.
Laat hij met andere punten komen waar we wel redelijk objectief iets over kunnen zeggen: dierenwelzijn, werkeloosheid, milieu, weet ik veel wat, maar niet met zoiets waarvan hij weet dat er veel media-aandacht voor zal zijn en veel mensen die hier warm voor lopen vanwege ongefundeerde anti-Moslimsgevoelens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:28

Elmo, in het verlengde daarvan liggen ook de problemen op de loer die moslima's thuis krijgen als ze hun hoofddoek op hun werk en in openbare gebouwen niet meer mogen dragen. Daar denkt Wilders waarschijnlijk niet aan en hij ziet ook niet hoe hij juist door zulke maatregelen onderdrukking in de hand werkt, niet alleen door de moslimcultuur, maar dan ook nog eens door de Nederlandse overheid op de koop toe. Een kortzichtige kneus is het.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:29

sarabande schreef:
De enige manier om dit te bewerkstelligen is de wet veranderen, en dat lijkt me zo langzamerhand een prioriteit.

Daarom loopt er ook een omvangrijk traject op dit gebied, onder leiding oud-LPF wethouder Marianne van den Anker. Overigens heeft deze burgemeester een veel omvangrijker interview gegeven in Binnenlands Bestuur voor de geïnteresseerden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:29

Wilders 9 jaar geleden bij Barend en Van Dorp

Het gaat niet om een religie. In tegenstelling tot Pim Fortuyn die oproept tot een kruistocht, of wat het is, een koude oorlog tegen de islam – wat een verwerpelijke opmerking is omdat hij daarmee alle moslims op één hoop gooit – heb ik van begin af aan gezegd: de islam, daar is niets mis mee, het is een te respecteren godsdienst. Ook de meeste moslims ter wereld, maar ook in Nederland, zijn goede burgers waar niets mis mee is. Het gaat om dat kleine stukje moslimextremisme. (…) Ik heb niets tegen de islam.” :?

Wilders nu:
Wilders verklaarde vanavond dat het door hem nagestreefde verbod niet zou gelden voor andere zichtbare religieuze symbolen als keppeltjes of kruisjes, want dat zijn „symbolen van religies die behoren tot onze eigen cultuur”. Hoofddoekjes daarentegen zijn een teken van “een onderdrukkende totalitaire ideologie”.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:31

belachelijk, ik vind de PVV sowieso een soort Hitlerachtige partij (sorry, maar ik zie Wilders zo zo'n persoon worden.............)
ik vind dat je ook deze mensen in hun waarde moet laten, niet alles gaan verbieden, belachelijk!

palinglcw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:33

Alet74 schreef:
Waarom is dat niet netjes palingicw? Ik vind het niet zo netjes om de kkk in dit kader erbij te gaan halen.
Daarnaast vind ik het een beetje flauw om te gaan zeggen 'ik geloof in mezelf etcetera' daarmee doe je de mensen die vanuit hun geloof een hoofddoek, keppeltje, kruisje of weet ik veel wat dragen, te kort.

leer eerst me naam maar eens goed spellen :) kkk = ook een geloofsovertuiging dus ik heb al het recht om hun erbij te betrekken of je dat leuk vindt of niet.
en je zou eens voor de grap... de koraan moeten lezen dan snap je de reden waarom ik wil dat ze het afschaffen het heeft met onderdrukking te maken van de vrouwen door moslim mannen net zoals negers onderdrukt werden door de kkk vandaar het verband en ja het is extreem geuit maar onderdrukking is onderdrukking.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:36

palinglcw schreef:
dan snap je de reden waarom ik wil dat ze het afschaffen het heeft met onderdrukking te maken van de vrouwen door moslim mannen net zoals negers onderdrukt werden door de kkk vandaar het verband en ja het is extreem geuit maar onderdrukking is onderdrukking.

Eh, ik zou wat de kkk deed geen onderdrukking willen noemen maar mishandeling, moord, vernieling van eigendom. En daar is onze wetgeving behoorlijk duidelijk over. Als de KKK in ons land groot zou zijn, zou ik ook denken dat het aangepakt wordt wegens 'criminele organisatie'.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:38

Ben het eens met palinglcw, en ga nou niet roepen dat ik totaal geen achtergrondinfo heb, ik heb op een christelijke basisschool gezeten, ken de gehele bijbel.. heb een soort nederlandse vertaling van de koran gelezen waarin de koran erg vergeleken word met de bijbel..

Het gaat me niet alleen om de islam maar ook om andere geloofsovertuigingen.. hoe vaak is dat al niet de bron van alle ellende geweest?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 14:37

Chevano schreef:
lovely in Engeland staat er op bijna elke hoek een Bobby(soort stadswacht met iets meer bevoegdheid dan de stadswachten bij ons) en is echt geen oostblok land.Ik vind het wel belangrijk er is te weinig respect voor de politie en stadswachten parkeer beheer en noem maar op.

En in publieke functies vind ik een hoofddoek/petje/keppeltje/tatoeages/op vallende piersingen en zo echt niet kunnen hoor. Ook niet bij de overheid/gemeentes enzo. Bij de kassa van een supermarkt prima! En ook na een flut inburgerings cursus kunnen ze nog steeds geen Nederlands. Zelfs de mensen die hier al 20 jaar wonen.( sommig versta ik echt niet en weet ook niet wat ze bedoelen)De in- burgeringscursus moet beter veel beter daar is Wilders zijn partij ook voor. En zo wie zo niemand meer toe laten van wel land dan ook behalve politieke vluchtelingen. Weten jullie ook dat in de scandinavische landen dit veel beter geregeld is? Niet te veel mensen uit een bepaald land bij elkaar zodat ze makkelijker moeten intrigeren met de bevolking(denk aan buren waar ze iets aan moeten vragen de taal zullen ze ook veel sneller kunnen). Na 1 vergrijp moeten ze het land uit. Ze zijn verplicht om binnen 6 maanden aan het werk te zijn (hierbij worden ze ook geholpen). zo niet weer terug naar eigen land. Ik vind dit veel beter geregelt en niet meer dan logisch.

Besef je wel hoeveel Nederlanders in het Buitenland werken en wonen? En daar heel goed verdienen? En daar banen wegkapen die anders voor de mensen van dat land beschikbaar waren geweest?

Er werken Nederlanders in Dubai, grote Nederlandse bouw- en infrastructuurbedrijven die daar vele mensen hebben zitten en er rijk van zijn geworden. Zo ook in veel andere Arabische landen. Nederlanders die werken in de VS, in tijdelijke banen, maar ook met lange, vaste contracten in topfuncties... Nederlanders die werken in Duitsland, of die wonen in Duitsland (lekker goedkoop en goede voorzieningen) maar die nog in Nederland werken en veel van hun zaken regelen of zelfs de kinderen nog hier naar school doen...
Nederlanders die goedkope huizen wegkopen in Spanje, Portugal, Frankrijk, zodat daar de huizenprijzen omhoog schieten in de toeristisch aantrekkelijke gebieden, en soms ook daar weer werken en banen wegkapen of concurreren met de plaatselijke bevolking die werkt in het toerisme...
Nederlanders die op werkvakantie gaan in Australië en daar allerlei baantjes voor studenten en scholieren wegpikken, en vervolgens verliefd worden en niet meer weg willen dus allerlei wegen zoeken om er toch maar te kunnen blijven...

Wilders/pvv bekijkt het alleen vanuit 1 kant. Het leven en de wereld zit iets gecompliceerder in elkaar.

Tuurlijk, ik kan me er in vinden dat criminele buitenlanders het land uit moeten, terug naar land van herkomst. Graag zelfs! Afhankelijk van het vergrijp liever gisteren dan morgen... Dan komen natuurlijk ook die criminele Nederlanders terug... oh nee, wij zijn te lief voor gevangenen, die kunnen ze beter daar houden...

En je moet zaken ook met naam durven noemen. Dus als de marokkaanse hangjongeren de grootste problemen opleveren in wijken (en bioscopen weet ik van verhalen van mijn broer die in de beveiliging zat) dan moet je dat ook recht toe recht aan kunnen zeggen!
En er actie op kunnen ondernemen.

En uitkeringsfraude/illegale handel/heling moet hard aangepakt worden, net als agressie. Maar dat zou voor iedereen gelijk moeten zijn!

Maar waarom focussen op de hoofddoekjes? Nederlandse vrouwen dragen toch ook hoofddoekjes als dat mode is? Of hoeden? Of petten? Of mutsen in de winter? En in sommige christelijke groeperingen mogen vrouwen toch geen broeken dragen? Wil hij dan jurken en rokken verbieden? Wie is hij om te oordelen of iemand vrijwillig of verplicht een hoofddoek draagt? Christelijke scholen mogen ook meisjes weigeren die zich niet aan de kledingvoorschriften houden. Is dat dan geen onderdrukking? Als je je niet kleedt volgens onze normen, dan sluiten we je buiten, wordt je uitgespuugd door de kerk en de gemeente en zelfs door je eigen familie!!!
Dat gebeurd echt nog regelmatig in het oer-Nederlandse (streng) gereformeerde geloof... En ook bij de baptisten en de pinkstergemeente hebben ze hun normen en waarden, en bij de jehovagetuigen, en dus de joden. Vooral de orthodoxe joden staan ook niet zo goed bekend om hun gelijkheid in de relatie man/vrouw...

Wat hiervoor gezegd wordt over vrouwen met hoofddoekjes, en dat ze er zo keurig verzorgd en vrouwelijk bij lopen, dat valt mij ook regelmatig op. Zelfbewuste vrouwen, met vrouwelijke kleding (ja, meestal wel helemaal gekleed, weinig blote benen of armen of decolleté) netjes opgemaakt en keurig gekapt onder hun hoofddoek... Verzorgd uiterlijk. Wat is daar mis mee?

Als zo iemand dan een opleiding heeft gedaan en een baan heeft, dan is dat toch alleen maar goed voor de emancipatie?
In veel landen van herkomst hebben die vrouwen ook goede banen, opleidingen aan universiteiten tot ingenieur of arts of wetenschapper achter de rug. Sommigen wel met hoofddoek, anderen niet... Juist de keuzevrijheid in ons land, geeft vrouwen met meer conservatieve achtergronden de ruimte om toch buiten de deur te kunnen studeren en werken en daarmee beter integreren in onze samenleving! Verbiedt je de hoofddoek, dan sluit je die groep vrouwen weer op in huis... Beperkt je hun vrijheid en mogelijkheden.
En daarmee pak je juist een groep, die zich mogelijk in kan zetten voor betere integratie en aanpassing van een nieuwe generatie allochtone Nederlanders, die kan zorgen voor gelijkwaardigheid en eerlijkere kansen voor iedereen...

En als het gaat over banen, bedenk dat veel buitenlanders hier in Nederland werken in banen waar de autochtone Nederlander zich te goed voor voelt, waarbij de Nederlander liever teert op een uitkering omdat het werk vies is, of zwaar of saai, of te weinig verdiend...
Er zijn ook nog steeds tekorten voor vakmensen...
Zorg dat je mensen/jongeren met een uitkering stimuleert en motiveert om zich om te scholen en aan het werk te gaan (autochtoon of allochtoon) en je hebt minder hang-mensen en criminaliteit, en minder kosten aan uitkeringen en meer beschikbaar personeel...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 14:49

NHevaVD schreef:
belachelijk, ik vind de PVV sowieso een soort Hitlerachtige partij (sorry, maar ik zie Wilders zo zo'n persoon worden.............)
ik vind dat je ook deze mensen in hun waarde moet laten, niet alles gaan verbieden, belachelijk!

Je weet niet wat je zegt :n

Schande, deze vergelijking, echt een schande! Des te meer een reden voor mij Wilders mijn stem te geven!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:06

palinglcw schreef:
Alet74 schreef:
Waarom is dat niet netjes palingicw? Ik vind het niet zo netjes om de kkk in dit kader erbij te gaan halen.
Daarnaast vind ik het een beetje flauw om te gaan zeggen 'ik geloof in mezelf etcetera' daarmee doe je de mensen die vanuit hun geloof een hoofddoek, keppeltje, kruisje of weet ik veel wat dragen, te kort.

leer eerst me naam maar eens goed spellen :) kkk = ook een geloofsovertuiging dus ik heb al het recht om hun erbij te betrekken of je dat leuk vindt of niet.
en je zou eens voor de grap... de koraan moeten lezen dan snap je de reden waarom ik wil dat ze het afschaffen het heeft met onderdrukking te maken van de vrouwen door moslim mannen net zoals negers onderdrukt werden door de kkk vandaar het verband en ja het is extreem geuit maar onderdrukking is onderdrukking.

Voor wat ik begrepen heb van islamieten die ik kende vanuit mijn werk in het verleden, staat in de Islam de vrouw centraal als spil in het gezin. En had het bedekken van lijf en leden ook vooral te maken met beschermen van die vrouwen tegen de begeerlijke lusten van de man, aangezien mannen zichzelf blijkbaar niet altijd onder controle hebben, maar hun hormonen achterna gaan...
Het voorkomen dat vrouwen als lustobject worden gezien.

Een andere theorie over het bedekken van lichaamsdelen, wat te maken heeft met interpretatie van de Koran en de tijd waarin dit speelde, was dat mensen in die landen vroeger nogal schaars gekleed konden gaan en dat het er vooral om ging dat ze zich meer aankleden en niet dat ze zichzelf van top tot teen moesten bedekken en verbergen achter sluiers.
Bedenk dat het huidige Iran, met zijn strenge leefregels, het voormalige Perzie is, het land van de Sultans met hun Harems, de buikdanseressen, etc... Het bijbelverhaal Esther, speelt zich af in dat gebied en die periode...

Ook in "onze" Christelijke bijbel zijn genoeg onderdrukkende passages te vinden voor diegene die ze zoekt. Alleen al dat de vrouw Eva, gemaakt was uit een rib van de man Adam en daardoor zijn eigendom was... Is een deel wat vaak ge/misbruikt wordt/werd...
Het onderdrukken van vrouwen is iets wat in bijna elke cultuur en bijna elk geloof wel naar voren komt. Ofwel vroeger kwam. Enkele positieve uitzonderingen daargelaten (enkele matriarchale samenlevingen, en natuurgodsdiensen zoals de Hekserij waar vrouwen juist speciale krachten toebedeeld werden) Gelijkwaardigheid en emancipatie is iets van de laatste decenia. Pas sinds het begin van de 20e eeuw hebben vrouwen in Nederland stemrecht... Pas sinds na de 2e wereldoorlog hebben vrouwen langzaam aan steeds meer formeel te zeggen gekregen.
Al werkten vrouwen ook in vroegere tijden al buiten de deur. In de middeleeuwen op het land of bij de verzorging van dieren, in de huishouding en in beroepen als vroedvrouw, wasvrouw, op de markt, in het café of de herberg, als naaister... Noem maar op. En sinds de industriële revolutie ook in fabrieken... Een verschijnsel dat in veel landen vergelijkbaar is.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:13

Waarom is zo'n soort vergelijking juist een reden om jouw stem aan de PVV te geven Aldil18? Ik mag toch dat je hiervoor meer inhoudelijke argumenten hebt?

En Lovely, denk je echt dat Wilders niet doorheeft dat hij met zijn beweringen juist onderdrukking in de hand werkt? ik help het je hopen, dat maakt hem in mijn ogen iets minder kwaadaardig (tegenover Moslims), maar ik kan me niet voorstellen dat hij zo naïef is niet te weten wat voor invloed zijn statements hebben.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:14

geerke schreef:
toch vind ik een hoofddoek niet passen in de nederlandse cultuur....of misschien ben ik te ouderwets en heb ik nog niet in de gaten dat er over een paar jaar geen nederlandse cultuur meer over is?

Nog niet zo lang geleden droegen veel vrouwen op het Nederlandse platteland ook nog hoofddoeken, vooral boeren vrouwen natuurlijk.
En kapjes en oorkleppen en oorijzers als het zondag was, of bij bijzondere gelegenheden. Hoedjes was voor de dames van stand.
En ook (katholieke/Franciscaner?) nonnen lopen nog altijd met kapjes en hoofddoeken op...

In andere landen zie je die oudere boerinnen en oudere vrouwen ook nog met hoofddoekjes lopen.
De hoofddoeken van islamitische vrouwen variëren van strak en zwart, tot prachtige gekleurde, motiefrijke, luxe verfijnde stoffen...
aan mode onderhevig...

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:19

Adil18 schreef:
NHevaVD schreef:

Je weet niet wat je zegt :n

Schande, deze vergelijking, echt een schande! Des te meer een reden voor mij Wilders mijn stem te geven!

Ik vroeg het op de vorige pagina ook. Waar verschillen ze in als je kijkt naar het begin van hitlers politieke loopbaan? En waarom is het taboe om dan de lessen uit het verleden toe te passen en niet af te wachten?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:20

Alet74 schreef:
Waarom is zo'n soort vergelijking juist een reden om jouw stem aan de PVV te geven Aldil18? Ik mag toch dat je hiervoor meer inhoudelijke argumenten hebt?

Ja hoor, wanneer er mensen zijn die op een partij spugen, zich er echter nooit in verdiept hebben (want dan zou je geen vergelijking trekken met Hitler op wat voor manier dan ook) dan is dat voor mij om zo meer reden die partij mijn stem te geven. Je wordt hier als PVV-aanhanger met van alles om de oren geslagen, maar nu weet ik dat de meeste zich niet eens echt in de partij hebben verdiept... :n

Overigens, ik ben echt een PVV-aanhanger, maar Wilders mocht willen dat hij de intelligentie van Hitler had...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:22

Waves schreef:
Ik vroeg het op de vorige pagina ook. Waar verschillen ze in als je kijkt naar het begin van hitlers politieke loopbaan? En waarom is het taboe om dan de lessen uit het verleden toe te passen en niet af te wachten?

Hitrler wilde één ras, Hitler wilde wereldheerser worden, Hitler doodde mensen op grond van hun afkomst/geaardheid/overtuigingen....

Drie zaken waar een groot deel van Hitler's politiek om draaide, drie zaken waar Wilders nog er ver vandaan is...

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:25

Wilders zou ik toch niet dom willen noemen.
Maar ik begrijp nog niet waarom het voor jou juist een reden te meer is om op hem te stemmen als anderen zich niet in zijn standpunten kunnen vinden en hun onbegrip uiten. Dat is net zoiets als wanneer iemand zegt dat ik geen koekje mag en ik het dan juist extra graag wil.

En Hitler is ook eens ergens mee begonnen voordat hij uiteindelijk was waar hij was....

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:32

Alet74 schreef:
Wilders zou ik toch niet dom willen noemen.

Nee, zeker niet. Maar Hitler was geniaal. Veel mensen zien dat niet door zijn slechte kant...

Alet74 schreef:
Maar ik begrijp nog niet waarom het voor jou juist een reden te meer is om op hem te stemmen als anderen zich niet in zijn standpunten kunnen vinden en hun onbegrip uiten. Dat is net zoiets als wanneer iemand zegt dat ik geen koekje mag en ik het dan juist extra graag wil.

Nog eens keer dan: Jwe krijgt in dit topic van veel mensen van alles om de oren als je PVV stemt, en dan trekt iemand een vergelijking met Hitler. Ik laat me niet door iemand wat zeggen die zo dom is om die vergelijking te trekken. En juist wanneer mensen met zulke argumenten tegen mij aangaan, ben ik nog veel meer geneigd mij stem PVV te geven...

Alet74 schreef:
En Hitler is ook eens ergens mee begonnen voordat hij uiteindelijk was waar hij was....

Alet, ik vind dat een gevaarlijk uitspraak. Hitlers ideologie stond van begin af aan vast. Hitler speelde goed in op de burgers in tijd van nood. De mensen waren blind door armoede. Ik weet niet of Hitler aan de macht was gekommen als er in '33 (meende ik toch...'t jaar van Hitler?) geen crisis was geweest....

Dat zal Wilders nooit kunnen bereiken en dat is zijn doel ook helemaal niet... :n

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:37

Adil18 schreef:
Waves schreef:

Hitrler wilde één ras, Hitler wilde wereldheerser worden, Hitler doodde mensen op grond van hun afkomst/geaardheid/overtuigingen....

Drie zaken waar een groot deel van Hitler's politiek om draaide, drie zaken waar Wilders nog er ver vandaan is...

In den beginne... van Hitlers carriere, doodde hij geen Joden.
in eerste instantie heeft hij gepoogd verdeeldheid te creeeren door Joden de schuld te geven van talrijke maatschappelijke problemen.
Joden waren gierig, Joden waren niet te vertrouwen, Joden pikten goede banen in...
Dus werd gepoogd de rechten van jodem steeds verder in te perken, ze uit bepaalde openbare/publieke functies te weren en beroepen te verbieden. Ze te isoleren van de rest van de bevolking (verhuizen naar verplichte jodenwijken) Ze te verjagen uit het land door het verblijf er zeer vervelend te maken...

Zo werden de vrijheden steeds verder teruggeschroefd en werd er steeds meer gediscrimineerd.
Ook in Nederland is het tijdens de 2e wereldoorlog geleidelijk gegaan.
Het doden van de joden in vernietigingskampen gebeurde pas ergens richting het einde van de oorlog. Daarvoor werden ze in werkkampen geplaatst en slecht behandeld, maar niet massaal afgeschoten of vergast... Dat gebeurde pas, als ik me mijn geschiedenislessen nog goed herinner, ergens eind 43, of vanaf 1944...

Hitler werd dus in de loop der jaren steeds extremer, evenals zijn maatregelen om zich te ontdoen van de Joden...

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:48

Adil18 schreef:
Waves schreef:

Zo is Hitler niet begonnen. Het is zover uit de hand gelopen omdat mensen niet inzagen dat discrimineren op grond van geloof/afkomst zo erg was. En Wilders discrimineert nu ook op grond van geloof. En blijkbaar willen mensen nog steeds afwachten of het erg wordt.
En precies wat je zegt: nog erg ver vandaan is.

En even dit:
1. het is nu ook crisis.
2. Terrorisme dreigt, er is een algemene angst ontstaan voor de arabische wereld.
3. Mensen zijn erg ontevreden met de huidige regering.
4. Wilders doet constant negatieve en generaliserende uitspraken over de islam en alles wat daar bij hoort. Zegt dat het totalitair is, broeinest voor terrorisme.
5. Verder richt hij zich op uiterlijke kenmerken van deze "groep", de moslims. En wil daar exclusieve verboden voor instellen die niet gelden voor andere groepen in de samenleving.

Dat er geen enkele alarmbel of herinnering aan een geschiedenislesje door je hoofd schiet verbaasd me ontzettend.
Tuurlijk is het niet EXACT hetzelfde, ons staatsstelsel is heel anders, we hebben met europese wetgeving te maken en het is natuurlijk zeer, zeer onwaarschijnlijk dat Wilders moslims wil doden of zelfs maar uitzetten (hoewel, dat laatste?). Maar als al zijn ideeën uitgevoerd zouden worden dan worden er op zijn minst een aantal mensenrechten geschonden.

En als we die mensenrechten los laten dan is iedereen vogelvrij. Ook jij.
Laatst bijgewerkt door Waves op 27-02-10 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:48

Waar ik persoonlijk niet mee eens ben is dat het vol op de hoofddoekjes gegooit wordt en alleen daar naar gekeken wordt.

Wat ik vind is dat er meer naar de cultuur gekeken moet worden en dat er een enorm verschil is tussen de opvoeding thuis in de islam gezinnen en de 'nederlandse cultuur'. Daardoor ontstaat er een ruimte waar veel islamitische jongeren (veelal mannen) niet mee om kunnen gaan. Hierdoor gaan ze vaak het criminele circuit in. De macht die ze thuis niet hebben die nemen ze op straat wel. Naar mijn idee mag dat meer aangepakt worden. Daarmee doel ik meer om de islamitische ouders hun blik te laten verbreden en hun kinderen op een andere vrijere manier op te voeden. Hierdoor zijn de dingen die niet mogen minder interessant en gaat de jeugd zich op andere potenties richten.
Moslima's worden veeal gedwongen een hoofddoek te dragen waar veel emotionele druk op komt te staan. (dit geld overigens ook voor de Jehova getuigen, dit mag wat mij betreft ook zeker hard worden aangepakt)
Veel nederlanders met buitenlandse afkomst zijn niet vrij. Iets waar wij als nederlanders wel naar streven. De manier van Wilders is misschien niet correct, maar het idee erachter, dat de dwang eraf moet vind ik absoluut wel.

De Nederlandse jeugd heeft overigens ook veel relschoppers en denken regelmatig dat het allemaal wel komt 'aanwaaien'. Ik zie liever dat deze groep gegeneraliseerd wordt en hard wordt aangepakt. Zij zijn wel onze toekomst en laagopgeleide eencellige debielen hebben we gewoon niks aan en dan heb ik liever geëmancipeerde hoogopgeleide moslims!

Ik heb zelf een tattoo op mijn schouderblad en een tongpiercing. Ik studeer Accountancy en werk bij KPMG. Als ik een afspraak met een klant heb mijn mijn tattoo bedekken en mijn piercing uit doen. Hier heb ik totaal geen moeite mee. Dit is de bedrijfscultuur. De vele moslima's die er werken doen overigens meestal hun hoofddoek af of dragen deze helemaal niet. Uit respect voor de bedrijfscultuur en zo hoort het ook.

Uiteindelijk zal er een wisselwerking van beiden moeten zijn maar het meest belangrijke is dat het allemaal uit vrijheid is. En momenteel is dit gewoon in geen enkele gevallen zo.

Om nog even verder te gaan zijn er genoeg christenen die hun kinderen geen seks voor het huwelijk toestaan. Hoe maak je iets voor een jonge griet interessant! Welke eindigen dan ook vaak in (anonieme) abortus klinieken of zijn ongewenst vroegtijdig getrouwd en hebben een kind. Meisjes met christelijke achtergrond, omdat deze gewoon te weinig ondersteuning en toelichting van hun ouders krijgen. Hier wordt gewoon niet over gesproken. Gelukkig wordt dit ook steeds meer losgelaten en worden de jonge dames steeds verstandiger.

Hopelijk kan deze ontwikkeling bij o.a. de Jehova's en de moslims ook doorgroeien dat alle geloofsuittingen vrijwillig zijn. Mooi vind ik wel dat je in de eigen landen van de moslims veeeel minder hoofddoeken e.d. ziet dan in Nederland en dat bijvoorlijk Marokko liever niet de Nederlandse marokkanen terug naar eigen land ziet gaan omdat deze een 'geloofsachterstand' hebben. Helaas dat ze dat zelf nog niet helemaal willen inzien.

Jaime_

Re: PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:51

Op die hele Hitler discussie weiger ik in te gaan, want dat is gewoon te zielig voor woorden.. iemand daar mee vergelijken gaat wel heel ver, niet?

En nog even over de tietel.. keppeltje van mij mag dan ook gelijk verboden worden evenals kruisje etc.

Ik geloof dan niet, maar begrijp me niet verkeerd van mij mag iedereen geloven wat hij/zij wil.. maar naar mijn mening hoef je dit niet te uiten? Ik loop toch ook niet de hele dag rond met een bepaald teken waarmee ik aantoon dat ik atheist ben?

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:54

Jaime_ schreef:
Op die hele Hitler discussie weiger ik in te gaan, want dat is gewoon te zielig voor woorden.. iemand daar mee vergelijken gaat wel heel ver, niet?

En nog even over de tietel.. keppeltje van mij mag dan ook gelijk verboden worden evenals kruisje etc.

Ik en anderen proberen uit te leggen waarom de vergelijking gemaakt wordt maar er wordt gewoon niet op ingegaan. Geef dan gewoon argumenten waarom jij vindt dat het niet te vergelijken is.

En dat laatste dat je zegt dat alle geloofsuitingen verboden moeten worden ben ik helemaal met je eens. Het hele punt is nou juist dat hij alléén de islamitische wil verbieden. En dat maakt het nou juist discriminerend en tegen de grondwet.