Wie wel minister president?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jurjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:52

sarabande schreef:
Sannnn schreef:
Wat heeft een land in crisis nou aan iemand die niet bij zijn eigen meningen blijft, een draaikont zoals vaak genoemd?

Je bedoelt de door Verhagen verzonnen naam voor Bos. Mede dankzij Bos is de economie in Nederland beter dan in menig EU land. Ik kan me niet voorstellen dat de stemmers op Wilders er financieel op achteruit willen gaan.
Dankzij Bos is dat niet nodig, de economie trekt aan.

Wederom, staat een goede economie gelijk aan goede politiek? Laten we niet vergeten dat Bos er voor heeft gezorgd dat de staatsschuld weer zo hoog is als nooit tevoren. En waar denk je dat dat geld vandaan komt? Niet uit zijn portemonnee. Er is gewoon bezuinigd op allerlei fronten.

Jurjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:53

ilse86 schreef:
Romili schreef:
Ik stem zekers op Geert Wilders...
Waarom hij durft te zeggen waar het op staat en dat bevalt me wel...

Wilders zegt heel veel, maar komt met weinig concreets. Hij schreeuwt maar wat zonder het goed te onderbouwen.
Hij is een leuke voor de oppositie: houdt de boel een beetje wakker. Maar hij gaat enorm door de mand vallen als hij MP wordt. En je moet ook denken aan de internationale betrekkingen. Hij is een racist. Hij zou zijn eigen glazen ingooien door gezellig aan de borrel te gaan met Obama bijvoorbeeld. (of houdt hij dan de schijn op en is hij dan ineens geen racist meer? ik weet het niet...)
Daarnaast discrimineert hij op geloof. Ik geloof nooit dat hij zou kunnen bemiddelen in oorlogen die zijn ontstaan op grond van geloofsovertuigingen ofzo.
Ik denk niet dat hij zich ooit zou verdiepen in punten van tegenstanders. Hij schreeuwt hard en komt vaak boven de rest uit. Dat maakt hem ongeschikt als MP.
Hij heeft wel aardige punten wbt tolerantie en zo. Maar als hij aan de macht komt, ben ik bang dat de rem er te snel op gaat en dat het nog uitloopt in een burgeroorlog. Dus: leuk voor oppositie. Volkomen ongeschikt als MP.

Kijk dit vind ik nou een goede post. Ik weet niet of er hier mensen zijn die roepen: Ik stem op Wilders! die ooit eens naar kamerdebatten op TV kijken? Ik raad het je aan. Zodra iemand vraagt hoe hij zijn plannen waar wil maken, valt hij stil en weet hij niks. Zeker met sommige belachelijke dingen als kopvoddentaks.

What's next? Dubbele kilometerheffing voor moslims?

Romili

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:54

ilse86 schreef:
Romili schreef:
Ik stem zekers op Geert Wilders...
Waarom hij durft te zeggen waar het op staat en dat bevalt me wel...

Wilders zegt heel veel, maar komt met weinig concreets. Hij schreeuwt maar wat zonder het goed te onderbouwen.
Hij is een leuke voor de oppositie: houdt de boel een beetje wakker. Maar hij gaat enorm door de mand vallen als hij MP wordt. En je moet ook denken aan de internationale betrekkingen. Hij is een racist. Hij zou zijn eigen glazen ingooien door gezellig aan de borrel te gaan met Obama bijvoorbeeld. (of houdt hij dan de schijn op en is hij dan ineens geen racist meer? ik weet het niet...)
Daarnaast discrimineert hij op geloof. Ik geloof nooit dat hij zou kunnen bemiddelen in oorlogen die zijn ontstaan op grond van geloofsovertuigingen ofzo.
Ik denk niet dat hij zich ooit zou verdiepen in punten van tegenstanders. Hij schreeuwt hard en komt vaak boven de rest uit. Dat maakt hem ongeschikt als MP.
Hij heeft wel aardige punten wbt tolerantie en zo. Maar als hij aan de macht komt, ben ik bang dat de rem er te snel op gaat en dat het nog uitloopt in een burgeroorlog. Dus: leuk voor oppositie. Volkomen ongeschikt als MP.

Ieder het zijne!!!!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 10:55

Blue_Eyes schreef:
@Sannnn: Als diegene een goede reden heeft om zijn mening te herzien, zie ik daar niet zo'n probleem in. Het is een teken van kracht en zelfverzekerdheid om het lef te hebben je mening te herzien als de omstandigheden daar aanleiding toe geven. Maar alleen maar relschoppen, daar is volgens mij helemaal niemand mee geholpen...

Het herzien van een mening kan idd goed zijn. :j Echter krijg ik bij Bos een "berekend" gevoel waneer jij van mening veranderd. "Het komt mij beter uit zo" gevoel ipv ik verander mijn mening omdat ik het nu anders ben gaan inzien wegens nieuwe informatie.
Het "draaien" is dus IMO niet het herzien van een mening, maar het draaien in de zin van "geen duidelijke reden willen geven voor het veranderen van je mening".

Bos had nooit de media in mogen stappen en ik zie hem niet als dom en naief.
Dus weer imo berekend.
Gebruikte deze kans toen hij merkte dat het kabinet het niet zou gaan redden.

Juist omdat "deze" beloofte 2 jaar geleden is gemaakt (*wat ze imo nooit hadden moeten doen) was het juist nú belangrijk om te kijken of je die beloofte moet nakomen. Nu stoppen zou kunnen betekenen dat de eerdere jaren voor niets zijn geweest. Dat een aantal Nederlandse jongens voor niets daar zijn omgekomen....
Ik zie ze liever ook "thuis", maar wel om de juiste reden en alle info ligt dáár en niet hier om de juiste beslissing te kúnnen maken.

ilse86

Re: Wie wel minister president?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:03

@ Romili
Zeker. Ieder het zijne.

@ Jurjen
Dat gevoel heb ik ook. De meeste Wilders-stemmers die ik spreek (waaronder mijn broer en zwager) zien en horen nooit wat van den haag. Ze hebben gewoon een hekel aan
"buitenlanders". Daarom stemmen zij Wilders. Ze vergeten voor het gemak dat niet alle buitenlanders een kleurtje hebben en moslim zijn.

Het enige nut van Wilders is, dat hij weergeeft wat een deel van Nederland denkt. Namelijk: weg met Moslims en alles wat erbij hoort. Verder zegt hij niks. Oftewel: leuk voor oppositie, maar volstrekt nutteloos voor de regering en MP. Een MP heeft een functie waarbij je verder moet kijken dan de opvattingen van één groepering. Je moet evenwicht zien te krijgen in de belangen van meerdere groepen. Geloof me: dit is niet het doel dat Wilders nastreeft.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 11:06

Jurjen schreef:
Kijk dit vind ik nou een goede post. Ik weet niet of er hier mensen zijn die roepen: Ik stem op Wilders! die ooit eens naar kamerdebatten op TV kijken? Ik raad het je aan. Zodra iemand vraagt hoe hij zijn plannen waar wil maken, valt hij stil en weet hij niks. Zeker met sommige belachelijke dingen als kopvoddentaks.

Die kopvoddentaks was helemaal niet serieus. Om juist dat voorbeeld te geven komt ook niet over alsof je weet waar je het over hebt :o

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:11

Wilders zal nooit de MP worden met deze verkiezingen. Hij wordt niet de grootste partij en anderen willen toch niet met hem regeren dus in de coalitie komt die toch niet.
Hij heeft ook al gezegd dat hij wat betreft de Islam en andere punten wil minderen als oppositiepartij als ze hem wat betreft andere punten tegemoet komen.
Hij moet echt gaan minderen met zijn uitspraken, denk dat hij dat zelf ook wel doorheeft. Hij geeft die schreeuwen om aandacht te krijgen en de media hapt daarop. Iedereen valt over hem heen, zo krijgt hij de aandacht. Een Rita Verdonk lukt dat niet.

Als ik Wilders zou stemmen is dat om een tegengeluid af te geven aan de huidige politie. Ik heb totaal geen vertrouwen meer in de politiek. Ze zeggen allemaal maar wat maar gaan meer voor hun persoonlijke gewin dan voor het land. Dan is dat misschien niet de goede reden om op hem te stemmen zoals veel zeggen. Maar om op een partij te stemmen die het de laatste zoveel jaren af heeft laten weten vind ik ook niets. Neig steeds meer naar de blanco stem.

Je moet idd ook denken aan de internationale betrekkingen. Maar dat is afgelopen tijd ook niet gebeurd. De militairen willen blijven, dat geluid hebben ze afgegeven. De NAVO ook.. Maar daar wordt ook geen gehoor aangegeven. Bos had dan ook niet naar buiten moeten treden met zijn mening, maar had dit gewoon in het kabinet moeten houden. 1 maart zou het besluit vallen, niet dus al ruim week van te voren. Het kwam Bos goed uit en daarom bracht hij het in de media, ik vind dat hij teveel geroepen heeft ook. Ook naar de financiële crisis. We hebben weer een torenhoge schuld, wie moet dat nu gaan betalen??

sarabande schreef:
Wilders begint nu al in de media in te binden, overigens zijn enige duidelijke punt is dat de AOW op 65 blijft, lijkt me een leuk idee voor al de jongeren die dat straks moeten bekostigen.

Wat ik al eerder zei, maar waar niet op in gegaan werd. Als wij evenveel gaan betalen aan ontwikkelingshulp en aan de Europese Unie als andere Europese landen houden we minimaal 4 miljard over. Dat staat ook in zijn standpunten die je niet niet gelezen hebt. Daar kan je een heel deel mee bekostigen. Verder is onze import en export van goederen op dit moment klein, daar kan ook verandering plaats vinden.

Wat zijn volgens jullie dan goede standpunten van de PvdA/ CDA/ CU/ D66 etc? Waarom zou ik op hun moeten stemmen?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 11:12

@ilse86: Jij schrijft dat Wilders een rasist is, maar dat klopt niet. Zijn vrouw is immers niet van Nederlandse afkomst...

Hij is tegen de Islammisering en massa-immigratie.

Ik ben het niet altijd met hem eens hoor en oook niet op de manier hoe hij dingen kan "brengen" . Echter wou ik dit wel even rechtzetten.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:16

@ Superwoman

het kan dan niet serieus zijn, maar het geeft wel weer wat er in zijn hoofd rondspookt. En dat hij wel/geen racist is.. De schijn wekt hij wel erg op door zo haaks in te gaan op alle overtuigingen van mensen met een donkere huidskleur.

In sommige gevallen heeft hij best een punt. Nederland is ook heel lang veel te tolerant geweest w.b.t. islam en mass-immigratie. Dat moeten we nu weer rechtzetten. Maar ik ben bang dat Wilders er niet de juiste man voor is. Hij schreeuwt alleen maar wát er moet gebeuren. Niet hoe hij denkt dat doel te behalen. Als hij zijn voorstellen eens zou onderbouwen, zou hij misschien ook draagvlak krijgen bij mensen die wel serieus nadenken voordat ze gaan stemmen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:17

superwoman schreef:
Bos had nooit de media in mogen stappen en ik zie hem niet als dom en naief.
Dus weer imo berekend.
Gebruikte deze kans toen hij merkte dat het kabinet het niet zou gaan redden.

Juist omdat "deze" beloofte 2 jaar geleden is gemaakt (*wat ze imo nooit hadden moeten doen) was het juist nú belangrijk om te kijken of je die beloofte moet nakomen. Nu stoppen zou kunnen betekenen dat de eerdere jaren voor niets zijn geweest. Dat een aantal Nederlandse jongens voor niets daar zijn omgekomen....
Ik zie ze liever ook "thuis", maar wel om de juiste reden en alle info ligt dáár en niet hier om de juiste beslissing te kúnnen maken.

Bos had geen zin meer in nodeloos geruzie en de dwang die hem werd opgelegd omdat het CDA zijn gezicht niet wilde verliezen.

De jongens zijn voor niets gestorven vind ik een heel goedkope. Koenders en Bos boden het alternatief om zoals afgesproken de militairen terug te halen, Bos o.a. ook omdat al het materieel vernieuwd moest worden anders zouden er nog meer van onze jongens sterven om ook maar een melodramatisch mee te doen.
Het alternatief was, blijven trainen en hulp geven onder buitenlandse beveiliging. Omdat het CDA star vasthield de onontkoombare beslissing een week uit te stellen, is de boel geklapt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:18

"sannnn" Wilders zal nooit de MP worden met deze verkiezingen. Hij wordt niet de grootste partij en anderen willen toch niet met hem regeren dus in de coalitie komt die toch niet.

Hoe weet jij dat?hebben ze je dat verteld dan?
Niemand weet wat er gaat gebeuren,niemand weet wie er MP word.Niemand weet wie er met Wilders wil samenwerken.
Laten we eerst de verkiezingen maar eens afwachten.
Je kan wel vooruit denken,maar miss.zullen we versteld staan wie er gaat winnen en wie er MP word.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:19

superwoman schreef:
@ilse86: Jij schrijft dat Wilders een rasist is, maar dat klopt niet. Zijn vrouw is immers niet van Nederlandse afkomst...

Hij is tegen de Islammisering en massa-immigratie.

Ik ben het niet altijd met hem eens hoor en oook niet op de manier hoe hij dingen kan "brengen" . Echter wou ik dit wel even rechtzetten.

Hij wordt heel boos als iemand het over zijn Indonesische moeder heeft, hij verft niet voor niets zijn haar, dan zit er op dat gebied toch een steekje los. En over zijn Hongaarse vrouw mag je het al helemaal niet hebben.
Dus moeder en vrouw zijn hier naar toe geemigreerd, maar anderen mogen dat niet :?

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:20

@ gohya
Als je een beetje naar de radio luistert en een beetje kranten leest, weet je dat praktisch niemand met wilders wil regeren. ;)

Jurjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:21

superwoman schreef:
Jurjen schreef:

Die kopvoddentaks was helemaal niet serieus. Om juist dat voorbeeld te geven komt ook niet over alsof je weet waar je het over hebt :o

Dat mag dan wel zijn dat het niet serieus is, maar dat brengt mij bij punt 2: Als het niet serieus is, waarom brengt hij 't dan naar voren in de 2e Kamer? Als er IETS serieus moet zijn is het wel de politiek, aangezien die voor meer dan 16 miljoen mensen regelen hoe het er in Nederland aan toe gaat. Als hij dus met allemaal grapjes en onserieuze dingen op tafel komt, hoe kun je hem dan ooit in de politiek willen? Vinden jullie het allemaal maar grappig en maakt het niks uit?

Doordat hij met zulke belachelijke (onserieuze) dingen komt, wekt hij alleen maar enorm veel commotie op en zorgt hij ervoor dat andere serieuze dingen niet aan bod komen.

Nou sorry, maar als dit zo doorgaat, dan breekt mij de klomp en weet ik wel dat ik Nederland snel uit ben.

Jurjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:22

ilse86 schreef:
@ gohya
Als je een beetje naar de radio luistert en een beetje kranten leest, weet je dat praktisch niemand met wilders wil regeren. ;)

Hij liep inderdaad eerst het CDA wat te paaien voor een coalitie, maar na wat eergisteren is gebeurd, stond hij daar ook alweer op te zeuren. Een partij waar niemand mee wil regeren, kan nooit goed zijn toch?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:26

joostvangestel schreef:
- Balkenende is zo gek nog niet. Ze hebben zijn kabinetten eerder de nek omgedraaid dan dat hij daar zelf aktief deel aan nam.

Uhuh, het overkwam hem zomaar, hij kon er niks aan doen.

Hoe zie jij de handelswijze van Balkenende aangaande Afghanistan (en dan bedoel ik niet de crisis, maar het wel of niet laten blijven van onze troepen)?
Vind je dat Balkenende goed is omgegaan met de oorlog in Irak (van de beslissing om daaraan mee te doen totaan het rapport)?
Misschien waren dat niet genoeg redenen om het kabinet te laten vallen, maar het zijn in elk geval wezenlijke vragen voor we dezelfde persoon weer aan de macht helpen.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:28

Ik vind het ook geen goede partij. Sommige standpunten komen wel redelijk overeen met wat ik denk. Maar ik vind de persoon Wilders uiterst onsympathiek. Hij stoot mensen bij voorbaat al voor het hoofd en verstoort relaties al vanaf de eerste minuut. Hoe wil hij dan in vredesnaam draagvlak gaan creëren voor zijn beoogde beleid?

@ Shadow
Balkenende heeft imo zijn beste tijd ook wel gehad...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:31

Nu zeggen ze dat ja,dat niemand met Wilders samen wil regeren.
Ik wil dat straks wel eens zien of dat dan nog steeds zo is.
Wat ze nu zeggen kan altijd nog veranderen,vooral in de politiek zijn ze zo veranderlijk als het weer vind ik.

Jurjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:32

gohya schreef:
Nu zeggen ze dat ja,dat niemand met Wilders samen wil regeren.
Ik wil dat straks wel eens zien of dat dan nog steeds zo is.
Wat ze nu zeggen kan altijd nog veranderen,vooral in de politiek zijn ze zo veranderlijk als het weer vind ik.

Je brengt het nu wat krom. Tuurlijk gaat er als puntje bij paaltje komt iemand met de PVV regeren, mocht het zo ver komen. Maar met iemand willen regeren en uit noodzaak met iemand regeren, dat zijn 2 verschillende dingen hoor.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:34

D66 is nu ook één van de grootste partijen die waarschijnlijk ook veel stemmen gaat krijgen. D66 gaat sowieso niet met PVV regeren. Dat heeft Pechtold meerdere malen bevestigd tegenover alle denkbare media. Ik weet zeker dat de overige partijen liever met D66 regeren dan met PVV.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:34

Dat kan wel zijn,maar of het nou uit noodzaak is of niet,ze gaan uiteindelijk wél met hem samen regeren.
We zullen zien tegen die tijd,denk dat we allemaal verrast zullen worden.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:38

Ik denk t ook. Ik denk dat Wilders (helaas) vroegtijdig de kogel gaat krijgen.
Maar ik weet haast wel zeker dat Pechtold écht niet met Wilders gaat regeren. Hij heeft het zo vaak gezegd. Die beste man lijdt giga gezichtsverlies als hij het wel gaat doen. Dat komt niet betrouwbaar over en hij verliest daarmee draagvlak. Dat riskeert hij echt niet. Hij heeft geloof ik zelfs gezegd dat hij liever niet regeert, dan dat hij samen met PVV moet regeren.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:41

citeer: Ik denk dat Wilders (helaas) vroegtijdig de kogel gaat krijgen.

Dat denk ik zelf ook al heel lang,tot op heden nog niet gebeurt.
Hoop ook echt niet dat dat gaat gebeuren,dat verdient niemand,zelfs Wilders niet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:46

ilse86 schreef:
Ik denk dat Wilders (helaas) vroegtijdig (etc)

Ik zou dat soort dingen gewoon niet zeggen. Woorden hebben invloed - hoe vaker dit soort dingen gezegd worden, hoe groter de kans dat het bij iemand met al een paar schroefjes los net de verkeerde dingen raakt. (Daarmee bedoel ik niet dat je zoiets kunt voorkomen, maar dat het als mogelijkheid gezien wordt, maakt de kans dat het gebeurt toch groter.)

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:49

Ik hoop dat er geen enkele populistische partij (SP, PvdD, Wilders, Rita) in het kabinet komt. Er wordt nu zoveel geroepen wat alleen maar is om meer kiezers te trekken, op sentimenten in te spelen en op de man te spelen. In allerlei vormen, links en rechts. :n Maar dit is vaak helemaal niet te realiseren en ongebalanceerd gebracht.

Voorbeeldje: Wilders schreeuwt tijdens een debat dat ie op dit en dat gaat bezuinigen en al het bespaarde geld in veiligheid etc. gaat steken. Een andere politicus herinnert hem er vriendelijk aan dat er dan nog steeds niets bezuinigd wordt. Wilders kijkt verward en roept even later dat iedereen tegen 'm is. Of Rita die tegen Bos roept dat z'n hoofd rood is en dat ie daarom wel moet liegen. Wat laag allemaal, wat ver afgezakt! ;(

Vind 't persoonlijk echt rot dat 't kabinet is gevallen. Was 't niet eens met het huidige kabinet, maar verkiezingen in deze tijd lijkt me vragen om moeilijkheden. Vanuit mijn persoonlijke voorkeur hoop ik dat D66 of GroenLinks groot wordt, vanuit het landsbelang hoop ik dat er in ieder geval niets populistisch in het kabinet komt. Hoop op een liberale coalitie, zoals GroenLinks, D66 en VVD. :)