Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Heino schreef:Sigrid schreef:Ik denk dat er toch nog een soort van verschil bestaat in de "theorie" en de "praktijk". De praktijk laat mijns inziens dus zien dat belonen toch soms zijn doel voorbij schiet...
Maar alleen belonen is ook niet altijd voldoende. Er moeten immers ook grenzen gesteld worden en (vooral) nageleefd worden
MamboBeach schreef:Daarom, je kunt er geen goed aan doen, positief of negatief, dat blijkt wel...
Zelf ben ik altijd erg geintresseerd geweest in het gedrag van deze groep mensen. Zelf zijn ze heel open tegen mij geweest en hebben verteld dat ze niet met zijn allen op 1 kluitje moeten zitten, dat ze dan gaan lopen kloten. Ook dat ze zich heel goed voordoen thuis en dat de ouders totaal geen idee hebben waar ze mee bezig zijn. De mensen moeten dit niet goed gaan praten want dat valt dit niet... Het is pure pesterij en het hardste schreeuwen dat wij discrimineren enz. Het is voor hun een spelletje, niets meer en niets minder...
Het is dus niet zo dat ik wat tegen de mens, marokkaan, zelf heb maar wel tegen deze groep en het blijft maar door gaan...
Heino schreef:Sigrid schreef:Ik denk dat er toch nog een soort van verschil bestaat in de "theorie" en de "praktijk". De praktijk laat mijns inziens dus zien dat belonen toch soms zijn doel voorbij schiet...
Maar alleen belonen is ook niet altijd voldoende. Er moeten immers ook grenzen gesteld worden en (vooral) nageleefd worden
Sigrid schreef:Terwijl je verdomme in Nederland woont, waar werkelijk álle mogelijkheden op straat liggen. Waar je praktisch kunt worden wat wat je wilt, waar je je dromen kunt vervullen, waar je altijd een dak boven je hoofd en eten op tafel hebt...
Als je maar wilt!
En gelukkig ken ik ook voorbeelden van mensen die het wél proberen. Die een opleiding volgen en gewoon lekker meedraaien in de maatschappij. En juist voor deze mensen vind het zó ontzettend verdrietig dat een stel andere, uit toevallig dezelfde bevolkingsgroep, het zo verpest voor ze.
Sigrid schreef:Ik denk dat er toch nog een soort van verschil bestaat in de "theorie" en de "praktijk". De praktijk laat mijns inziens dus zien dat belonen toch soms zijn doel voorbij schiet...
Shadow0 schreef:Sigrid schreef:Ik denk dat er toch nog een soort van verschil bestaat in de "theorie" en de "praktijk". De praktijk laat mijns inziens dus zien dat belonen toch soms zijn doel voorbij schiet...
Dat klopt absoluut, helemaal mee eens. In theorie zou je zeggen dat 'harderharderharder' aanpakken goed klinkt - in de praktijk blijken de beste resultaten gehaald te worden met een combinatie van maatregelen, zowel streng als aanmoedigend, korte termijn en lange termijn.
MamboBeach schreef:Ik vind dat er gewoon goede zware straffen moeten komen en niet anders. Wie niet luisteren wil moet maar voelen.
Heino schreef:MamboBeach schreef:Ik vind dat er gewoon goede zware straffen moeten komen en niet anders. Wie niet luisteren wil moet maar voelen.
Maar die zijn er volgens mij al. Ze worden alleen niet uitgevoerd door allerlei factoren.
Ik vind dat de media absoluut bijdraagt aan het negatieve imago van de hele groep Moslims. Wat je maar vaak genoeg hoort ga je al snel als waar aannemen. Probleem met de media is dat het dikwijls geen individuen maar groepen mensen beschrijft.
Sigrid schreef:Inderdaad...zo werkt het. Beeldvorming is weer een verhaal apart. Maar neem van mij aan, in Nederland is er genoeg pluriformiteit binnen de media om alle kanten van een zaak te belichten. Daaruit kun je zelf je conclusies trekken.
Zelf ben ik dus journalist en daarvoor ook weleens aanwezig geweest bij rechtszaken. Wat willen ze dat ik opschrijf als een stel van die gasten nog niet eens het minste respect op kunnen brengen voor de rechtstaat?
Ik hoor alleen maar "je" en "jij" tegen de rechter en officier. Ze werden gewoon keihard uitgelachen. Waarom? Door gebrek aan bewijs mocht veel van dit tuig gewoon weer de straat op.
Daar zit je dan op je persbankje... ga daar maar eens een lekker "objectief" artikel over schrijven.
(En nee, ik schrijf niet voor de Telegraaf, haha)
MamboBeach schreef:Mensen hebben ook zelf ervaringen Heino en ik vind het dan ook op zijn minst irritant als je dat iedere keer wil ontkennen. Dat is hetzelfde als jij iedere keer dit verhaaltje de rondte ingooit om maar je gelijk te krijgen dat de media een verkeerd beeld neerzet! Dus eigenlijk moeten we maar geen Journaal meer kijken en geen kranten meer lezen?
Sigrid schreef:...een stel van die gasten nog niet eens het minste respect op kunnen brengen voor de rechtstaat? Ik hoor alleen maar "je" en "jij" tegen de rechter en officier. Ze werden gewoon keihard uitgelachen. Waarom? Door gebrek aan bewijs mocht veel van dit tuig gewoon weer de straat op.
Sigrid schreef:Zeker Shadow, dat is ook zo. Natuurlijk moeten er goede bewijzen zijn. Maar het is best wel frustrerend om te zien dat een stel van die gasten, die er álle schijn van hebben zich schuldig te hebben gemaakt aan ontvoering/mishandeling en cokehandel, toch vrijgesproken worden. Of in ieder geval ontslagen werden van verdere rechtsvervolging.
In deze zaak kregen ze het bewijs niet rond omdat er tijdens de telefoongesprekken die waren getapt de verdachten elkaar bij bijnaam noemden. Uiteraard ontkenden zij allemaal dat ze de bewuste "Chico" waren. En daar maar zitten met zo'n dikke grijns op hun smoel en honen naar de rechter. Tjsa, wat moet je dan opschrijven?