Gouda koopt tuig af

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:22

Daarom, je kunt er geen goed aan doen, positief of negatief, dat blijkt wel...
Zelf ben ik altijd erg geintresseerd geweest in het gedrag van deze groep mensen. Zelf zijn ze heel open tegen mij geweest en hebben verteld dat ze niet met zijn allen op 1 kluitje moeten zitten, dat ze dan gaan lopen kloten. Ook dat ze zich heel goed voordoen thuis en dat de ouders totaal geen idee hebben waar ze mee bezig zijn. De mensen moeten dit niet goed gaan praten want dat valt dit niet... Het is pure pesterij en het hardste schreeuwen dat wij discrimineren enz. Het is voor hun een spelletje, niets meer en niets minder...
Het is dus niet zo dat ik wat tegen de mens, marokkaan, zelf heb maar wel tegen deze groep en het blijft maar door gaan...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:24

Heino schreef:
Sigrid schreef:
Ik denk dat er toch nog een soort van verschil bestaat in de "theorie" en de "praktijk". De praktijk laat mijns inziens dus zien dat belonen toch soms zijn doel voorbij schiet...

Maar alleen belonen is ook niet altijd voldoende. Er moeten immers ook grenzen gesteld worden en (vooral) nageleefd worden :)

Heino, dit bedoel ik echt niet aanvallend maar ook mij valt het op dat jij alles door een roze bril bekijkt of wil bekijken. Realiteit is toch anders...

RoodZonnetje

Re: Gouda koopt tuig af

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:26

Maar waaróm vind je dat? Ik kan je tig onderzoeken laten zien van de gevolgen van positieve en repressieve benadering maar ik ben ook bezig met school en dat gaat even voor.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:29

MamboBeach schreef:
Daarom, je kunt er geen goed aan doen, positief of negatief, dat blijkt wel...
Zelf ben ik altijd erg geintresseerd geweest in het gedrag van deze groep mensen. Zelf zijn ze heel open tegen mij geweest en hebben verteld dat ze niet met zijn allen op 1 kluitje moeten zitten, dat ze dan gaan lopen kloten. Ook dat ze zich heel goed voordoen thuis en dat de ouders totaal geen idee hebben waar ze mee bezig zijn. De mensen moeten dit niet goed gaan praten want dat valt dit niet... Het is pure pesterij en het hardste schreeuwen dat wij discrimineren enz. Het is voor hun een spelletje, niets meer en niets minder...
Het is dus niet zo dat ik wat tegen de mens, marokkaan, zelf heb maar wel tegen deze groep en het blijft maar door gaan...

In wat jij hier beschrijft herken ik veel. Mij is ook weleens toegevoegd "Dat die stomme Nederlanders toch niet tegen hen opkunnen."

En ja, toen mijn vader ooit de gejatte fiets van mijn broer terug ging vragen deden die ouders ook net alsof hun neus bloedde. Hun zoon het hem "gevonden" op straat. Jaja...met het fietsslot er nog op zeker???

Heino schreef:
Sigrid schreef:
Ik denk dat er toch nog een soort van verschil bestaat in de "theorie" en de "praktijk". De praktijk laat mijns inziens dus zien dat belonen toch soms zijn doel voorbij schiet...

Maar alleen belonen is ook niet altijd voldoende. Er moeten immers ook grenzen gesteld worden en (vooral) nageleefd worden :)

En dáár sla je de spijker op zijn kop wat mij betreft. Die grenzen worden nu dus niet gesteld. Dát is het hele probleem.
Steeds wordt het met de mantel der liefde bedekt. (Ze kunnen er niks aan doen, andere cultuur enz) maar het moet gewoon duidelijk zijn dat je met je poten van andermans spullen afblijft...bijvoorbeeld.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:30

Omdat ik het zelf heb meegemaakt en ik heb ook gezien dat het niet werkt.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:32

Sigrid, daarom begrijp ik je ook heel goed! :)

En inderdaad, cultuur, niets aan kunnen doen, het is altijd de schuld van de ander. Om gek van te worden!

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:34

Terwijl je verdomme in Nederland woont, waar werkelijk álle mogelijkheden op straat liggen. Waar je praktisch kunt worden wat wat je wilt, waar je je dromen kunt vervullen, waar je altijd een dak boven je hoofd en eten op tafel hebt...

Als je maar wilt!

En gelukkig ken ik ook voorbeelden van mensen die het wél proberen. Die een opleiding volgen en gewoon lekker meedraaien in de maatschappij. En juist voor deze mensen vind het zó ontzettend verdrietig dat een stel andere, uit toevallig dezelfde bevolkingsgroep, het zo verpest voor ze.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:36

Sigrid schreef:
Die grenzen worden nu dus niet gesteld. Dát is het hele probleem.

De grenzen zijn opzich duidelijk: van andermans spullen en lichaam afblijven etc. Er wordt naar mijn idee alleen te weinig met die overtredingen gedaan.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:40

Sigrid schreef:
Terwijl je verdomme in Nederland woont, waar werkelijk álle mogelijkheden op straat liggen. Waar je praktisch kunt worden wat wat je wilt, waar je je dromen kunt vervullen, waar je altijd een dak boven je hoofd en eten op tafel hebt...

Als je maar wilt!

En gelukkig ken ik ook voorbeelden van mensen die het wél proberen. Die een opleiding volgen en gewoon lekker meedraaien in de maatschappij. En juist voor deze mensen vind het zó ontzettend verdrietig dat een stel andere, uit toevallig dezelfde bevolkingsgroep, het zo verpest voor ze.

Inderdaad, er zijn er genoeg die wel hun best (willen) doen!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:41

Heino schreef:
Sigrid schreef:
Die grenzen worden nu dus niet gesteld. Dát is het hele probleem.

De grenzen zijn opzich duidelijk: van andermans spullen en lichaam afblijven etc. Er wordt naar mijn idee alleen te weinig met die overtredingen gedaan.

Wat zou dan de oplossing kunnen zijn?

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:42

Nou Heino, daar zijn we het dan in ieder geval wel over eens. Want dat vind ik ook. Het lijkt me fijn als daar nu eens een goed begin mee wordt gemaakt. Gouda voorop. Misschien wordt het dan nog eens gezellig in deze stad!

En niet zoals het nu gaat. De politie wil het rustig houden in de wijk, dus de "aanstichters" mogen lekker oud en nieuw vieren. Terwijl de "slachtoffers" die het zat waren om bekogeld te worden naar het bureau worden afgevoerd.
Beetje de omgekeerde wereld nietwaar?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 16:03

Sigrid schreef:

Dat klopt absoluut, helemaal mee eens. In theorie zou je zeggen dat 'harderharderharder' aanpakken goed klinkt - in de praktijk blijken de beste resultaten gehaald te worden met een combinatie van maatregelen, zowel streng als aanmoedigend, korte termijn en lange termijn.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 16:05

MamboBeach: mensen daadwerkelijk de straffen geven die bij het betreffende vergrijp horen. En men er niet herhaaldelijk met een waarschuwing vanaf laten komen. Nu ontlopen vele daders denk ik ook hun straf omdat er volgens mij vrij weinig aangifte gedaan wordt. Hier zal dan ook verandering in moeten komen.

Ik blijf er echter ook bij dat men goede initiatieven wel moet belonen, bijvoorbeeld dat buurtfeest met oud&nieuw. Voor zover ik begrepen heb is dat nog altijd opgezet door de "goeden". Want anders laat je alsnog de goeden onder de slechten lijden waardoor de goeden ook niet bepaald gestimuleerd worden goed gedrag te blijven vertonen (want oa de media werkt nu niet bepaald een positief beeld van allochtonen in de hand)

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 16:10

Shadow0 schreef:
Sigrid schreef:

Dat klopt absoluut, helemaal mee eens. In theorie zou je zeggen dat 'harderharderharder' aanpakken goed klinkt - in de praktijk blijken de beste resultaten gehaald te worden met een combinatie van maatregelen, zowel streng als aanmoedigend, korte termijn en lange termijn.

Ik ben voor een hardere aanpak inderdaad, in combinatie met positieve stimulatie. Maar de focus moet eerst nu maar eens even verschuiven naar het aanpakken van een harde kern die het steeds maar weer verpest voor de rest. Daar heeft het in de afgelopen 20 jaar aan ontbroken...en helaas daar is geen buurtfeest tegenop gewassen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 16:12

Ik vind niet dat er constant op de media gehamerd moet worden, we weten allemaal toch wel dat de media het opschrijft zoals ze het zelf willen... Bij de 1 is dat in het voordeel en de ander in het nadeel...

De straffen moeten dus ook echt straffen worden, niet voorbij lopen aan het feit dat het hun schuld is maar andere mensen oppakken omdat het dan rustig blijft! We moeten niet bang zijn...
Voor de mensen, bijvoorbeeld politie, is het natuurlijk ook geen lolletje om op deze manier te blijven werken in bijvoorbeeld Gouda.
Ik vind dat er gewoon goede zware straffen moeten komen en niet anders. Wie niet luisteren wil moet maar voelen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 16:13

er kan moeilijk een slecht beeld gezien worden van een goed iemand...... het is niet de media die dit slechte imago veroorzaakt..........
wel makkelijk de schuld geven aan de media.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 16:15

MamboBeach schreef:
Ik vind dat er gewoon goede zware straffen moeten komen en niet anders. Wie niet luisteren wil moet maar voelen.

Maar die zijn er volgens mij al. Ze worden alleen niet uitgevoerd door allerlei factoren.

Ik vind dat de media absoluut bijdraagt aan het negatieve imago van de hele groep Moslims. Wat je maar vaak genoeg hoort ga je al snel als waar aannemen. Probleem met de media is dat het dikwijls geen individuen maar groepen mensen beschrijft.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 16:17

KiWiKo schreef:
er kan moeilijk een slecht beeld gezien worden van een goed iemand......
Dat kan prima.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 16:18

Inderdaad...zo werkt het. Beeldvorming is weer een verhaal apart. Maar neem van mij aan, in Nederland is er genoeg pluriformiteit binnen de media om alle kanten van een zaak te belichten. Daaruit kun je zelf je conclusies trekken.

Zelf ben ik dus journalist en daarvoor ook weleens aanwezig geweest bij rechtszaken. Wat willen ze dat ik opschrijf als een stel van die gasten nog niet eens het minste respect op kunnen brengen voor de rechtstaat?

Ik hoor alleen maar "je" en "jij" tegen de rechter en officier. Ze werden gewoon keihard uitgelachen. Waarom? Door gebrek aan bewijs mocht veel van dit tuig gewoon weer de straat op.
Daar zit je dan op je persbankje... ga daar maar eens een lekker "objectief" artikel over schrijven.

(En nee, ik schrijf niet voor de Telegraaf, haha)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 16:22

Heino schreef:
MamboBeach schreef:

Maar die zijn er volgens mij al. Ze worden alleen niet uitgevoerd door allerlei factoren.

Ik vind dat de media absoluut bijdraagt aan het negatieve imago van de hele groep Moslims. Wat je maar vaak genoeg hoort ga je al snel als waar aannemen. Probleem met de media is dat het dikwijls geen individuen maar groepen mensen beschrijft.

Dit schrijf jij wel vaker en ik ben het gewoon niet met je eens.
Mensen hebben ook zelf ervaringen Heino en ik vind het dan ook op zijn minst irritant als je dat iedere keer wil ontkennen. Dat is hetzelfde als jij iedere keer dit verhaaltje de rondte ingooit om maar je gelijk te krijgen dat de media een verkeerd beeld neerzet! Dus eigenlijk moeten we maar geen Journaal meer kijken en geen kranten meer lezen?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 16:24

Sigrid schreef:
Inderdaad...zo werkt het. Beeldvorming is weer een verhaal apart. Maar neem van mij aan, in Nederland is er genoeg pluriformiteit binnen de media om alle kanten van een zaak te belichten. Daaruit kun je zelf je conclusies trekken.

Zelf ben ik dus journalist en daarvoor ook weleens aanwezig geweest bij rechtszaken. Wat willen ze dat ik opschrijf als een stel van die gasten nog niet eens het minste respect op kunnen brengen voor de rechtstaat?

Ik hoor alleen maar "je" en "jij" tegen de rechter en officier. Ze werden gewoon keihard uitgelachen. Waarom? Door gebrek aan bewijs mocht veel van dit tuig gewoon weer de straat op.
Daar zit je dan op je persbankje... ga daar maar eens een lekker "objectief" artikel over schrijven.

(En nee, ik schrijf niet voor de Telegraaf, haha)

Maar anders discrimineer je he?! :)

Kijk, dat mensen het hier gaan ontkennen zegt mij genoeg! Maar laten we het daar niet over hebben, dat is weer een ander onderwerp! ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 16:30

MamboBeach schreef:
Mensen hebben ook zelf ervaringen Heino en ik vind het dan ook op zijn minst irritant als je dat iedere keer wil ontkennen. Dat is hetzelfde als jij iedere keer dit verhaaltje de rondte ingooit om maar je gelijk te krijgen dat de media een verkeerd beeld neerzet! Dus eigenlijk moeten we maar geen Journaal meer kijken en geen kranten meer lezen?

Sorry, maar da's psychologie. Ik ben nu bezig met school (iets compleet anders dan dit en helaas erg saai zodat ik steeds hier weer kom spieken :P) maar daarna zal ik wat onderzoeken voor je opzoeken.

Journaal en kranten is niets mis mee, maar je moet wel in je achterhoofd houden dat deze feiten in een bepaald daglicht kunnen zetten. Ik vind het bijvoorbeeld wel opvallend dat vlak voor de verkiezingen ineens verhalen over de nieuwsjaarsnacht in Gouda besproken worden en niet vlak na de betreffende nieuwsjaarsnacht.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 16:30

Sigrid schreef:
...een stel van die gasten nog niet eens het minste respect op kunnen brengen voor de rechtstaat? Ik hoor alleen maar "je" en "jij" tegen de rechter en officier. Ze werden gewoon keihard uitgelachen. Waarom? Door gebrek aan bewijs mocht veel van dit tuig gewoon weer de straat op.

Even terzijde, maar wat vind je dan dat er moet gebeuren? Gevangenisstraf zonder bewijs? Hebben we dan zelf respect voor rechtstaat? Of zware straffen voor gebrek aan respect voor ambtenaren in functie? (Ok, dat is wel een idee eigenlijk :) Maar dan wel graag voor iedereen, en ik denk dat veel mensen die nu als hardste roepen het daar nog heel moeilijk mee gaan krijgen. Want er is een grote groep verder toch beschaafde mensen die het heel moeilijk vindt om, als ze bv worden aangehouden wegens een verkeersovertreding, toch gewoon beleefd te blijven.)

Ik zou denk ik als journalist focussen op waarom er niet voldoende bewijs is als de situatie voor jou als journalist toch zo helder is. Want als iemand wordt vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs, is dat nou net *geen* voorbeeld van een te zachte aanpak: men probeert ze voor de rechter te krijgen, ze worden ook niet weggestuurd omdat het zo zielig voor ze is of omdat we willen dat ze het weer gaan proberen. Alleen leven wij in een rechtstaat en niet in een anarchie, en dus dien je als OM aan de zorgvuldigheidseisen te voldoen.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 16:42

Zeker Shadow, dat is ook zo. Natuurlijk moeten er goede bewijzen zijn. Maar het is best wel frustrerend om te zien dat een stel van die gasten, die er álle schijn van hebben zich schuldig te hebben gemaakt aan ontvoering/mishandeling en cokehandel, toch vrijgesproken worden. Of in ieder geval ontslagen werden van verdere rechtsvervolging.

In deze zaak kregen ze het bewijs niet rond omdat er tijdens de telefoongesprekken die waren getapt de verdachten elkaar bij bijnaam noemden. Uiteraard ontkenden zij allemaal dat ze de bewuste "Chico" waren. En daar maar zitten met zo'n dikke grijns op hun smoel en honen naar de rechter. Tjsa, wat moet je dan opschrijven?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 16:53

Sigrid schreef:
Zeker Shadow, dat is ook zo. Natuurlijk moeten er goede bewijzen zijn. Maar het is best wel frustrerend om te zien dat een stel van die gasten, die er álle schijn van hebben zich schuldig te hebben gemaakt aan ontvoering/mishandeling en cokehandel, toch vrijgesproken worden. Of in ieder geval ontslagen werden van verdere rechtsvervolging.

In deze zaak kregen ze het bewijs niet rond omdat er tijdens de telefoongesprekken die waren getapt de verdachten elkaar bij bijnaam noemden. Uiteraard ontkenden zij allemaal dat ze de bewuste "Chico" waren. En daar maar zitten met zo'n dikke grijns op hun smoel en honen naar de rechter. Tjsa, wat moet je dan opschrijven?

OM doet zijn werk niet goed :Y) . Als het om een vormfout zou gaan snap ik dat het frustrerend is, maar als de OM gewoon weg niet kan bewijzen dat ze iets gedaan hebben kunnen ze toch niet veroordeeld worden om dat jij denkt dat het rotzakjes zijn?