Kilometerheffing, het briljante idee van Eurlings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ben jij voor de kilometerheffing

Ja, laat maar komen.
24 (7%)
Nee, alsjeblieft niet.
298 (89%)
Neutraal
10 (3%)

Totaal aantal stemmen: 332

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 12:39

Chiqa schreef:
Die zijn al meerdere malen toch echt genoemd in dit topic,
maar goed zal ze nog een keer aanhalen mss even teruglezen?
Even een snelle greep:
Goedkopere lichtere auto, carpoolen (Zet maar een adertentie je gaat mij niet vertellen dat er helemaal niemand die kant uitgaat) Auto een keer laten staan andere brandstof, verhuizen, ander werk zoeken.[.

geloof me chiqa zo makkelijk is het niet :n

ander werk zoeken- je mag al blij zijn als je tegenwoordig een goede baan hebt!
verhuizen - met een wachtlijst voor huizen van 10 jaar := en dan dus nog verplicht je misschien wel favoriete stad uit, weg van eventuele familie en vrienden....tevens kan ik in mijn werkstad geen huis krijgen en heb ik telkens andere posten dus andere adressen, ik blijf verhuizen :7
goedkopere lichtere auto....- gek genoeg zijn de auto's die ik verkiez toch altijd best zwaar, ik voel mijn leven niet zeker in een wegvlo
tevens heb ik in een wegvlo niet genoeg ruimte voor alles mee te nemen wat ik mee moet nemen.
andere brandstof- ...ik rij al de goedkoopste ;)
carpoolen- ik draai eenmansdiensten en wissel van posten, dus helaas ook dat is geen optie :n

dus, nou ben ik toch echt benieuwd, welke oplossing is er voor mij dan?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 12:48

Ik vind het natuurlijk niet leuk. Het wordt duurder.. Geen idee of het nog te betalen is straks. En het hele big brother is watching you idee staat me ook heel erg tegen.

Maar een andere oplossing.. Ik weet het niet. Benzine nog duurder dan? Tolwegen? :?

nickyu

Re: Kilometerheffing, het briljante idee van Eurlings

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 12:49

vraag me af hoe ze dat dadelijk gaan doen met de vervoersbedrijven

zoals taxis bv....

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 14:56

Chiqa schreef:
piewie schreef:
wanneer ik met het ov naar mijn werk zou gaan, ben ik 2uur onderweg, terwijl het met de auto een half uur is. Ook ben ik dan duurder uit als met de auto.
Geen geld voor een zuinigere auto dus tjsa wat moeten we met die km heffing. Ik zeg echt NEE

Dan is het je eigen keus, straks meer betalen door de KMH of even een inevstering voor een kleinere auto en straks minder betalen.
Een advertentie plaatsen op MP voor carpoolers is ook niet geheel uti de lucht gegrepen en kotm veel voor, mensen die nú al willen besparen.
Ik wil niet carpoolen, kan wel maar kies hiervoor dus zal straks meer kwijt zijn, maar dat is een keus die ik toch echt zelf maak.

Ik kan niet carpoolen. Werk onregelmatig en denk niet dat erveel mensen om 24uur nog op de weg zijn.
Helaas wonen er geen collega's vlakbij.
OV is niet haalbaar.
En die arme mensies zitten dan te wachten op mij als het OV weer eens een storing heeft.
Laat het kabinet gewoon nadenken man.
Kleinere auto aanschaffen zou misschien kunnen, maar schiet ik nog geen f*ck mee op.
Andere baas zoeken tja waarom als je het goed hebt bij je eigen.
Nu een vast contract, baan opzeggen en half jaar contracten te gemoet gaan. NO WAY
Huis verkopen weer ergens terecht komen in een huurhuisje waar ik niet wil zitten.
En zo nog veel meer. HEt ergste is dat ik mijn hobby er ook nog voor moet gaan opzeggen. Want dat kan dan helemaal niet meer uit.
Chiqa denk na voor je wat zegt. Niet iedereen zit in een juiste positie hiervoor.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 17:12

Nou.. Na verschillende berekingssite, ook die van Chiqa, ga ik gemiddeld 1300,- meer betalen..

Jippie.. :\

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 20:21

Chiqa werkt dan wel zegt ze, maar volgens mij alleen maar vanuit huis als ik naar haar reacties kijk in andere forums. Dus ja dan is ze inderdaad duurder uit en kan me voorstellen dat ze dan voor is
Laatst bijgewerkt door deflin op 27-01-10 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Snelleedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 20:23

Zit al een tijd mee te lezen en kom tot de conclusie dat Chiqa probeert haar standpunt te verdedigen ( terecht ) maar dus ook zegt dat het je privacy niet of nauwelijks zal schenden en dat internet en je mobiel juist meer je privacy schenden dan dat de kilometerheffing zal gaan doen.

Laat ik het volgende zeggen:

Nadat de kastjes zijn ingebouwd in alle wagens zullen er boven alle wegen kastjes worden geplaatst om te kunnen communiceren met het kastje in de auto. Aan de hand van het kenteken ( wat opgeslagen is in het kastje ) weten ze wie waar en wanneer aan het autorijden is. Zodra er geen communicatie mogelijk is duid dit op een defect kastje in de auto of op sabotage waarna er een foto zal worden gemaakt van je kenteken. De politie komt dan vanzelf een bezoekje bij je thuis brengen.

Aan de hand van de gegevens in het betreffende kastje weten ze al wie je bent en waar je je bevind. Dit vind ik al een inbreuk op mijn privacy aangezien ik nooit eens een keer 'alleen' kan zijn. Er zal altijd over mijn schouder meegekeken worden. ( En ja, ik heb er inderdaad wel eens behoefte aan om helemaal alleen te zijn zonder dat iemand weet waar ik ben! ) En als ik dan midden in de nacht op een parkeerplaats in het bos sta, op een parkeerplaats langs de zee of waar dan ook, op zulke plekken is het geheid zeker dat de politie je komt vereren met een bezoekje omdat het een verdacht iets is. Je staat op vreemde tijdstippen op vreemde plekken. ( Met andere woorden: Als je van sex in de auto houd kan dit ook niet meer :-) )

In de toekomst zie ik het al gebeuren: Wanneer ik te snel rijd word dit door het kastje geregistreerd en word de bekeuring direct verzonden naar mijn huisadres. En ja, aangezien ik veel avonddiensten heb en s'avonds weer over de afsluitdijk terug naar Friesland moet rij ik altijd 150 a 160 op de dijk ( Wel als het kan :-) ). Er is rond 00:00 uur toch geen kip op de weg. En nog wat verder in de toekomst zie ik het al gebeuren dat het bedrag van de bekeuring, bij een snelheidsovertreding, direct van mijn rekening af zal worden geschreven. Dus wat nou privacy komt niet in gevaar?

Zeg nou niet dat dit niet mogelijk is. Met het verrekte kastje is dit dus WEL mogelijk. En ik kan het weten! Heb van de ontwikkeling van het kastje het een en ander meegekregen. Neem van mij aan dat ze er in 2002 al mee bezig waren, net zoals met het OV chipkaart gebeuren.

En dan het allerergste..... Ik rij ongeveer 4000 kilometer in de 4 weken en dit zou ongeveer 52000 per jaar zijn. Zodra de kilometerheffing meer dan 2,5 cent word ben ik al direct duurder uit. Ik betaal nu 89 euro wegenbelasting met mijn Alfa 146 1.9 JTD. ( Diesel dus..... JTD ) en die 2,5 cent zal wel minimaal 5 cent worden.

Dus met andere woorden: WEG MET DIE KILOMETERHEFFING!!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 20:49

Hoe zeer ik ook tegen de kilometerheffing ben; ik snap niet waarom Chiqa hier aangevallen moet worden omdat ze voor is.
Waarom ze voor is snap ik ook niet helemaal, maar als ik van zoveel kanten zo onder de gordel aangevallen zou worden zou ik er echt geen boe of bah meer op antwoorden ook hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:00

deflin schreef:
Chiqa werkt dan wel zegt ze, maar volgens mij alleen maar vanuit huis als ik naar haar reacties kijk in andere forums. Dus ja dan is ze inderdaad duurder uit en kan me voorstellen dat ze dan tegen is

Goh zie dat je vorige opmerking naar mij toe is weggehaald, zal toch ook niet voor niets zijn.
En dat je de moeite heb genomen mijn berichten te checken, prima maar doe dit dan goed.
Ik werk 5 dagen in de week, buitenshuis is 50 kilometer ver genoeg van huis voor je?
Ook had je dan keurig kunnen lezen dat ik niet meer hóef te werken, maar dit wel doe.
Als je iets checked, doe het dan netjes want nu sla de de plank even volledig mis.

Snelleedje, ik kan mij persoonlijk niet druk maken om dingen die dr nog lang niet zijn, en zie liever geen boze beren in het donkere bos, vind dat ook typisch Nederland op zijn smalst, maar dat is mijn mening.

Dit soort kastjes bestaan al jaren(Ook in Nederland wat dacht je van de BB) en heeft nooit één haan naar gekraaid, het komt in Nederland en er worden ineens mensen gaan op hun achterste benen staan. Bang om gecontroleerd te worden. :7
Maak je geen zorgen zoals ik al eerder zei als jij je boodschappies zal doen bij de buurtsuper zullen daar maar bar weinig mensen belang bij hebben, echt spannend moet dat niet zijn, kastje is niet met die intentie gemaakt, dat maken ze er alleen maar weer van mss om hun argumenten te bekrachtigen?

Eén GPS check en men weet al exact jou te vinden, maar dat schijnt geaccepteerd te zijn? Imo toch wel erg krom :+ Een site bezoeken en ze weten je tot in je woonhuis achter je PC te vinden, en dat is wel geaccepeteerd ?

Mensen volgen is al lang niet meer aan de orde, die mogelijkheden zijn dr immers al jaren en doen we met zn allen vrijwillig aan mee. Nee daar zal dit kastje geen extra dimensie aan geven.

Snelleedje schreef:
de toekomst zie ik het al gebeuren: Wanneer ik te snel rijd word dit door het kastje geregistreerd en word de bekeuring direct verzonden naar mijn huisadres.

Kunnen ze dus al lang al...als ze willen. GPS zit in je TomTom, elke willekeurige navigatie, klasse 5 autoalarm en wat dacht je van je mobiel?
Waarom zouden ze die middelen dan nog niet hebben aangepakt om mensen massaal op de bon te slingeren? Hadden ze dit toch al lang al gedaan...........

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:05

Onder de gordel...hm, ik lees een gefrustreerd rakende discussie. Waarschijnlijk omdat ze nogal stug bij haar mening blijft dat mensen heel makkelijk kunnen carpolen, verhuizen, andere banen kunnen nemen, nieuwe auto kunnen kopen enz.
Terwijl dit voor verschillenden hier toch echt niet zo makkelijk is.

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:11

Ik vind al die belasting heffingen tbv een beter milieu een beetje onzin !!!
Waar zijn dat de gezondere alternatieven? Tis natuurlijk voor de normale mens nog totaal onbetaalbaar om je auto op lucht of water te laten rijden. De autootjes die op te laden zijn via een stekker ... liggen qua prijs toch ook nog zo ver buiten ons bereik.
De echt milieu opties zijn toch niet te betalen voor Jantje Modaal??? Maar we mogen wel boeten omdat ze niet betaalbaar zijn ?? Blijft natuurlijk een super kromme stelling.

En dan de echte vraag: waar gaat de economie straks naartoe als Jantje Modaal geen auto-centjes meer heeft en niet naar zijn/haar werk kan lopen?

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:12

Maar wilniet en kanniet liggen soms dicht bij elkaar en het hele idee achter carpoolen is soms helemaal niet slecht. Natuurlijk is het niet voor iedereen haalbaar. Ik zou ook van 's avonds 11 tot 's morgens 11 op mijn collega moeten wachten tot we weer naar huis kunnen (of andersom :) ) en van OV is ook hier geen sprake. En het is gewoon een feit dat er vaak veel mensen zijn die bij voorbaat nee beginnen te gillen zonder dat ze ook maar enig idee hebben waar het over gaat.
Imo heeft Chiqa genoeg uitleg gegeven, zij is voor en dat mag. Om nou meteen te gaan roepen dat ze dan vast geen werk heeft of alleen thuis werkt omdat ze op fora zit; ik vind het ver gaan en onder de gordel.
En eerlijk is eerlijk (en egoïstisch maar nog steeds eerlijk); als de KMheffing voor mij beter zou uitkomen zou ik ook wat minder hard gillen dat ik tegen ben.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:15

Wat ik het ergste vind is dat er kilometerheffing moet komen maar daarintegen de aanschaf van een nieuwe auto financieel goedkoper wordt.
Met andere woorden, de rijke mensen gaan er weer op vooruit en de armere mens is weer zwaar de klos! :(

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:17

Yup, daar ben ik het helemaal mee eens!
Zelfde als "koop een goedkopere auto dan". "eeuuuh, waarvan?"

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:20

@ delerium; tuurlijk, maar zeg dat dan. Doen er meer hier. GAan roep dat het zo makkelijk is en eigen keuze is, ja, dat roept bij mij ergenis op. Want nee, ik kan niet carpolen of moet gelijk héél ver omrijden, wat dan weer heel wat meer kilometers betekend. Mijn enige optie zou zijn ontslag nemen en heel hard duimen dat ik ergens wordt aangenomen, of 2 uur fietsen en een kwatier treinen om op mn werk te komen. Lekker, leef ik tenmiste écht alleen nog maar om te werken :P
Milieuvriendelijke auto zoals die Toyota...hij staat al wat langer op mn verlanglijstje, maar mn salaris is er niet naar.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:20

Ik ben benieuwd of dit soort systemen in het buitenland al in gebruik zijn en wat het effect er van is (minder files, minder auto's op de weg)

Ik geloof dat het in Italie in sommige steden het zo is dat bij veel smog op de ene dag alleen auto's mogen rijden met even platen en de andere dag auto's met oneven kenteken platen.

Gevolg men koopt 2 auto's. 1 met even kenteken en 1 met oneven kenteken. heeft de auto bij aankoop niet het juiste kenteken, helaas geen koop.

De mens wil rijden en zoek altijd wel een uitweg om te kunnen rijden.

Snelleedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:47

Via internet weten ze waar je woont idd. Dus kunnen ze weten dat je thuis bent. Meer dan dat kunnen ze niet of je moet je pc niet goed beveiligd hebben. Ben wat dat betreft een allesweter op computergebied en politie pakt je ook niet eerder dan dat ze dingen zeker weten cq zelf hebben gezien. ( Mocht je dingen uitspoken op je pc / telefoon die absoluut niet kunnen ) Ben er 1 keer mee in aanraking geweest ( Wel onschuldig :-) ) en bovenstaande klopt aardig. Ze weten niet welke sites je regelmatig bezoekt want daar hebben ze mij toen naar moeten vragen enz.

Via de telefoon ben je te volgen en af te luisteren... klopt. Maar zodra je de telefoon uit zet en de batterij er af haalt ben je, naar wat velen tegenspreken, niet meer traceerbaar. Alleen de laatste plaats waar jij de batterij hebt verwijderd kunnen ze weten.

V.w.b. tom tom en andere gps apparaten: Ze weten niet waar je bent. Ze kunnen alleen weten waar het betreffende apparaat zich bevind. Maar een naam linken wil niet tenzij alle serienummers van het apparaat op naam zijn geregistreerd en zijn vrijgegeven. Maar weinig mensen die dat doen.

En inderdaad, voor mensen waarvoor de kilometerheffing goedkoper is..... DOEN! Maar realiseer je wel dat je een heel stuk privacy kwijt bent cq kunt raken! Ook al roepen er een aantal van niet en beweren dat het wel wat mee zal vallen... ik weet beter!.

Oh ja, in de andere post zei ik utrecht maar de kastjes en ov chipkaarten en poortjes zijn ontwikkeld in Amersfoort. Om precies te zijn: Precies naast / boven het treinstation. Heb er een tijdje gewerkt vandaar! Heb meer dan genoeg demonstraties gezien waar toen beslist niet over gesproken mocht worden. ( Inmiddels gelukkig wel :-) ) Maar volgen kunnen ze je precies! Nu heb je tenminste nog de keuze of je het wilt of niet. Dan niet meer! Op de fiets pakken na dan! Succes met de fiets :-)

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:06

Snelleedje schreef:
Via internet weten ze waar je woont idd. Dus kunnen ze weten dat je thuis bent. Meer dan dat kunnen ze niet of je...........................................

Maar volgen kunnen ze je precies! Nu heb je tenminste nog de keuze of je het wilt of niet. Dan niet meer! Op de fiets pakken na dan! Succes met de fiets :-)

Even stukje eruit geknipt :)
Het probleem is nu ook nog niet de losse stukjes van volgen / opslaan.
Maar..
Je kan al die beetjes informatie aan elkaar koppelen om een profiel te maken.
Als voorbeeld kan je denk ik het beste kijken naar de KGB, STASI , J. Edgar Hoover, ECHELON geschiedenis.
Het kan goed gebruikt worden maar ook erg misbruikt (2e wereld oorlog)

Als je maar genoeg informatie hebt van iemand kan je voorspellen waar iemand is op een bepaalde dag, bepaalde tijd.
Of ondanks dat iemand niets doet kan hij toch in een risico categorie worden geplaatst.
Zeker in deze tijd mag een hoop onder het mom van "The War on Terror" en dat gaat best hard de laatste jaren in Nederland.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:19

PascalB schreef:
Klopt, Duitsers waren niet alleen vanwege ons blond haar en blauwe ogen zo "vriendelijk" hier. Bevolkingsregister had alle gegevens keurig op papier staan. Maakte het eruit vissen van de Joden kinderlijk eenvoudig. Als ik dan nu weer alle koppelingen tussen databanken, etc. lees dan moet ik vaststellen dat we ondanks alle herdenkingen, etc. helaas toch niks hebben geleerd van de fouten van toen.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:25

tamary schreef:
PascalB schreef:
Klopt, Duitsers waren niet alleen vanwege ons blond haar en blauwe ogen zo "vriendelijk" hier. Bevolkingsregister had alle gegevens keurig op papier staan. Maakte het eruit vissen van de Joden kinderlijk eenvoudig. Als ik dan nu weer alle koppelingen tussen databanken, etc. lees dan moet ik vaststellen dat we ondanks alle herdenkingen, etc. helaas toch niks hebben geleerd van de fouten van toen.

We hebben het wel geleerd, maar met behulp van manipulatie en paniek kan je weer een hoop voor elkaar krijgen, en dingen die eigenlijk niet kunnen weer goed praten.

Het is voor een overheid zekker makkelijk om precies te weten wat de onderdanen doen en denken.
zodra het een beetje van de "norm" afwijkt kan je iemand al plaatsen in het bakje in de gaten houden of gevaarlijk terwijl er misschien niets aan de hand is.

Vandaar dat ik dus ook tegen de verzameldrift ben van deze regering (en de voorgangers)
Nu zal de Km heffing nog gebruikt worden voor het berekenen van de kosten van een auto maar bij de volgende stap is het ook even opslaan waar iemand is geweest.

Naast het kind dossiers( begin van het creeeren van een profiel) , EPD , vingerafdrukken in database(paspoort), telefoon taps. IP verkeer opslaan. bank gegevens naar Amerika sturen.

En wanneer de gegevens werkelijk nuttig gebruikt hadden kunnen worden gaat het weer mis: Rowena Rikkers, het "Meisje van Nulde" bijvoorbeeld.

Mensen die de auto nodig hebben krijg je er toch niet uit en dat zal waarschijnlijk ook weer de groep zijn de de hardste klappen gaat krijgen en het meeste werk verzet voor BV Nederland

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:51

Snelleedje schreef:
Via internet weten ze waar je woont idd. Dus kunnen ze weten dat je thuis bent. Meer dan dat kunnen ze niet of je moet je pc niet goed beveiligd hebben.

Dan ben je niet echt op de hoogte als ik dit zo lees. Ook met een zwaar beveiligde PC is je IP te traceren, staat hier overigens volledig los van, je IP verstuur je immers al heel simpel met een email :)*
En met een IP kan je alles......meer dan jij dus blijkbaar denkt.
Zelfs mensen als jij en ik kunnen dit heel simpel natrekken via Whois./. Hoef je geen politieagent voor te zijn.

Snelleedje schreef:
Ze weten niet welke sites je regelmatig bezoekt want daar hebben ze mij toen naar moeten vragen enz.

Even contact opnemen met je internetprovider en ze krijgen een uitdraai, stel je bent betrokken geraakt bij een strafzaak, zo gebeurd. Gebeurd in de meest bekende zaken al als vermissingen en kinderporno.

Snelleedje schreef:
V.w.b. tom tom en andere gps apparaten: Ze weten niet waar je bent. Ze kunnen alleen weten waar het betreffende apparaat zich bevind.

In de meest modernse duurdere auto's zitten standaard klasse 5 SAT plus alarmen...Oftwel de auto is standaard te traceren op de centimeter nauwkeurig waar hij rijdt.

En tóch worden hier geen standaard boetes op afgeschreven, mss interessant waarom dit niet het geval is en ook niet zal gebeuren?

Daarom ben ik dr ook niet bang voor dat dit met de KMH zal gebeuren.....Systemen die ik noem zijn al meer dan 20 jaar op de markt, en toch mag het niet voor dit soort situaties worden gebruikt.

De KMH zal voor velen een flinke inslag zijn op het salaris, maar om mensen met de neus op de feiten et drukken is dit soms nodig.
De files groeien explosief, het milieu moet ook iets aan worden gedaan, dan maar op deze manier....

Volgens mij zijn er genoeg maatregelen genomen om dit op een andere manier aan te pakken, (Zijn ook al genoemd in dit topic) En die werken niet.

Dus zal dr wat anders moeten gebeuren, de vervuiler aanpakken of dit nu leuk is of niet.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:54

Chiqa schreef:
deflin schreef:
Chiqa werkt dan wel zegt ze, maar volgens mij alleen maar vanuit huis als ik naar haar reacties kijk in andere forums. Dus ja dan is ze inderdaad duurder uit en kan me voorstellen dat ze dan tegen is

Goh zie dat je vorige opmerking naar mij toe is weggehaald, zal toch ook niet voor niets zijn.
En dat je de moeite heb genomen mijn berichten te checken, prima maar doe dit dan goed.
Ik werk 5 dagen in de week, buitenshuis is 50 kilometer ver genoeg van huis voor je?
Ook had je dan keurig kunnen lezen dat ik niet meer hóef te werken, maar dit wel doe.
Als je iets checked, doe het dan netjes want nu sla de de plank even volledig mis.

Snelleedje, ik kan mij persoonlijk niet druk maken om dingen die dr nog lang niet zijn, en zie liever geen boze beren in het donkere bos, vind dat ook typisch Nederland op zijn smalst, maar dat is mijn mening.

Dit soort kastjes bestaan al jaren(Ook in Nederland wat dacht je van de BB) en heeft nooit één haan naar gekraaid, het komt in Nederland en er worden ineens mensen gaan op hun achterste benen staan. Bang om gecontroleerd te worden. :7
Maak je geen zorgen zoals ik al eerder zei als jij je boodschappies zal doen bij de buurtsuper zullen daar maar bar weinig mensen belang bij hebben, echt spannend moet dat niet zijn, kastje is niet met die intentie gemaakt, dat maken ze er alleen maar weer van mss om hun argumenten te bekrachtigen?

Eén GPS check en men weet al exact jou te vinden, maar dat schijnt geaccepteerd te zijn? Imo toch wel erg krom :+ Een site bezoeken en ze weten je tot in je woonhuis achter je PC te vinden, en dat is wel geaccepeteerd ?

Mensen volgen is al lang niet meer aan de orde, die mogelijkheden zijn dr immers al jaren en doen we met zn allen vrijwillig aan mee. Nee daar zal dit kastje geen extra dimensie aan geven.

Snelleedje schreef:
de toekomst zie ik het al gebeuren: Wanneer ik te snel rijd word dit door het kastje geregistreerd en word de bekeuring direct verzonden naar mijn huisadres.

Kunnen ze dus al lang al...als ze willen. GPS zit in je TomTom, elke willekeurige navigatie, klasse 5 autoalarm en wat dacht je van je mobiel?
Waarom zouden ze die middelen dan nog niet hebben aangepakt om mensen massaal op de bon te slingeren? Hadden ze dit toch al lang al gedaan...........

ik had een type fout, had tegen gezegt in plaats van voor, dus dat is het is niet echt dat ik een complete opmerking heb weggehaald hoor.
Je hebt verder terug geen verdere info gegeven hoever je zou moeten rijden voor je werk, alleen vermeld dat je 40 uur werkt. En ik ben geen detective maar heb gewoon zo even gespiekt omdat ik je naam in meerdere topics tegen kwam en je bijna elke dag volledig op dit forum bevindt, maar ja zag al dat je forum verslaafd bent en aangezien je ook een zakcent verdient met allerlei emailverdiensten ging ik er dus maar vanuit dat je dan maar thuis werkt ben ook gewoon volledig aan het werk en heb daarom niet alle tijd om al die 900 pagina's door te lezen, , maar goed je rijd dus zelf 50 km heen en 50 km terug? Dan is het zelfs voor jou niet voordellig. Maar ja je zegt zelf al dat je niet perse hoeft te werken, nou dat scheelt dan maar weer, er zijn helaas mensen die dit wel moeten om rond te komen en om de hypotheek te moeten betalen en alle andere dingen. En ja mensen die nou eenmaal wat meer geld op de bank hebben denken er niet bij naar dat de gemiddelde nederlander dit niet heeft en keihard moet werken voor hun centen. En al zat ik in het zelfde schuitje als jou zou ik nog tegen de km heffing zijn en vooral omdat de meerderheid van de mensen er flink op achteruit gaat. Maar goed je hebt je eigen mening en je maakt je eigen keuzes, en ga er maar niet vanuit dat de meeste files hierdoor oplossen, mensen gaan toch wel aan het werk dus die file's blijven ook wel bestaan. maar ook ik ben helemaal klaar met dit topic.
:evaw:

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 23:02

Chiqa schreef:
De KMH zal voor velen een flinke inslag zijn op het salaris, maar om mensen met de neus op de feiten et drukken is dit soms nodig.
De files groeien explosief, het milieu moet ook iets aan worden gedaan, dan maar op deze manier....

Dat er wat moet veranderen is iedereen het denk ik wel mee eens, maar waarom gaan ze dan vervuilers (auto's van voor 1987) vrijstelling geven als er toch per Km afgerekend moet worden.
De mensen die zo'n Oltimer hebben voor de hobby rijden toch vaak niet veel kilometers.

Daarnaast is het OV vaak nog geen goed alternatief. Ik heb zeer regelmatig als een sardientje in blik in een trein gestaan.
Ik heb vele uren verspild aan wachten op een trein die te laat kwam of helemaal niet.
Breng eerst de alternatieven goed op orde en ga dan aan het werk om mensen uit de auto te krijgen door een ontmoediging beleid.

Daarnaast zit het Nederlandse spoor tegen de maximale capaciteit aan, zou een groot gedeelte van de mensen overstappen van auto naar trein kan je op je klompen aanvoelen dat dit ook niet goed gaat.

Hoeveel van de files die ontstaan zijn de oorzaak van kamikaze piloten?

Snelleedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 23:21

PascalB schreef:
Chiqa schreef:

Dat er wat moet veranderen is iedereen het denk ik wel mee eens, maar waarom gaan ze dan vervuilers (auto's van voor 1987) vrijstelling geven als er toch per Km afgerekend moet worden.
De mensen die zo'n Oltimer hebben voor de hobby rijden toch vaak niet veel kilometers.

Daarnaast is het OV vaak nog geen goed alternatief. Ik heb zeer regelmatig als een sardientje in blik in een trein gestaan.
Ik heb vele uren verspild aan wachten op een trein die te laat kwam of helemaal niet.
Daarnaast zit het Nederlandse spoor tegen de maximale capaciteit aan, zou een groot gedeelte van de mensen overstappen van auto naar trein kan je op je klompen aanvoelen dat dit ook niet goed gaat.
Hoeveel van de files die ontstaan zijn de oorzaak van kamikaze piloten?

Haha!!! Ik ga een Mercedes oldtimer kopen, bouw er een nieuwe ( recente ) motor in en ik kan zorgeloos zonder te betalen rond rijden! Dat is nog eens leuk. Zet er stuurbekrachtiging op, bouw er airbags in, alle overige snufjes en ik heb een oude nieuwe auto. Wel een beetje werk maar dat lukt wel. :-)

Even zonder gekheid: Als de kilometerheffing er wel komt.... Ik ga toch aankomende maanden voor mijn motorrijbewijs. Denk dat ik als het weer het toelaat de motor maar mooi pak. Ten eerste lekker zuinig in verbruik en ten tweede geen kilometerheffing! En ook nog eens niet te volgen of wat dan ook :-) Alleen als het regent of koud is pak ik nog de auto. Maar zorg er dan wel voor dat er een associale bak voor de deur staat. Immers alleen wanneer je de auto gebruikt betaal je! En niet meer bij stilstand.

Trouwens Chiqa:

Denk je nou werkelijk dat het zo eenvoudig is met internet? Helaas.... een ip adres achterhalen okay, de bezochte websites bij de betreffende provider opvragen kan eventueel ook... tenzij je natuurlijk een wisselend ip adres hebt. Maar het word door de politie weinig tot niet gebruikt! Ze dachten dat ze, toen ik werd meegenomen, een groot kinderporno netwerk te pakken hadden! Haha.... laat me niet lachen zei ik toen al. Ik en kinderporno??? Nooit. ( Bleek achteraf ook wel ) Het zijn gewoon een stelletje leeftijdsblinde rechercheurs die denken weer iemand te hebben. En soms hebben ze gelijk! Maar niet in mijn geval. En dan ook nog vragen op wat vor sites ik zit?? Ze zouden dus beter moeten weten maar weten dat niet.

Voor wat betreft de andere apparaten: Ja als ze op jou naam geregistreerd staan dan ben je traceerbaar inderdaad. Zolang je ze niet registreert niet ;-)

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 23:28

Snelleedje schreef:
Haha!!! Ik ga een Mercedes oldtimer kopen, bouw er een nieuwe ( recente ) motor in en ik kan zorgeloos zonder te betalen rond rijden! Dat is nog eens leuk. Zet er stuurbekrachtiging op, bouw er airbags in, alle overige snufjes en ik heb een oude nieuwe auto. Wel een beetje werk maar dat lukt wel. :-)

Dan zal je eerst weer langs de RDW moeten aangezien die auto afwijkt van het type goedkeuring.
Daar gaat je kosten besparing en waarschijnlijk ook de vrijstelling. ;)