Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
zap schreef:Ik vind het schandalig dat de dikke mensen wel gecompenseerd zouden moet worden, maar de lange mensen niet. Echt schandalig
Nadir schreef:Marieke van Spanje van de Nederlandse Obesitas Vereniging noemt de maatregel belachelijk en geeft aan dat het overgewicht van obesitaspatiënten vaak door een medische aandoening wordt veroorzaakt.
Urielle schreef:zap schreef:Ik vind het schandalig dat de dikke mensen wel gecompenseerd zouden moet worden, maar de lange mensen niet. Echt schandalig
Het verschil zit hem in de verplichting.
Als lang persoon mag je er voor kiezen om met je benen in je nek te zitten op een normale stoel tegen normaal tarief.
Als dik persoon is de keuzemogelijkheid weg, die extra stoel is gewoon verplicht.
En dat vind ik niet kunnen
ilse86 schreef:neuh, vind ik niet echt, Angelita. Maar ook de bagage moet aan een norm voldoen, net als de passagiers. Dus wil je extra, dan betaal je extra. Toch?
Angelita schreef:ilse86 schreef:neuh, vind ik niet echt, Angelita. Maar ook de bagage moet aan een norm voldoen, net als de passagiers. Dus wil je extra, dan betaal je extra. Toch?
Ja klopt, maar zoals ik al zei: ik vind het prima dat ik moet bijbetalen, dat is immers mijn eigen schuld. Maar zij draagt ook veel extra kilo's bij zich (zeker het driedubbele van mijn teveel aan koffer) en daar hoeft ze niet voor te betalen. Dan vraag ik me af waarom ik wél voor mijn koffer moet betalen, als dat extra gewicht blijkbaar meer brandstof kost: die mevrouw die kostte dan pas écht veel extra brandstof en die kan gewoon haar portemonnee in de zak houden.
Het vliegtuig zal eerder overhellen door mensen met overgewicht dan door de 5/10 extra kilo's in mijn koffer.
Niet dat ik andere mensen nou graag hun portemonnee zie trekken, natuurlijk niet, maar ik vraag me dan af waarom ik in hemelsnaam meer moet betalen.
Moggsy schreef:Blijft het feit dat er dan meer betaald wordt.
En ter bescherming van de medepassagiers (verdrukking) en de veiligheid moeten er maatregelen worden genomen om extreem dikke mensen niet in een stoel te proppen.
Er zijn er altijd bij die zich wel dik vinden, maar niet extreem, dus die boeken niet meer of groter.
En blijkbaar is het regelmatig aan de orde, anders komt men hier niet mee, dergelijke dingen komen niet zomaar uit de lucht vallen om in vliegtuigtermen te spreken.