De politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:30

Bravura schreef:
Ik neem aan dat de gemeente toch ook belang heeft bij zo'n kinderboerderij? Is het dan niet te overleggen wat het probleem is met zoveel bezoekers of staan ze er niet open voor?

Misschien klachten van omwonende?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:33

De gemeente is ons liever kwijt dan rijk. Kinderboerderijen zijn een dure hobby.

Klachten van omwonende zijn er niet. De enige die er woont is de buurman, van hem mogen we voor z'n oprit parkeren. Alleen niet van de politie.

De gemeente wil een open aanzicht, prestige van een Unesco monument voor gebruiksvriendelijkheid. Ach dat is dan alla.
Maar het irriteert me dat de politie z'n macht gebruikt om het nog erger te maken. Ze hadden ook positief kunnen adviseren. Ze kunnen ook redelijk zijn als mensen in de berm naast de parkeervakken staan. Maar ze vinden het nergens goed voor.

En waarom in hemelsnaam zeuren als ik met een kruiwagen over de weg loop. En vervolgens op de terugweg met paard het wel goed keuren. Ik bedoel dat is pas echt meten met 2 maten.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 15:48

skippy1 schreef:
Maar eigenlijk zou IMO een toelichting 'dáárom' niet nodig moeten zijn. ;) Toelichting vragen is prima, meer uitleg is verhelderend vind ik. Maar op deze manier wordt er niet om gevraagd, maar wordt je er haast toe 'gedwongen' omdat men wel denkt te weten hoe je in elkaar steekt. ;) Er wordt al ver-/ge-oordeelt voor men weet hoe t zit/zat. En dan nog, zelfs met extra toelichting, is t lastig te oordelen vanachter een pc. Vind ik althans hoor! :j

Echter moet je inzien dat het andersom ook gedaan wordt. grof gezegd wordt hier door pure leken over het politiewerk geoordeeld...Actie vraagt om reactie

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 15:52

ten 1e
voel jij je veilig in Nederland ??

ten 2e
heb je ooit al eens in aanraking geweest met de politie, voor aangiften etc?

en
ten 3e
weet je hoe dit beroep daadwerkelijk in werking gaat ?

als je die 3 vragen goed kunt antwoorden, weet je zelf ook wel dat de politie NIX voorstelt
en dat daarom iedereen negatieve dingen over hun zeggen heeft
Laatst bijgewerkt door bello2005 op 01-02-10 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 15:53

Ik moet inzien? Ik moet niets! :D
De rest van je opmerking ben ik deels met je eens, dat gebeurt idd regelmatig. Echter ik spreek over ervaringen die ik zélf heb meegemaakt, mij hoor je verder niets zeggen over andere situaties...puur en alleen over die waar ik bij betrokken was. Daarop baseer ik mijn mening. Hier werd wel ge-/ver-oordeeld over MIJN persoon in die situaties waar men helemaal niet bij was! ;) En als men er niet bij was, weet men dus helemaal niet waar men over praat...
Laatst bijgewerkt door Jessica op 01-02-10 16:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 15:57

Veulen84 schreef:
De gemeente is ons liever kwijt dan rijk. Kinderboerderijen zijn een dure hobby.

Klachten van omwonende zijn er niet. De enige die er woont is de buurman, van hem mogen we voor z'n oprit parkeren. Alleen niet van de politie.

De gemeente wil een open aanzicht, prestige van een Unesco monument voor gebruiksvriendelijkheid. Ach dat is dan alla.
Maar het irriteert me dat de politie z'n macht gebruikt om het nog erger te maken. Ze hadden ook positief kunnen adviseren. Ze kunnen ook redelijk zijn als mensen in de berm naast de parkeervakken staan. Maar ze vinden het nergens goed voor.

En waarom in hemelsnaam zeuren als ik met een kruiwagen over de weg loop. En vervolgens op de terugweg met paard het wel goed keuren. Ik bedoel dat is pas echt meten met 2 maten.

Tja, de een is de ander niet. Maar ook de politie werkt met opdrachten. Dat kun je niet op 1 of enkele personen schuiven, die doen gewoon hun werk. Vervelend is het wel. Aan jullie dus een schone taak om aan te tonen dat een kinderboerderij er tegenwoordig wél toe doet (onderricht voor bv stadskinderen, niet ieder stadskind ziet tegenwoordig nog iedere dag een koe - er zijn er bij die hebben tot in hun jeugd nog nooit zo'n beest van dichtbij gezien - juist een kinderboerderij zou in samenwerking met gemeente en scholen een toevoeging voor de maatschappij kunnen dienen - daar zijn ze toch voor???)

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 15:59

bello2005 schreef:
ten 1e

ten 2e

en
ten 3e

als je die 3 vragen goed kunt antwoorden, weet je zelf ook wel dat de politie NIX voorstelt

Leg eens uit? :? Deze drie vragen "goed" kunt beantwoorden? En dan de rest van die zin?

bello2005

Re: De politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:02

vind je dat de politie iets voorstelt in de 'samenleving' zo ja wat stelt het voor jou voor, en beantwoord die vragen eens..
zal ik je de uitleg zo kunnen uitleggen

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:02

bello2005 schreef:
ten 1e

Ik woon gelukkig nu in Duitsland, maar ik heb me nog nooit onveilig gevoeld in Nederland. Een keer in een discotheek waar ik onverhoop ineens in een mega vechtpartij verwikkeld werd, ik stond er ineens middenin...En een politeagent me redde door me snel weg te sleuren :j

bello2005 schreef:
ten 2e

Ja, toen bij ons 5 stenen door een ruit werden geslingert. Dit was in NL. Super professionele aanpak, meteen honden meegenomen om evt. spoor te vinden. Helaas nooit de daders gevonden, maar dat heb je veel in dit soort zaken :j

En heb een ongeluk gehad in Duitsland waar de politie me zelfs in het ziekenhuis is komen bezoeken om te kijken hoe het met me ging :j

bello2005 schreef:
en
ten 3e

Jep, mijn vader is agent dus krijg behoorlijk wat mee.

bello2005 schreef:

Volgens mij ben jij degene die geen snars van politiewerk weet. Met alle respect, maar Skippy: Zie je nu wat ik bedoel? :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:04

Daar ga ik niet op in, ik doelde puur op de reacties op mijn berichtjes en daar hou ik het ook bij. :n
Laatst bijgewerkt door Jessica op 01-02-10 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:05

skippy1 schreef:
Ik moet inzien? Ik moet niets! :D
De rest van je opmerking ben ik deels met je eens, dat gebeurt idd regelmatig. Echter ik spreek over ervaringen die ik zélf heb meegemaakt, mij hoor je verder niets zeggen over andere situaties...puur en alleen over die waar ik bij betrokken was. Daarop baseer ik mijn mening. Hier werd wel ge-/ver-oordeeld over MIJN persoon in die situaties waar men helemaal niet bij was! ;) En als men er niet bij was, weet men dus helemaal niet waar men over praat...

Nee, weet ik, daar heb ik mijn excuus voor aangeboden. Ik doelde meer op posts zoals bello ze net plaatst...

En je moet niks idd :o

Edit: Nee, ik snap jou, jij kijkt naar jouw posts, ik doelde met mijn vorige post echter op andere reacties, had ik iets duidelijker in moeten zijn...!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:12

Feit blijft: er ZIJN nu eenmaal mensen met minder goede ervaringen met de politie. Het is echt niet allemaal rozengeur en manenschijn! En ook niet allemaal slecht! Maar ik kan mij dus goed voorstellen dat mensen met een negatieve ervaring met de politie minder blij zijn met ze. En heus, een deel daarvan zal het aan zichzelf te wijten hebben, maar ook zeker een groot deel niet. Je hebt bij de politie nu eenmaal te maken met mensen...mensen kunnen allemaal hun dag wel eens niet hebben of een karakter hebben dat botst, of die gewoon simpelweg niet aardig zijn!
Daarnaast is er ook nog zoiets als het logge overheidsorgaan politie waar ze voor werken en dat aan een hoop regels onderhevig is. In mijn ogen is het dan ook goed voor ogen te houden of je met de persoon agent te maken hebt of met het orgaan politie.

En ja, IMO mag er aan het orgaan politie nog flink gesleuteld worden, want dat werkt niet overal even goed! Om maar eens een voorbeeld te noemen: blauw verdwijnt van straat voor bezuigingen, maar ondertussen verdienen een aantal korpschefs soms het veelvoudige van een agent... Beetje dubbel! (Ik refereer hier aan de nieuwsberichten van enkele weken geleden!) Let wel: ik heb het hier niet over individuen maar het orgaan! ;) En ja, ook ik hoor van diverse kanten binnen de politie verhalen, dus ben geen volkomen leek. Dit is slechts mijn mening, gebaseerd op mijn ervaringen, en hoeft zeker geen waarheid te zijn... :)
Laatst bijgewerkt door Jessica op 01-02-10 16:19, in het totaal 4 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:14

skippy1 schreef:
Daar ga ik niet op in, ik doelde puur op de reacties op mijn berichtjes en daar hou ik het ook bij. :n

Dat is in orde. Ik hou het daar niet bij.

Ik vind een aantal posts in dit topic gewoon absurd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:21

Met dat aan zichzelf te wijten doelde ik op de persoon tegenover de agenten... ;) Niet op de agenten zelf... Maar ehm...ook tussen de zo goed geselecteerd agenten zitten echt wel minder goeie. ;) Zie de jongen die zo heetgeblakert achterop onze auto inreed, expres... ;) Heus...ook tussen al die agenten zitten er een paar die gewoon niet zo aardig/snel opgefokt zijn. Hee, t blijven tenslotte allemaal mensen! En ieder mens is een individu met bijbehorend karakter. ;)
En ja...de selectieprocedures ken ik.

Hee enne...agenten kiezen er ook zelf voor agent te worden. Waarmee ik niet zeg dat ze zich maar moeten laten afblaffen, maar waarmee ik wel aangeef dat ze wéten aan wat voor werk ze beginnen. En weten dat het kan gebeuren. Daar moeten ze dan ook naar handelen uiteraard. Maar mijns inziens moeten ze ook altijd weer open een confrontatie aangaan en niet de eerdere ervaring met een schreeuwlelijk oid daarin door laten spelen en dus maar even extra nors zijn. Dat komt ook voor. Waarmee ik ook weer niet wil zeggen dat ze na een heftig ongeluk oid hun allervrolijkstevriendelijkste gezicht moeten opzetten als ze jou daarna treffen. ;)
Ook tussen de agenten zitten gewoon een paar mindere...menselijk! :j
Laatst bijgewerkt door Jessica op 01-02-10 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:24

russel schreef:
Wat vind jij dan gefrusteerde balletjes? Heb je voorbeelden? En hoezo zouden ze vroeger gepest zijn?

Denk je niet dat dat soort mensen nou juist Niet door een keuring komen? Want zo een keuring is best zwaar en er komt maar een klein percentage door alle keuringen en commissiegesprekken.

Overal zitten rotte appels tussen, dus ook bij de politie.. Keuring of niet ;)
Heb de keuring zelf ook gedaan, sporttest was best zwaar, maar mentaal niet zo hoor.. Ja, je wordt t hemd van je lijf gevraagd, maar defensie is dan zwaarder ;)

Ik heb zeker niks tegen de politie, maar wel over hoe het gaat in Nederland.. Mevrouw ter Horst bijvoorbeeld die alles zo goed weet :+ Meer blauw op straat, maar tegelijkertijd flink bezuinigen.. Over haar kan ik geen goed woord spreken!

Je moet je werkelijk voor alles verantwoorden hier, als je pepperspray gebruikt, je wapenstok, je wapen..
Het is hier ontzettend krom, als ze zoiets gebruiken, krijgen ze gelijk bijna een kruisverhoor!
En de straffen daarintegen, vind ik vaak echt niks voorstellen, als je ziet wat sommige mensen hebben gedaan.

Van mij zou de politie nog veel strenger op mogen treden, maarja.. Helaas gaat dat hier niet zo simpel.

Als je kijkt naar de politie in Spanje bijvoorbeeld, daar is het een heel ander verhaal ;)
Daar weet je echt wel dat je geen grote mond moet geven..

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:31

bello2005 schreef:
ten 1e

ten 2e

en
ten 3e

Wat ben jij kortzichtig zeg :+

1; ja, en ik denk dat dat toch echt per persoon verschilt, en waar ze wonen.

2; vaak zat

3; ja dat weet ik heel goed, ik heb er gesolliciteerd, en ik heb op de levende have gewerkt, en ben vaak zat meegeweest, met verschillende takken van de politie.

Ik denk dat je zelf niet eens antwoord kan geven op vooral de 3e vraag, je weet waarschijnlijk niet eens waar je over praat..

Zonder de politie had het helemaal een zooitje geweest in dit land!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:34

skippy1 schreef:
Met dat aan zichzelf te wijten doelde ik op de persoon tegenover de agenten... ;) Niet op de agenten zelf... Maar ehm...ook tussen de zo goed geselecteerd agenten zitten echt wel minder goeie. ;) Zie de jongen die zo heetgeblakert achterop onze auto inreed, expres... ;) Heus...ook tussen al die agenten zitten er een paar die gewoon niet zo aardig/snel opgefokt zijn. Hee, t blijven tenslotte allemaal mensen! En ieder mens is een individu met bijbehorend karakter. ;)
En ja...de selectieprocedures ken ik.

Jep, helaas kent ieder beroep de mindere personen...!

skippy1 schreef:
Hee enne...agenten kiezen er ook zelf voor agent te worden. Waarmee ik niet zeg dat ze zich maar moeten laten afblaffen, maar waarmee ik wel aangeef dat ze wéten aan wat voor werk ze beginnen. En weten dat het kan gebeuren. Daar moeten ze dan ook naar handelen uiteraard. Maar mijns inziens moeten ze ook altijd weer open een confrontatie aangaan en niet de eerdere ervaring met een schreeuwlelijk oid daarin door laten spelen en dus maar even extra nors zijn. Dat komt ook voor. Waarmee ik ook weer niet wil zeggen dat ze na een heftig ongeluk oid hun allervrolijkstevriendelijkste gezicht moeten opzetten als ze jou daarna treffen. ;)
Ook tussen de agenten zitten gewoon een paar mindere...menselijk! :j

Ja hoor, mee eens. En inderdaad, als agent weet je wat je te wachten staat. Het enige wat ik jammer vind is dat de politie haar satus van vroeger kwijt is....en het nog steeds minder en minder wordt met het aanzien....En dan vraag ik me echt af: Waarom? Wat is gebeurd dat de agenten stuk voor stuk uitgekotst worden? Waar hebben ze dat aan verdiend?
Laatst bijgewerkt door Adil op 01-02-10 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anniicka_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:40

Wat een leuk topic :P

De meningen zijn aardig verdeeld haha!

Mijn vader heeft bij de TR gezeten en zodoende wilde ik ook graag bij de politie.. Alleen nu hebben ze vacaturestop dus dat gaat even niet door :+

Alleen wat veel mensen denk ik vergeten hoe de maatschappij en de burgers ook veranderen, vroeger hadden mensen respect voor de politie en keken ze wel uit als de politie er aan kwam, tegenwoordig wordt de politie uitgescholden, bedreigd en soms zelfs mishandeld.. Ik denk dat een politieman of vrouw zelf weinig keus heeft, zij moeten ook brutaler worden om hun werk uit te kunnen voeren en de wet te handhaven.. Word je geflitst voor 4 km te hard? ja het is banketstaaf maar je rijdt te hard en je weet dat het niet mag..

Tuurlijk zitten er ook mindere agenten bij, maar waar heb je die mensen niet? Echt niet alleen bij de politie!

Ik denk dat veel mensen niet alleen naar de politie moeten wijzen maar ook naar onze hele maatschappij moeten kijken.. Alles veranderd en mensen worden steeds onbeschofter en brutaler en denken dat ze alles kunnen maken..

Mij lijkt het een ontzettend mooi beroep en ik heb voor de meeste agenten veel respect want het is niet alleen langs de snelweg staan te flitsen maar het is ook mensen in nood helpen eerst hulp bieden en gelukkig zijn er ook nog mensen die de politie wel dankbaar zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:55

Adil naar mijn idee heb jij een wat t eenzijdig beeld. Ik zie namelijk ook nog altijd positieve reacties op agenten. ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:57

skippy1 schreef:
Adil naar mijn idee heb jij een wat t eenzijdig beeld. Ik zie namelijk ook nog altijd positieve reacties op agenten. ;)

Oh nee, zo bedoel ik dat niet! Er zijn gelukkig nog een hoop mensen die heel veel respect voor de politie hebben en erg dankbaar zijn voor het werk wat ze leveren, maar ik zie soms echt zulke extreme reacties dat ik me afvraag waar die vandaan komen.

Nee, een eenzijdig beeld heb ik niet...

Anoniem

Re: De politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:00

Okee!
Ik denk echter niet dat álle negatieve reacties onterecht zijn. Zoals ik al zei: een deel zal absoluut niet kloppen en onterecht zijn, maar ook een deel van de negatieve reacties zal wel terecht zijn. Net als in de gehele maatschappij zul je ook bij de politie mindere mensen hebben. Dus is het logisch dat ook daar soms een oorzaak ligt. ;)

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:02

Citaat:
Zonder de politie had het helemaal een zooitje geweest in dit land!

vind je het nu GOED lopen in Nederland dan ??
er is nog TE veel criminaliteit, verkrachters, pedofielen etcetc

Citaat:
Hee enne...agenten kiezen er ook zelf voor agent te worden. Waarmee ik niet zeg dat ze zich maar moeten laten afblaffen, maar waarmee ik wel aangeef dat ze wéten aan wat voor werk ze beginnen. En weten dat het kan gebeuren. Daar moeten ze dan ook naar handelen uiteraard. Maar mijns inziens moeten ze ook altijd weer open een confrontatie aangaan en niet de eerdere ervaring met een schreeuwlelijk oid daarin door laten spelen en dus maar even extra nors zijn. Dat komt ook voor. Waarmee ik ook weer niet wil zeggen dat ze na een heftig ongeluk oid hun allervrolijkstevriendelijkste gezicht moeten opzetten als ze jou daarna treffen.
Ook tussen de agenten zitten gewoon een paar mindere...menselijk!

dit heb ik niet gezegd... dus beetje dom om MIJN naam er boven te zetten :S snuffere

Citaat:
Er zijn een aantal dingen die me hier in deze bovenstaande reactie opvallen;
de schrijffouten en de manier waarop iets geschreven wordt is vrij slordig, daaruit valt op te maken dat de schrijfster niet erg bekwaam is in de Nederlandse taal. Er wordt enigszins discriminerend gereageerd en de vragen die schrijfster eerder stelde, maakt mij duidelijk dat de schrijfster met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid toch niet de in- en outs van het doen van aangifte kent.
Bovenstaande reactie vind ik een gekleurde en niet onderbouwde mening van een individu die slechte ervaringen heeft met de politie. Het zou fijn zijn als de schrijfster haar mening wat beter zou kunnen formuleren en onderbouwen.

nogmaals ik zit niet meer op school dus weet ook niet meer hoe ik ABN moet schrijven..
maar wat heeft dat er mee te maken ..

oh ja wat ik ook nog wil zeggen.. ik kijk vaak genoeg peter r de vries..
genoeg dingen waar de POLITIE niets aan doet..
zaken die ze sluiten, omdat het volgens HUN toch nix meer oplevert ???

pedofielen die gewoon met kinderen kan blijven werken ?? terwijl het zwart op wit staat dat hij er bekend om is ??
Vind je dat GOED werk van de politie ?????

IK NIET

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:06

bello2005 schreef:
pedofielen die gewoon met kinderen kan blijven werken ?? terwijl het zwart op wit staat dat hij er bekend om is ??
Vind je dat GOED werk van de politie ?????

IK NIET

Dat is niet de politie maar een ander deel van het grote overheidsorgaan waar de politie onder valt: Justitie. En ja daarvan komen de laatste jaren veel fouten in het nieuws (de goede berichten hoor je vaak niet, maar dit terzijde ;) ). En ja...vaak echt fouten waarvan je het schaamrood op je kaken krijgt! Verliezen van gevoelige documentatie, TBSers met verlof die eigenlijk de straat niet op zouden moet mogen etc... Denk dat dit allemaal gevolgen zijn de enorme bureaucratie.

Anniicka_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:09

Dat het niet goed loopt in Nederland ligt niet alleen aan de politie! Het ligt vooral aan de politiek en de maatschappij.. Hoe mensen tegenwoordig met elkaar omgaan, mensen hebben het ook vooral aan zichzelf te danken dat de politie steeds vaker en harder op moet treden omdat mensen tegenwoordig heel weinig respect hebben niet alleen naar de politie toe maar ook naar anderen..

Peter R. de Vries, ja daar hoor je het verhaal van één kant.. Mijn vader heeft met hem samen gewerkt en hij opent zaken waar in het begin hele grote fouten zijn gemaakt, maar niet alles wat hij weer opent kan hij ook oplossen.. Je scheert alle politiemensen over één kam en dat kan niet, ik zeg toch ook niet dat alle mensen die niet meer naar school gaan geen ABN meer kunnen?
Laatst bijgewerkt door Anniicka_x op 01-02-10 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:12

Ik vind het goed dat er politie is en ben blij dat ze er zijn! Ze mogen van mij alleen wel harder optreden...