Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MamboBeach schreef:Iedereen denkt [...], is ook niet zo en daar hoor je niemand over...
Zoolgangster schreef:Helaas merk ik aan sommige opmerkingen van mensen hier, dat het niet meer van zelfsprekend is in deze tijd, om even een prikkie over te hebben voor de medemens.
miss_lizje schreef:Het is toch ook zo dat je de normale griepprik eerst moet hebben gehad om deze te moeten laten werken? Dat hoorde ik gisteren weer ergens. Als dat waar is hoop ik dat die mensen dat ook allemaal hebben geweten die de mexicaanse prik hebben gehad.
MISTRAL94 schreef:miss_lizje schreef:Het is toch ook zo dat je de normale griepprik eerst moet hebben gehad om deze te moeten laten werken? Dat hoorde ik gisteren weer ergens. Als dat waar is hoop ik dat die mensen dat ook allemaal hebben geweten die de mexicaanse prik hebben gehad.
Dat is niet waar, sterker nog de LHV geeft het advies uit dat mensen die de seizoensprik nog niet gehad hebben, eerst de mexicaanse te geven en de seizoensprik op te schuiven. Dit omdat in 95% van de griep gevallen het om de mexicaanse gaat.
Cherish: Ik hoorde van de week iemand die in een apotheek werkt en niet in aanmerking komen voor de griepspuit. Dus zo gek vind ik dat niet eens dat jullie dan als laatste aan de beurt zijn. Een apotheek kan ook een bron van besmetting zijn. Een grotere als je het mij vraagt dan mondzorg.
MISTRAL94 schreef:miss_lizje schreef:Het is toch ook zo dat je de normale griepprik eerst moet hebben gehad om deze te moeten laten werken? Dat hoorde ik gisteren weer ergens. Als dat waar is hoop ik dat die mensen dat ook allemaal hebben geweten die de mexicaanse prik hebben gehad.
Dat is niet waar, sterker nog de LHV geeft het advies uit dat mensen die de seizoensprik nog niet gehad hebben, eerst de mexicaanse te geven en de seizoensprik op te schuiven. Dit omdat in 95% van de griep gevallen het om de mexicaanse gaat.
Cherish: Ik hoorde van de week iemand die in een apotheek werkt en niet in aanmerking komen voor de griepspuit. Dus zo gek vind ik dat niet eens dat jullie dan als laatste aan de beurt zijn. Een apotheek kan ook een bron van besmetting zijn. Een grotere als je het mij vraagt dan mondzorg.
cherish schreef:maar in de mondzorg ben je toch veel closer met de patient dan bij de aportheek?
dat lijkt in mijn ogen hetzelfde als bij de bakker
MISTRAL94 schreef:cherish schreef:maar in de mondzorg ben je toch veel closer met de patient dan bij de aportheek?
dat lijkt in mijn ogen hetzelfde als bij de bakker
In de apotheek heb je te maken met alle doelgroepen, vaak krijg je daar mensen die al ziek zijn. Overigens word dit via lucht (bijv. hoesten) gladde oppervlakken verspreid.
Zorgen voor een goede weerstand dus op die manier verklein je de kans op besmetting iets, als je geen vaccinatie krijgt!
Zoolgangster schreef:Geen excuus dus om niet in te enten.
Huertecilla schreef:De griepprik is een glijdende schaal. Wil je ook een aids-test verplicht voor alle verplegend/verzorgend personeel? Sero-positieven een rode '+' op het revers en de niet tegen griep geëntten een rode 'G'.
Héh!! Hoe zit het met allen die om religieuze redenen geen DKTP-prik hebben gehad??? Een rode gevaren-driehoek!!