Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Re: Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 17:57

Ik snap niet waarom mensen de gelijkenis tussen Hitler en Wilders niet zien. Tuurlijk is Wilders absoluut niet zo extreem als Hitler en wordt dat hopelijk ook niet, maar ontkennen dat er overeenkomsten zijn vind ik je kop in het zand steken :)

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 18:15

@heino waarom vind jij dat dan?
Ik ben diep in mijn hart echt een fan van Wilders maar nogmaals dat geflikker met moslims vind ik not done.
Respect voor je medemens, ongeacht, kleur, afkomst of religie.
Toch merk ik ook dat de pers er als de kippen bij is als het om moslims gaat, over de rest van zijn programma hoor je niets.
Wie hier weet dat Wilders het dierenleed in Nederland serieus aan wil pakken door te beginnen met een soort dierenpolitie (animal cops) spreekt me erg aan.
Het aanpakken van personeels te kort in de ziekenzorg.
Spreekt me erg aan vooral omdat mijn opa 2 jaar geleden overleden is in een verpleegtehuis.
Opa had terminale longkanker maar is toch gestikt , als er meer personeel geweest was was dit niet gebeurd (en verder niets dan goeds over die mensen, heel veel toewijding echt maar te veel patienten en te weinig personeel)
Zo zijn er nog meer dingen, die me erg aanspreken.

ik zie Wilders nog niet alle moslims opsluiten om ze te vergassen, en als de moslims op zijn beginnen aan geestelijk gehandicapten of zigeuners.
Allebei mijn opa's hebben in kampen gezeten, mijn oma in de gevangenis in Arnhem waar mijn tante geboren is (omdat zij haar oudste zoons liet onderduiken)
Veel heel veel van mijn familie is niet teruggekomen daarom slaat deze vergelijking wat mij betreft nergens op.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 18:31

Hitler wilde Joden het land uit, Wilders Moslims
In mijn ogen de belangrijkste overeenkomst, het verachten van een specifieke andere bevolkingsgroep.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 18:32

eppie38 schreef:
Toch merk ik ook dat de pers er als de kippen bij is als het om moslims gaat, over de rest van zijn programma hoor je niets.

Hier is Wilders natuurlijk zelf ook bij. Hij kan zelf ook aangeven geen interviews of wat dan ook meer te willen geven over Moslims, maar andere partijpunten in het medialicht stellen.

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 18:45

Hitler zocht een zondebok in tegenstelling tot de joden zorgen de allochtonen hier in Nederland zeker wel voor overlast.
Gevangenissen zitten vol met allochtonen, en dat is natuurlijk niet omdat het allemaal van die lieverdjes zijn.

Natuurlijk ben ik ook wel met je eens dat Wilders kickt op de aandacht die hij er door krijgt, net als de film Fitna bv.
Vond het persoonlijk erg zielig van hem en eigenlijk ben ik er ook oke mee dat hij hiervoor aangepakt wordt (aankomende rechtszitting over het opruien tot haat)
Dit ging te ver en draagt ook niets aan aan een betere maatschappij, toch blijft zijn verdere programma mij erg aanspreken, maar zeg er wel eerlijk bij dat als Wilders zijn hetze voortzet ik een andere partij kies, zou wel jammer zijn want vind het een charismatische man die zker een frisse wind door politiek nederland zou kunnen waaien.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 18:46

Heino schreef:
Hitler wilde Joden het land uit, Wilders Moslims
In mijn ogen de belangrijkste overeenkomst, het verachten van een specifieke andere bevolkingsgroep.

weet je waarom hitler de joden het land uit wilde hebben?
Omdat ze zakelijk heel succesvol waren....in heel Europa was jodenhaat,niet alleen in duitsland.
Zelfs de gemeente Amsterdan gaf exact de adressen van de joden door aan hitler....zodat ze vergast konden worden..

Ik zou wilders absoluut niet willen vergelijken met hitler...volgens mij wil hij gewoon een stop op nog meer mensen ,de profiteurs en raddraaiers er uit knikkeren....zodat dat geld ergens anders aan besteed kan worden.

Aan onze ouderen misschien?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 18:47

blablabla..waar maken jullie je toch druk om. zijn ergere en vooral veel interessantere dingen op de wereld dan mister W

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 18:50

jameyskatje schreef:
blablabla..waar maken jullie je toch druk om. zijn ergere en vooral veel interessantere dingen op de wereld dan mister W

Discussie forum dus we hebben een discussie :D
jij bent moslim toch?
Mag ik jou vragen hoe jij als moslim jezelf voelt als het om Wilders gaat?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 18:54

toevallig heb ik gisteren met de moeder van een marokkaanse vriendin gelachen tot de tranen in onze ogen stonden toen ik vertelde over de hoofddoekenvergunning :P haha we kunnen altijd nog naar engeland verhuizen was onze conclussie, dat is ongeveer 1 van de beste landen waar je als moslim kan wonen.

die man leeft helemaal niet in onze gemeenschap. ik hoor die naam haast nooit vallen. misschien bij pubers, maar dat is vaak de leeftijd. wij lachen er om en toe en rollen een keer met onze ogen.

af en toe gooit hij weer een uitspraak het land in,, word iedereen weer even bezig gehouden en heeft hij zn portie aandacht weer binnen. boeiend. er zijn nog steeds voedselbanken in nederland, daar kan hij zich beter voor inzetten, de pipo de clown die hij is

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 18:56

jameyskatje schreef:
toevallig heb ik gisteren met de moeder van een marokkaanse vriendin gelachen tot de tranen in onze ogen stonden toen ik vertelde over de hoofddoekenvergunning :P haha we kunnen altijd nog naar engeland verhuizen was onze conclussie, dat is ongeveer 1 van de beste landen waar je als moslim kan wonen.

die man leeft helemaal niet in onze gemeenschap. ik hoor die naam haast nooit vallen. misschien bij pubers, maar dat is vaak de leeftijd. wij lachen er af en toe en rollen een keer met onze ogen.

af en toe gooit hij weer een uitspraak het land in,, word iedereen weer even bezig gehouden en heeft hij zn portie aandacht weer binnen. boeiend. er zijn nog steeds voedselbanken in nederland, daar kan hij zich beter voor inzetten, de pipo de clown die hij is

hi,hi...alle moslims in engeland zorgen ervoor dat het hier in de dordogne(frankrijk) nu stikt van de engelsen...zijn de fransen ook niet blij mee..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 19:04

geerke schreef:
weet je waarom hitler de joden het land uit wilde hebben?

Dat vind ik even niet relevant, het grotere gedachtengoed achter het weghebben van anderen is het 'eigen volk eerst', en daarin vind ik beide vergelijkbaar :) Wilders wil overigens niet alleen de raddraaiers irriteren (want dat vind ik terecht) maar ook onschuldigen die bvb een hoofddoekje dragen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 19:14

ik denk dat iedereen bang is voor de gevolgen van het uitsluiten van een bevolkingsgroep...
huti's en tuti's ,maakten elkaar af,sebrenica,vrij recentelijk nog 8000 moslims vermoord(we stonden erbij en keken ernaar)

Dus de angst is misschien niet ongegrond...aangezien de laatste keer van volkerenmoord echt niet in 40/45 was.

Het zou mij niets verbazen als de moslims een keer wraak zouden nemen ,door al het onrecht wat hun al eeuwen word aangedaan....ik draai het dus even om....

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 19:28

Ben je daar dan oprecht bang voor Geerke want vraag me af of mensen echt die onderbuikgevoelens hebben.
Jk wat ik eigenlijk nooit vertel, is nooit ter sprake gekomen maar mijn kinderen zijn ook moslim, ze hebben een marokaanse vader. (ik ben gescheiden maar hebben wel goede band samen vanwege de kinderen)
Ik ben zelf niet zo met het geloof bezig en hoewel ze wel moslim zijn, jawel ook dubbele nationaliteit vind ik dat ze later elf moeten weten hoe ze dit geloof invullen, voor mij houdt dat in dat ik bewust mijn zoontje niet laat besnijden omdat ik vind dat het later zijn eigen keuze moet wezen.
Verder leer ik ze trots te zijn op hun afkomst en hebben we natuurlijk veel moslim vrienden en familie.

Bij hun leeft het wel, voelen zich achteruit gezet door Wilders en sommige hebben ook angst, vooral oudere generatie dat als bv kids iets flikken zij het land uit moeten, en zou niet kloppen natuurlijk omdat de meeste Marokkanen die ik ken (grootouders van mij kinderen bv) altijd hard gewerkt hebben, hier gekomen zijn als gastarbeider en nu tja, heel dubbel voor mij dit zeg ik eerlijk.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 21:08

Hitler en Wilders vind ik geen goede vergelijking.
Hitler vergaste de joden, Wilders wil de moslims terug naar hun eigen land.

onrecht naar de moslims? en wat mag dat dan zijn?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 21:17

dit is inmiddels ook een land waar moslims wonen. dus wat jij zegt is onmogelijk

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 21:44

@Pashon: een Moslim is niet iemand die uit een specifiek land komt, net zoals gereformeerden, katholieken enzovoorts niet uit een speciefiek land komen. Het is gewoon een geloof.

@Eppie: onze gevangenissen zitten niet meer zo vol; er zijn zelfs cellen leeg.
Vond het wel frappant laatst te horen dat de meeste allochtonen die in de gevangenis zitten, juist de goed geïntegreerde zijn. Zij voelen zich vaak gediscrimineerd; ik kan me best voorstellen dat dat gebeurt en dat dat heel frustrerend kan zijn.

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 21:47

Persoonlijk zie ik wel degelijk een gelijkenis tussen Hitler en Wilders. Beide hun goede kanten, maar ook hele erge foute dingen.

Als ik heel eerlijk ben, en het hard zeg, denk ik dat Wilders over niet al te lange tijd onder de grond eindigt. Al hoop ik het niet voor hem.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 21:49

ik zie ook wel enige vergelijking tussen Hitler en Wilders, ze durven beide de waarheid te zeggen en met de vuist op tafel te slaan.
Hitler deed het overigens om een persoonlijk iets, Wilders niet die ziet overduidelijk een probleem en wil dat aanpakken.
ontkennen dat het probleem er niet is, maakt het uiteindelijk alleen maar erger.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 21:52

euhm.. SeBart. ik wil niet dom overkomen. maar iedereen 'eindingt' uiteindelijk in de grond of als stof... dus Wilders ook. en NIEMAND weet hoe en wanneer. dat is zo mooi aan het leven, de dood is zeker en de rest niet.

dus hiermee heb ik gelijk de topictitel beantwoord..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 21:55

Ik hoop eigenlijk aan de ene kant wel, en aan de andere kant niet dat Wilders in het.. hoe noem je dat :') 'bestuur' komt..

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 21:56

Jameyskatje... Haha ja beetje dom verwoord, maar bedoel het dus met nadruk in niet al te lange tijd. Dus gelijk aan pim fortuin oid. Met een paar kogels in zijn lijf of messteken.
Ook al gun ik hem dit echt niet, al ben ik het niet altijd met hem eens

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 22:11

Pashon schreef:
Wilders niet die ziet overduidelijk een probleem en wil dat aanpakken.
ontkennen dat het probleem er niet is, maakt het uiteindelijk alleen maar erger.

Ik zie ook problemen rondom Moslims, maar ik zie ze niet zo groot als Wilders ze maakt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 22:16

eppie38 schreef:
Bij hun leeft het wel, voelen zich achteruit gezet door Wilders en sommige hebben ook angst, vooral oudere generatie dat als bv kids iets flikken zij het land uit moeten, en zou niet kloppen natuurlijk omdat de meeste Marokkanen die ik ken (grootouders van mij kinderen bv) altijd hard gewerkt hebben, hier gekomen zijn als gastarbeider en nu tja, heel dubbel voor mij dit zeg ik eerlijk.

En dat is intriest. Het geeft aan dat het begrip vrijheid van meningsuiting te veel rek heeft. Want vrijheid van anderen beledigen en kleineren zou wel degelijk een grens moeten hebben.
Mensen die zeggen dat Wilders tenminste dingen durft te zeggen, begrijpen niet wat hij eigenlijk zegt.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 22:18

sarabande schreef:
Mensen die zeggen dat Wilders tenminste dingen durft te zeggen, begrijpen niet wat hij eigenlijk zegt.

en wat zegt hij dan wel volgens jou?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 22:20

Dat álle Moslims verachtelijk zijn onder andere.