In feite is Horsetycoon als spel an sich fout bezig. Zij wéten wat copyright inhoud (in tegenstelling tot de negenjarige broekpoepers in het spel) en verdienen nota bene geld aan het jatten van andermans foto's. Krommer kan bijna niet....
Kan jij mij dan misschien vertellen, namens HT, hoe jullie kunnen goedpraten dat er andermans foto's worden gestolen en gemanipuleerd zonder toestemming?
De schuld kun je niet geven aan de spelers. Daar ligt het probleem niet. Er is in de opbouw van het spel niet nagedacht over het systeem van plaatjes plaatsen bij paarden. Ja, nagedacht hoe het beheer zo snel mogelijk zijn zakken kon vullen, maar niet over de gevolgen (lees: uit de hand gelopen stelen van foto's).
En als er dan altijd maatregelen zijn genomen vanuit de fotografen, wat nu dus simpelweg door het ontieglijk hoge aantal niet langer bolgewerkt kan worden, waarom wordt daar niet aan gewerkt? Ik vind het uitermate slecht dat fotografen er zoveel moeite voor moeten doen om hun foto van de site af te krijgen, en zelfs dan is er nog geen zekerheid.
Ik begrijp het echt niet hoor. Misschien ben ik blond.

In principe zouden jullie als spel nu 7 kleuren moeten schijten omdat elke (grotere) fotograaf (lees: Femke, Hilda, Slawik, Boiselle, Toffi) jullie per foto kunnen uitmelken (het verbaast me dan ook van jullie dames dat er al niet eerder een factuur richting HT is gegaan?). Of in het extreemste geval, zelfs een rechtszaak aan kunnen gaan.
Ik vind dat jullie als spel erg laconiek omgaan met dit soort dingen die toch behoorlijk serieus zijn. Of zien jullie de ernst er niet van in? Want ik meen me te herinneren dat deze discussie nu al heel lang speelt.