13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:13

LimaMambo schreef:
pharagirlke schreef:
MB: wacht maar tot je kinders hebt :D Dan weet je hoe weinig die kinderbijslag waard is. ;)

uhmm je woont in belgie.. daar gelden hele andere regels dan hier hoor..

zoals yinnar al aangaf.. Kinderbijslag is € 278,55 per kwartaal voor 1 kind

Hier tegenover hebben ze 13 kinderen, dus 13 x 200 is toch 2600 euro per maand, vandaar dat ze net een nieuwe tracktor en grasmaaier hebben kunnen kopen :oo Dan hoeft mams idd niet te werken.....

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:13

pharagirlke schreef:
Dan zou je moeten weten dat je daar echt geen kinders mee onderhoud. Zeker niet als je er een boot voor kan kopen. Dan is dat helemaal niks waard :') Iig hier niet. Je kan er nog niet eens elke dag mee voor brood zorgen laat staan voor al de rest.

Wel eens van sponsoren gehoord? :D

Je onderhoudt er geen kinderen van maar het is wel mooi meegenomen! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:14

LimaMambo schreef:
pharagirlke schreef:
MB: wacht maar tot je kinders hebt :D Dan weet je hoe weinig die kinderbijslag waard is. ;)

uhmm je woont in belgie.. daar gelden hele andere regels dan hier hoor..

zoals yinnar al aangaf.. Kinderbijslag is € 278,55 per kwartaal voor 1 kind

Oke, dus nog geen 100 euro per maand.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:15

russel schreef:
Hoezo, ze mag hier niet zijn? Wat nou dat paps of mams Nederlands is en ook hier familie heeft en ze op een reis is geboren en toevallig was dat in Nieuw Zeeland? Goed voor haar dat ze ook Nieuw Zeelands is, kan ze van het bekrompene af.

Uhm, zeg ik dat ergens? Ik vraag het me af.

russel schreef:
Veel scholen moeten eerst zelf maar eens wat aan sociale ontwikkeling doen door de kids met elkaar op een normale manier leren om te laten gaan. Dat criminaliteit niet op school hoort en pesten al helemaal niet, dat is orde aan de dag. Dus zo sociaal ontwikkeld kan je ook nog eens worden op school, dat je een trauma voor de rest van je leven mee krijgt. Vraag mij af of die Laura met haar ambities zo goed op school ligt, dat is toch al zo met kids van die leeftijd als je niet hetzelfde bent als je vriendinnen ben je raar en val je buiten de groep, dan kan je maar beter lekker op zee zitten.

Nee stuur je kind de oceaan over voor 2 jaar dat is goed voor de algemene ontwikkeling op die leeftijd. Het zal er wel op uitdraaien dat ze naar N-Z gaat. Mooi, moet ze doen. Als er wat gebeurt dan heeft de Nederlandse overheid er in ieder geval geen rol in gespeeld. Dus kunnen die ouders ook niet mekkeren als er iets vervelends gebeurd.

Maar het blijft naïef om te denken dat een meisje van dertien in haar eentje de oceaan op kan, zegt Bernt Folmer, directeur van de Enkhuizer Zeevaart School. "Kan een meisje van dertien fysiek de oceaan aan? Je bent in je eentje al bezig je schip op koers te houden, maar je moet ook nog een keer slapen. Er kunnen enorme golven ontstaan die aanzienlijke schade aan je schip kunnen aanrichten. Kan een meisje met een gebroken mast op een zware zee zich weer veilig maken? Dat zie ik niet voor me. Je bent in je eentje veel kwetsbaarder dan met meerdere mensen tegelijk," concludeert Folmer.

Ayasha
Blogger

nee Russel, iets van een 86 ;)

MamboBeach

LimaMambo schreef:
uhm.. volgens mij gelooft ieder ouder in zijn/haar kind

Inderdaad! Het eerste wat ik tegen mijn man zei, belachelijk, ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen mijn dochter op die leeftijd zo weg te laten gaan.
Ik vraag me bijna serieus af of je dan goed bij je pan bent en of je wel van je kind houdt... :roll:

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:16

russel schreef:

dat is wel 1200 per jaar.. en dat vind ik veel
plus dat ik vind dat ze ook voor de rest niet meer aanspraak moet kunnen maken op nederlandse voorzieningen zoals zorgverzekeringen etc

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:16

Ja, lekker alleen als er 300 meter achter je de boot met pappie er in vaart. Ajseblieft zeg stuur dat kind naar school.

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:21

Citaat:
‘Wij moeten ons aan de Leerplichtwet houden’, stelt een woordvoerder van Wijk bij Duurstede. De gemeente maakt geen bezwaar tegen ouders die hun kinderen les geven tijdens wereldreizen. ‘Dat komt vaker voor.’ Maar een kind dat zelf leert op zee, met af en toe wat telefonisch contact, is volgens de leerplichtambtenaar geen acceptabel alternatief voor school.

Ah mijn god, vreselijk wat een zeik-regeerders! Wetten wetten wetten!

Citaat:
Laura moet in september vertrekken om nog kans te maken op de titel jongste solozeilster rond de wereld. Zij riskeert echter een boete als zij vertrekt zonder toestemming van de leerplichtambtenaar. Om dat te voorkomen kan haar vader zijn dochter uitschrijven uit het bevolkingsregister. Zij blijft dan wel Nederlands staatsburger.

Niet normaal dat ze dit moeten doen om dit alles voor elkaar te krijgen! Als dat meisje dat toch wil, dan laat haar dat toch doen!
Wat denken hun wel niet dat ze daar over mogen beslissen?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:22

wetten zijn wetten ja..
zal nog leuk worden.. als dit doorgaat wil iedereen ineens met zijn kind op wereldreis of een lange vakantie midden in het schooljaar :+

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:23

CCindy schreef:
Citaat:
‘Wij moeten ons aan de Leerplichtwet houden’, stelt een woordvoerder van Wijk bij Duurstede. De gemeente maakt geen bezwaar tegen ouders die hun kinderen les geven tijdens wereldreizen. ‘Dat komt vaker voor.’ Maar een kind dat zelf leert op zee, met af en toe wat telefonisch contact, is volgens de leerplichtambtenaar geen acceptabel alternatief voor school.

Ah mijn god, vreselijk wat een zeik-regeerders! Wetten wetten wetten!

Citaat:
Laura moet in september vertrekken om nog kans te maken op de titel jongste solozeilster rond de wereld. Zij riskeert echter een boete als zij vertrekt zonder toestemming van de leerplichtambtenaar. Om dat te voorkomen kan haar vader zijn dochter uitschrijven uit het bevolkingsregister. Zij blijft dan wel Nederlands staatsburger.

Niet normaal dat ze dit moeten doen om dit alles voor elkaar te krijgen! Als dat meisje dat toch wil, dan laat haar dat toch doen!
Wat denken hun wel niet dat ze daar over mogen beslissen?

Omdat het misschien anders een zootje wordt als iedereen doet waar hij/zij zin in heeft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:23

Die lange vakanties worden wel gedaan, moet idd toestemming voor gevraagd worden en met goede reden wordt die ook gegeven. Maar ouders omzeilen het door kind ziek te melden.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:25

Wetten zijn er nu eenmaal niet voor niets. Anders zou het helemaal een klerezooi worden in dit land. De leerplichtwet bestaat al vanaf 1969. Waarom zouden ze die aanpassen voor drammerig meisje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:25

LimaMambo schreef:
russel schreef:

dat is wel 1200 per jaar.. en dat vind ik veel
plus dat ik vind dat ze ook voor de rest niet meer aanspraak moet kunnen maken op nederlandse voorzieningen zoals zorgverzekeringen etc

Als kind is uitgeschreven is dat ook niet zo. Nederlandse voorzieningen zijn alleen prachtig voor degenen die nergens wat voor doen, dus van subsidies leven, maar de gewone belastingbetaler die boven Modaal zit, betaald in de regel alleen maar...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:27

lange vakantie is iets anders als de wereld rond in een boot
dan leef je immers op die boot

ook rondtrekkende ouders kunnen hun kind via de wereld school les laten volgen

Citaat:
Wij moeten ons aan de Leerplichtwet houden’, stelt een woordvoerder van Wijk bij Duurstede. De gemeente maakt geen bezwaar tegen ouders die hun kinderen les geven tijdens wereldreizen. ‘Dat komt vaker voor.’ Maar een kind dat zelf leert op zee, met af en toe wat telefonisch contact, is volgens de leerplichtambtenaar geen acceptabel alternatief voor school.

hier in dit topic valt men over emotionele ontwikkelingen
de leerplicht ambtenaar over les per boek en computer

nu meneer de ambtenaar als dat het probleem is
wake up .. legio kids hebben dat al gedaan en zullen het nog doen

niet voor ieder kind weggelegd
zoals klassikaal als schaapjes netjes in de rij de dam over
ook niet voor iedereen weggelegd is

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:28

leren via een pc.. oke.. maar dan MET begeleiding van een ouder

niet een kind alleen op een bootje midden op zee.. die ook nog eens haar boot in de gaten moet houden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:29

Hoe zit het met die rijnakenvaarders, dus chipperskinderen, die hebben toch wel les op de boot? Die ouders worden toch ook niet uit de ouderlijke macht gezet omdat ze hun kind niet op kostschool doen? Hoe zit dat??

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:29

russel schreef:
Hoe zit het met die rijnakenvaarders, dus chipperskinderen, die hebben toch wel les op de boot? Die ouders worden toch ook niet uit de ouderlijke macht gezet omdat ze hun kind niet op kostschool doen? Hoe zit dat??

Wat een vergelijking, dat is heel wat anders als zo'n kind op een bootje duwen en ALLEEN voor 2 jaar lang rond laten varen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:30

LimaMambo schreef:

niet een kind alleen op een bootje midden op zee.. die ook nog eens haar boot in de gaten moet houden

haha, ja op de zuiderplas moet je je bootje in de gaten houden, maar op open zee, een oceaan bv en het is rustig weer niet, dan gaat hij vanzelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:31

xx_Horsiex schreef:
russel schreef:

Wat een vergelijking, dat is heel wat anders als zo'n kind op een bootje duwen en ALLEEN voor 2 jaar lang rond laten varen.

Op een bootje duwen, het wordt wel steeds minder respectvol. Zo wordt het idd een kinderlijk verhaal. Jammer dat het zo onder uit gehaald wordt, ik vind het een prestatie het te kunnen en te willen omdat ze het kan....

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:31

russel schreef:

maar dan is er altijd nog een volwassen iemand bij..
heb trouwens bij een jongen in de klas gezeten waarvann de ouders ook op de binnevaart zaten.. hij zat gewoon op een schipperskinderen-opvang of zoiets :P

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:32

russel schreef:
Die lange vakanties worden wel gedaan, moet idd toestemming voor gevraagd worden en met goede reden wordt die ook gegeven. Maar ouders omzeilen het door kind ziek te melden.

Hier wordt overigens ook al op gecontroleerd de laatste jaren omdat het een bekend fenomeen is. Ik denk overigens te begrijpen hoe Laura het gaat aanpakken. Ze laat zich uitschrijven in NL en meldt niets bij de Nieuw Zeelandse overheid dus gaat dan "illegaal" op pad.

Welke mogelijkheden zijn er als de leerplichtambtenaar een negatief advies geeft? Ouders kunnen hun kinderen uitschrijven uit het gemeentelijk bevolkingsregister. Een leerplichtambtenaar heeft zo geen zeggenschap meer over de leerling. Dit gebeurt regelmatig: Het nadeel is wel dat daarmee ook het recht op kinderbijslag en gratis ziektekostenverzekering voor het kind vervalt.

Amandavd

russel schreef:
xx_Horsiex schreef:

Op een bootje duwen, het wordt wel steeds minder respectvol. Zo wordt het idd een kinderlijk verhaal. Jammer dat het zo onder uit gehaald wordt, ik vind het een prestatie het te kunnen en te willen omdat ze het kan....

Och, of je nou zetten of duwen zegt? Punt is dat haar ouders niet reel nadenken. Wereld reis maken alleen op een bootje en waarvoor? 15 minutes of fame?

Limanade

russel schreef:
LimaMambo schreef:

haha, ja op de zuiderplas moet je je bootje in de gaten houden, maar op open zee, een oceaan bv en het is rustig weer niet, dan gaat hij vanzelf.

maar wie voorspeld dan dat het weer rustig is.. en ze moet ook nog kunnen slapen tussendoor..
plus ze heeft niet iemand waar ze op terug kan vallen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:33