russel schreef:Hoezo, ze mag hier niet zijn? Wat nou dat paps of mams Nederlands is en ook hier familie heeft en ze op een reis is geboren en toevallig was dat in Nieuw Zeeland? Goed voor haar dat ze ook Nieuw Zeelands is, kan ze van het bekrompene af.
Uhm, zeg ik dat ergens? Ik vraag het me af.
russel schreef:Veel scholen moeten eerst zelf maar eens wat aan sociale ontwikkeling doen door de kids met elkaar op een normale manier leren om te laten gaan. Dat criminaliteit niet op school hoort en pesten al helemaal niet, dat is orde aan de dag. Dus zo sociaal ontwikkeld kan je ook nog eens worden op school, dat je een trauma voor de rest van je leven mee krijgt. Vraag mij af of die Laura met haar ambities zo goed op school ligt, dat is toch al zo met kids van die leeftijd als je niet hetzelfde bent als je vriendinnen ben je raar en val je buiten de groep, dan kan je maar beter lekker op zee zitten.
Nee stuur je kind de oceaan over voor 2 jaar dat is goed voor de algemene ontwikkeling op die leeftijd. Het zal er wel op uitdraaien dat ze naar N-Z gaat. Mooi, moet ze doen. Als er wat gebeurt dan heeft de Nederlandse overheid er in ieder geval geen rol in gespeeld. Dus kunnen die ouders ook niet mekkeren als er iets vervelends gebeurd.
Maar het blijft naïef om te denken dat een meisje van dertien in haar eentje de oceaan op kan, zegt Bernt Folmer, directeur van de Enkhuizer Zeevaart School. "Kan een meisje van dertien fysiek de oceaan aan? Je bent in je eentje al bezig je schip op koers te houden, maar je moet ook nog een keer slapen. Er kunnen enorme golven ontstaan die aanzienlijke schade aan je schip kunnen aanrichten. Kan een meisje met een gebroken mast op een zware zee zich weer veilig maken? Dat zie ik niet voor me. Je bent in je eentje veel kwetsbaarder dan met meerdere mensen tegelijk," concludeert Folmer.