Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Publiek genoeg op de fierias en fiestas en ook aktiviteit te over. Alleen wil men niet meer met het gedoe van de ruiterij geconfronteerd worden. Díe is verbannen naar de rand voor een zelfbevredigingsfeestje.
Shadow0 schreef:bulck schreef:Euhm nu ga je spanje toch niet als maatstaf of voorbeeld nemen voor dierenwelzijn e
Ik heb zelf meer het idee dat de maatstaf een vrij specifiek deel van Spanje betreft.
Alet74 schreef:Slaat het publiek van de fiestas dan niet een beetje door? Ziet men door de aandacht van de media alleen nog maar de slechte kanten en niet dat het juist vaak heel goed gaat?
Lovely schreef:Sponsoren in een dorp in Spanje, wat moet ik mij daarbij voorstellen? De plaatselijke warme bakker en metselbedrijf? Het is in dat geval wel allemaal heel micro
Jannepauli schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat de heilige taak die je opgenomen hebt om paardenwelzijn te bevorderen en te verbeteren dan toch beter in jouw huidige thuisland in praktijk gebracht moet worden -
Lovely schreef:Het strekt dus wat ver om het een dan maar te projecteren op het ander, dat is een onhaalbare vergelijking.
bulck schreef:Ik ken spanje genoeg om zeker op gebied van dierenwelzijn een algemene walging en verachting over me heen te krijgen
Buiten de paarden om (als paardenland??? beesten krijgen met 3 een stang in en sporen aan dat menig dressuurpaard in Nederland/Belgie nooit zal zien nog voelen, en laat dat nu voortvloeien uit hun traditie) heb je de stierengevechten idd, ook vanuit traditie verandert in puur leedvermaak.
Dan heb je de gewone dieren, honden gecementeerd met hun poten in de grond, overgoten met bijtend goed, uit wagens gegooid aan bomen opgehangen etc. En dat heb ik aan de lijven ondervonden.
Dus idd HC veel werk aan de winkel in eigen land, want dergelijke vergrijpen verdwijnen in het niets tegen een spuitje, dat na een half uur uitgewerkt is en waarna het paard terug gewoon in de luxe staat waar hij vertoeft. Met mensen die aandacht hebben voor hun dier.
Lovely schreef:Maar nu even terug naar een vraag die ik stelde en waarop ik nog geen antwoord heb gekregen: welk welzijnsaspect wordt er nu precies geschaad met het toedienen van een streep sedalin voor het scheren? WELK welzijnsaspect en HOE lijdt het paard hieronder?
Huertecilla schreef:Dat werkt op wereldschaal exáct zo.
Kwestie van op het juiste moment een keizel in de juiste poel mikken.
Huertecilla schreef:Jannepauli schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat de heilige taak die je opgenomen hebt om paardenwelzijn te bevorderen en te verbeteren dan toch beter in jouw huidige thuisland in praktijk gebracht moet worden -
Je loopt een decennium achter met deze raaden ik ben verre van de enige die daarin investeert. Het maatschappelijke bewustzijn op dit punt evolueert rázendsnel.
Een kiezel in een poel mikken maakt maar een heel locaal plonsje, maar komt uiteindelijk in elke uithoek van de héle poel![]()
NL claimt voorop te lopen met dierenwelzijnsbewustzijn.
Het getuigt voor erg wienig respect voor het brede publiek om te schamperen dat dit toch wel achter Anky aan hobbelt. Dat is riskant; net een stuwdam.
hc
Huertecilla schreef:Door de média???
Het zijn de dorpsbewoners die op hun eigen dorpsfiesta niet met het paardendwingen geconfronteerd willen worden![]()
Juist omdat men paarden en paardrijden van oudsher enórm waardeert kijkt men er vanuit een veranderd welzijnsbewustzijn anders tegenaan, tegen paarddwingen.
Voor het zelf overleven liggen welzijnprioriteiten van het dier anders dan voor de lol.
Dát heeft het publiek hier heel goed op het netvlies. Zélf, van wat ze op hun straat via hun eigen ogen zien. Daar spelen media geen rol bij.
hc