Vergeten baby sterft in auto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 18:13

sarabande schreef:
maikeltje schreef:
Waarom kun je je nu niet bij bovenstaand bericht neerleggen?
Dit kan gewoon gebeuren....heel heel triest. En daar hoef je echt geen miskende psychopaat voor te zijn. Fouten maken is nu eenmaal menselijk. Gelukkig lopen de meeste fouten minder dramatisch af.

Veel sterkte gewenst vanuit deze kant aan ouders en de andere naasten
|(

Dit is geen condoleance register.
We hebben het wellicht niet eens zo zeer over deze ouders, maar meer over dat dit gebeurt.
Vorig jaar 2 x nu weer. Daar discusieren we over en geven we onze meningen en vragen ons af waarom en hoe.

Een zin als: dit kan gewoon gebeuren ...... is voor mij onbegrijpelijk.

Het voordeel van
een houten hart
Je bent voorzichtiger met vuur
De splinters zijn voor anderen
Er hoeft geen slot op en is dus helemaal niet duur

Dit is mijn hart
Mijn houten hart...

Sorry hoor, wat ben jij hard zeg! Iemand mag zijn medeleven toch wel betuigen...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 18:36

Raar omdat mijn zorg naar de baby en eventuele volgende babies gaat zou ik ongevoelig zijn.
Vreemde gevolgtrekking.

MamboBeach

Re: Vergeten baby sterft in auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 18:37

Ik heb de zin onderstreept waar ik op doel.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 18:38

MamboBeach schreef:
Ik heb de zin onderstreept waar ik op doel.

Dat is ook een onzinnige opmerking binnen een discussie over de gebeurtenis. Als je compassie met de ouders hebt stuur een kaartje of zo, maar dat binnen dit kader uiten treft geen enkel doel.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 18:44

Weet je sarabande, laat maar, ik heb hier geen zin in. Ik vind je gewoon heel hard overkomen en jij denkt door jouw berichten dat mensen er iets van leren. Ik moet gewoon een beetje lachen om je onnozelheid, zo komt het op mij over.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 18:44

Wat jij doet is in ieder geval geen discussie voeren, je tikt constant mensen op hun vingers omdat ze dat volgens jou niet doen. Geef dan eerst zelf het goede voorbeeld en ga eens in op de inhoud.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 18:53

Grappig dat jullie het omdraaien.
Ik tik niemand op de vingers, val niemand persoonlijk aan, geef niet mijn mening over andere users, hetgeen jullie met terugkerende regelmaat wel met mij doen.
Dat is een onzindelijke en zwakke manier van discusieren.
Hou het bij het onderwerp en als je daar geen argumenten meer voor hebt, verlaag je dan niet door de poster aan te vallen.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:37

MamboBeach schreef:
Weet je sarabande, laat maar, ik heb hier geen zin in. Ik vind je gewoon heel hard overkomen en jij denkt door jouw berichten dat mensen er iets van leren. Ik moet gewoon een beetje lachen om je onnozelheid, zo komt het op mij over.

Ben het helemaal met je eens. ;)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 00:33

sarabande schreef:
Ik tik niemand op de vingers, val niemand persoonlijk aan, geef niet mijn mening over andere users, hetgeen jullie met terugkerende regelmaat wel met mij doen.
Hou het bij het onderwerp en als je daar geen argumenten meer voor hebt, verlaag je dan niet door de poster aan te vallen.

Wie verlaagt zich hier nu eigenlijk?

Jij tikt mij op de vingers omdat ik naasten/bekenden die misschien dit topic lezen veel sterkte wil toewensen met deze verschrikkelijke gebeurtenis.
Geen idee of je zelf kinderen hebt maar heb je enig idee hoe het voelt wanneer je door een onvergefelijke fout je eigen kind verliest????
Ik krijg sterk de indruk dat je inderdaad geen idee hebt.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:06

maikeltje schreef:
sarabande schreef:

Wie verlaagt zich hier nu eigenlijk?

Jij tikt mij op de vingers omdat ik naasten/bekenden die misschien dit topic lezen veel sterkte wil toewensen met deze verschrikkelijke gebeurtenis.
Geen idee of je zelf kinderen hebt maar heb je enig idee hoe het voelt wanneer je door een onvergefelijke fout je eigen kind verliest????
Ik krijg sterk de indruk dat je inderdaad geen idee hebt.

Laat maar maik, ik kan me voorstellen dat je ze veel sterkte toewenst, heb ik ook gedaan.
Inderdaad gaat ze de boel verdraaien, ze komt er niet meer uit, heel jammer...

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:49

Ik denk dat jullie Sarabande verkeerd begrijpen door haar berichten op een verkeerde wijze interpreteren...
Het helpt dan niet om persoonlijk te worden :n
Voor een ieder is deze situatie anders en een ieder 'verwerkt' dit op een eigen manier.
Daar word hier over gesproken. Ik ben ervan overtuigd dat we allemaal met de ouders meeleven, maar niet iedereen kan zoveel 'begrip' opbrengen voor dit hele gebeuren en met name de vraag hoe dit heeft kunnen gebeuren houd sommige zo bezig dat zij er over willen praten omdat ze geen vat krijgen op de situatie.
Maar vat krijgen doe je nooit... En dan blijft enkel de vraag over "hoe heeft dit ooit kunnen gebeuren?"

En ongeacht of je nu kinderen hebt of niet, er zijn gewoon mensen die zeggen die fout maak je niet!
En of deze mening nu overeen komt of schaart met jou mening, laat elkaar dan in eigen waarde, maar praat erover.
Daar is dit topic voor bedoeld....

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 11:18

Ben jij haar woordvoerster?
Laat Sarabande dan haar berichten verduidelijken als wij ze niet begrijpen, ipv de hele tijd over de manier van discussievoeren te zaniken.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 11:33

Kaja schreef:
Ik denk dat jullie Sarabande verkeerd begrijpen door haar berichten op een verkeerde wijze interpreteren...
Het helpt dan niet om persoonlijk te worden :n
Voor een ieder is deze situatie anders en een ieder 'verwerkt' dit op een eigen manier.
Daar word hier over gesproken. Ik ben ervan overtuigd dat we allemaal met de ouders meeleven, maar niet iedereen kan zoveel 'begrip' opbrengen voor dit hele gebeuren en met name de vraag hoe dit heeft kunnen gebeuren houd sommige zo bezig dat zij er over willen praten omdat ze geen vat krijgen op de situatie.
Maar vat krijgen doe je nooit... En dan blijft enkel de vraag over "hoe heeft dit ooit kunnen gebeuren?"

En ongeacht of je nu kinderen hebt of niet, er zijn gewoon mensen die zeggen die fout maak je niet!
En of deze mening nu overeen komt of schaart met jou mening, laat elkaar dan in eigen waarde, maar praat erover.
Daar is dit topic voor bedoeld....

Waarom verkeerd begrijpen? Ik kan heus wel lezen...
Ik kan ook wel begrijpen dat een ieder het anders kan opvatten maar ik vind het wel vreemd dat mensen zo zitten te hakken op de vader, die heeft verdriet genoeg lijkt mij. De vader wordt hier persoonlijk aangevallen, lijkt mij ook niet de bedoeling.
Vat krijgt niemand hierop, dit is nu helaas het leven, zo is het gelopen, misschien willen wij tegenwoordig wel te veel vat op het leven hebben.
Denk toch wel dat de mensen met kinderen wat meer besef hebben dat er iets zou kunnen gebeuren.

Dat zeg je goed Kaja, laat elkaar in eigen waarde, als iemand hier dus blijk van medeleven wil tonen hoeft daar niet zo cru op ingehakt te worden.

Wat ik nog even wil zeggen is dat als bepaalde bokkers er niet meer uitkomen gaan roepen dat het te persoonlijk wordt! Daar word ik een beetje moe van...

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 11:34

Jongens, kom op zeg....

Feit is dat dit soort dingen toch gebeuren, hoe triest ook. En al is het natuurlijk moeilijk voor te stellen en is er nooit een afdoende excuus voor zoiets. Maar wie herkent zich nou niet in situaties waarbij je hoofd overloopt van allerlei zaken die je nog moet doen, regelen enzovoorts met tijdsdruk, dat je compleet vergeet wat je 'daar' ook al weer deed of wilde gaan doen, je de trap oprent om iets te halen en boven aangekomen totaal niet meer weet wat. Kleinigheden, maar wel degelijk ook iets van echt vergeten.
En bovendien, zitten mannen ook nog anders in elkaar dan vrouwen en kunnen vrouwen beter schakelen en meer dingen tegelijk. Een man 'kan' beter 1 ding tegelijk doen en niet meerdere dingen. Daar zijn ze gewoon minder goed in. Dat ligt in onze fysiek, in onze genen en hersenhelften besloten. Is natuurlijk geen excuus maar wellicht wel mede verklarend, dat genomen met een flinke dosis stress/tijdsdruk en bijvoorbeeld een veeleisende baan of belangrijke gebeurtenis op het werk en voilá, je bent er al niet meer zo bij met je gedachten.....Je kind vergeten is dan onvoorstelbaar slordig, maar het komt voor. En bovendien hoeveel ongelukken gebeuren er doordat we met ons hoofd nog elders zijn in plaats van bij het autorijden. En geloof maar dat het voor die man en vrouw in kwestie het grootst onvergeeflijke in hun leven is, zelf hebben ze ook levenslang door zo'n feitelijk onnozele vergeet aktie..rondom je kind.

Moet er niet aan denken, maar het is ook niet zo dat ik me het helemaal niet kan voorstellen dat je zoiets overkomt.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:05

Deze discussie draait al dagen in een cirkel en gaat nergens meer heen. Het is tijd voor een slotje...