Moslimpartij mikt op verkiezingen 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bobolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 10:51

volgens mij krijgt de islam veel te veel
de overhand in ons land en het meeste
wat je ze hier ziet doen is hun handje
ophouden voor de uitkering en werken ho
maar degene die wel werken weten niet
wat doorwerken is maar ja ´t is gewoon onzin
dat islam de overhand gaat krijgen maar er
zijn toch al meer allochtonen als nederlanders

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 10:56

Blue_Eyes schreef:
Mer moslims dan christenen in Nederland? := Meer dan 7,1 miljoen christenen zijn er in Nederland - en nog geen miljoen moslims.

En weeral helemaal met Anoeska eens.

nee degene die ik quote-te die zei dat dat ooit zo zou kunnen zijn ;) ik weet ook wel dat er echt niet meer allochtonen zijn dan nl-ers.
(behalve in rotterdam hehe)

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 10:57

Deze groep is de eerste groep die ze letterlijk het land uit moeten gooien! Geertje heeft gelijk dat ons land overgenomen wordt. We zijn een rijk land, zie je het voor je Amalia met een moslim trouwt... (niet dat dat direcht gebeurt maar stel je voor)
Sorry ik zie het allemaal niet zo zitten met die partij.
Nederland moet wel Nederland blijven

Blue_Eyes

Nee, degene die je had gequote zei dat er nu al bijna meer moslims in Nederland waren dan christenen. En dat is dus echt kolder.

Tegelijk zijn moslims en allochtonen dus niet aan elkaar gelijk! Net zomin als autochtonen allemaal christen zijn.

Huertecilla

bobolien schreef:

Niet nederlanders hebben geen stemrecht.

De rest is een afgeleide, dat heet democratie.

hc

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 10:58

Waarom, Cleo? Wat doen ze verkeerd? Mensen met de Nederlandse nationaliteit, zelfs een Nederlandse voorgeschiedenis (die voorman heet Kreeft!!), die ook mee willen praten in de Nederlandse politiek? En dat mag niet van jou, nee sterker, die moeten het land uit - omdat ze een ander geloof hebben dan jij?

Fraai.... :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:00

Blue_Eyes schreef:
Nee, degene die je had gequote zei dat er nu al bijna meer moslims in Nederland waren dan christenen. En dat is dus echt kolder.

Tegelijk zijn moslims en allochtonen dus niet aan elkaar gelijk! Net zomin als autochtonen allemaal christen zijn.

Euw, verkeerd gelezen dan want ik geloof dat ook niet.

Al ben ik zelf wel allochtoon :')

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:11

Deze cijfers zijn iets verouderd (2007), dus het kan een paar procent schelen. Wil alleen even aantonen dat zeggen dat er meer ' moslims dan christenen' zijn dikke onzin is.

Citaat:
Religie Percentage
Geen kerkelijke gezindte 43%
Rooms-katholiek 28%
Nederlands Hervormd 9%
Protestants 6%
Islam 5,8%
Hindoeïsme 0,6%
Gereformeerd 4%
Overige kerkelijke gezindten 10%

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 17:34

Over´overheersing´ van de samenleving gesproken.
Valt niemand iets op in deze geloofssamenstelling?

1. De opgetelde gereformeerde/protestante/hervormde factie is niet eens de meerderheid van het christelijke geloof. De invloed ervan op de normen en waarden van de NL samenleving is enórm.
Dat is meer historisch dan democratisch.

2. Daar staat tegenover dat een groep van maar liefst 5,8% als zodanig nog niet vertegenwoordigd is in de politiek.

Wát is er nu scheef?!

hc

Lyonesse

Re: Moslimpartij mikt op verkiezingen 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 17:38

Ehm, niets?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 18:12

bobolien schreef:

Jij bent duidelijk niet zo op de hoogte van de feiten, maar loopt liever achter iemand aan die maar wat roept. Tja, dat zegt wel wat over jezelf dan, he. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 18:23

Huertecilla schreef:

1. De opgetelde gereformeerde/protestante/hervormde factie is niet eens de meerderheid van het christelijke geloof. De invloed ervan op de normen en waarden van de NL samenleving is enórm.

2. Daar staat tegenover dat een groep van maar liefst 5,8% als zodanig nog niet vertegenwoordigd is in de politiek.

Wát is er nu scheef?!

hc

HC die invloed is natuurlijk logisch, van oorsprong zijn wij toch ook van dergelijk christelijke afkomst? Maar de invloed van die normen en waarden zijn behoorlijk vervaagd hoor.

Lyonesse

Re: Moslimpartij mikt op verkiezingen 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 18:25

Bovendien is er al een poosje een andere nederlandse moslimpartij actief, je 2e bewering klopt dus niet.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 18:26

bobolien schreef:

Ik vind het bijna verbazingwekkend dat er echt mensen bestaan die dit soort dingen denken. Dacht altijd dat dat een beetje karikaturen waren die in de media naar voren kwamen. Maar ze bestaan dus echt :D

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 18:50

russel schreef:
Huertecilla schreef:

Wát is er nu scheef?!

hc

HC die invloed is natuurlijk logisch, van oorsprong zijn wij toch ook van dergelijk christelijke afkomst? Maar de invloed van die normen en waarden zijn behoorlijk vervaagd hoor.

Dat het christendom als geheel een grote invloed heeft, is niet vreemd.
Het vreemde is dat er veel meer katholieken zijn dan "andere" christenen, maar dat die anderen toch een veel grotere invloed in de samenleving hebben.
"Men" zegt altijd dat we een land van Calvinisten zijn, maar in werkelijkheid valt dat best mee, en woonden de Calvinisten alleen in het toevallig net wat (invloed)rijkere Holland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 19:23

De biblebelt is toch best een groot gebied, ik dacht van Geldermalsen tot in Zeeland. Dat zijn de protestanten. De katholieken zijn volgens mij meer van geboorte af katholiek maar echt kerks is volgens mij al heel erg veel minder geworden.

EO is dat katholiek of protestant?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 19:37

EO is niet katholiek, volgens mij, dat is de KRO.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 19:54

oomens schreef:
Het vreemde is dat er veel meer katholieken zijn dan "andere" christenen, maar dat die anderen toch een veel grotere invloed in de samenleving hebben.

Tatááá...

Citaat:
"Men" zegt altijd dat we een land van Calvinisten zijn, maar in werkelijkheid valt dat best mee, en woonden de Calvinisten alleen in het toevallig net wat (invloed)rijkere Holland.

..en bezetten/verdeelden daardoor de belangrijkste posities na de tachtigjarige oorlog. In de staatsopzet en invulling is dat uiteraard verankerd en door de wel degelijk aanwezige feítelijke sociale gelaagdheid tot de dag van vandaag de belangrijkste invloed in de NL samenleving.

Het is trouwens informatief om eens in de geschiedenis van de kerstening van de Lage Landen te duiken. NL is namelijk helemaal niet christelijk van oorsprong en het (passieve) verzet heeft verbázend lang stand gehouden.
Het wordt nóg leuker als je de kerstening van NL naast de geschiedenis van de Islam legt, om die twee tijdlijnen naast elkaar te houden.
Dat is heel relativerend mbt de ´christelijke oorsprong van NL´ :D

Leve de meiboom *\o/*

hc

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 20:01

oomens schreef:

In welk opzicht vind je dat ze meer invloed hebben op de samenleving?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 20:25

Twiggy2008 schreef:

EO is evangelisch, KRO is katholiek, NCRV is protestants.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 20:26

Blue_Eyes schreef:
Twiggy2008 schreef:

EO is evangelisch, KRO is katholiek, NCRV is protestants.

Nog beter. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 02:33

Anoeska schreef:
Ik ben wel voor een duidelijke scheiding van kerk en staat, maar dat heeft niets te maken met de invloed van goedsdiensten op politiek gedachtengoed.

Zolang godsdienst invloed heeft op politiek gedachtengoed is er absoluut geen sprake van een duidelijke scheiding van kerk en staat ;).

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 08:47

Shadow0 schreef:
oomens schreef:

In welk opzicht vind je dat ze meer invloed hebben op de samenleving?

Wat dacht je van de TT op zaterdag? Dat is een hervormd anachronisme uniek in de wéreld!
Een paar christelijke fijnpoepers in een gemeentebestuur dwingen een wereldcircus.

hc

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 08:49

CCCCorine schreef:
Zolang godsdienst invloed heeft op politiek gedachtengoed is er absoluut geen sprake van een duidelijke scheiding van kerk en staat ;).

Ik denk dat je een verkeerd beeld hebt van de scheiding van kerk en staat.

Wikipedia verwoordt het aardig (volgens mij had Blue_eyes dit ook al eens geplaatst)

Van scheiding van kerk en staat is sprake wanneer de kerkelijke macht en staatkundige macht niet in dezelfde handen zijn en zij geen beslissende invloed op elkaar uitoefenen.

Het betekent dat de staat en de kerk ieder hun eigen zaken regelen en zich niet met elkaar bemoeien of elkaar de regels voorschrijven. Het gaat bij deze scheiding dus in de eerste plaats om het organisatorisch en bestuurlijk gescheiden houden van deze twee grootheden. De overheidsdienaren bemoeien zich niet met de kerk en de dienaren van de kerk bemoeien zich niet met de staat. Aanhangers van het secularisme beijveren zich in de regel voor deze scheiding.

De scheiding van kerk en staat betekent dus niet de scheiding van religie en politiek, al is dat een gangbare misvatting.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 08:55

Huertecilla schreef:
Wat dacht je van de TT op zaterdag? Dat is een hervormd anachronisme uniek in de wéreld!
Een paar christelijke fijnpoepers in een gemeentebestuur dwingen een wereldcircus.

Ik zie het probleem niet? In Assen zijn er beslist meer hervormden/gereformeerden dan katholieken. Dit zijn dingen die op gemeenteniveau geregeld worden, je moet dus ook kijken naar de populatie van de gemeente - lijkt me. Of vind jij van niet?
Als het nou in Breda of Maastricht was gebeurd, dan had je een punt gehad.